een eigenaar waar van het bedrijf is failliet gegaan is kan altijd een doorstart maken. Daar bij is hij op geen enkele mogelijk verplicht oud personeel mee te nemen. Wel is het zo dat wanneer er een currator is en spraken van doorstart dat de currator een deal sluit met de eigenaar over het overnemen van de boedel tegen een lagere prijs wanneer de eigenaar oud personeel mee neemt.
Dat wel.
Wat ik gisteren hoorde en wat ik dus niet wist is dat wanneer je ontslagen word door de currator dat het ALTIJD gebeurd met een opzeg termein. Dit betekend dat wanneer de currator je nodig heeft een week later BV dat je VERPLICHT bent te helpen. Okal heb jij al een nieuwe baan. Als je dit weigerd komt je uitbetaling van achterstallig loon bij het UWV in gevaar en zal je daar op gekort worden.
Dit heb ik dus nooit geweten
Zelf heb ik te maken het feit dat het bedrijf waar ik werkte failliet is. Gisteren ontslag brief gehad vandaag met UWV gesproken en al meteen ruzzie. Zonder CWI inschrijving word je aanvraag niet in behandeling genomen. Gaat nergens over als je maar een halve dag de tijd hebt om dat te doen. Dus aardig moeten zeiken om het voor elkaar te krijgen dat mijn aanvraag morgen gewoon in behandeling word genomen zonder CWI formulier. Gaat echt nergens over okal heb je een baan per BV 1 mei MOET je als nog verplicht laten inschrijven als werkzoekende anders krijg je geen geld van de UWV. Gaat werkelijk nergens over.
Alles is perfect geregeld tot nu toe alleen dat CWI is een hel
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group