quote:
quote:Op dinsdag 19 april 2005 10:36 schreef Rietvaerder het volgende:
Jaloers?
Nee, ik ben er al achter, het komt door mijn uitspraak gisteren van leken en koekwauzenquote:
Met dijkjes rijden kan je aardig verdwalen.quote:Op dinsdag 19 april 2005 10:44 schreef hollander172 het volgende:
Wat is nou eigenlijk de toegevoegde waarde van een GPS?Heb er in een leasebak ook weleens eentje gebruikt maar toen zag ik het nut ook al niet in eigenlijk. Heel Nederland is zowat geasfalteert dus echt zoeken is niet nodig, als je nou een kroeg oid zoekt in Afganistan zou het een uitkomst zijn maar in Nederland?
Vertel ik net, thuis zelf je routes maken waarbij je zegt ik wil over die en die dijkquote:Op dinsdag 19 april 2005 10:44 schreef hollander172 het volgende:
Wat is nou eigenlijk de toegevoegde waarde van een GPS?Heb er in een leasebak ook weleens eentje gebruikt maar toen zag ik het nut ook al niet in eigenlijk. Heel Nederland is zowat geasfalteert dus echt zoeken is niet nodig, als je nou een kroeg oid zoekt in Afganistan zou het een uitkomst zijn maar in Nederland?
En het lukt jou (disclaimer: niemand, voor je je weer aangevallen voeltquote:Op dinsdag 19 april 2005 10:16 schreef Rietvaerder het volgende:
Het is gewoon harstikke mooi spul, thuis zelf je route maken waarbij je zegt ik wil over dat en dat dijkje, uplooie en hoppa rijden maarOok ideaal voor in het buitenland. Daarnaast kan je ook gewoon van A naar B navigeren met de opties snelste tijd, kortste afstand, vermijd snelwegen, vermijden tolwegen, vermijd onverhare wegen, vermijd U-bochten en vermijd carpool-stroken
Dan kan je ook nog custom wegen en gebieden opgeven die je wilt vermijden.....
quote:Op dinsdag 19 april 2005 10:00 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Dat is nog maar 1 van vele dingenJe hebt van alles er in staan..... vermaak, banken, pinautomaten, garages, vervoer (trein enzo), adressen, eten en drinken en nog een paar dingen die ik zo effe niet uit mn hoofd weet
Sommige dijkjes leken idd echt compleet van de wereld afgescheiden te zijnquote:Op dinsdag 19 april 2005 10:47 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Met dijkjes rijden kan je aardig verdwalen.![]()
quote:Op dinsdag 19 april 2005 10:50 schreef Rietvaerder het volgende:
Sommige dijkjes leken idd echt compleet van de wereld afgescheiden te zijnEn dat is het mooiste van NL, binnen 10min. zit je weer in de bewoonde wereld
Je kon daar hele goede kaarten kopen met alle!!!! wegen en paden erop!quote:Op dinsdag 19 april 2005 10:52 schreef Patrick281 het volgende:
![]()
Edit, dan ik ookin Kroatie had ik wel zo'n ding willen hebben.
Op een gegeven moment waren we de weg compleet kwijt, 3-4 uur omgereden.
Wel in italie geweest voor een half uur.
Tja, het is gewoon leuk speelgoedquote:Op dinsdag 19 april 2005 10:58 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Je kon daar hele goede kaarten kopen met alle!!!! wegen en paden erop!
Ik ben daar ook geweest en ben niet 1 keer fout gereden.
(mede dankzij een fantastische kaartleesster)
Snap ik allemaal wel maar dan zal ik wel "anders" rijden dan jij.quote:Op dinsdag 19 april 2005 10:47 schreef Rietvaerder het volgende:
Vertel ik net, thuis zelf je routes maken waarbij je zegt ik wil over die en die dijk
Van A naar B zit er ook op, maar daar istie niet specifiek voor gemaakt, je kan wel adressen enzo invoeren.
