Ja, inderdaad. Maar voor een scan krijg je dus een hele kleine hoeveelheid jodium, een slok is een grotere hoeveelheid. De scan is nl geen behandeling, maar een onderzoek.quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:59 schreef Pearly het volgende:
maar een scan en een slok zijn 2 verschillende dingen lijkt me?
Inderdaad! Iemand draait met een tang op afstand de bovenkant eraf, dan gaat er een rietje in: "Drink maar op!"quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:49 schreef Wolfskuil het volgende:
(...)
Het is trouwens wel erg vreemd om vloeistof uit zo'n loden potje met zo'n groot "radioactief teken" erop te moeten drinken...
Samengevat, maak je geen zorgen!
Ik moest de eerste keer twee nachten blijven. Maar misschien was mijn dosering hoger omdat bij mij om een tumor ging.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:04 schreef het-is-mij het volgende:
hehehe lol![]()
idd dat herinner ik me ook nog die loden deur etc.
ik voelde me heeeeeel raar.
ik mocht trouwens bijna direct naar huis
die klacht had ik helaas ook nietquote:Op maandag 3 oktober 2005 21:59 schreef jessie het volgende:
Ik heb niet van die klachten zoals wolfskuil (viel ik maar af)
We zijn inmiddels al 16 jaar verder en er is sinds de operatie en behandeling gelukkig nooit meer iets kwaadaardigs geconstateerd. Dus noem dat maar genezen. Al ben ik natuurlijk wel voor de rest van mijn leven schildklierpatiënt.quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:27 schreef Pearly het volgende:
Iek Lienekien, wat errug!! .......
Je zegt "ging"! Ben je nu genezen verklaart dan?
Ik mocht ook meteen naar huis. Er is nl een maximale hoeveelheid die ze poliklinisch mogen geven. Als je meer krijgt moet je blijven. In mijn geval hebben ze 3 keer de max. polikinische dosis gegeven zodat ik dus wel elke keer naar huis mocht. Wel een aantal leefregels meegekregen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 23:27 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
die klacht had ik helaas ook nietmaar ik was eigenlijk ondertussen best heel ziek
![]()
Enne die hoeveel heid r.a. jodium die ik toen voor de scan kreeg was niet ernstig voor mn omgeving.
de slok wel.
En ik kreeg gelijk de uitslag, maar ik was er dan ook een hele dag (in t ziekenhuis) en ze deden alles op 1 dag.
Dat afvallen was niet zo'n succes.... Weeg normaal 80kg, ik ben 1.90 dus was al niet dik. Maar was toen 20kg afgevallen, vel over been dus.... Inmiddels al weer over mijn oude gewicht heenquote:Op maandag 3 oktober 2005 21:59 schreef jessie het volgende:
Ik heb niet van die klachten zoals wolfskuil (viel ik maar af) Mijn klachten vooral moeheid en erg transpireren, soms trillen van mijn handen.
Reactie voor Leah:quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:27 schreef Hanneke1983 het volgende:
Leah, dit kan duiden op hypothyreoïdie (te langzaam werkende schildklier) of hashimoto(schildklierontsteking).
Sorry maar waar heb je dit vandaan? Heb ik echt nog nooit gehoord hoor.quote:Laat je niet afschepen met "je bloed is goed", want het duurt 7 (!!!) jaar voordat je iets in je bloed ziet als je schildklier minder goed werkt.
Alrighty, zie je mail wel verschijnenquote:Let ook even op het klachtenlijstje, streep aan welke je hebt en laat dit zien aan je arts.
Lijstje te vinden op: http://www.hypomaarniethappy.nl/ (fijne site ook)
Enneh, BBQkip...Ik mail je spoedig (was er nog niet baan toe gekomen)
7 jaar.... Dat klopt niet hoor. Als je schildklier niet goed werkt zal dit aan je bloed te zien zijn.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:27 schreef Hanneke1983 het volgende:
Laat je niet afschepen met "je bloed is goed", want het duurt 7 (!!!) jaar voordat je iets in je bloed ziet als je schildklier minder goed werkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |