abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26341362
Tan, gefeliciteerd en wat is dat snel gegaan

Djulian man, wat ga je snel. Nu alweer staan...

Luchtbel, Morris zit hier ook op de vloer van de douche en die verwarm ik eerst even voor met een warme straal water
Hij zit dus nooit meer in de tummy-tub. Weer een fase voorbij
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 19 april 2005 @ 10:03:06 #52
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_26341830
Dankje allen!!

@ Poemojn, ze slaapt er nog niet in, want het matras moest nog uitdijen Maar vanaf morgen leg ik haar daar overdag in en dan plaats ik wel een bedrekje hoor. Wel hebben we haar geleerd hoe ze zelf in en uit bed kan (dus niet met hoofd eerst maar met de benen ) en dat gaat wel goed.
pi_26342002
Oja, bedrekjes bestaan natuurlijk ook nog. Handig om te onthouden.
  dinsdag 19 april 2005 @ 10:16:25 #54
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_26342157
Ow Tan, ik word helemaal als ik die collage van Junah zie.
Kan me nog als de dag van gister herinneren hoe je al dagen bezig was met (voor)weëen en je bloeddruk continu aan het meten was. En die eerste foto's van (slanke) jou en je pasgeboren trots.
Gefeliciteerd

Sjonge dit belooft wat voor als Léon straks een jaar wordt. Ik word al helemaal week als iemand anders zijn/haar kind een jaar wordt.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 19 april 2005 @ 10:26:35 #55
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_26342367
Hahaha Dutchie, ja, dat waren rare tijden... was er de afgelopen dagen ook wel mee bezig, hoe ik er toen bij liep. Wij gaan die babytijd enorm missen, dat staat vast. Soms twijfelen we ineens weer over een vijfde, maar verstandelijk gezien moeten we het gewoon niet doen, en daar zal het dus ook bij blijven
  dinsdag 19 april 2005 @ 10:30:57 #56
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_26342466
Wow Tan, Junah alweer 1 jaar. De tijd gaat inderdaad supersnel. Toen Junah werd geboren wist ik net een maand dat ik zwanger was en nu is dat alweer een jaar geleden....... Gefeliciteerd met je kleine grote meid

Kai sliep door maar is vannacht weer begonnen met spoken. Om kwart over vier begon het feest en dat is doorgegaan totdat we er om half zeven uit moesten. Vanmorgen spoot de poep uit zijn luier en hij is al een dag of drie hangerig en huilerig. Zodra ik maar even uit zijn gezichtsveld verdwijn dan begint meneer te mekkeren. Aan de ene kant natuurlijk vleiend maar aan de andere kant ook heel vermoeiend. Ik heb het vermoeden dat er tandjes aan zitten te komen. Hebben jullie ervaring met dat spul wat je op zijn tandvlees moet smeren?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_26342635
Junah gefeliciteerd Afscheid van de baby periode
De tijd gaat idd hard

Martineke ik weet zeker dat hij morgen alles laat zien Krijg net foto's door gestuurd van mijn schoonvader en hij is daar alleen maar aan het staan in het campingbedje en aan het giechelen omdat hij het kanzal ff foto uploaden
  dinsdag 19 april 2005 @ 10:42:02 #58
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_26342664
Ik zag net opeens een foto van een staande Djulian.

Heb je haast ofzo jochie?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_26342800
Zou heel goed kunnen M@x. Morris poepte vorige week al zijn kleren in 1x onder (terwijl we ergens op kraamvisite waren ) en de dag daarna was hij niet erg gezellig (Luchtbel , ik denk dat dat het was ) en dit weekend ontdekte ik dus een boventandje.
Met dat tandvleesspul heb ik geen ervaring, heb alleen een keer gelezen dat het weinig zinvol was omdat ze het toch meteen weer uitkwijlen...
pi_26342888
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 10:42 schreef m@x het volgende:
Ik zag net opeens een foto van een staande Djulian.

Heb je haast ofzo jochie?
In 9 dagen tijd is hij zelf gaan zitten en gaan staan.
Is te snel hoor, dat zitten was nog leuk en lief, maar met dat staan heb je het gevoel dat nu het baby echt weg gaat
  dinsdag 19 april 2005 @ 11:26:18 #61
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_26343469
dentinox roels!!
Een druppeltje op een wattenstaafje en op de zere plek wrijven. Daarna idd niet laten drinken.
Als Saskia last heeft van d'r tanden (of kiezen) slaapt ze op deze manier wel rustig in
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:39:23 #62
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26348487
M@x vervelend maar het zou inderdaad goed tandjes kunnen zijn, of hij krijgt gewoon ineens meer mee enzo (Snoop we doen het wel een keer over 'gezellig en rustig') het is ook allemaal niet niks om klein te zijn.
  woensdag 20 april 2005 @ 09:21:25 #63
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_26367910
Mag ik hier even uithuilen? Heb net m'n lieve kleine meisje voor het eerst naar het kinderdagverblijf gebracht, om te wennen. En ik vind het NIET leuk!! Ze had het denk ik best naar haar zin, maar moeders vond er niets aan. Ik had ook verwacht dat er een leidster gewoon even de tijd voor ons zou nemen, maar dat was niet echt (echt niet) het geval. Voel me helemaal verdrietig en heb het idee dat dit toch niet de beste oplossing is. Hopelijk gaat dat gevoel weg als ik straks een tevreden kindje ophaal. :s
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 20 april 2005 @ 09:22:51 #64
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_26367929
He bah, Lishe, wat rot! Suf dat er even niet meer tijd was voor jou en Luuke!
Hopelijk straalt ze straks en kun je er verder helemaal gerust op zijn. Maar huilen mag wel ff hier, vooruit!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 20 april 2005 @ 10:18:02 #65
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_26368785
Lishe toch, dikke knuf en for you. ik hoop dat Luuke het goed naar dr zin had als je haar straks gaat ophalen, zodat het allemaal wel meevalt.
  † In Memoriam † woensdag 20 april 2005 @ 10:19:27 #66
43556 miss_dynastie
pi_26368818
Lishe
Jammer dat ze niet meer tijd voor je hadden, was wel wat prettiger geweest. Maar Luuke heeft het, hoop ik, vast en zeker naar haar zin, dat zal je straks wel gerust stellen.
  woensdag 20 april 2005 @ 11:51:51 #67
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_26370761
Dank jullie voor die lieve 'harten-onder-de-riem'! Ik ben naar de kapper gegaan (knippen en verven zodat ik zeeeker niet weg kon en zodat het even zou duren ). Nog even wat drinken en dan haal ik haar weer op. Ze mag nog een uur maar dat duurt me echt te lang...
  woensdag 20 april 2005 @ 11:55:20 #68
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_26370815
Jammer dat ze niet echt de tijd voor jullie namen Lishe, is echt niet leuk
Bij mij waren ze heel relaxed gelukkig, ik mocht zolang blijven als ik wilde, zo vaak bellen als ik wilde, ophalen wanneer ik wilde, etc.

Hopelijk heeft Luuke het naar d'r zin gehad en bleek het dus allemaal meete vallen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 20 april 2005 @ 12:48:52 #69
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_26372073
Wowie Junah alweer een jaar
damn time flies

Djulian jij gaat inene snel

Lishe
Hopelijk heeft Luuke het heel leuk gevonden

Sugar, Maria haar ritme alweer een beetje terug
pi_26372191
Misschien dat de leidsters je bij het ophalen uitgebreid vertellen hoe alles gegaan is Lishe. Sterkte.

Sugar, hoe is het met je meissie? Slaapt ze nu weer?
  woensdag 20 april 2005 @ 13:32:09 #71
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_26373347
Hoi allemaal

Even een kort vraagje van mij: weet iemand waar ik online groeicurves voor baby's kan vinden? Het liefst de Nederlandse.

Ben vanochtend naar het cb geweest met zoon (1 maand en 1 dag vandaag).
Hij bleek 56 cm en 4,9 kilo te zijn.
Volgens de arts was hij daarmee precies gemiddeld. Daar vind ik opvallend, want volgens mij is hij daarmee juist groot (of in elk geval zwaar). Niet dat het wat uitmaakt hoor, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
In zijn eigen groeiboekje (24e druk) staan geen gemiddelde groeicurves meer. In die van mijn oudste zoon (22e druk) staan ze nog wel, en als ik daar naar kijk, dan is hij zowel qua lengte als gewicht aan de hoge kant.
Blijft alleen dat de cb-arts mij een curve liet zien (in haar eigen papieren dus), waar hij dus gemiddeld was.
Of zijn die groeicurves sindsdien zodanig aangepast dat wat "vroeger" (4 jaar geleden) bovengemiddeld was, nu ineens gemiddeld is?

Raar!
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_26373411
Icaa, zie hier.
Bij deze curve zit hij iets boven het gemiddelde. Misschien krijgt hij bv en gebruikt de arts de bv-curve al?
  woensdag 20 april 2005 @ 13:42:15 #73
109497 Icaä
pi_26373644
poemojn, je bent geweldig!
Dankjewel!

En hij krijgt idd volledig bv, dus het zou best kunnen dat de arts daar al rekening mee hield.
  woensdag 20 april 2005 @ 13:42:15 #74
109497 Icaä
pi_26373645
-edit- dubbelpost

[ Bericht 87% gewijzigd door Icaä op 20-04-2005 13:59:10 (dubbelpost dus) ]
  woensdag 20 april 2005 @ 13:44:25 #75
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_26373709
Ze is thuis!!! Het is allemaal goed gegaan, ze heeft alleen een beetje weinig gegeten. Eenmaal thuis was ze erg onrustig, maar wat wil je met zoveel indrukken. Ik heb daar wel verteld dat ik het er vanochtend erg moeilijk mee had en dat ik het moeilijk vond mijn kind bij (voor mij) wildvreemden achter te laten. Er was nu ook een andere leidster bij en die was meteen super lief. Pffff, zo eerst maar weer flink knuffelen en volgende week zien we wel weer.

Vind het echt super om hier die opbeurende woorden te lezen en hoop ook wat meer betrokken te raken bij de belevenissen van jullie 'grote kleine babietjes'.
pi_26373793
Fijn hoor Lishe dat het goed is gegaan. Morris was in het begin ook hartstikke moe als hij naar de creche was geweest. Idd veel indrukken. Maar inmiddels is hij al lang gewend en vindt het er erg leuk. En dat minder eten komt waarschijnlijk omdat ze toch afgeleid wordt door al die nieuwe dingen
  FOK!fossiel woensdag 20 april 2005 @ 14:14:44 #77
2628 Karin
pi_26374593
Lishe fijn dat het goed gegaan is! En ook lekker dat je nu een vriendelijkere leidster trof.

Het wegbrengen van Bram vond ik in het begin ook echt vreselijk moeilijk. Zeker als je dan zelf nog niet werkt, dan heb je zelf ook weinig afleiding. Goed van je dus om lekker naar de kapper te gaan Het wordt echt beter hoor! Heeft bij mij wel een paar maanden geduurd maar als je merkt dat je kindje het daar naar zijn/haar zin heeft gaat het vanzelf een stukje beter.
Bram dronk daar ook altijd wat minder maar haalde de schade 's avonds altijd weer in. En slapen was daar helemaal voor mietjes, er was ook zoveel te zien. Maar ook dat werd beter na een tijdje
  woensdag 20 april 2005 @ 15:30:14 #78
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_26376695

Ik ben helemaal vergeten Junah (en tan) te feliciteren! Sorry!
Van harte alsnog!

Tan, wat is ze al groot en nog steeds een beauty!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_26378375
zouden sommigen van jullie mij een plezier kunnen doen door te vertellen wanneer hun kroost begon met rollen ?? Alicia rolde al lekker snel van rug naar buik en terug. Ons monstertje dus nog totaal niet en word een beetje gestoord van alle opmerkingen en stomme adviezen. Dus wil ff wat meer vergelijkingsmateriaal en verhalen dat hij echt niet de enige is die niet rolt op deze leeftijd.
  woensdag 20 april 2005 @ 16:44:48 #80
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_26378783
Noah begon een week of 2 geleden met rollen van rug naar buik, dus toen was ie zo'n 3,5 maand oud. En paar dagen geleden rolde ie voor het eerst echt van buik naar rug, dus ongeveer met 4 maanden oud. Maar nu lijkt ie het rollen totaal niet interessant meer te vinden, want hij doet het bijna nooit meer... been there, done that; zal ie wel denken ofzow

Maar de een is sneller met dit en de ander met dat. Jayden zal zich neem ik aan dan vooral met andere ontwikkelingen bezighouden dan met rollen lijkt me..
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 20 april 2005 @ 17:03:03 #81
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_26379270
quote:
Op woensdag 20 april 2005 13:32 schreef Icaä het volgende:
Hoi allemaal

Even een kort vraagje van mij: weet iemand waar ik online groeicurves voor baby's kan vinden? Het liefst de Nederlandse.