Zolang het hier in de buurt is wel hoor.quote:En het lukt jou (disclaimer: niemand, voor je je weer aangevallen voelt) echt niet om een zelfgemaakte route uit je hoofd te rijden......
Idd, de 500km die jij per jaar rijdt rijd ik een week met mooi weerquote:Op dinsdag 19 april 2005 11:09 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Snap ik allemaal wel maar dan zal ik wel "anders" rijden dan jij.
Of ik rij van A naar B of ik ga gewoon een stukje rijden.Daar heb ik geen GPS bij nodig.
Dan rijd je er omheen en dan herberekent ie binnen een halve sec. een nieuwe routequote:Op dinsdag 19 april 2005 11:09 schreef hollander172 het volgende:
en gezien de constante wegopbrekingen moest je alsnog vaak improviseren.
"Hier keren. keer hier"quote:Op dinsdag 19 april 2005 11:09 schreef Rietvaerder het volgende:
Dan rijd je er omheen en dan herberekent ie binnen een halve sec. een nieuwe route
Uhh okquote:Op dinsdag 19 april 2005 11:13 schreef ZX9R het volgende:
[..]
"Hier keren. keer hier"
Nieuwe route my ass...
quote:Op dinsdag 19 april 2005 11:14 schreef Rietvaerder het volgende:
Uhh ok
JIj hebt ervaring met de Garmin navigatie begrijp ik
Wat voor kaartsoftwarequote:Op dinsdag 19 april 2005 11:18 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Pa (ja die heb ik ook 1) heeft er ook 1 in zijn auto en op zijn brommer.
Veel bekenden van me hebben zo'n ding voor in de auto (PDA's en Garmins en VDO's) en als je maar even van de route afwijkt begint dat ding in 9 van de 10 gevallen te schreeuwen dat je moet keren.
We hadden wel kaarten, en een ANWB routeplanner uitgeprint, maar soms stonden er geen duidelijke borden bij rotondes of uitritten.quote:Op dinsdag 19 april 2005 10:58 schreef ZX9R het volgende:
Je kon daar hele goede kaarten kopen met alle!!!! wegen en paden erop!
Ik ben daar ook geweest en ben niet 1 keer fout gereden.
(mede dankzij een fantastische kaartleesster)
Stratenboek, vooraf altijd route uitprinten via alh.nl (klopt niet altijdquote:Op dinsdag 19 april 2005 11:09 schreef hollander172 het volgende:
Zolang het hier in de buurt is wel hoor.Toen ik nog als monteur op de weg zat ook. In Den Haag bijv. kon ik blind in 1 keer de korste route naar vrijwel alle adressen rijden, enige dat ik thuis even na keek waren de 1 richtingswegen
en gezien de constante wegopbrekingen moest je alsnog vaak improviseren.
Ouwe streetpilot met nieuwe detailkaarten.quote:Op dinsdag 19 april 2005 11:20 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Wat voor kaartsoftwareCity Select of City Navigator? Als ie Metroguide heeft geloof ik het wel ja
Met CS of CN berekent ie gewoon keurig een nieuwe route binnen de seconde vanaf het punt waar je staat.
Wat voor Garmin heeft ie?
Tja, zegt me weinig. Een Streetpilot 3 toevallig? Deze word standaard geleverd met City Navigator (de beste software van Navteq)quote:Op dinsdag 19 april 2005 11:32 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Ouwe streetpilot met nieuwe detailkaarten.
Enige route die ik uitgeprint heb voor dat werk was de route naar het bedrijf voor het sollicitatiegesprek.quote:Op dinsdag 19 april 2005 11:30 schreef Patrick281 het volgende:
Stratenboek, vooraf altijd route uitprinten via alh.nl (klopt niet altijd) en vooral het telefoonnummer van het bezoekadres mee.
![]()
quote:Op dinsdag 19 april 2005 11:42 schreef hollander172 het volgende:
.........laan van Meerdervoort.......
quote:Op dinsdag 19 april 2005 11:46 schreef ZX9R het volgende:
[..]
![]()
Toch wel die in Den Haag hè?
* word sentimenteel ivm herinneringen *
Ze hebben idd soms hun kurenquote:Op dinsdag 19 april 2005 11:51 schreef ZX9R het volgende:
Van het weekend bij een vriend van me in de auto gezeten met navigatie (tom tom). Dat ding was zo van slag dat op de kaart de route goed werd aangegeven en met de spraak helemaal in de war was.
1 weg, volgende afslag (naar rechts) 17,4 kilometer en dat ding maar roepen dat we links af moesten en moesten keren en weer links af en weer keren. En dat bij iedere weg van links
Ik wilde net zeggen dat tom tom nog best handig kan zijn...quote:Op dinsdag 19 april 2005 11:51 schreef ZX9R het volgende:
Van het weekend bij een vriend van me in de auto gezeten met navigatie (tom tom). Dat ding was zo van slag dat op de kaart de route goed werd aangegeven en met de spraak helemaal in de war was.
1 weg, volgende afslag (naar rechts) 17,4 kilometer en dat ding maar roepen dat we links af moesten en moesten keren en weer links af en weer keren. En dat bij iedere weg van links
dat is vast een vrouw geweestquote:Op dinsdag 19 april 2005 12:02 schreef Rausdouwer het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen dat tom tom nog best handig kan zijn...Dit klinkt niet echt als een handig hulpmiddel.
Ik weet nog niet zo of ik zo'n ding zou willen hebben. Als ik daar aan begin kan ik waarschijnlijk nooit meer de weg zonder zo'n ding vinden.
En een tijdje geleden op het nieuws of zo nog gehoord dat iemand met zo'n systeem in de auto zonder te kijken rechtsaf slaat op aangeven van het systeem en zo de sloot in rijdt.![]()
![]()
Die ervaring heb ik ook opgedaan met een tom tom, moest eerst uitgezet worden wilde ie snappen dat er een nieuwe route gewenst wasquote:Op dinsdag 19 april 2005 11:51 schreef ZX9R het volgende:
Dat was dus ook het probleem. Hij zat in het spraakgedeelte met de heenweg maar wij zaten al op de terugweg. En de kaart ook trouwens.quote:Op dinsdag 19 april 2005 12:10 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
Die ervaring heb ik ook opgedaan met een tom tom, moest eerst uitgezet worden wilde ie snappen dat er een nieuwe route gewenst was
Maar Garmin en TomTom is nu eenmaal niet te vergelijken.quote:Op dinsdag 19 april 2005 12:12 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Dat was dus ook het probleem. Hij zat in het spraakgedeelte met de heenweg maar wij zaten al op de terugweg. En de kaart ook trouwens.
was dat met PDA en Tom Tom ?quote:Op dinsdag 19 april 2005 12:12 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Dat was dus ook het probleem. Hij zat in het spraakgedeelte met de heenweg maar wij zaten al op de terugweg. En de kaart ook trouwens.
geen Go maar PDA GPSquote:Op dinsdag 19 april 2005 12:15 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
was dat met PDA en Tom Tom ?
of zo'n GO ding ?
quote:Op dinsdag 19 april 2005 12:13 schreef Mercy_symbol het volgende:
Riet was er het ook al op gevallen![]()
dan kan het zo maar zijn dat de PDA te traag isquote:
We hebben allemaal wel 1 of meerdere vrouwlijke eigenschappen. Vind ik van jou ook.quote:Op dinsdag 19 april 2005 12:13 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
ik wist wel dat jij iets vrouwelijks had
![]()
Riet was er ook al op gevallen![]()
quote:Op dinsdag 19 april 2005 12:29 schreef Patrick281 het volgende:
Riet vind ik ook vaak iets weg hebben van Winnie de Poeh, dus hij maakt best een goede kans bij de vrouwen als hij eens uit die schulp komt.![]()
Heb jij Bedazzled gezien?quote:Op dinsdag 19 april 2005 12:29 schreef Patrick281 het volgende:
Dat is helemaal niet erg, en de vrouwen vallen eigenlijk zelfs op homotypen geloof ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |