Middelbare school en stress in één zin is bullshit. De helft van mijn examens niet voor geleerd en gewoon keurige cijfers gehaald, net zoals de rest van de klas. Iedereen had 1 of 2 vakken waar ze wel voor moesten leren, de rest ging vanzelf.
80% van de jeugd regelmatig stress is ook onzin, omdat jeugd het begrip stress niet kennen. Die 80% moet 1x in de maand iets inleveren (verslag) en door een slechte planning/omstandigheden hebben ze het niet ruim van tevoren af, maar de avond ervoor. Dat vinden hun dan stress.
Ik gok dat er in iedere klas 2 personen zitten die echt last van stress hebben. Vaak haal je ze er zo uit. Het zijn meestal meiden die sociaal gezien niet zo lekker zitten, vooraan de klas gepositioneerd recht tegenover de leraar ijverig zitten te werken/leren met een etui die zwaarder weegt dan jou boekentas. Dat zijn vaak de 2 meiden die door hun ouders helemaal geforceerd zijn op presteren. Dat zijn de meiden die beginnen te janken als ze een 6,5 hebben terwijl ze er zo hard voor geleerd hebben. Die kennen het begrip stress, door hun ouders aangepraat in 9 van de 10 gevallen.
Harder leren kan overigens een averechts effect hebben. Is een beetje afhankelijk van de persoon. Ik let gewoon op in de les, en haal dan gewoon normale cijfers (-+7). Als ik ga leren dan stamp ik meer in mijn hoofd dan dat ik gebruik, ga ik dingen door elkaar halen, twijfelen etc.
And Shepards we shall be, for thee my lord, for thee. Power hath descended forth from thy hand, that our feet may swiftly carry out thy command. We shall flow a river forth to thee, and teeming with souls shall it ever be.