abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26533005
Renzell ik schrik ervan dat je nu al over inbakeren zat te denken.... geef het de tijd!! Hij is inderdaad nog maar zo klein! Geniet ervan dat hij graag bij jullie ligt, en geniet ervan dat dat nu nog kan. Kan me voorstellen dat je graag normaal wil slapen, maar dat komt (normaal gesproken) heus wel een keer goed. Als het echt een groot probleem gaat worden, kun je tzt altijd nog om adviezen vragen en oplossingen zoeken. Maar hij moet waarschijnlijk ook nog gewoon even zijn draai vinden, voor hem is 't ook allemaal nieuw! In ieder geval heel veel succes!
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:55:06 #277
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_26533782
Zoë sliep af en toe ook tussen ons in op een aankleedkussen soms ook naast ons bed op het wippertje die dan plat stond voor iets anders hebben we hier de ruimte niet.

Jolie nu net zo lang als Zoë grote dame

Slecht eten is idd ook een teken van het krijgen van tandjes

Hebben hier op moment troubles met brood eten, ze heeft er een spelletje van gemaakt Als ik met brood aankom naar haar mond gaat ze heel hard wapperen met de handjes, dan pak ik die handjes en gooit zij haar hoofd in de nek draait haar hoofd van me af en doet dan braaf haar mond open en dit gebeurt dus bij elke hap zo
Kwa warm eten zijn we hier volgens haar nooit snel genoeg krijgen altijd een best gemopper over ons heen en als het kan nog meer erbij. Som zelfs zo dat ik n og moet beginnen met eten heeft zij het al op heb haast geen tijd om me eten te prakken

Ergste is dan Jdee als je gaat, ze zijn dan bij de oppas en alle instructies hebt gegeven gebeurt er niets en gaan ze braaf slapen

Zoë gaat dit weekend een nachtje uit logeren en hopelijk gaat het goed aangezien ze tegenwoordig vertikt om in een ander bed te gaan slapen en al helemaal niet op een vreemde kamer. Heb de oppas al een prettige nacht toegewenst zaterdag
  woensdag 27 april 2005 @ 07:05:18 #278
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_26537024
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 23:27 schreef suikerzoet het volgende:
Renzell ik schrik ervan dat je nu al over inbakeren zat te denken.... geef het de tijd!! Hij is inderdaad nog maar zo klein!

Niks om van te schrikken, je doet net alsof ze eraan denkt haar kind de deur uit te doen. Niet zo overdrijven graag.

quote:

Geniet ervan dat hij graag bij jullie ligt, en geniet ervan dat dat nu nog kan. Kan me voorstellen dat je graag normaal wil slapen, maar dat komt (normaal gesproken) heus wel een keer goed. Als het echt een groot probleem gaat worden, kun je tzt altijd nog om adviezen vragen en oplossingen zoeken. Maar hij moet waarschijnlijk ook nog gewoon even zijn draai vinden, voor hem is 't ook allemaal nieuw! In ieder geval heel veel succes!
Ehm, geeft ze niet aan dat het voelt als een probleem?
Ik vind je reactie nogal kort door de bocht en (jawel, daar is-tie weer) ook een beetje stom opvoedend ("geniet ervan, komt heus wel goed een keer").
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 27 april 2005 @ 09:10:08 #279
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_26537870
gos sugar, renzell is een vriendin van je dat weten we, maar hoef je niet zo aanvallend te reageren.
  woensdag 27 april 2005 @ 09:12:28 #280
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_26537910
Jeetje Sjoeg, rustig maar.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_26540386
Gossie Sugar....... ik heb dat geschreven omdat ik weet dat renzell hier nog maar héél kort geleden bijna live is bevallen, dus het gaat om een ieniemienie kindje....... het is toch normaal dat iedereen dan nog zijn draai moet vinden? Ik vind dan eerder jouw (felle) reactie wat kort door de bocht.
pi_26540584
Renzell: een tussenweg misschien: ik heb op advies van m'n yoga-lerares het boek: ' regelmaat en inbakeren' gelezen van Ria Blom. Het eerste deel van het boek gaat over hoe je met slaapproblemen e.d. omgaat en ze op kan lossen zonder inbakeren, het 2e deel van het boek gaat over hoe je het oplost met inbakeren (maar dat is in extremere gevallen en alleen als het zonder inbakeren, door het invoeren van rust en regelmaat niet lukt). In het boek worden ook veel praktijkgevallen omschreven en hoe het uiteindelijk opgelost is, vaak was er binnen een paar dagen al resultaat door het veranderen van wat simpele dingen! Je kunt het boek bestellen via bol.com, maar je mag het ook wel lenen hoor, ik heb het hier toch liggen. Sommige dingen die erin staan zijn echt open deuren, maar er staan ook een hoop dingen in die ik niet wist.

Let er in ieder geval op dat te veel prikkels niet goed zijn voor een baby. En iedere keer als je hem oppakt, in bed neer legt, vervolgens weer oppakt, rondlopen, weer neerleggen..dat zijn allemaal prikkels. Waar het uiteindelijk om gaat is dat Julius wel lekker in z'n diepe slaap komt en niet alleen maar korte hazeslaapjes gaat doen
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 27 april 2005 @ 12:29:07 #283
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_26541918
Weer even een hulpkreet van deze kant! (Voel me wel een beetje egoistisch dat ik hier alleen lijk te schrijven als er iets met mijn kindje is, hopelijk kan ik later iemand ook 's over mijn ervaring met 't een of ander "vooruithelpen").

Morgen moet ons Luuke voor een echo van haar heupjes naar het ziekenhuis. Iemand enig idee hoe dit gaat en wat we kunnen verwachten? Ik probeer ervan uit te gaan dat het wel mee zal vallen maar ik wil graag goed voorbereid de deur uit!

En Renzell; Als je 'snachts weer niet kan slapen omdat je je zorgen maakt om die kleine Julius dan is elk huiltje te veel. Ik hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden zodat het voor jullie drieeen weer een beetje normale nachten worden! Wij hebben Luuke bij ons in bed gehad als ze echt niet in haar wiegje wilde. Voor ons werkte dit, maar iedereen is anders!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 27 april 2005 @ 12:39:18 #284
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_26542158
trotse moedemodus aan Het is windstil gebleven hier. En vanmorgen ook geen overtogen woord, maar dan moet het wel op de Cas-volgorde. Het mannetje heeft namelijk bedacht dat hij rood haar heeft, dus ongeduldig mag zijn . Hij vindt dat hij niet hoeft te wachten, anders zal hij de boel wel eens aanjagen door een brulboei op te zetten. De rollen lijken zich te hebben omgedraaid; daar waar Liz zich in het begin de hysterica toonde, heeft Cas dat sinds een aantal weken feilloos overgenomen. Phoe, ik kijk er echt naar uit dat die twee het huis gaan rondcruisen.... . Dan word ik pas druk, denk ik.
pi_26543054
Nou ik kan me wel voorstellen dat Renzell er doorheen zit hoor. Na zo'n 2 weken zonder slaap ben je goed kapot en wil je alles wel proberen om te slapen en om je kindje te laten slapen. En als iemand dan de tip geeft om je kindje in te bakeren dan wil je dat maar al te graag uitproberen.

Renzell, is het bij jullie geen mogelijkheid om om de beurt een nacht te 'doen' ? Dat de een ergens op een logeerbed gaat slapen en de ander in het grote bed met Julius ? Dan kan in ieder geval 1 van de twee goed slapen en waarschijnlijk slaapt de ander met Julius in het grote bed (bijveerbeeld op een aankleedkussen of in een slaapzak op de dekens) dan ook nog redelijk goed. Als die eerste erge vermoeidheid over is, ziet alles er meteen heel anders uit. Het heeft bij ons in ieder geval goed geholpen. Myrthe slaapt nu in haar eigen bedje wat pal naast mijn bed staat. Ons bed staat nog hoog dus ik kan zo met mijn hand haar handje vasthouden of haar hoofdje aaien zonder dat ik daar rare fratsen voor uit hoef te halen, en dat helpt enorm. Als ze begint te piepen (want huilen doet ze niet dan aai ik even over haar handje en dan is ze weer stil. En als het echt niet wil dan pak ik haar lekker bij me. Heel veel sterkte ermee in ieder geval en zorg dat jullie zelf voldoende slaap krijgen, want dat scheelt echt enorm.
pi_26543261
One hypotheekadviseur die hier pas was heeft een tweeling, en toen die in de babymaanden waren kolfde zijn vrouw een voeding per dag en gaven ze de nachtvoeding om de beurt met een flesje, zodat de ander kon bijslapen vertelde hij. Heb je dat al geprobeerd Renzell (of geef je geen bv? dan heb ik niks gezegd want dan komt het helemaal neer op Ladybos' tip).

Hoeveel begrijpen jullie kinderen eigenlijk al? Ik liep net een rondje door de woonkamer met Myrthe, alles aanwijzen en benoemen.. bij de tweede keer 'bank' van het bankstel begon ze me uit te lachen, net als bij 'dvd-speler' en dat soort bekende dingen (ze is gek op knopjes). Alsof ze die woorden allang kent. Ze probeert soms ook 'doei' te zeggen en dan erbij zwaaien.

Gek op knopjes:

Oja, ze is net zo lang als Jolie Luchtbel, gisteren zelf opgemeten. Alleen een stukje zwaarder.
  woensdag 27 april 2005 @ 13:46:23 #287
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_26543802
Mijn reactie heeft eerlijk gezegd niets te maken met mijn vriendschap met renzell.
Ik vind de reactie gewoon overdreven en dat heb ik precies zo neergezet. Zeg gerust dat ik op mijn beurt overdrijf! Ik geef het nog toe ook! Ik ben allergisch voor zo'n reactie als die van suikerzoet. Mij een te hoog stemmingmakerij-gehalte.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 27 april 2005 @ 13:49:00 #288
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_26543882
Lishe, Maria heeft die echo ook gehad (maar helaas was ik er niet bij!). Ik weet dat het bij Maria geen duidelijk beeld gaf en dat ze daarom ook nog een foto hebben gemaakt toen. Zal eens aan mijn vriendje vragen hoe het precies ging allemaal!
Spannend, ik duim dat alles goed zal zijn!
  woensdag 27 april 2005 @ 14:01:30 #289
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_26544209
Lishe zon echo stelt echt niks voor, Maxim heeft die ook gehad.
bij maxim moest ik zn broek uitdoen en zn romper los, zn luier mocht hij aanhouden.
toen werd hij op zn zij gelegd met een soort van kussens aan beide kanten van hem zodat hij blleef liggen. toen moest de luier los en deden ze gel op zijn zij, en toen gingen ze echo-en. ik moest ook zijn beentje beetje vasthouden zodat hij echt niet bewoog. dat is belangrijk dat het beetje stil ligt. maxim's echo ging gelijk goed aan beide kanten en er was niks aan te zien.
pi_26544284
Ik heb ook een knopjesmaniak Poemojn Afstandbediening, telefoon, wekkertje, horloge: allemaal leuk!
Vorige week ging 's nachts de wekker 3x af. Had Morris met z'n vingertjes aan de knopjes gezeten

Soms meen ik te horen dat hij het woord kijk(en) zegt. maar dat zal wel niet
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_26550325
Nou ik ben toch maar even bij de Bart Smit binnengelopen voor die Smoby cocoon Op Marktplaats kreeg ik geen antwoord en op Ebay was ie 26 euro + 6 euro verzendkosten dus voor die 8 euro meer ga ik niet moeilijk doen. Nou nog ff blazen
pi_26550404
pi_26550448
Ze vind het wel leuk geloof ik Ze ligt heel hard te 'huh huh huh'-en en schopt tegen het draaiding aan
  woensdag 27 april 2005 @ 19:15:35 #294
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_26550732
Myrthe, wat heb je een lol!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 27 april 2005 @ 19:49:42 #295
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26551523
Jolie heeft spruw en niet zo'n beetje ze werd vanmorgen wakker met een mond vol met blaasjes, ook onder de tong en de binnenkant van de lippen, terwijl er gister behalve een rode tong nog niks te zien was. Tranen met tuiten, drama voor Jolie die de laatste tijd wel een beetje pech heeft met ziek zijn en alles. Wat ik me afvroeg, d'r tandenborstel kan ik beter weg doen toch? Daar zit het toch ook in?

Maar waarom in godsnaam schijn je de laatste tijd moeten gaan dreigen voordat je uberhaupt een afspraak kan maken bij de huisarts. Ik ben echt gewoon kwaad geworden aan de telefoon. De enige mogelijkheid was een afspraak op 3 mei, ja weinig kans dan kon er wel wat voorgeschreven worden maar dan werd er niet gekeken. Ik snap niet waar dat op slaat, oke ik kon zelf ook wel bedenken dat het spruw was maar ze gaan me toch ook geen antidepressiemiddel aansmeren door de telefoon als ik opper depressief te zijn.
Tja aan een beetje spruw gaat ze niet dood mevrouw nee moest erbij komen zeg
  woensdag 27 april 2005 @ 19:56:17 #296
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26551684
quote:
Op woensdag 27 april 2005 13:25 schreef poemojn het volgende:

Oja, ze is net zo lang als Jolie Luchtbel, gisteren zelf opgemeten. Alleen een stukje zwaarder.

