abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 april 2005 @ 20:30:23 #1
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_26305650
Zo mensen, dit miste ik hier eigenlijk nog wel, een NFL Europe topic! Gister weer bij de Admirals geweest, en ze hebben de favoriet toch wel aardige tik verkocht! Nog meer fans hier?
pi_26308346
Ben gisteren niet geweest. Maar de reis naar de worldbowl is al geboekt en ik krijg steeds meer het gevoel dat we het eindelijk weer gaan halen.
  maandag 18 april 2005 @ 10:49:40 #3
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_26317332
Ja precies! Geboekt heb ik nog niet, maar neem gewoon de auto mee en ik zie wel (geen Admirality lid..), maar het begint er steeds beter uit te zien. Na de nederlaag tegen Galaxy begon ik alweer negatief te worden, maar dat hebben ze er zaterdag wel ff uitgeknald!
  woensdag 20 april 2005 @ 04:08:59 #4
119357 Mauveen
passieve gebruiker
pi_26366503
hoe werkt de nfl europe eigenlijk. ik ben wel een fan an footbal, maar hier heb ik eigenlijk nog nooit iets van gehoord.
Go Chicago Bears!
pi_26373186
De NFLeurope league is voortgekomen uit de World league.
Het bestaat op het moment uit zes teams, namelijk
Amsterdam Admirals
Berlin Thunder
Cologne Centurions
Frankfurt Galaxy
Hamburg Seadevils
Rhein Fire

Thunder, Centurions en Seadevils zijn zogenaamde expension teams en hebben respectevelijk de London Monarchs, Barcelona Dragons en Scottish Claymores vervangen.

Ieder team speelt twee keer tegen de andere teams, uit en thuis.
Regulier seizoen duurt dus 10 weken
Aan het eind van het seizoen (begin juni) spelen de nummers 1 en 2 van de competitie tegen elkaar in de World Bowl. De Admirals hebben slechts een keer de WB gehaald en verloren die.

De League heeft eigenlijk twee doelstellingen:
- de populariteit van AF in Europa vergroten
- opleidingsinstituut voor (potentiele) NFL spelers

De teams bestaan uit een mengeling van Amerikaanse en niet Amerikaanse spelers(nationals genaamd).
De Amerikaanse spelers bestaan voornamelijk uit NFL hopefulls die hier ervaring moeten opdoen, practice squad spelers die hier wedstrijdritme op komen doen en ook hopen dat ze zich hier inde kijker spelen bij NFL coaches en scouts, "laatste kans" spelers die geflopt zijn in de NFL en nu op deze manier nog een laatste keer proberen.
Nationals die dit jaar spelen komen oa uit Japan, Mexico, Frankrijk, Zweden, Nederland, Duitsland, Belgie. Ik zal ongetwijfeld een aantal landen vergeten zijn....
Ieder jaar verandert de samenstelling van NFLE teams voor 90%, meestal komen de Nationals wel terug en een enkele NFL speler keert terug voor een tweede jaar (bij de Admirals dit jaar QB Gibran Hamdan en TE Tony Donald, beide Seahawks (practice squad) spelers).
Coaching staff is wel vrij constant, headcoaches worden niet snel ontslagen in de NFLE.

Verschil in regels met de NFL:
- playclock van 35 sec ipv 40
- fieldgoal van 50 + yards levert 4 punten op, minder dan 50 yards gewoon drie punten.
- Intentional grounding rule is niet zo streng en zal dus minder vaak gecalled worden.

Ik zou zeggen kom op vrijdag 6 mei eens langs in de ArenA, de Admirals spelen dan tegen "aartsrivaal" Galaxy, om 19.00.
Kun je oa Jarett Payton in actie zien, inderdaad zoon van NFL legend Walter "Sweetness" Payton, en ook Kurt Kittner, een jonge QB die door de Bears naar Europa is gestuurd (overigens zul je Kittner alleen in het derde kwart in actie zien, ook alweer zo'n duidelijk NFLE gewoonte, meeste teams gebruiken iedere wedstrijd twee qb's, ook weer in het kader van ervaring opdoen).

Zo dat lijkt me voorlopig wel genoeg info.
Ik zal in ieder geval zaterdag de stats van de game in Keulen volgen, om te zien of de Admirals de Centurions kunnen verslaan.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 20 april 2005 @ 16:17:07 #6
3485 kavorka
lure of the animal
pi_26378009
Als de admirals hun run-defense op orde krijgen geef ik ze een goede kans voor de worldbowl. Met een beetje geluk ga ik 11 juni ook naar de world bowl! (vorig jaar ook geweest in gelsenkirchen en dat was fantastisch!)
animal magnetism sexual attractive state
  woensdag 20 april 2005 @ 16:29:03 #7
119357 Mauveen
passieve gebruiker
pi_26378349
football in eigen land dus. dat bevalt me wel. eens kijken of ik een keer tijd en geld heb om langs te komen. voorlopig zit ik iig nog in amerika. helaas is het seizoen hier al weer een poosje afgelopen.
pi_26378930
quote:
Op woensdag 20 april 2005 16:17 schreef kavorka het volgende:
Als de admirals hun run-defense op orde krijgen geef ik ze een goede kans voor de worldbowl. Met een beetje geluk ga ik 11 juni ook naar de world bowl! (vorig jaar ook geweest in gelsenkirchen en dat was fantastisch!)
Als ze de YAC's eens wat kunnen indammen is de rundefense niet eens zo slecht
pi_26379179
Guard, ik had het niet beter kunnen uitleggen! Het mooie aan de NFLE vind ik dat je elk jaar weer merkt dat er meer mensen geinteresseerd raken, ik ben zelf ook hard bezig om het binnen mijn vriendengroep wat aantrekkelijker te maken, heb al verscheidene mensen meegekregen naar de ArenA!

Kavorka, ik gok dat Cologne vanaf nu minder gaat presteren, ze hebben de Admirals en Thunder nog niet gehad geloof ik, en dat zijn in mijn ogen toch de 2 favorieten van dit seizoen! Kijk voor de grap maar eens naar de stats op www.nfleurope.com en je zult zien dat de Admirals overal wel aardig hoog, zij het niet aan de leiding, staan. Ik zal er 6 mei zeker weer zijn, en als de Admirals de WB halen ga ik zeker die kant op!

AF is in nederland gewoon een zeer ondergewaardeerde sport, wat met name komt door de op het eerste gezicht aardig ingewikkelde regels.

Mijn favorieten dit seizoen zijn toch echt Jarret Payton, Kurt Kittner (waar Hamdan toch ook aardig presteert, dit seizoen als eerste QB) en Jonathan Smith. De grondtroepen (eindelijk een twee-eenheid op de grond waar Andrus van droomde) zijn niet te evenaren dit seizoen, zoals Kavorka al zei moet alleen de grond-defense nog op gang komen. Als ik me niet vergis zijn er nog nauwlijks TD's door de lucht gegooid tegen de Admirals..
pi_26380824
Ruvell Martin is ook lekker bezig, iedere wedstrijd al een touch down.
Ben ook blij dat Payton er is, want naast het feit dat hij al heeft laten zien dat hij kan rushen, krijgen de Admirals ook flink veel aandacht in the US en Europa door zijn achternaam.
Hamdan maakt ook indruk op me, is heel gefocused en ziet het echt als zijn team. En soms zoals afgelopen zaterdag is hij zelfs de leider van de supporters
pi_26395218
Hoeveel man zaten er tijdens de eerste thuiswedstrijd?

Diego die misschien ook nog gaat kijken
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 21 april 2005 @ 04:37:14 #12
119357 Mauveen
passieve gebruiker
pi_26395399
Hoe volgen jullie dit allemaal eigenlijk want ik heb er nog nooit iets van gezien op tv. Via internet kun je natuurlijk wel de uitslagen bijhouden, maar ik neem aan dat je ook wel eens wat actie wilt zien en om nou naar elke game ta gaan dat lijkt me ook een beetje lastig/duur.
pi_26395405
Er was NLFE op de TV vandaag.....
pi_26400866
quote:
Op donderdag 21 april 2005 03:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel man zaten er tijdens de eerste thuiswedstrijd?

Diego die misschien ook nog gaat kijken
De eerste twee wedstrijden zater er net iets meer dan 10.000 man op de tribune
quote:
Op donderdag 21 april 2005 04:37 schreef Mauveen het volgende:
Hoe volgen jullie dit allemaal eigenlijk want ik heb er nog nooit iets van gezien op tv. Via internet kun je natuurlijk wel de uitslagen bijhouden, maar ik neem aan dat je ook wel eens wat actie wilt zien en om nou naar elke game ta gaan dat lijkt me ook een beetje lastig/duur.
Op Tv kun je inderdaad weinig zien van AF, dan heb je een schotel nodig (als je hele wedstrijden wilt zien).
Mogelijkheid is om een Fieldpass van NFL aan te schaffen, kun je iedere week een NFLEurope game live via Internet zien. Kost $9.95. Jammer dat de Admirals niet zo vaak live te zien zijn.
En tja naar iedere (home)game gaan hoeft niet duur te zijn, als je er vroeg bij bent kun je al een seizoenskaart aanschaffen voor ongeveer ¤ 25.00. De Admirals hebben meestal aan het begin van het kalenderjaar een actie dat je een seizoenspas met 50% korting aan kunt schaffen.
Losse kaarten zijn er vanaf ¤ 11.00
pi_26437777
Ik weet niet of er nog mensen van plan zijn om te komen, maar de wedstrijd van 6 mei is verplaatst naar zondag 8 mei om 15.00 u.
Heeft te maken met een nieuwe grasmat in de ArenA, waar Ajax eerst op wil spelen.
  vrijdag 22 april 2005 @ 21:27:25 #16
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_26441816
Serieus?! Dan moet ik even gaan kijken, dit is niet heel erg ideaal..
pi_26456222
Dat komt mij wel mooi uit, vrijdag kon ik geen vrij krijgen maar ik heb nu gelijk even de zondag vrijgezet. Nu alleen nog even kijken of de vaste groep mee kan en of we nog een paar nieuwen mee kunnen nemen. En als ze vanavond nou is even zouden winnen zou het helemaal mooi zijn.
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:13:18 #18
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_26459836
Vanavond winnen zou perfect zijn ja!

Edit: 34-17!!!!!
pi_26465531
Het was vanavond super, ben naar Keulen geweest voor de wedstrijd, heerlijke pot, veel Admirals fans op de tribune en verdiend gewonnen, wat wil je nog meer?
pi_26475692
quote:
Op zondag 24 april 2005 00:55 schreef Guard het volgende:
Het was vanavond super, ben naar Keulen geweest voor de wedstrijd, heerlijke pot, veel Admirals fans op de tribune en verdiend gewonnen, wat wil je nog meer?
Een startende quarterback die niet z'n sleutelbeen gebroken gebroken had in de afgelopen wedstrijd en nu dus naar huis kan omdat z'n seizoen voorbij is... Kurt Kittner is dus de rest van het jaar startende QB
pi_26478391
quote:
Op zondag 24 april 2005 15:54 schreef Erikbobo het volgende:

[..]

Een startende quarterback die niet z'n sleutelbeen gebroken gebroken had in de afgelopen wedstrijd en nu dus naar huis kan omdat z'n seizoen voorbij is... Kurt Kittner is dus de rest van het jaar startende QB
ja ok en de blessure van TD zat ik ook niet op te wachten.....
Maar Kittner kan Hamdan heel goed vervangen in het veld, off the field veld iets minder aanwezig dan Hamdan.
Hopen dat Tony er binnen twee weken weer bij kan zijn
  zondag 24 april 2005 @ 17:56:26 #22
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_26478827
Hamdan sleutelbeen gebroken!? Goed klote.. maarja, Kittner moet gewoon knallen nu!
pi_26516278
Phew... Gelukkig kunnen regelen met het werk dat ik de 8ste naar de admirals kan. Ik wilde deze namelijk niet missen wan ik vind het toch wel de mooiste wedstrijden tegen de aartsrivaal. En ik heb ook altijd enorm met de galaxy fans kunnen lachen. Maarja ik hoop dat ze het zaterdag niet zo spannend maken tegen Thunder als twee weken terug. Toen zat ik m'n nagels op te vreten
  dinsdag 26 april 2005 @ 14:03:46 #24
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_26519137
Dat was inderdaad wel een extreem spannende wedstrijd ja.. Zondag de 8e ben ik er ook bij! Kledingvoorschriften?!
pi_26520422
Bij voorkeur Oranje (maar geen soccergear)
Maar wat je ook veel ziet is dat mensen jersey's van hun favoriete NFL team aan hebben op game days van de Admirals.
En gewoon casual kan natuurlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')