ijsberen zijn dik en wonen op de Noordpool !quote:Op woensdag 27 april 2005 19:58 schreef Ontopic het volgende:
Oké.
Is er een verband met lichaamsgewicht en gevoelstemperatuur?
Dit wil ik weten, kijken hoe die dikkerds zich voelen.
Euy! Wie heeft mijn post gewijzigd?quote:
Dat stond er al vanaf het begin hoor.quote:Op donderdag 28 april 2005 01:02 schreef danni het volgende:
Euy! Wie heeft mijn post gewijzigd?
(wie heeft van "geen" "een" gemaakt)
Blonde vrouwen hebben een hoger oestrogeen gehalte en dat duidt op vruchtbaarheid..quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nou, sommige uiterlijke waarom-vragen mogen best in dit topic, hoor. Bijvoorbeeld: "Waarom valt de meerderheid van de mannen op blond?"
Bron?quote:Op donderdag 28 april 2005 09:40 schreef Shark.Bait het volgende:
Blonde vrouwen hebben een hoger oestrogeen gehalte en dat duidt op vruchtbaarheid..
Het gen voor rood of zwart haar legt dus ook meteen vast dat je minder oestrogenen hebt?quote:Op donderdag 28 april 2005 09:40 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Blonde vrouwen hebben een hoger oestrogeen gehalte en dat duidt op vruchtbaarheid..
Kwamen broze botten niet juist door een gebrek aan oestrogenen?quote:Op donderdag 28 april 2005 11:17 schreef Shark.Bait het volgende:
Op inet geen bronnen ontdekt, ik zal dus moeten opzoeken in welke boeken/tijdschriften ik het gelezen heb. Ik kan alleen zien dat roodharige/blonde vrouwen grotere kans hebben op broze botten ziekte dan anders kleurige. Zal er wel mee samenhangen. Misschine hebben die ook meer last van de overgang dan zwartharige vrouwen.
Nee, dat juist wel. En blondines gaan van heel veel oestrogeen naar heel weinig, ik denk dat ze er daarom eerder last van hebben, maar ik heb geen wetenschappelijk bewijs, ik theorizeer aan de hand van de door mij gevonden bevindingen van anderen. Maar er zijn ook andere oorzaken: alcohol misbruik, roken, etc.quote:Op donderdag 28 april 2005 11:21 schreef Alicey het volgende:
Kwamen broze botten niet juist door een gebrek aan oestrogenen?![]()
quote:Op vrijdag 29 april 2005 08:40 schreef Yosomite het volgende:
Waarom hebben spinnen acht poten?
Is dat echt nodig. Het lijkt me wat overdreven?
Die beestjes zijn niet meteen gehandicapt als ze een poot verliezen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 08:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En duizendpoten dan, die overdrijven het helemaal...
Maar als ze de helft verliezen, kunnen ze nooit 500 krukken vasthouden.quote:Op vrijdag 29 april 2005 12:50 schreef Maethor het volgende:
[..]
[..]
Die beestjes zijn niet meteen gehandicapt als ze een poot verliezen.
Ok, een gehandicapte tweevoeter is mobieler dan een gehandicapte duizendpoot. Elk voordeel heb z'n nadeel.quote:Op vrijdag 29 april 2005 13:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar als ze de helft verliezen, kunnen ze nooit 500 krukken vasthouden.
Het verschil tussen 6 en 8 is inderdaad best vreemd.. Wat heeft de spin voor voordeel of nadeel aan die 2 extra poten?quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:28 schreef Maethor het volgende:
[..]
Ok, een gehandicapte tweevoeter is mobieler dan een gehandicapte duizendpoot. Elk voordeel heb z'n nadeel.
Maar het is wel een interessante vraag op zich... Bij zowat alle zoogdieren hebben zich vier poten ontwikkeld, vogels hebben er twee, insecten zes, en spinnen acht, etc. Er is dus blijkbaar evolutionair gezien geen voordeel bij een bepaald aantal poten. Of dat aantal moet aan de lichaamsgrootte gekoppeld zitten (grotere dieren zijn beter af met minder poten) maar dat verklaart het verschil tussen insecten en spinnen weer niet.
Of zou dat laatste weer te maken hebben met het feit dat spinnen webben maken?quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het verschil tussen 6 en 8 is inderdaad best vreemd.. Wat heeft de spin voor voordeel of nadeel aan die 2 extra poten?
Inderdaad, breien kunnen we ook met 2 handen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:32 schreef Maethor het volgende:
[..]
Of zou dat laatste weer te maken hebben met het feit dat spinnen webben maken?
lijkt me niet dat je daar acht poten voor nodig hebt.
quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Inderdaad, breien kunnen we ook met 2 handen.
Nouja, dat weet je niet.. Misschien juist wel makkelijker als de poot-oog-coordinatie goed is.quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:38 schreef Maethor het volgende:
[..]. En met acht poten tegelijk wordt het alleen maar moeilijker.
Maar dat heeft weer met herseninhoud te maken en dat heeft een spin niet.quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nouja, dat weet je niet.. Misschien juist wel makkelijker als de poot-oog-coordinatie goed is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |