Vandaag naar een bedrijvenbeurs geweest in Gorinchem. Via een kamaraad had ik een vrijkaartje ontvangen waarvan hij zelf deelgenoot was voor een standje (die ik hier verder niet bij naam zal noemen). Aangezien hij ook de machteging had als standhouder was al het bier gratis.
Dat gegeven was voor mij al reden genoeg om naar die beurs te gaan (en die kamaraad die ik al ruim 15 jaar ken weer eens te bezoeken).
Enfin.... lekker rondgelopen en een paar leuke bedrijven gesproken maar ondertussen viel me op dat die kamaraad al behoorlijk teut begon te worden van al dat gratis bier tot aan het assertieve toe.
Om niet langer voor schut te hoeven lopen, stelde ik voor om even de stad in te duiken (ver weg van de beurs). Initieel leek dat hem wel een goed plan.
Maar mijinheer kwam al snel tot de conslusie dat hij zijn standhouders pasje kwijt was (van het bedrijf wat hij vertegenwoordigde), en ook de label (nummer) van zijn jas kwijt was.
Na wat gesprekken met de dame achter de garderobe heeft hij zijn jas (zonder nummer) niet meegekregen (terecht overigens).En is bij mij in de auto gestapt. Na nog geen 500 meter gereden viel die grappenmaker in slaap (ook een leuk side-effect als je te veel op hebt). Eerst had ik nog het idee om in de stad een biertje te pakken. Maar bij nader inzien leek het me toch verstandiger om hem naar huis te brengen. Na 15 minuten "Spaanse Inquisitie technieken" wist ik eindelijk waar zijn huis was (Woudrichem (of all places) - ligt ongeveer 17 km onder Gorinchem). Maar ik ben in deze contreien helemaal niet bekend. Dus ik vroeg of hij aanwijzingen kon geven hoe ik moest rijden. Dat was wellicht de grootste blunder. Hij had helemaal geen gevoel voor richting en stuurde mij alle kanten op. En uiteindelijk zijn we verdwaald en in Dordrecht uit gekomen. Het beste plan wat ik toen kon bedenken is hem af te zetten op het station in Dordrecht zodat hij zelf autonoom (?!) huiswaards kon geraken. Eenmaal thuisgekomen zag ik via de routeplanner dat ik hem 35 km verkeerd (lees verder) van zijn huis heb afgezet dan van wat eigenlijk de bedoeling was.
Inmiddels ben ik al thuis (Eindhoven) en zit ik al op MSN (ruim 3 kwartier) en heb van hem nog geen spoor vernomen. Weet uberhaupt niet of hij genoeg geld bij zich had om nog via het OV naar Woudrichem te geraken. Maar in zijn tas zat nog bier zat (dat had hij wel goed geregeld - als enigste dan).
Dronken mensen die kompleet van de wereld zijn blijven irritant, maar geeft wel vaak een voedingsbodem voor leuke verhalen
Zeker achteraf
[ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 16-04-2005 21:17:00 ]