abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26275286
Wat een hoerige kutbrief!

brief zegt al genoeg denk ik, zo niet, zie Bezwaar maken verplaatsing studie
-
pi_26275687
kickje naar WGR, of dit wel kan enzo?
-
pi_26278874
89 views, geen reactie
-
  zaterdag 16 april 2005 @ 19:51:46 #4
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_26279054
Rijswijk, waar ligt dat? Hebben ze daar wel bier?
pi_26279299
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 19:51 schreef Pool het volgende:
Rijswijk, waar ligt dat? Hebben ze daar wel bier?
ik denk het niet, ze halen daar te goede studieresultaten voor

het staat achter de 3e windmolen van links

Den Haag echter, leeft!

(eerste hit bij google afbeeldingen op Den Haag, mooi plaatje overigens)
detail, zou het scheveningen zijn? Ik zie daar het gebouw van Sea Life enzo,...ach het is Den Haag
-
pi_26280123
Ik ga maar terroristische aanslagen voorbereiden, het mag toch allemaal, zie Samir A.

Plattegrond TH Rijswijk (google)
http://www.univweb.tudelft.nl/index.cfm/site/Nieuws%20&%20agenda/pageid/15938C53-802A-0DB6-3EFFD80084A72360/newsid/1C58A2A7-92E4-E7E8-C45EF7A055CE3F5B/index.cfm intressante link

kijk, dit is waar ik nu zit (niet op dit moment)

http://www.designshare.com/Awards/ReviewImages2.asp?project_id=146&ProjType=

en dit is waar ik heen ga, snap je waarom ik niet zo enthousiast ben?
-
  Milf zaterdag 16 april 2005 @ 20:39:58 #7
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_26280311
KLaagbaak --> WGR op verzoek. .
Kan dit? Mag dit?

Wat een toestand zeg. .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_26290927
Van Johanna Westerdijkplein 75, 's-Gravenhage (NL, 2521) Haagse Hoge School
Naar Lange Kleiweg 80, Rijswijk (NL, 2288) TH Rijswijk
Afstand 5,2 km.
Reisduur 00:13

Omdat ze je opleiding maar 5 km verhuizen heb ik niet het gevoel dat jij onredelijk in je belangen wordt geschaad.

Mijn email adres is <fok-username>@hotmail.com
pi_26291884
Klein detail, ik heb geen auto.

Dat is ook het hekele punt. Ik vind die reisafstand ook niet boeiend.
Waar ik over val, met veel medestudenten, is dat de kwaliteit en diversiteit (in tegenstelling tot wat in de brief beloofd wordt) wel achteruit gaat, met name op deze punten.

TH Rijswijk geeft lessen volgens het klassieke college sturende systeem, dus veel college.
HHS geeft lessen volgens PGO(ProbleemGestuurdOnderwijs) / PO(ProjectOnderwijs), dus rond de 5 uur begeleidende college's per week.

• Dit verschil zorgt voor een andere bouw en architectuur van de school. De HHS heeft bijvoorbeeld een gigantische bibliotheek (waar ik echt blij mee ben)
    De TH Rijswijk heeft 1 boekenkast, die je bij de gamma koopt zo 1. Waar je op uitzondering in mag lezen omdat we van de HHS zijn, maar je mag de boeken natuurlijk niet 3 weken meenemen.

• Meerdere vergaderzalen in de HHS aanwezig, voor het PO, die niet in zovelen aanwezig zijn in de TH. Er is beloofd dat die bijgebouwd zouden worden, maar ik kan aan me water voelen dat ik daar niet zoveel van hoef te verwachten, als we over een paar jaar toch al naar de TU campus verhuizen.

• Keuzemodules of keuzevakken zijn moeilijker te volgen. Je zal dus misschien wel meerdere keren op en neer moeten pendelen, je zit misschien straks in het ene college op de TH, daarna heb je een les (ik noem maar wat) Spaans, dan moet je weer een half uurtje reizen voordat je er bent.

Daarna moet je weer een half uur terug reizen om op tijd te zijn voor je PO-vergadering.
    Ik kijk er dus behoorlijk kritisch op.

Ook met PGO, je krijgt je nieuwe taak op, en je mag weer reizen naar de HHS om daar je info uit de boeken te halen. Daarna mag je weer naar de TH om een presentatie te gaan geven over je tussenrapportage.

