quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
In elk geval kunnen we zeggen dat de evolutie de voorkeur geeft aan een even aantal poten symmetrie.
Ook zoiets inderdaad. Dat wordt altijd afgedaan met 'even aantal is stabieler', maar als je al zes poten hebt, en de spin besluit nog twee extra te nemen, dan zou een hypotetisch derde insect toch ook wel met zeven kunnen? Is dat dan minder nuttig dan de acht poten van die spin?quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
In elk geval kunnen we zeggen dat de evolutie de voorkeur geeft aan een even aantal poten.
Er is een opvallend groot aantal dieren, archeologische vondsten, opgegraven met 7 vingers / tenen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:44 schreef Maethor het volgende:
[..]
Ook zoiets inderdaad. Dat wordt altijd afgedaan met 'even aantal is stabieler', maar als je al zes poten hebt, en de spin besluit nog twee extra te nemen, dan zou een hypotetisch derde insect toch ook wel met zeven kunnen? Is dat dan minder nuttig dan de acht poten van die spin?
Ik denk zelfs dat het kan tegenwerken. Als ik blaren op mijn voeten krijg, is het 9/10 mijn kleine teen.quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:18 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Dat kleine teentje is niet echt nodig.
Veel aziaten en afrikanen hebben echt hele brede voeten.quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:18 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Er is een opvallend groot aantal dieren, archeologische vondsten, opgegraven met 7 vingers / tenen.
Ze zijn allemaal uitgestorven omdat het toch niet efficiėtn genoeg bleek te zijn.
Vijf is "voldoende". En binnenkort met het aantal tenen, eentje minder. Dat kleine teentje is niet echt nodig.
Als je veel spierbouw hebt, heb je toch minder snel dat je je spieren overbelast? Dat laatste is volgens mij de oorzaak van spierpijn.quote:Op vrijdag 29 april 2005 22:51 schreef Alicey het volgende:
Waarom is het zo dat je juist met weinig spierbouw veel spierpijn hebt, en met veel spierbouw juist weinig?
Dat zal het wel zijn dan..quote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:09 schreef Maethor het volgende:
[..]
Als je veel spierbouw hebt, heb je toch minder snel dat je je spieren overbelast? Dat laatste is volgens mij de oorzaak van spierpijn.
Misschien gebruiken ze wel GPS.quote:Op woensdag 18 mei 2005 18:49 schreef Yosomite het volgende:
Ik vond het best leuk topic.
Dus een schop naar boven met de vraag (waarvan ik het antwoord nog steeds niet weet):
Hoe kunnen katten de weg terugvinden naar huis, ook al zijn ze op grote afstand van het huis gedropt?
Daar heb ik eigenlijk nooit zo op gelet....kan ook zo gauw niet een reden bedenken waarom je bereik minder zou worden bij een bocht.quote:Op woensdag 18 mei 2005 19:47 schreef Fatality het volgende:
Hoe kan het dat je als je in de auto radio luistert bij het rijden van een bocht opeens een slechter bereik hebt.. dat is er eentje voor Haushofer of yosomite dacht ik zo.
Hoe hard rijd jij door de bocht?quote:Op woensdag 18 mei 2005 19:47 schreef Fatality het volgende:
Hoe kan het dat je als je in de auto radio luistert bij het rijden van een bocht opeens een slechter bereik hebt.. dat is er eentje voor Haushofer of yosomite dacht ik zo.
* Yosomite stapt in de auto: het experiment wordt vanavond uitgevoerdquote:Op woensdag 18 mei 2005 19:47 schreef Fatality het volgende:
ps Ik houd het sub-relativistisch (anders moeten we de gamma factor meenemen)quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:18 schreef Yosomite het volgende:
[..]
* Yosomite stapt in de auto: het experiment wordt vanavond uitgevoerd
1. lange bocht, lage snelheid
2. lange bocht hoge snelheid
3. korte bocht, lage snelheid
4. korte bocht, hoge snelheid
geen huizen geen bomen
Tot later
Jouw grapjes zijn bijna net zo slecht als de mijnequote:Op woensdag 18 mei 2005 20:19 schreef Yosomite het volgende:
[..]
ps Ik houd het sub-relativistisch (anders moeten we de gamma factor meenemen)![]()
Als bij jou de ontvangst duidelijk minder is in bochten ligt het misschien aan de ontvanger, eventueel de antenne.quote:Op woensdag 18 mei 2005 19:47 schreef Fatality het volgende:
quote:Op woensdag 18 mei 2005 22:03 schreef Fatality het volgende:sommige mensen zijn dus ook werkelijk gek.
Dat lijkt me onjuist, de meeste dieren hebben geen even aantal poten.quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
In elk geval kunnen we zeggen dat de evolutie de voorkeur geeft aan een even aantal poten.
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:33 schreef SingleCoil het volgende:
Dat lijkt me onjuist, de meeste dieren hebben geen even aantal poten.
Dat geldt alleen voor de mannetjes.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:33 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Dat lijkt me onjuist, de meeste dieren hebben geen even aantal poten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |