Vorige deeltje: [Centraal] Singles deel 19quote:Beste Mede fokkers,
Na overleg hebben wij, jullie oh zo gewaardeerde mods , besloten dat het
misschien tijd is om een nieuw centraal topic in het leven te roepen. Als
test welteverstaan.
Verleden jaar hebben we een reeks gehad over het (nog) niet hebben van
relaties. Er werd met veel animo in gepost, maar helaas verzandde deze reeks
in een eindeloze slowchat. Dat was niet de bedoeling en hoewel velen dit jammer
vinden hebben we daarom uiteindelijk de stekker uit die reeks getrokken.
Nu duikt er weer zo'n 'reeks' op: Single en selectief en ook hier blijkt weer dat
mensen behoefte hebben om hierover te praten. Deel drie is een feit en het
ziet er naar uit dat mensen er nog genoeg over kunnen zeggen. Om alles
overzichtelijk te houden hebben we besloten om zo'n nieuwe reeks een kans te geven:
(Nog steeds) Single.. Dit omdat we zien dat er daadwerkelijk mensen
zijn die echt hun ei hierover kwijt willen zonder al te veel op de loop te
gaan met het hele topic.
Echter is dit niet zomaar een reeks om alleen maar gezellig te kletsen.
***Er zijn regels en we vinden dat jullie die ook gewoon in je achterhoofd
moeten houden:***
* Zie het niet als slowchat topic, dit is het niet. Tuurlijk mag een vleug
slowchat wel maar post na post over iets anders is gewoon niet de bedoeling.
We zijn géén tmf chat en als je wilt chatten kun je ook mensen toevoegen aan
je msn of open een eigen irc kanaal.
**** slowchatten in jullie eigen irc kanaal? Dat kan op #singles of #Ebola op de irc.fok.nl server. ***
* Het is niet de bedoeling dat dit een soort CUB wordt, of bar. Dus zinloze
posts over wat je doet of drinkt of wilt drinken etc etc worden niet
gewaardeerd dus plaats ze ook niet.
* Ook is het niet de bedoeling dat het een kliek wordt waar andere mensen
moeilijk kunnen posten doordat ze "nieuw" in de reeks zijn. Helaas zie je
vaak bij reeksen dat er een echte kliek ontstaat. Dat is echt niet
wat we willen, sta dus gewoon open voor iedereen, dan blijft het veel
aangenamer.
* Melden hoe je je voelt kan in HVJJN, en dus is deze reeks geen vervolg
daarop. Dus: Melden dat je zenuwachtig bent voor een date kan in HVJJN, je
afvragen hoe het met die en die is heeft geen nut: die en die zullen het wel
melden als ze weer online zijn. Ook melden dat je thuis bent en morgen
een verslag geeft van je avond is onnodig: mensen lezen het morgen wel.
Maw probeer enigszins ontopic te blijven.
We willen met deze reeks tegemoet komen aan jullie wensen en nemen aan dat
jullie deze reeks dan ook gebruiken zoals bedoeld is.
Opmerkingen en vragen over deze reeks kun je uiteraard kwijt in het moderatietopic.
Nog één ding:
Vergeet niet om in de OP van een nieuw deel deze regels te vermelden.
Zo blijft het duidelijk voor iedereen.
Denk niet dat je veel mist. Tis net de Bold hier, heb er twee overgeslagen en nog is er weinig veranderd . . .quote:Op maandag 18 april 2005 00:58 schreef Sharkdoggie het volgende:
Moet mezelf maar weer eens nodig inlezen.![]()
nou ja, er werden verwoede pogingen gedaan het mysterieuze brein van ons vrouwen te doorgronden... er werd zelfs met Jung en Freud gesmeten... en met Gates!quote:Op maandag 18 april 2005 00:59 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Denk niet dat je veel mist. Tis net de Bold hier, heb er twee overgeslagen en nog is er weinig veranderd . . .
quote:Op maandag 18 april 2005 01:02 schreef blessed19 het volgende:
Trouwens, weer ff voor de meet.
We kunnen misschien met z'n allen alvast een datum prikken zodat de meet wat meer een feit wordt. Zat zelf aan het weekeinde van 12/13 en 14 mei te denken. Andere suggesties zijn natuurlijk van harte welkom!
die van jou heeft een betere titel...quote:Op maandag 18 april 2005 01:07 schreef blessed19 het volgende:
hmm... foutje van mijn kant. CopyCat, kan jij een slotje zetten op dat andere deel 20? ik was weer eens te snel.
[..]
