120 +50% = 180, niet 175.quote:Op zaterdag 16 april 2005 22:11 schreef k_man het volgende:
Nu ligt de grens dat ze automatisch je rijbewijs moeten innemen bij een aanhouding pas bij 50 km/u te hard. Ik vind dat nogal slapjes.
Zeker in de bebouwde kom zou die grens veel strenger moeten. Het is daar 100% te hard nota bene en bovendien al veel gevaarlijker om zo enorm veel te hard te rijden dan elders.
Dus wat mij betreft ben je je rijbwijs kwijt als je meer dan circa 50% te hard rijdt. Dus bij 175 ipv 120, 120 ipv 80 of 75 ipv 50. Zal ze leren, dat tuig.
Ja weet ik, maar dat is geen standaard procedure. Moet eerst met OvJ overlegd worden en zo. Rijbewijs invorderen bij 50 km/u overschrijding gebeurt sowieso.quote:Op zaterdag 16 april 2005 22:15 schreef Klonk het volgende:
vergeet niet dat ze voor zulke overtredingen nog kunnen invorderen op basis van art. 5
Waarom denk je dat je daar maar 30 mag, Einstein? Omdat je er ook gerust 50 kunt rijden?quote:Op zaterdag 16 april 2005 22:26 schreef pieter_pontiac het volgende:
Sure, en dan stampen ze weer ineens out of the blue ergens een bord de grond in dat je 30 mag, rijd je nog netjes amper 50, en dan je papiertje inleveren?
Yup, mijn fout.quote:Op zaterdag 16 april 2005 22:16 schreef r_one het volgende:
120 +50% = 180, niet 175.
Kom maar bij ons in de straat kijken. We hebben een trottoir zo groot als een normale weg en een weg waar 3 vrachtwagens met gemak langs elkaar kunnen rijden, geen wijk met kleine kinderen, weinig kruispunten, geen bochten en TOCH is het een 30km/u weg ipv 50.....quote:Op zaterdag 16 april 2005 22:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Waarom denk je dat je daar maar 30 mag, Einstein? Omdat je er ook gerust 50 kunt rijden?
Juist, zo'n situatie bedoel ik, daar zijn er hier ook erg veel van.quote:Op zaterdag 16 april 2005 22:37 schreef existenz het volgende:
[..]
Kom maar bij ons in de straat kijken. We hebben een trottoir zo groot als een normale weg en een weg waar 3 vrachtwagens met gemak langs elkaar kunnen rijden, geen wijk met kleine kinderen, weinig kruispunten, geen bochten en TOCH is het een 30km/u weg ipv 50.....
Weet je zeker dat je niet aan een 3-baanssnelweg met vluchtstroken woont? Overdrijven is ook een kunst.quote:Op zaterdag 16 april 2005 22:37 schreef existenz het volgende:
[..]
Kom maar bij ons in de straat kijken. We hebben een trottoir zo groot als een normale weg en een weg waar 3 vrachtwagens met gemak langs elkaar kunnen rijden, geen wijk met kleine kinderen, weinig kruispunten, geen bochten en TOCH is het een 30km/u weg ipv 50.....
So what?quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:11 schreef Captain_Chaos het volgende:
Er is al een 100% regeling.
In een 30 km/h zone is 60 km/h dus al een invordering.
ag als jij je rijbewijs kwijt bent ga je rustig rijden om niet op te vallen. En verschept worden betreft zonder rijbewijs rijden? Jo dan betaal je de boete toch lekker en stap je weer in je auto. Nogmaals de kans op controle voor je rijbewijs is MEGA klein.quote:Op zondag 17 april 2005 01:11 schreef k_man het volgende:
De mensen om wie het gaat geven door hun rijgedrag vaak wel wat vaker aanleiding tot controle.
De sancties op rijden zonder rijbewijs zouden trouwens ook best eens verscherpt mogen worden.
Ja, dat klopt maar 2,5 vrachtwagen past wel.quote:Op zaterdag 16 april 2005 22:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je niet aan een 3-baanssnelweg met vluchtstroken woont? Overdrijven is ook een kunst.
Ik bedoel dus dat je er niet met zo maar een boete vanaf komt. Zet er maar een weekje cel op of zo.quote:Op zondag 17 april 2005 01:15 schreef ook_gek het volgende:
[..]
ag als jij je rijbewijs kwijt bent ga je rustig rijden om niet op te vallen. En verschept worden betreft zonder rijbewijs rijden? Jo dan betaal je de boete toch lekker en stap je weer in je auto. Nogmaals de kans op controle voor je rijbewijs is MEGA klein.
Lang leven het cellen tekort. En weer moet ik zeggen dat de pakkans mega klein isquote:Op zondag 17 april 2005 01:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik bedoel dus dat je er niet met zo maar een boete vanaf komt. Zet er maar een weekje cel op of zo.
Motiveer.quote:Op zondag 17 april 2005 01:19 schreef Rietvaerder het volgende:
Echt jongen. Door figuren zoals jij gaat het hele Nederlandse verkeersbeleid naar de klote![]()
Dat is verspilde moeite want je neemt toch niets aan van een ander (net zoals 90% van heel Fok!, moet hun gelijk krijgen).quote:
Een weekje politiecel moet te regelen zijn hoor.quote:Op zondag 17 april 2005 01:19 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Lang leven het cellen tekort. En weer moet ik zeggen dat de pakkans mega klein is![]()
Dat mag.quote:Op zondag 17 april 2005 01:21 schreef Rietvaerder het volgende:
Mag ik jou eens iets vragen, rijd je zelf auto/motor/whatever? En de fiets telt niet mee!
Op zich niks mis mee nee.quote:Op zondag 17 april 2005 01:23 schreef ook_gek het volgende:
ik denk dat je dan beter kan zeggen van jongens er moeten meer en scherpere controles komen op drank drugs papieren dat soort dingen![]()
Ik denk dat je op die manier sneller controle krijgt over de wegmisbruikers.quote:
OK, ik zeg ook niet dat er extra snelheidscontroles moeten komen, maar wel dat de regels strenger mogen. Eerder rijbewijs afpakken dus.quote:Op zondag 17 april 2005 01:25 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ik denk dat je op die manier sneller controle krijgt over de wegmisbruikers.
Snelheid controles zijn er meer dan genoeg![]()
Precies en ook de mensen die drinken want dat zijn er ook nog veel te veel.quote:Op zondag 17 april 2005 01:28 schreef k_man het volgende:
[..]
OK, ik zeg ook niet dat er extra snelheidscontroles moeten komen, maar wel dat de regels strenger mogen. Eerder rijbewijs afpakken dus.
Als je de controles op drank, drugs en papieren verscherpt haal je de figuren die zonder rijbewijs in de auto stappen er sneller weer uit.
Joepie! We zijn het eens!quote:Op zondag 17 april 2005 01:29 schreef ook_gek het volgende:
Precies en ook de mensen die drinken want dat zijn er ook nog veel te veel.
Rot op manquote:
Satire!quote:Op zondag 17 april 2005 02:50 schreef Conflict het volgende:
ik ben vorig jaar geflitst met 234 Km per uur binnen de bebouwde kom.
Ik ookquote:Op zaterdag 16 april 2005 22:16 schreef r_one het volgende:
[..]
120 +50% = 180, niet 175.
Maar je idee vind ik wel aardig.
Bij basisscholen zou eigenlijk een celstraf ofzo moeten geleden voor mensen die te hard rijden (en dan moeten ze dat natuurlijk wel regelmatig controleren). Als je daar te hard rijd weet je gewoon dat het een keer mis moet gaan.quote:Op zondag 17 april 2005 08:46 schreef Jofunu-kun het volgende:
Bij veel basisscholen hangt tegenwoordig ook een 30km bordje van het eerste blok voor, tot voorbij het eerste blok na de school..
Maar dat schijnt idd op veel plaatsen nog niet te werken.. Daar harder aanpakken mag van mij ook. De rest hebben we het maar niet over want dan gaat er weer gebashed worden..
Bijna helemaal mee eensquote:Op zondag 17 april 2005 08:48 schreef PatrickM het volgende:
Oja, vergeten toe te voegen:
Ik vind dat ze veel meer op het rijgedrag van bestuurders moeten letten dan alleen maar snelheid.
Linksplakkers, bumperklevers, mensen die te langzaam rijden of te langzaam invoegen etc. etc.
Bovendien mogen ze wat mij betreft alle flitspalen buiten de bebouwde kom verplaatsen naar binnen de bebouwde kom. Aangezien de veiligheid binnen de bebouwde kom wel veel meer samenhangt met de snelheid die gereden wordt. En in plaats van 's nachts op lege snelwegen flitsen, overdag bij scholen gaan flitsen.
Just my 2 cents...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |