Marinade Spareribs en andere vleessoorten kip etc. etc.
Benodigdheden:
Rozemarijn vers 1 eetlepel
Tijm vers 1 eetlepel
Knoflookpoeder of vers 1 eetlepel
Honing 1 eetlepel
Ketjap 150ml
Ui poeder 1 eetlepel
Gember of gember siroop 1 eetlepel
Ketchup 50ml
Paprika poeder 1 eetlepel
Kerrypoeder 1 eetlepel
Poedersuiker
Bereidingswijze:
Alles in de blender en dik laten worden door er steeds meer poedersuiker bij te mengen tot stevige dikte
Je kan deze marinade gebruiken op alreeds gekookte spareribs, je smeert een dikke laag op de spareribs en even in de oven totdat je ziet dat de marinade carameliseert dus let op: niet te donker laten worden
Je kan deze marinade ook perfect gebruiken om een bijna gaar gebakken kipfile even mee te bakken in deze marinade
Koop een potje 'Roasted red pork' van het merk Faja Lobi, laat daarin een avond vantevoren je vlees al in marineren. Je kunt er trouwens ook kip goed mee marineren en Faja Lobi heeft nog meer marinades.
Wat ik ook erg lekker vind: olie, rozemarijn en (veel) knoflook, smeer daar je stukken kip mee in en dan de oven in.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b] I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
Ik ben op zoek naar het marinade recept van de sweet spareribs van de spareribexpress ( vlees = minder maar die marinade !!! ik gebruik het vlees als een lollie )
Goed laten trekken. Kip bakken zonder de uien erbij. Na 10 minuten uien erbij en deze 5 minuten meebakken. Lekker met friet en sla.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet - Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
Olie Niet te veel ketjap (verbrand tijdens het bakken) Sabal Badjak Udang (gebakken sambal met wat garnalen extract) Gember Hoy Sing saus > in principe is dit chia chiuw marinade, en erg overheersend qua smaak. Voeg maar een klein beetje toe en het verreikt het gerecht behoorlijk.
Resultaat: Een lekkere zoetige, kruidige kipfilet voornamelijk geschikt om als saté te eten.
ketchup, zwarte peper en zout naar smaak, scheutje citroensap, knoflook, uiensap voor vlees voor op de BBQ
Saté marinade: ketjap, citroensap, gemberpoeder, ui in stukken (voor het sap), knoflook (ook voor het sap)
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
als ik mijn kippenpoten in de oven gooi, gooi ik een plens ketjap in de ovenschaal, wat lepels honing erbij, en een fijngesnipperd uitje, of wat fijngesneden teentjes knoflook kip nog een beetje met honing insmeren, en de boel regelmatig keren lekker