abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26354622
hoe stug het ook lijkt, het is wel zo.
quote:
Artikel 663
Door de overgang van een onderneming gaan de rechten en verplichtingen die op dat tijdstip voor de werkgever in die onderneming voortvloeien uit een arbeidsovereenkomst tussen hem en een daar werkzame werknemer van rechtswege over op de verkrijger. Evenwel is die werkgever nog gedurende een jaar na de overgang naast de verkrijger hoofdelijk verbonden voor de nakoming van de verplichtingen uit de arbeidsovereenkomst, die zijn ontstaan vóór dat tijdstip.
(betreft artikel 663 uit boek 7 Burgelijk Wetboek)
pi_26354808
Dus je wil zeggen dat als ik een failliet bedrijf wil overnemen en ik Pietje en Jantje niet opnieuw wil aannemen c.q. overnemen ik verplicht kan worden ze toch aan te nemen of in dienst te houden?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 19 april 2005 @ 18:48:42 #53
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_26354886
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 18:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus je wil zeggen dat als ik een failliet bedrijf wil overnemen en ik Pietje en Jantje niet opnieuw wil aannemen c.q. overnemen ik verplicht kan worden ze toch aan te nemen of in dienst te houden?
Dat staat er toch?
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_26355010
Ik denk alleen wel dat er een verschil kan zitten tussen overname voor danwel na faillisement.
Voor failliisement speelt artikel 663 gewoon, na faillisement heeft het bedrijf geen werknemers meer (die hebben immers ontslag gehad), waardoor je een lege onderneming laat overgaan (wat werknemers betreft dan)
pi_26355069
Een bedrijf wordt echt niet overgenomen als er veel niet gekwalificeerd, overbodig of te duur personeel is of wanneer bijvoorbeeld de huur of de inboedel te duur is.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_26355094
Maar in het geval van TS is er nog geen sprake van faillisement, en de keten wil al doorgaan. Daardoor is de kans groot dat ook bij later faillisement de overgang van onderneming voor het uispreken van het faillisement geweest is, waardoor alle rechten en plichten gewoon blijven bestaan, en te vorderen zijn bij de keten
  dinsdag 19 april 2005 @ 19:09:16 #57
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_26355446
Het enige voordeel van deze situatie is dan wellicht dat ik nu wel het een en het ander leer over hoe dit allemaal in z'n werk gaat. Best handig om te weten voor het geval het nog een keer gebeurd.... gelukkig is het maar een bijbaantje in dit geval.

Ik heb besloten samen met een collega om naar het CWI te gaan, hier moeten wij ons inschrijven toch? en daarna naar de UWV toe om ons vakantiegeld en vakantieuren terug te krijgen. Het zal wel een lang proces worden.... Erg vervelend als je ook nog stage loopt
pi_26355935
De vraag is wanneer de tent doorgaat onder een andere baas.
Indien je oude werkgever nog niet failliet is op het moment dat die overeengekomen is met de overkoepelende organisatie dat de deuren open blijven dan denk ik dat het UWV niets voor je zal betekenen.
Naar het CWI gaan kun je altijd, je kan je er altijd inschrijven als werkzoekende (maar of je daarna naar een uitkerende instantie kan gaan is zeer de vraag, omdat je baas op dit moment je nog gewoon in dienst heeft, en bij overgang van onderneming voor het faillisement dan blijf je gewoon je contract houden)
  dinsdag 19 april 2005 @ 19:38:16 #59
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_26356112
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 12:16 schreef Argento het volgende:

[..]

Ja nou, jouw situatie is echt om jaloers op te zijn.
Uhm ja eigelijk wel. Ik hou er namelijk een leuk geldbedrag aan over. En ik heb het geluk dat mijn baas perfect mee werkt. Ook de currator is een hele aardige nette top man.

Vandaag officieel ontslag gekregen. En hij heeft gezorgt dat donderdag aanstaande de UWV langs komt op het bedrijf of alle papieren in ontvangst te nemen en in behandeling te nemen. Normaal gesproken is het zo dat je zelf naar de UWV moet met een hoop gezeik. Er is al heel veel geregeld voor ons gelukkig.

En daar bij komt dat ik in onderhandeling ben met iemand voor werk. En dat ziet er tot nu toe heel goed uit. Dus wat betreft vind ik het super. Ik mag mee met een doorstart. Dus ja mijn situatie is perfect
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 19 april 2005 @ 19:54:15 #60
81273 tommytheman
zie ook mijn andere post
pi_26356467
Snackbars zijn toch allemaal van chinezen?
  woensdag 20 april 2005 @ 02:13:30 #61
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_26365686
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 19:54 schreef tommytheman het volgende:
Snackbars zijn toch allemaal van chinezen?
Wie zegt dat mijn baas geen chinees is?
pi_26376979
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 18:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
quote:
Artikel 666
1.
De artikelen 662 tot en met 665, en artikel 670, lid 8, zijn niet van toepassing op de overgang van een onderneming indien de werkgever in staat van faillissement is verklaard en de onderneming tot de boedel behoort.
Niet dat er bij TS sprake is van faillissement, maar bij overname van een failliet bedrijf hoef je inderdaad de mensen niet mee over te nemen indien het bedrijf tot de boedel behoort.
Maar nogmaal, zover is het voor TS helemaal nog niet. Op dit moment zou de keten bij overname nog gewoon alle plichten mee overnemen
  woensdag 20 april 2005 @ 18:13:48 #63
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_26380992
een eigenaar waar van het bedrijf is failliet gegaan is kan altijd een doorstart maken. Daar bij is hij op geen enkele mogelijk verplicht oud personeel mee te nemen. Wel is het zo dat wanneer er een currator is en spraken van doorstart dat de currator een deal sluit met de eigenaar over het overnemen van de boedel tegen een lagere prijs wanneer de eigenaar oud personeel mee neemt.

Dat wel.
Wat ik gisteren hoorde en wat ik dus niet wist is dat wanneer je ontslagen word door de currator dat het ALTIJD gebeurd met een opzeg termein. Dit betekend dat wanneer de currator je nodig heeft een week later BV dat je VERPLICHT bent te helpen. Okal heb jij al een nieuwe baan. Als je dit weigerd komt je uitbetaling van achterstallig loon bij het UWV in gevaar en zal je daar op gekort worden.

Dit heb ik dus nooit geweten
Zelf heb ik te maken het feit dat het bedrijf waar ik werkte failliet is. Gisteren ontslag brief gehad vandaag met UWV gesproken en al meteen ruzzie. Zonder CWI inschrijving word je aanvraag niet in behandeling genomen. Gaat nergens over als je maar een halve dag de tijd hebt om dat te doen. Dus aardig moeten zeiken om het voor elkaar te krijgen dat mijn aanvraag morgen gewoon in behandeling word genomen zonder CWI formulier. Gaat echt nergens over okal heb je een baan per BV 1 mei MOET je als nog verplicht laten inschrijven als werkzoekende anders krijg je geen geld van de UWV. Gaat werkelijk nergens over.

Alles is perfect geregeld tot nu toe alleen dat CWI is een hel
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')