Ben vanochtend naar het cb geweest met zoon (1 maand en 1 dag vandaag).
Hij bleek 56 cm en 4,9 kilo te zijn.
Volgens de arts was hij daarmee precies gemiddeld. Daar vind ik opvallend, want volgens mij is hij daarmee juist groot (of in elk geval zwaar). Raar!
even ter vergelijking mijn zoon was met 1 maand 57 cm en 5900 gr, en maxim is groot dus t valt wel mee hoor
pi_26379433
Morris kan wel rollen maar doet het alleen maar als wij het niet zien
Volgens mij het type: liever lui dan moe.
Zitten kan hij wel heel goed maar niet uit zichzelf. Hij is nu ruim 8 maanden.
pi_26379486
quote:
Op woensdag 20 april 2005 16:44 schreef texelonia het volgende:
Maar de een is sneller met dit en de ander met dat. Jayden zal zich neem ik aan dan vooral met andere ontwikkelingen bezighouden dan met rollen lijkt me..
dan zullen dat niet zichtbare ontwikkelingen zijn. hij kan leggen, huilen, lachen zijn voetjes de lucht in steken, zijn handen bekijken. Met steun heel eventjes blijven zitten. ow en eten.

En nu zeg ik ook meestal wel, komt vanzelf gewoon beetje lui aangelegd net als zijn vader. Maar word er zo onderhand een beetje moe van
pi_26380426
Laagste waarde in de Ouders Online enquete was 4 maanden, hoogste waarde 11 maanden, gemiddeld 5 maanden. Myrthe was ook 5 maanden toen ze 't echt kon en de kamer doorkruiste.
pi_26380602
quote:
Op woensdag 20 april 2005 17:49 schreef poemojn het volgende:
Laagste waarde in de Ouders Online enquete was 4 maanden, hoogste waarde 11 maanden, gemiddeld 5 maanden. Myrthe was ook 5 maanden toen ze 't echt kon en de kamer doorkruiste.
ow zie eens aan, 11 maand is ie nog lang niet dus hij heb nog ff. Tnx
pi_26381042
knorretje, ik weet 't niet meer precies hoe laat Piet dat kon (erg he) maar die was er in ieder geval ook behoorlijk laat mee. ook met goed blijven zitten zonder steun. zelf gáán zitten kon hij zelfs pas later dan dat hij zich van zitten naar staan kon optrekken... ik hoor regelmatig dat jongens sowieso wat langzamer zjin dan meisjes met dit soort dingen.
  Licht Ontvlambaar woensdag 20 april 2005 @ 18:45:58 #87
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_26381841
Isa was een maand of vier toen ze van de rug naar de buik rolde, maar terugrollen deed ze pas met een maand of acht. Uit zichzelf gaan zitten ook met een maand of acht, maar kruipen doet ze nog niet.

Ik denk maar altijd zo, tegen de tijd dat ze naar school gaan, lopen ze heus wel. En ik merk dat veel mensen zich de ontwikkeling van hun kinderen rooskleurige herinneren dan het echt was...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_26382086
quote:
Op woensdag 20 april 2005 16:29 schreef Knorretje het volgende:
zouden sommigen van jullie mij een plezier kunnen doen door te vertellen wanneer hun kroost begon met rollen ?? Alicia rolde al lekker snel van rug naar buik en terug. Ons monstertje dus nog totaal niet en word een beetje gestoord van alle opmerkingen en stomme adviezen. Dus wil ff wat meer vergelijkingsmateriaal en verhalen dat hij echt niet de enige is die niet rolt op deze leeftijd.
Knorretje Hier een Thijs die het wel kan maar het vertikt, hij is hier ook tikkeltje lui al zeg ik het zelf

Als ik hem op zijn buik neerleg dan draait hij zich de ene keer gelijk terug naar de rug, of hij blijft liggen en daarna krijssen of hij gaat gewoon zo liggen.

Van buik op rug heb ik nog maar 1 keer van hem gezien.

Ligt hij te spelen op zijn rug en laat hij speeltje vallen denk maar niet dat als hij er niet bij kan hij gaat draaien, neehoor meneertje vind zijn vingertjes en zijn voetjes ook reuze interesant.

zitten kan hij niet, kruipen lijkt er ook nog lange niet op, en echt tijgeren heb ik hem ook nog niet echt zien doen.

op het cb heb ik ze er nog niet over horen "klagen"dus dat zal wel goed zitten.

Ik kan me er iig niet druk om maken, hij doet het voor de rest goed hij komt lekker aan en hij is allert.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 20 april 2005 @ 19:53:31 #89
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_26383646
Hebben hier ook zo'n" lui" dondertje echt draaien pas met een mnd of 7/8 tijgeren sinds een week of 2, kan alleen zitten als ik haar op de kont neer zet maar dan kan ze niet haar evenwicht goed bewaren. Zij steekt dus geen handje uit zeg maar en lazert gewoon op der giechel omdat ze haar hand niet uitsteekt is het ook verstandiger om niet met haar te gaan fietsen.