Wel 's een paar keer meegemaakt, maar nooit echt wat mee gedaan. Zou ook te snel zijn geweest destijds ...quote:Op maandag 18 april 2005 01:02 schreef MouseOver het volgende:
Oja, ik wacht eigenlijk ook wel een beetje op bekentenissen van heren die wel op avances van oudere vrouwen zijn ingegaan![]()
Degeen die dat lukt kan er verschrikkelijk rijk van worden. Barely scratched the surface en dat zelfs na zeven jaar . . .quote:Op maandag 18 april 2005 01:03 schreef Mad-Eleine het volgende:
nou ja, er werden verwoede pogingen gedaan het mysterieuze brein van ons vrouwen te doorgronden... er werd zelfs met Jung en Freud gesmeten... en met Gates!
Er zijn hier eenmaal meer mannen dan vrouwen... Naar mijn mening hebben we wat meer zielen nodig, dus is het misschien handig dat de TS een vrouw isquote:Op maandag 18 april 2005 01:08 schreef Mad-Eleine het volgende:
[..]
die van jou heeft een betere titel...![]()
IK! Mijn eerste keer was toen ik 18 was, zij was 32 en het was een vriendin van mijn zusquote:Op maandag 18 april 2005 01:02 schreef MouseOver het volgende:
Welterusten allemaal
Oja, ik wacht eigenlijk ook wel een beetje op bekentenissen van heren die wel op avances van oudere vrouwen zijn ingegaan
Hoe komt datquote:Op maandag 18 april 2005 07:57 schreef Christine het volgende:
Ik ben ook es een weekendje niet online
Ik herken dat wel. Ik heb dat ook. Ik heb veel nichtjes en neefjes en we schelen niet veel qua leeftijd. Iedereen heeft nu een relatie (behalve mijn 3 nichtjes en 2 neefjes, maar die zijn ook nog geen 10) en er zijn er inmiddels ook al best wel een aantal die samenwonen. Twee hebben inmiddels al een kind, twee gaan er binnenkort trouwen. Dus ik val een beetje buiten de boot hierin.quote:ik wil ook even een stelling/vraag in de groep gooien voor de singles hier
Als je merkt dat mensen in je omgeving de ene na de andere relatie krijgen, of je ziet mensen van wie je nooit had verwacht dat ze eerder dan jij een relatie zouden hebben, denk je dan wel eens:'En nu is het mijn beurt op een beetje geluk in de liefde?'
Zelf had ik die gedachte laatst wel namelijk. Misschien een beetje een vreemde gedachte, omdat ik niet vind dat ik wanhopig op zoek ben of zo. Toen een vriend vertelde dat hij de zoveelste meid in drie maanden had 'gescoord' ging die gedachte door me heen. Maar achteraf realiseerde ik me dat dat best vreemd is, omdat je het amper relaties kunt noemen bij hem, en geluk is iets wat je zelf kunt afdwingen, dus waarom zou ik daar ineens meer recht op hebben dan een ander?
Maar goed, de vraag die ik hier neerleg is dus of andere singles ook wel eens soortgelijke gedachten hebben?
Dat had ik wel een beetje, hoe egoïstisch dat ook overkomtquote:Als je merkt dat mensen in je omgeving de ene na de andere relatie krijgen, of je ziet mensen van wie je nooit had verwacht dat ze eerder dan jij een relatie zouden hebben, denk je dan wel eens:'En nu is het mijn beurt op een beetje geluk in de liefde?'
Het wordt al wat lastiger als bijna al je vrienden en vriendinnen een relatie hebben waardoor je op de essentiele momenten nog steeds alleen zit.quote:Op maandag 18 april 2005 10:22 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Staar je niet blind op relaties, goede vrienden of vriendinnen zijn ook erg belangrijk.
Beschrijf eens essentiele momenten? Mijn vrienden zijn er wel voor me, ook die met relatie.quote:Op maandag 18 april 2005 10:23 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Het wordt al wat lastiger als bijna al je vrienden en vriendinnen een relatie hebben waardoor je op de essentiele momenten nog steeds alleen zit.
Of het wordt lastiger als je bijna tot geen vrienden hebt.quote:Op maandag 18 april 2005 10:23 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Het wordt al wat lastiger als bijna al je vrienden en vriendinnen een relatie hebben waardoor je op de essentiele momenten nog steeds alleen zit.
Zaterdagavond, uit. "Nee, wij zitten liever op de bank". Of: "Wij gaan met dat ene andere stelletje naar de bioscoop". Dat soort dingen. Gelukkig heb ik nog andere vrienden waardoor ik dat probleem voor een deel kan omzeilen.quote:Op maandag 18 april 2005 10:26 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Beschrijf eens essentiele momenten? Mijn vrienden zijn er wel voor me, ook die met relatie.
Dan zou ik daar meer prioriteit op leggen dan op een relatie.quote:Op maandag 18 april 2005 10:31 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Of het wordt lastiger als je bijna tot geen vrienden hebt.
Dat soort 'vrienden' vertel ik dan ook zeker de waarheid. Als ze liever 24/7 bij elkaar zijn en niet een paar uurtjes met mij willen doorbrengen, zie ik ze niet echt als vrienden. Vooral leuk als ze met hangende pootjes terugkomen als de relatie uit is.quote:Op maandag 18 april 2005 10:33 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Zaterdagavond, uit. "Nee, wij zitten liever op de bank". Of: "Wij gaan met dat ene andere stelletje naar de bioscoop". Dat soort dingen. Gelukkig heb ik nog andere vrienden waardoor ik dat probleem voor een deel kan omzeilen.
Op zich kan ik het wel begrijpen, werken vaak onregelmatige tijden en nog andere tijden dan de partner en ze zullen elkaar niet zo vaak zien.quote:Op maandag 18 april 2005 10:40 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Dat soort 'vrienden' vertel ik dan ook zeker de waarheid. Als ze liever 24/7 bij elkaar zijn en niet een paar uurtjes met mij willen doorbrengen, zie ik ze niet echt als vrienden. Vooral leuk als ze met hangende pootjes terugkomen als de relatie uit is.
Ja daar heb je gelijk in, maar als dat net zo successtory is als bij mij een relatie is dat ook niks.quote:Op maandag 18 april 2005 10:40 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Dan zou ik daar meer prioriteit op leggen dan op een relatie.
[..]
Ik probeer het ook zeker wel, want sta er wel voor open, maar echt succes heb ik daar niet in, net zo min als een relatie dus.quote:Op maandag 18 april 2005 10:48 schreef QyRoZ het volgende:
Vrienden zjin belangrijker dan een relatie. Zeker weten. Maar ik heb al enorm veel vrienden die ik enorm veel zie (O+), dus tijd om er iets bij te krijgen.![]()
En zoals WeirdMickey zegt, richt je eerst eens op het proberen te krijgen van meer vrienden. Dat valt niet mee, daar moet je ook een beetje aanleg voor hebben..
Tuurlijk zitten er soms legitieme redenen bij, maar over het algemeen is het gewoon de dufheid van die relatie waarin ze zitten. "We zijn moe" of "Niet zo'n zin" hoor ik ook regelmatig hoor, maar ik heb genoeg vrienden om me daar geen druk om te maken.quote:Op maandag 18 april 2005 10:45 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Op zich kan ik het wel begrijpen, werken vaak onregelmatige tijden en nog andere tijden dan de partner en ze zullen elkaar niet zo vaak zien.
Daar moét toch een reden voor zijn? Wat denk je zelf? Een dosis lef misschien?quote:Op maandag 18 april 2005 10:50 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Ik probeer het ook zeker wel, want sta er wel voor open, maar echt succes heb ik daar niet in, net zo min als een relatie dus.
Ja als ik die reden wist ben ik al een stuk verder dan ik nu ben.quote:Op maandag 18 april 2005 10:54 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Daar moét toch een reden voor zijn? Wat denk je zelf? Een dosis lef misschien?
Als het klikt met een man of vrouw, dan kan je toch msn vragen (cliché, werkt wel) of emailen, hun telefoonnummer vragen of je eigen geven, of een koffieafspraak maken.
Niet dat ik veel nieuwe vrienden maak, soms loop ik tegen iemand aan met toeval, maar door te durven kan je er toch intense relaties uit krijgen.
Ook vrienden zie ik als relatiesIk hou van mn vrienden.
Ja inderdaad, je moet wel wat moeite doen voor vriendschap! Het komt je niet zomaar aanwaaien (soms wel).quote:Op maandag 18 april 2005 10:54 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Als het klikt met een man of vrouw, dan kan je toch msn vragen (cliché, werkt wel) of emailen, hun telefoonnummer vragen of je eigen geven, of een koffieafspraak maken.
Niet dat ik veel nieuwe vrienden maak, soms loop ik tegen iemand aan met toeval, maar door te durven kan je er toch intense relaties uit krijgen.
Doe ik ook wel, maar als het geen wederzijdse moeite is houd het op.quote:Op maandag 18 april 2005 11:00 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ja inderdaad, je moet wel wat moeite doen voor vriendschap! Het komt je niet zomaar aanwaaien (soms wel).
Maar je hebt geen seks met ze, neem ik aan... kom je weer op het punt wat een relatie nou precies is.quote:Op maandag 18 april 2005 10:54 schreef WeirdMicky het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |