Geslaagd dagje. Eerst een beetje irritatie bij de bussen, mensen die helemaal naar voren liepen, want die hoeften natuurlijk niet netjes te wachten. Vervolgens op het veld onze basis opgezet en genieten maar. Ik vond het leuk om een keer een Hindte zien en ook de Hunters konden we nog net meemaken. De Airfield Attack viel me lichtjes tegen, maar daar had ik nog oude herinneringen aan die spectaculairder waren.
Na de pauze nog even genieten van de Nederlandse F-16 waarna mijn grote verrassing Patrouille Suisse kwam. Misschien was ik ook wel aangenaam verrast door het mooie licht en de strakke formatie's, het was een ideaal foto-moment. De daaropvolgende Strike Eagle was ook een toppertje, ik ben vroeger veelvuldig op Soesterberg geweest en genoot weer van hetlompe geweld. Dat het een Strike Eagle was, maakte het feest alleen maar compleet.
Ook Patrouille de France vond ik weer een genot om te zien en ook al gaat het niet altijd even snel, ze maken er toch wel een van de mooiste shows van, hele mooie formatie's en een hart wat anderen niet maken, chapeau.
De Blue Angels vond ik ook leuk om te zien, toch speciaal. De show vind ik nogal wat overtrokken en langdradig, maar ach, dathoort bij Amerikanen, ik meen me te herinneren dat dat bij de Thunderbirds niet heel anders gaat. Helaas was de zon toen ook over z'n mooiste punt heen en ik vond het een organisatorische misser dat ze dit 'hoogtepunt' tot het einde bewaarden. Maar de show an sich was top, de hele Open Dag was eigenlijk gewoon top.
Tegenvaller waren de static - die ik erg mager vond, en de terugreis, die in mijn ogen fout liep doordat iedereen dus tegelijk pleite wou. (pluspunt was de overkill water die werd uitgedeeld).
Al met al een topdag dus, als je je niet te druk maakt heb je een heerlijke dag en verbrande schouders en hoofd (en armen en benen en rug en buik), goed gedaan weer van de KLu. Hoogtepunt waren voor mij dus de Patrouille de Suisse en de Strike Eagle, Fat Albert en de Blue Angels waren een fijn toetje, volgend jaar dus maar weer. De foto's volgen van de week wel, ik heb net een selectie gemaakt die ik moet gaan bewerken. Resultaten zal ik in het FOT topic plaatsen, evenals een linkje naar de hele reeks.
Ow ja, PdeHoog en Briggy, jammer dat ik jullie net niet tegenkwam, volgende keer beter.