Jolie begrijpt denk ik al redelijk wat, ze zegt, mama, ja (als ze d'r naam hoort) da en zegt boew als er iets valt. Voor de rest zijn er wat dingen die ze probeert een naam te geven: oma = oja = ajo daphne = daw Geen echte woorden dus maar wel probeert ze daarmee dingen aan te geven.
Ik merk dat ze hier steeds meer mee bezig is, ze kan zich voortbewegen en gaan staan en van daaruit gaan zitten maar bijvoorbeeld kruipen oefent ze nu niet meer. Ze weet hoe ze zich kan verplaatsen, hoe snel het gaat is niet meer belangrijk, andere dingen zijn interessant geworden.

Myrthe wat zie je er blij uit en dat broekje.....zo lang geleden
pi_26551718
Jolie, arm ding. Wat eeen stomme huisarts zeg! Die moeten gewoon geen risico nemen met kleine kindjes! Beterschap en ik heb gelijk weer even op je gestemd
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 27 april 2005 @ 20:02:38 #298
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_26551847
Zo zo, ff een dagje niet op fok geweest en mijn vraag is een heel eigen leven gaan leiden zie ik. Ten eerste; bedankt voor alle reacties. Vannacht heb ik Julius inderdaad bij ons in bed laten slapen, tussen ons in, maar wel op de deken en met zijn eigen dekentje over hem heen. Hij sliep zonder een kick te geven. Een slaapzakje is overigens inderdaad nog veiliger, zal ik vanavond eens proberen. Wat betreft de schrikreactie van sommigen over mijn interesse in het inbakeren; niet nodig en ook een beetje overdreven vind ik. Als je mijn verhaal goed gelezen zou hebben, zou je weten dat ik sowieso niet direct van plan ben Julius in te bakeren, ik orienteer me slechts op de verschillende mogelijkheden om de kleine cowboy eens een keer lekker te laten slapen. Niets mis mee, toch? Natuurlijk ben ik als prille moeder soms onzeker over de keuzes die ik maak. Het gaat immers om dit kleine prulletje dat hier in mijn armen ligt te ronken, dat gekke zoontje van mij, die nog totaal en in alles van ons afhankelijk is. Natuurlijk wil ik doen wat voor hem het beste is en natuurlijk twijfel ik soms of ik het goede doe. Niet meer dan normaal, lijkt me. Inbakeren is trouwens niets om van te schrikken vind ik. Het kan kindjes juist heel erg helpen om die begrenzing te voelen, het is geen straf ofzo... Maar goed, om een lang verhaal iets minder lang te maken; ik ben niet van plan om Julius in te bakeren, niet nu in ieder geval. Ik ben alleen geinteresseerd in de mogelijkheden ervan en kan me voorstellen dat als je een kindje hebt dan zichzelf steeds wakker huilt of trappelt, het een heel goed hulpmiddel kan zijn.
Ik probeer nu inderdaad maar gewoon te doen wat goed voelt en momenteel is dat vooral heel erg veel met Julius op de arm rondlopen en hem tegelijkertijd heel vaak proberen in z'n bedje te leggen, zodat ie wel kan wennen aan die plek en hopelijk uit zichzelf steeds makkelijker in slaap valt daar. Kweet verder ook nie... maarre, ik ben niet ten einde raad hoor! Heb nu een beetje het gevoel dat ik overkom als een moeder die na twee weken al met de handen in het haar zit.
Ik kan u allen mededelen dat dat niet het geval is en Julius , papa en ik het over het algemeen heel gezellig hebben met z'n drietjes.
  woensdag 27 april 2005 @ 20:11:25 #299
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_26552072
ps- ik hoop vandaag toch echt die foto's erop te knallen, maarre... normaal doet ene Sugar dat altijd voor mij.
Ik moet er vanavond met vriendje samen echt even een project van maken om het voor eens en voor altijd onder de knie te krijgen en ik beloof u; ge zult meer foto's om de oren krijgen dan u lief is.
pps- sorry voor dit offtopic geleuter...
  woensdag 27 april 2005 @ 20:20:38 #300
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_26552281
Jaaaaaaaaaaaaaaaa we krijgen foto's van Julius

Ach Jolietje het zit je ook niet mee he zo , raar hoor dat ze wat willen voorschrijven en haar niet een willen zien. Een beetje spruw geen kwaad kan okey maar een kind met een mond vol blaasjes das ook niet gezond lijkt mij huisartsen worden echt steeds vaker onmenselijker

Renzell gewoon je eigen gevoel volgen die klopt meestal wel

LadyBos wat een heerlijke lachebek Myrthe in die Smoby

Knopjes fanaten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')