Ook hier geen klachten van het CB maar meer van buitenstaanders die dan gelijk zeggen van goh kan ze dat nie t:N Nou die dochter/zoon liep al met 10 mnd, ja en gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde. Ja ze heeft nog maar 1 tandje
  Licht Ontvlambaar woensdag 20 april 2005 @ 20:10:17 #90
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_26384110
Wauw, een tandje Isa gaat nog steeds tandenloos door het leven
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † woensdag 20 april 2005 @ 21:28:24 #91
81992 Githa
pi_26386436
Jordy kon met 5 weken van zijn buik naar zijn rug rollen maar nu doet hij dit niet zo heel vaak meer Hij heeft geloof ik door dat hij dan op zijn rug ligt en dat hij dat eigenlijk helemaal niet leuk vind.

Nu met 11 weken is hij druk bezig met lachen, brabbelen, iets willen pakken welliswaar met een vuistje en het ondekken van voeten.... en ohw ja, voor ik het vergeet! Jordy kan zo de huiskamer door komen hij ligt dan op zijn rug en zet zijn voeten op de grond en afzetten maar, hij gaat dan vanzelf vooruit minder leuk op de commode trouwens
  woensdag 20 april 2005 @ 21:41:05 #92
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26386867
Ach Knor als er verder niks met hem aan de hand is komt het echt wel goed hoor!

Jolietje heeft vanaf half 7 tot aan net aan 1 stuk door gehuild, ze is echt weer super verkouden.
Verslikt zich in slijm en snot, echt te naar Ze ligt nu met in het grote bed want dat is de enige plek waar ze nog een beetje tot rust kan komen. Ik heb er zelf verdriet van.
  woensdag 20 april 2005 @ 21:43:28 #93
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_26386931
Luchtbel, wat naar! Kop op, vooral voor Jolie.
  † In Memoriam † woensdag 20 april 2005 @ 22:06:11 #94
81992 Githa
pi_26387652
Jolie beterschap meisje
moeilijk hoor luchtbel als je je kleine meid zo moet zien maar zoals Sugar al zegt, kop op! ook voor Jolie

Vandaag bij de Makro geweest voor de 1,2,3 Baby Tigger & Me™
Ik vind hem zo geweldig leuk en ik denk Jordy ook
Alleen verkopen ze hem hier nergens ben werkelijk overal geweest , alle speelgoed winkels en vandaag de Makro maar nee hoor
Zelfs op Ebay stond er een maar deze werd vanuit Belgie aangeboden en werd ook alleen binnen Belgie verzonden

IK WIL EEN TEIGETJE !
  woensdag 20 april 2005 @ 22:07:21 #95
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_26387684
quote:
Op woensdag 20 april 2005 21:28 schreef Githa het volgende:

hij ligt dan op zijn rug en zet zijn voeten op de grond en afzetten maar, hij gaat dan vanzelf vooruit minder leuk op de commode trouwens
heee dat herken ik, dat is ook iets van de laatste tijd hier. en ik maar gek vinden dat hij elke keer zo hoog in zn bedje ligt
  † In Memoriam † woensdag 20 april 2005 @ 22:09:38 #96
81992 Githa
pi_26387752
Jordy ligt in de trappelzak in bed en dan vouw ik de onderkant om de matras heen, zodat hij onderin blijft
  woensdag 20 april 2005 @ 22:24:09 #97
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_26388229
hebben zie die teigetje wel in andere makro's Githa?? anders wil ik best kijken hoor hier, wij moeten er toch nog heen deze week en anders volgende week.
pi_26388513
Githa, deze? 20 euro op marktplaats.. en waarschijnlijk 5,50 met de post.
  woensdag 20 april 2005 @ 22:34:15 #99
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26388597
Githa, ik vind z'n kop echt heel lelijk.
Zou er verder geen moeite voor doen, er zijn toch zat leuke andere?

Jolietje lijkt goed en lekker te slapen nu, nu maar hopen dat het ff doorzet.
pi_26388870
Op Ebay staan wel Tiny Love speelkleden, was Myrthe ook erg gek mee.
- tiny love dierentuin
- winnie de pooh speelkleed
- smoby speelnest (bekend van jolie).

Is dus wel tweedehands maar de bovenste twee kunnen in de wasmachine.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')