abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 april 2005 @ 20:25:38 #1
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26331464
quote:
Politie zit veelplegers op de huid

Zaterdag 16 april 2005 - Een speciaal team van de Tilburgse politie zit de veelplegers in de stad danig op de hielen.

In de Heuvelstraat wordt een winkeldief, die zich verzet, onder publieke belangstelling aangehouden. De man blijkt geen veelpleger en kan na verhoor met een dagvaarding naar huis.
(Foto Marie-Thérèse Kierkels/PVE)

Tilburg - Een menigte dromt samen voor de etalage van de Hema in de Tilburgse Heuvelstraat. Twee agenten in burger, zo blijkt later, zijn in gevecht met een man in een campingsmoking.
De verdachte wordt tegen de grond gewerkt. Na enig aandringen kan hij geboeid worden afgevoerd. Een vrouw, die net met minder geweld aangehouden kon worden, roept nog na: „Behandel hem netjes!“
Het Veelplegersteam van de Tilburgse politie draait dagelijks rondjes door het stadscentrum. „We begeven ons onopvallend in het publiek. Dus in burgerkleren met bijvoorbeeld een tas onder de arm“, vertelt coördinator Hans de Jong. „Het gaat zelfs zo ver dat wij om de enkele maanden onze burgerauto omruilen voor een andere.“ Dit alles om te voorkomen dat de agenten door de doelgroep worden herkend.
Het Openbaar Ministerie, de politie en de gemeenten in Midden- en West-Brabant hebben februari vorig jaar afspraken gemaakt over de aanpak van draaideurcriminelen. Volgens deze instanties zorgt een kleine groep verslaafden voor een groot deel van de criminaliteit.
Zo zouden ze verantwoordelijk zijn voor onder meer autoinbraken, straatroven en woninginbraken.

Speciaal team

Als uitvloeisel van de afspraken zit een speciaal politieteam van acht personen de veelplegers in de Tilburgse regio op de hielen. Als de veelal drugs- of alcoholverslaafden betrapt worden, draaien ze zonder pardon de gevangenis in totdat de zaak voorkomt. De officier van justitie eist vervolgens hoge straffen. „Het heeft even geduurd, maar de rechters nemen de eisen tegenwoordig over.“ Zo kan het gebeuren dat een veelpleger een celstraf van zes weken krijgt voor het stelen van een zak snoep. Een fietsdiefstal is eigenlijk ’goed’ voor een week cel, maar de veelplegers krijgen standaard twee weken aan de broek.

Oude bekende

Het veelplegersteam begint deze donderdagmiddag zijn dienst met een bezoekje aan de omgeving aan de Gasthuisring.
Het deuntje van de tv-serie Mis- sion Impossible klinkt op de gsm van De Jong. Twee collega’s hebben in de grote Albert Heijn een oude bekende ’in het snotje’. „Van het ene op het andere moment was een deel van de boodschappen uit zijn mandje verdwenen“, zegt Bas van het Veelplegersteam. De man wordt tot buiten gevolgd.
„Dat doen we bewust“, zegt De Jong. „Als we dat in de winkel doen, ontstaat er onnodige commotie.“ De man wordt op straat staande gehouden. Hij blijkt echter op het laatste moment tot inkeer te zijn gekomen. Meneer had netjes afgerekend. Op donderdag krijgen veel veelplegers hun uitkering“, zegt Bas van het Veelplegersteam.
„Weet je wat ik niet begrijp? Dat hij dan bij de duurste supermarkt van de stad boodschappen gaat doen. Je zou toch verwachten dat hij naar de Aldi zou gaan.“
Ik weet niets over de nationaliteit van de veelpleger in kwestie, maar dit is een goeie zaak. Ik denk dat veel steden een voorbeeld kunnen nemen aan deze aanpak.

[ Bericht 1% gewijzigd door BrauN op 18-04-2005 20:32:07 ]
pi_26331630
quote:
Op maandag 18 april 2005 20:25 schreef BrauN het volgende:
Ik weet niets over de nationaliteit van de veelpleger in kwestie
Ik zie een stukje wit been. Jaaajaaa!
  maandag 18 april 2005 @ 22:20:20 #3
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26334602
Het laat jullie koud hè?
pi_26334684
In Rotterdam hebben ze al ruim een jaar zo'n team. Elke agent heeft 2 junks die hij heel de dag op de hielen zit. Werkt prima.
pi_26352218
quote:
Op maandag 18 april 2005 20:25 schreef BrauN het volgende:

[..]

Ik weet niets over de nationaliteit van de veelpleger in kwestie, maar dit is een goeie zaak. Ik denk dat veel steden een voorbeeld kunnen nemen aan deze aanpak.
Dat gebeurt al langer in veel steden,rare baardtilbo.
  donderdag 21 april 2005 @ 21:11:41 #6
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_26413873
Nu ook al politie onopvallend, lijkt wel op de baath partij van Saddam.
  donderdag 21 april 2005 @ 23:26:21 #7
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26418189
Die figuren gewoon permanent opsluiten lijkt mij een betere oplossing, eigenlijk.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_26423340
Ziet er goed uit. Dit zou ik de politie niet vaak genoeg willen zien doen.
pi_26424747
Doet de politie zo veel moeite staat die jandoedel morgen weer vrolijk in de hema uit de schappen te plukken
  vrijdag 22 april 2005 @ 11:57:25 #10
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26428035
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 09:34 schreef Chadi het volgende:
Doet de politie zo veel moeite staat die jandoedel morgen weer vrolijk in de hema uit de schappen te plukken
Dan pakken ze 'm toch gewoon weer op? Met z'n campingsmoking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')