Mijn vraag is echter, ik heb, met meerdere studenten, voor aanvang van mijn studie gevraagd of de studie naar de TH ging verhuizen of dat we op de lokatie Johanna Westerdijkplein onze studie af konden maken.

We waren natuurlijk niet helemaal stom, die fusie was namelijk net geweest, en zouden ze daadwerkelijk fuseren dan had ik misschien wel een andere studie gekozen die er een beetje op leek bijvoorbeeld.

Ons werd verzekerd dat we de studie af konden maken op de HHS, en misschien als je bleef zitten, dat je het laatste jaar op de campus van TU Delft zou moeten volgen.
    Daar konden we wel mee leven, omdat dat toch maar een half jaar zou zijn, die andere helft is afstuderen.

Maar nu doen ze het dus zo, is dat niet een beetje beloftes breken?

[ Bericht 0% gewijzigd door mechatronics op 17-04-2005 11:52:03 ]
  • -
    pi_26292519
    Wat een gezanik zeg. Maar in het kort, de school zal haar verhuisplannen niet hoeven opschorten of afstellen om de privebelangen van een individuele student tegemoet te komen.
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
    pi_26292623
    Grow up, zo werkt het bedrijfsleven ook. Vandaag dit bedenken, dat aan de mederwerkers vertellen, en morgen toch weer wat anders doen.
    pi_26293402
    quote:
    Op zondag 17 april 2005 12:14 schreef Argento het volgende:
    Wat een gezanik zeg. Maar in het kort, de school zal haar verhuisplannen niet hoeven opschorten of afstellen om de privebelangen van een individuele student tegemoet te komen.
    Alle 120 studenten van de opleiding werktuigbouwkunde zijn tegen, en de meeste leraren ook.
    Zo een gezanik is het dan toch niet?

En als wij beweren dat wij minder faciliteiten hebben, dan hebben ze daar toch naar te luisteren?
    quote:
    Op zondag 17 april 2005 12:19 schreef Basp1 het volgende:
    Grow up, zo werkt het bedrijfsleven ook. Vandaag dit bedenken, dat aan de mederwerkers vertellen, en morgen toch weer wat anders doen.
    Dus als jij ineens een half uur verder moet gaan rijden, en wat tot gevolg heeft dat je je collega's van andere afdelingen niet meer ziet, en het is een paupergebouw in de polder in tegenstelling tot een modern gebouw in een mooie omgeving, dan slik je het maar? Ik niet.
    -
    pi_26316862
    5,2 Kilometer leg je in fietsend in een kwartier af.
    Mijn email adres is <fok-username>@hotmail.com
    pi_26318170
    gast, het gaat niet om de afstand, het gaat om de faciliteiten.
    -
    pi_26318239
    quote:
    Op zondag 17 april 2005 12:55 schreef mechatronics het volgende:
    Dus als jij ineens een half uur verder moet gaan rijden, en wat tot gevolg heeft dat je je collega's van andere afdelingen niet meer ziet, en het is een paupergebouw in de polder in tegenstelling tot een modern gebouw in een mooie omgeving, dan slik je het maar? Ik niet.
    Ik heb het ook een keer mee gemaakt dat mijn werk van een centrumlocatie naar een afgelegen bedrijventerrein locatie verhuisde, ook hier heb ik me aan moeten passen. Ja het is ontslag nemen, of gewoon door gaan met je werk.

En het openbaar vervoer in den haag is ook best redelijk te noemen, zeker binnen de stad. Ook naar rijswijk rijden trams.
    pi_26318286
    quote:
    Op maandag 18 april 2005 11:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb het ook een keer mee gemaakt dat mijn werk van een centrumlocatie naar een afgelegen bedrijventerrein locatie verhuisde, ook hier heb ik me aan moeten passen. Ja het is ontslag nemen, of gewoon door gaan met je werk.

En het openbaar vervoer in den haag is ook best redelijk te noemen, zeker binnen de stad. Ook naar rijswijk rijden trams.
    Maar ik kan me voorstellen dat je er niet om stond te springen...
    -
    pi_26320195
    quote:
    Op maandag 18 april 2005 11:31 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Maar ik kan me voorstellen dat je er niet om stond te springen...
    Nee helaas niet, maar ook daar doe je niets aan, en heb je maar te schikken naar wat ze boven je bedacht hebben.

Ach ik heb nu wel elke dag een leuke fietstocht (zoalgn het maar droog is) langs een kanaal en zie bijna geen autos meer, behalve de laatste kilometer op het industrie terrein.
    pi_26351772
    Even een mededeling, we zijn nog bezig met de handtekeningenactie, maar omdat we morgen al een "speciale bijeenkomst" hebben, georganiseerd door de opleidingsmanager, heb ik vandaag even ingeleverd wat we sinds maandag hebben.
    Het document (protest) moest namelijk opnieuw gemaakt worden, om het beter te maken.
    Daarom heeft nog niet iedereen getekend, dat heb ik er ook op gezet, actie loopt nog, en na de laatste handtekening ook nog, van de actie loopt nog, de rest van de handtekeningen volgt binnen 3 weken.

Vervolgens heb ik dat dus gekopieerd en naar de volgende punten gebracht.
    -HogeschoolRaad (HR) + bewijs van ontvangst terug gehad
    -MedenzeggenschapsRaad, omdat ik de voorzitter als leraar heb, en hem toevallig tegenkwam, vroeg ie er gelijk om, en heb ik dus geen bewijs, maar dat vertrouw ik wel.
    -College van Bestuur, secretariaat + bewijs van ontvangst, ik zag zelfs dat alvast de kopieen gemaakt werden voor alle leden (en inderdaad, de lege bladen kopieerden ze niet mee)
    -Atrium (de hogeschoolkrant, die zal morgen ook bij de bijeenkomst zijn, heb ik dus geen bewijs van nodig vond ik
    -Afdeling studentenzaken
    -en last but not least, de opleidingsmanager. + bewijs van ontvangst

een hele lijst dus, en dit had allemaal voorkomen kunnen worden als ze bijvoorbeeld een half jaar geleden gezegd hadden van "joh, we denken over een verhuizing naar de TH, hoe denken jullie studenten daarover?"

Sterker nog, als laatste liet ik het bij het secretariaat van de HR zien, waar ik vanzelf begon hoe het allemaal zat. En ze vond het dus heel vreemd dat we niet eerder geinformeerd waren.

Waarop ik zei, nou we hebben die brief, en morgen die bijeenkomst, maar de brief en peiling waren veeeeel eerder beloofd, beloofd VOOR de beslissing van het College van Bestuur.

Waarop zei afdeling communicatie belde, en vroeg (al bellend) heb jij die brief bij je?
    Ik zo, nee, helaas niet, maar wel op internet.
    >Oh , waar? vroeg ze
    en toen tikte ik dit adres in, en rechtermuis op de foto,
    waarop zij zei, hee dit is wel intressant, ik kopieer deze link (van dit forum dus) wel, en laat ik het zo zien aan afdeling communicatie

dus, nu op dit moment zou zomaar afdeling communicatie van de Haagse Hogeschool mee kunnen lezen

ik dacht eerst, is dit wel zo wijs, aan de andere kant, het is gewoon openbaar

edit: op dit moment heb ik de LSVb aan de lijn, dik 20 minuten gebeld

en het kwam erop neer, dit is gewoon gelul, dit is kut, we hebben leugen op leugen gehad. en dat kan niet.
    Jammer dat de HR raad al besloten heeft, maar ik moest er dus ook achteraan of er dus studenten in de HR raad zitten. verder nog even dat fusierapport opvragen (hopelijk lukt dat nu, 17.17 nog, denk het niet) en dat even doormailen plus wat nog meer.

Maar ik kan dus nu iig morgen zeggen, ik heb contact gehad met LSVb, en we zijn echt niet bang voor tegenacties, wij pikken dit simpelweg ook niet.
    Er werd ons niet veel verteld ook, en nu is zomaar van alles besloten

enfin, ik ga ff snel kijken voor dat rapport, ik hou jullie op de hoogte, dit krijgt nog een staartje (media?) heb ik het idee

later

[ Bericht 3% gewijzigd door mechatronics op 19-04-2005 17:19:16 ]
    -
    pi_26356138
    die van de HR ook zo aan de telefoon van,
    quote:
    maar [Naam van communicatie] je zet toch niet neer beste student [achternaam]?

en die eerste zin, jesus wat is die lang!
    whehehe
    -
    pi_26369091

Typische HH actie!
    pi_26378109
    t gaat nog verder hoor

zoals in de brief staat, hadden we vandaag een bijeenkomst.
    Ik had daarbij iemand uitgenodigd van het Atrium (krantje) en die zat erbij.
    Als het goed is komt over 8 dagen in de nieuwe atrium, pagina 7.

Dat gaat nogal een staartje krijgen heb ik het idee...
    -
    pi_26378188
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 16:20 schreef mechatronics het volgende:
    t gaat nog verder hoor

zoals in de brief staat, hadden we vandaag een bijeenkomst.
    Ik had daarbij iemand uitgenodigd van het Atrium (krantje) en die zat erbij.
    Als het goed is komt over 8 dagen in de nieuwe atrium, pagina 7.

Dat gaat nogal een staartje krijgen heb ik het idee...
    Veel succes, mijn jarenlange ervaringen met de HH hebben mij geleerd dat die school organisatorisch doet wat het wil en dat vaak in een zeer chaotische en zeker niet op de student gerichte wijze.

Prima studies, redelijke leraren, mooi gebouw, maar organisatorisch een complete puinhoop.
    pi_26378305
    ja precies, ik heb het onwijs goed naar me zin op de HHS, en promoot em onbewust zelfs aan, maar deze zaak, die ik op deze manier lekker openbaar maakt, doet niet veel goed aan de HHS.

Terwijl ik de TH Rijswijk juist een pauperschool vind, waar ik niet heen wil. En daarom protesteer ik dus ook zoveel mogelijk. Ik wou gewoon graag mijn studie hier binnen 3 jaar (versneld) af maken,
    dat is alles, meer niet. Maar als het zo gaat, ben ik ook wel de eerste die keihard gaat schreeuwen.

En ik ben echt niet bang, dat kan ik wel vertellen Maar ik doe het wel volgens de regels,
    iig, ik ga dus niet zomaar stoppen
    -
    pi_26382474
    nou, dit geeft al aan dat het leuk gaat worden

een stukje uit een openbaar verslag van de THRijswijk
    quote:
    6 Samenvoeging opleiding van de THR
    W-opleiding: Het plan is om de opleidingen van W per september 2005 geheel in Rijswijk te geven.
    Opgemerkt wordt dat de opleiding W in Den Haag een van de oorzaken is van de taakstelling van de afdeling engineering en dat de opleiding W in Rijswijk een ‘gezonde’ opleiding is. Opgepast moet worden dat door de versnelde samenvoeging de taakstelling van de afdeling engineering overgeheveld wordt naar de afdeling THRijswijk.
    Kooy zegt toe dat dit zeker niet mag gebeuren en dat daar scherp op gelet gaat worden.
    E-opleiding: Bij de opleiding E is het samenvoegen door de grootte van de beide opleidingen moeilijker; de p-fase zal in september 2006 worden gegeven in Rijswijk, later volgt dan de samenvoieging van de rest van de opleiding E.
    De afdelingsraad heeft instemming op de plannen.
    bron: notulen : Verslag Overlegvergadering Afdelingsraad THR - Afdelingsmanager THR, d.d. 22 februari 2005

Typisch THR
    de avondopleiding heeft inderdaad geld tekort, maar dat ging er al uit, verder speelt werktuigbouwkunde net niet quite, maar met die HBO fraude van pas op de THR is dat ook weer zo wat
    THR heeft geen avondopleiding

jesus wat een zooitje is het allemaal
    -
      woensdag 20 april 2005 @ 21:31:43 #25
    111171 Richie_Rich
    Rich Industries©
    pi_26386551
    quote:
    Op zondag 17 april 2005 12:55 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Alle 120 studenten van de opleiding werktuigbouwkunde zijn tegen, en de meeste leraren ook.
    Zo een gezanik is het dan toch niet?
    Collecttief dreigen de studie stop te zetten. Dat kost de school zo'n ¤10k per studenten (alleen voor 1e jaars geldt dat niet).

Best goede onderhandelingspositie
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')