ik denk het niet, ze halen daar te goede studieresultaten voorquote:Op zaterdag 16 april 2005 19:51 schreef Pool het volgende:
Rijswijk, waar ligt dat? Hebben ze daar wel bier?![]()
Alle 120 studenten van de opleiding werktuigbouwkunde zijn tegen, en de meeste leraren ook.quote:Op zondag 17 april 2005 12:14 schreef Argento het volgende:
Wat een gezanik zeg. Maar in het kort, de school zal haar verhuisplannen niet hoeven opschorten of afstellen om de privebelangen van een individuele student tegemoet te komen.
Dus als jij ineens een half uur verder moet gaan rijden, en wat tot gevolg heeft dat je je collega's van andere afdelingen niet meer ziet, en het is een paupergebouw in de polder in tegenstelling tot een modern gebouw in een mooie omgeving, dan slik je het maar? Ik niet.quote:Op zondag 17 april 2005 12:19 schreef Basp1 het volgende:
Grow up, zo werkt het bedrijfsleven ook. Vandaag dit bedenken, dat aan de mederwerkers vertellen, en morgen toch weer wat anders doen.
Ik heb het ook een keer mee gemaakt dat mijn werk van een centrumlocatie naar een afgelegen bedrijventerrein locatie verhuisde, ook hier heb ik me aan moeten passen. Ja het is ontslag nemen, of gewoon door gaan met je werk.quote:Op zondag 17 april 2005 12:55 schreef mechatronics het volgende:
Dus als jij ineens een half uur verder moet gaan rijden, en wat tot gevolg heeft dat je je collega's van andere afdelingen niet meer ziet, en het is een paupergebouw in de polder in tegenstelling tot een modern gebouw in een mooie omgeving, dan slik je het maar? Ik niet.
Maar ik kan me voorstellen dat je er niet om stond te springen...quote:Op maandag 18 april 2005 11:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb het ook een keer mee gemaakt dat mijn werk van een centrumlocatie naar een afgelegen bedrijventerrein locatie verhuisde, ook hier heb ik me aan moeten passen. Ja het is ontslag nemen, of gewoon door gaan met je werk.
En het openbaar vervoer in den haag is ook best redelijk te noemen, zeker binnen de stad. Ook naar rijswijk rijden trams.
Nee helaas niet, maar ook daar doe je niets aan, en heb je maar te schikken naar wat ze boven je bedacht hebben.quote:Op maandag 18 april 2005 11:31 schreef mechatronics het volgende:
[..]
Maar ik kan me voorstellen dat je er niet om stond te springen...
whehehequote:maar [Naam van communicatie] je zet toch niet neer beste student [achternaam]?
en die eerste zin, jesus wat is die lang!
Veel succes, mijn jarenlange ervaringen met de HH hebben mij geleerd dat die school organisatorisch doet wat het wil en dat vaak in een zeer chaotische en zeker niet op de student gerichte wijze.quote:Op woensdag 20 april 2005 16:20 schreef mechatronics het volgende:
t gaat nog verder hoor
zoals in de brief staat, hadden we vandaag een bijeenkomst.
Ik had daarbij iemand uitgenodigd van het Atrium (krantje) en die zat erbij.
Als het goed is komt over 8 dagen in de nieuwe atrium, pagina 7.
Dat gaat nogal een staartje krijgen heb ik het idee...
bron: notulen : Verslag Overlegvergadering Afdelingsraad THR - Afdelingsmanager THR, d.d. 22 februari 2005quote:6 Samenvoeging opleiding van de THR
W-opleiding: Het plan is om de opleidingen van W per september 2005 geheel in Rijswijk te geven.
Opgemerkt wordt dat de opleiding W in Den Haag een van de oorzaken is van de taakstelling van de afdeling engineering en dat de opleiding W in Rijswijk een ‘gezonde’ opleiding is. Opgepast moet worden dat door de versnelde samenvoeging de taakstelling van de afdeling engineering overgeheveld wordt naar de afdeling THRijswijk.
Kooy zegt toe dat dit zeker niet mag gebeuren en dat daar scherp op gelet gaat worden.
E-opleiding: Bij de opleiding E is het samenvoegen door de grootte van de beide opleidingen moeilijker; de p-fase zal in september 2006 worden gegeven in Rijswijk, later volgt dan de samenvoieging van de rest van de opleiding E.
De afdelingsraad heeft instemming op de plannen.
Collecttief dreigen de studie stop te zetten. Dat kost de school zo'n ¤10k per studenten (alleen voor 1e jaars geldt dat niet).quote:Op zondag 17 april 2005 12:55 schreef mechatronics het volgende:
[..]
Alle 120 studenten van de opleiding werktuigbouwkunde zijn tegen, en de meeste leraren ook.
Zo een gezanik is het dan toch niet?
ja, zo spelen we het eens van de andere kantquote:Op donderdag 28 april 2005 07:26 schreef mechatronics het volgende:
Waarom verplaatsen we de W-opleiding van de THR niet gewoon naar Laakhaven? (HHS Den Haag)
Ik bedoel, alles gaat erop vooruit,
-ze passen dan beter in de haagse bachelor (daar valt THR ook onder ja)
-er zijn betere faciliteiten, zoals bieb en sportruimten
-het gebouw en klimaat zijn perfect te noemen
-en die reisafstand? pffft, das toch maar 5 km
-de docenten verhuizen mee
-net als het lessysteem, er veranderd kwa onderwijs zelf dus niks voor de huidige W-studentenTHR
Hopla, perfect idee van een buitenstaander, al zeg ik het zelf![]()
De HH heeft nog nooit tegenargumenten nodig gehad om z'n zin door te drijvenquote:Op donderdag 28 april 2005 07:31 schreef mechatronics het volgende:
[..]
ja, zo spelen we het eens van de andere kantdan zijn er ineens geen tegenargumenten te verzinnen
dat zeggen er wel meer jaquote:Op donderdag 28 april 2005 11:02 schreef Toodles het volgende:
Sterkte. Denk je ondertussen ook nog aan studeren? Daar was je geloof ik in de eerste plaats voor naar school gegaan.
beetje laat, maar ervaring, vertel?quote:Op woensdag 20 april 2005 16:23 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Veel succes, mijn jarenlange ervaringen met de HH hebben mij geleerd dat die school organisatorisch doet wat het wil en dat vaak in een zeer chaotische en zeker niet op de student gerichte wijze.
Prima studies, redelijke leraren, mooi gebouw, maar organisatorisch een complete puinhoop.
Eventueel het enelaatste punt ook nog wel, omdat een kind van 3 al kan zien dat deze fusie, waarna er een volgende verhuizing binnen 3 jaar weer plaatsvind, geen geld gaat besparen.quote:Intranet > Statuten & overige regelingen > Rechtsbescherming > Hoe ga ik in beroep?
Hoe ga ik in beroep?
In beroep gaan doe je met een zogeheten beroepschrift. Hierin moet je vermelden:
[...]
Beroepsgronden
Nog een korte toelichting op sub 4 (beroepsgronden):
Je kunt in beroep gaan als je van mening bent dat:
1 de beslissing is genomen in strijd met de wet;
2 bij het nemen van de beslissing sprake is geweest van machtsmisbruik;
3 de besluitvorming niet redelijk is geweest;
4 de beslissing in strijd is met een ander beginsel van behoorlijk bestuur waaronder het:vertrouwensbeginsel (een gedane toezegging wordt niet nagekomen); gelijkheidsbeginsel (je bent in vergelijking met anderen benadeeld); zorgvuldigheidsbeginsel (je bent onzorgvuldig behandeld); motiveringsbeginsel (de beslissing is op onjuiste feiten gebaseerd, of de beslissing is niet althans onvoldoende gemotiveerd); rechtszekerheidsbeginsel (een geldende regeling is niet toegepast of met terugwerkende kracht wordt een eerder besluit gewijzigd).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |