Blijkbaar. Ik vind het absurd. Ik heb eens een groepje jongens van een jaar of achttien gadegeslagen bij dit ritueel. Elk van hen spuugde ongeveer iedere twintig seconden op de grond. Ik vond het hilarisch. Ik heb een van hen toen ook gevraagd waarom hij dacht dat ze dat deden, maar hij wist het niet.quote:Op maandag 18 april 2005 09:17 schreef Reya het volgende:
Geeeen idee, maar ik vfermoed dat het bij sommige mensen wel zo wordt bevonden.
Het is niet omdat ze slachtoffers zoeken, want de zwermen muggen bestaan alleen uit mannetjes (en het zijn de wijfjes die steken). Kerels weer natuurlijk. Je hebt er niks aan.quote:Op maandag 18 april 2005 20:07 schreef Alicey het volgende:
De lucht omvat aardig wat ruimte. Waarom vliegen complete zwermen muggen precies over het fietspad, en ook nog eens precies op gezichtshoogte?
Op zich wel een verklaring. Mannen lopen ook altijd in de weg.quote:Op maandag 18 april 2005 20:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het is niet omdat ze slachtoffers zoeken, want de zwermen muggen bestaan alleen uit mannetjes (en het zijn de wijfjes die steken). Kerels weer natuurlijk. Je hebt er niks aan.
Opvallend is wel dat ze dit gedrag in groepen vertonen. Zelden heb je last van een solitaire mannelijke mug. Hun gedrag doet denken aan dat van voetbalsupporters.quote:Op maandag 18 april 2005 20:19 schreef Alicey het volgende:
Op zich wel een verklaring. Mannen lopen ook altijd in de weg.
Inderdaad ook een opvallend feit. De vraag is alleen welke conclusie we hier aan gaan verbinden.quote:Op maandag 18 april 2005 20:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Opvallend is wel dat ze dit gedrag in groepen vertonen. Zelden heb je last van een solitaire mannelijke mug. Hun gedrag doet denken aan dat van voetbalsupporters.
De conclusie lijkt mij evident. Vrouwen zijn intelligenter dan mannen Muggen zijn ook gevoelig voor groepsdrukquote:Op maandag 18 april 2005 20:32 schreef Alicey het volgende:
Inderdaad ook een opvallend feit. De vraag is alleen welke conclusie we hier aan gaan verbinden.
Zouden muggen echter de laakbaarheid van hun gedrag inzien?quote:Op maandag 18 april 2005 20:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
De conclusie lijkt mij evident. Vrouwen zijn intelligenter dan mannen Muggen zijn ook gevoelig voor groepsdruk
Je durfde ze er zeker weer niet op aan te spreken.quote:Op maandag 18 april 2005 20:56 schreef Alicey het volgende:
Zouden muggen echter de laakbaarheid van hun gedrag inzien?
Als ik dat doe vliegt meteen de andere helft van de kudde naar binnen.quote:Op maandag 18 april 2005 20:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je durfde ze er zeker weer niet op aan te spreken.
Ze zijn rijk aan proteïnen. Nog iets wat ze gemeen hebben met mannen.quote:Op maandag 18 april 2005 21:01 schreef Alicey het volgende:
Als ik dat doe vliegt meteen de andere helft van de kudde naar binnen.
En ook naar hun communicatie ben ik benieuwd. Hoe weten ze bij welke zwerm ze horen? Vaak zie je meerdere zwermen vlak bij elkaar. Hoe weten ze wat de vliegrichting van hun zwerm is? Is er eentje die de leiding neemt?quote:Op maandag 18 april 2005 21:03 schreef Maethor het volgende:
Ik vraag me altijd af wat het nut is van dat random heen-en-weer gevlieg van die beesten. Als je dan nog ergens heen vliegt... maar nee hoor.
Inderdaad... Net zoals een school vissen. Die zwemmen ook als waren ze samen één dier. Heel apart.quote:Op maandag 18 april 2005 21:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En ook naar hun communicatie ben ik benieuwd. Hoe weten ze bij welke zwerm ze horen? Vaak zie je meerdere zwermen vlak bij elkaar. Hoe weten ze wat de vliegrichting van hun zwerm is?
Ze zijn niet naar mijn smaak. Iets wat ze eveneens gemeen hebben met veel mannen.quote:Op maandag 18 april 2005 21:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ze zijn rijk aan proteïnen. Nog iets wat ze gemeen hebben met mannen.
Zodat je kunt ruiken wat je in je mond stopt!quote:Op zondag 17 april 2005 19:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Waarom zit je neus van voren en niet opzij?
En spreeuwen en andere vogels. De wetenschap kan dit nog niet verklaren.quote:Op maandag 18 april 2005 21:07 schreef Maethor het volgende:
Inderdaad. Net zoals een school vissen. Die zwemmen ook als waren ze samen één dier. Heel apart.
Nee, echt lekker zijn ze niet. Misschien als je ze opbakt en met een sausje, maar zo rauw is er niks aan. Deze muggen zijn er overigens ook de oorzaak van dat geen enkele vegetariër zichzelf oprecht 'vegetariër' kan noemen. Velen van hen raken dan ook in een existentiële crisis na een aanvaring met zo'n zwerm.quote:[b]Op maandag 18 april 2005 21:09
Ze zijn niet naar mijn smaak. Iets wat ze eveneens gemeen hebben met veel mannen.
Predestinatie is in dat geval een mooie filosofie.quote:Op maandag 18 april 2005 21:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee, echt lekker zijn ze niet. Misschien als je ze opbakt en met een sausje, maar zo rauw is er niks aan. Deze muggen zijn er overigens ook de oorzaak van dat geen enkele vegetariër zichzelf oprecht 'vegetariër' kan noemen. Velen van hen raken dan ook in een existentiële crisis na een aanvaring met zo'n zwerm.
Zowel voor de nabestaanden van de mug als voor de vegetariër een rustgevend idee.quote:Op maandag 18 april 2005 21:22 schreef Alicey het volgende:
Predestinatie is in dat geval een mooie filosofie.
Omdat andermans scheet stinkt, en je eigen scheet relaxed ruikt.quote:Op zondag 17 april 2005 22:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar waarom worden ze alszodanig ervaren? Mensen vinden hun eigen scheten niet vies en ze vinden het ook niet vies als ze zelf in hun neus peuteren.
Zijn er culturen waarin deze dingen wel oké zijn? Boeren laten na de maaltijd schijnt in Japan of China een compliment te zijn...
quote:Op dinsdag 19 april 2005 03:30 schreef Speth het volgende:
Omdat andermans scheet stinkt, en je eigen scheet relaxed ruikt.
Ik vind mijn eigen scheten nou niet bepaald het toppunt van genot om te ruiken.quote:Op dinsdag 19 april 2005 09:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]Waarom is dat zo? Want volgens mij ruiken alle scheten objectief gezien ongeveer hetzelfde.
Nee, dat ook weer niet. Maar ik vind ze doorgaans ook niet echt storend. Die van anderen wel.quote:Op dinsdag 19 april 2005 09:55 schreef Alicey het volgende:
Ik vind mijn eigen scheten nou niet bepaald het toppunt van genot om te ruiken.
Komt mogelijk door het verassings-effect.quote:Op dinsdag 19 april 2005 09:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee, dat ook weer niet. Maar ik vind ze doorgaans ook niet echt storend. Die van anderen wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |