Waar maak jij uit op dat het mijn god(sbeeld) isquote:Op zondag 17 april 2005 19:33 schreef Viperdesign het volgende:
Vreemd gevoel voor humor heeft die "God" van je.
quote:Dus als je christen of moslim bent, geloof je dus in een God die kinderen met "foute" ouders straft
Natuurlijk staat er niet in de koran of bijbel dat God of Allah het nageslacht van "foute" ouders straft.quote:Op zondag 17 april 2005 19:42 schreef Alicey het volgende:
In er in het NT ook een onderbouwing te vinden van het straffen van nageslacht voor daden van de (voor)ouders?
Ik zie het verband niet met de eerste zin van je OP ?quote:Op zondag 17 april 2005 19:52 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Natuurlijk staat er niet in de koran of bijbel dat God of Allah het nageslacht van "foute" ouders straft.
Maar als je gewoon naar de praktijk kijkt, blijkt gewoon dat 99,99 % van de moslims moslim ouders heeft en 99,99 % van de christenen christen-ouders heeft.
In de werkelijkheid zijn de sprookjes van de bijbel en de koran dus toch niet mooi als hoe het in de koran en bijbel wordt voorgesteld.
Alleen als het gelovig zijn in "God" of "Allah" nu echt evenredig, dus onafhankelijk van welke ouders je hebt, zou zijn, zou er geen sprake zijn van een "God" of "Allah" die kinderen straft met "foute" ouders.quote:Op zondag 17 april 2005 19:56 schreef Alicey het volgende:
Ik zie het verband niet met de eerste zin van je OP ?
1.quote:Op zondag 17 april 2005 19:27 schreef Akkersloot het volgende:
Kinderen straffen alleen maar omdat ze ouders hebben die bijvoorbeeld in de oorlog fout zijn geweest is één van de laagste dingen die er bestaan.
Feit is dat wie moslim is in 99,99 % van de gevallen moslim-ouders heeft en wie christen is voor 99,99 % christen-ouders..
Dus als je christen of moslim bent geloof je dus in een God die kinderen van "foute" ouders straft.
Volgens mij wordt het ook alleen in erg strenge kringen geloofd dat kinderen die niet gelovig zijn verloren zijn. De meeste christelijke stromingen geloven dat kinderen altijd een plaatsje in de hemel hebben.quote:Op zondag 17 april 2005 20:00 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Alleen als het gelovig zijn in "God" of "Allah" nu echt evenredig, dus onafhankelijk van welke ouders je hebt, zou zijn, zou er geen sprake zijn van een "God" of "Allah" die kinderen straft met "foute" ouders.
Nou die zullen er dan wel overeens zijn dat God geen kinderen met "foute" ouders straft.quote:Op zondag 17 april 2005 20:05 schreef Alicey het volgende:
De meeste christelijke stromingen geloven dat kinderen altijd een plaatsje in de hemel hebben.
Vanwege het door mij genoemde 99,99 %.quote:Op zondag 17 april 2005 20:04 schreef Yosomite het volgende:
Je getalvoorbeeld is geen feit.
Dus deze premisse is fout.
De logische stap naar de conclusie is fout
Dus de conclusie is fout
Volgens mij staat dat er wel degelijk, in de tien geboden.quote:Op zondag 17 april 2005 19:52 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Natuurlijk staat er niet in de koran of bijbel dat God of Allah het nageslacht van "foute" ouders straft.
.............
De onzinnige troep hoopt zich alleen maar op. Want hoe kan je nu iets haten waar je niet in het bestaan van gelooftquote:Op zondag 17 april 2005 20:36 schreef Godslasteraar het volgende:
Volgens mij staat dat er wel degelijk, in de tien geboden.
...Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen, want Ik, de Here, uw God, ben een naijverig God[/b], die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht[b] van hen die Mij haten, en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden.......
Het wordt natuurlijk een ander verhaal wanneer die kinderen volwassen worden. De vraag die je dan kunt stellen is echter of zij niet voor zichzelf verantwoordelijk zijn ipv hun ouders.quote:Op zondag 17 april 2005 20:08 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nou die zullen er dan wel overeens zijn dat God geen kinderen met "foute" ouders straft.
"redden" is er bij deze christelijke stromingen er dan niet meer bij.
De 99,99% suggereert dat bekeringen vrijwel nooit plaats vinden/ of hebben gevonden. En dat is toch wel het geval.quote:Op zondag 17 april 2005 20:12 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Vanwege het door mij genoemde 99,99 %.
Maar voor de rest is het echt niet zo dat moslims meestal moslim-ouders hebben en christenen meestal christen ouders![]()
![]()
En dan nog is het een feit dat volwassen mensen statistisch gezien meestal het zelfde geloof hebben als de ouders.quote:Op zondag 17 april 2005 21:18 schreef Alicey het volgende:
Het wordt natuurlijk een ander verhaal wanneer die kinderen volwassen worden. De vraag die je dan kunt stellen is echter of zij niet voor zichzelf verantwoordelijk zijn ipv hun ouders.
Voor mij is het gewoon een feit dat men meestal moslim is doordat men moslim ouders heeft. En het is voor mij gewoon een feit dat wanneer men christen is, men meestal ook christen ouders had. Voor een ander is dat waarschijnlijk ook een feit. Maar voor jou natuurlijk niet.quote:Op zondag 17 april 2005 21:36 schreef Yosomite het volgende:
De 99,99% suggereert dat bekeringen vrijwel nooit plaats vinden/ of hebben gevonden. En dat is toch wel het geval.
Je tweede opmerking is heel vreemd.
Of je bedoelt de resterende 0,01% : de religie van ouders en kinderen verschillen.
Maar dat impliceer je met de 99,99%
Of je suggereert dat de religie van ouders en kinderen meestal niet dezelfde is.
En dat volg ik niet.
Uiteraard blijft de logische stap naar de conclusie die je in de OP deed onjuist.
Onafhankelijk hoe je je volgende opmerkingen ook interpreteert.
okquote:Op maandag 18 april 2005 00:29 schreef lionsguy18 het volgende:
Je hebt het dus helemaal verkeerd begrepen
bedoel je deze?quote:Volgens mij kan je niet geoordeeld worden op slechte daden van ouders als individu.
Maar een volk of natie kan wel gestraft worden door God vanwege wandaden van voorouders.
Verder de groeten van de Nederlands Hervormde Kerk te Galle.
@ Lionsguy18 en Sjokkie.quote:Op maandag 18 april 2005 00:22 schreef sjokkie het volgende:
Of ik moet het helemaal verkeerd begrijpen van wat je bedoelt.?
quote:Feit is dat wie moslim is in 99,99 % van de gevallen moslim-ouders heeft en wie christen is voor 99,99 % christen-ouders..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |