Wèl weer goed voor hun taalontwikkeling.quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:49 schreef Alicey het volgende:
Die kleuters hebben denk ik al moeite met het uitspreken er van.

Ik had een banaanvraag kunnen doen, maar dan had ik wel eerst een paar weken history van je er bij moeten pakken om een paar notes te zetten van waar je ietsje te ver gaat, en dat overdrijven.quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je had me kunnen bannen wegens overdreven taalpurisme.
Zie je wel dat je het kunt?quote:Maar ik heb wel een sterk staaltje zelfbeheersing laten zien.

Dat wordt toch wel verziekt zodra ze een mobieltje krijgen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wèl weer goed voor hun taalontwikkeling.

Wie woont daar dan?quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:50 schreef Alicey het volgende:
Dan sturen ze je naar Dordrecht vrees ik.
quote:Maar whois-database enzo.

Gevechten waar ik bij betrokken ben zijn niet leuk om te zien.quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:50 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dan komen we natuurlijk wel allemaal kijken...regel ik het vla-bad.
[afbeelding]

Ik? Te ver gaan?quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:51 schreef Alicey het volgende:
Ik had een banaanvraag kunnen doen, maar dan had ik wel eerst een paar weken history van je er bij moeten pakken om een paar notes te zetten van waar je ietsje te ver gaat, en dat overdrijven.

Niet anders dan de meeste mensen: ik zie iedere keer met afschuw het geweld dat partijen elkaar aandoen en realiseer me dat wij daar eigenlijk niet eens veel aan kunnen doen. Ik ben niet Joods en heb een lichte antipathie tegen de Isrealische staat maar na bijna 60 jaar kun je moeilijk verwachten dat iedereen weer terug gaat naar waar hij vandaan kwam.quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heb je zelf eigenlijk een Joodse achtergrond of ben je op een andere manier bij Israel betrokken, SC?

Ik betrap je niet vaak op note-waardig gedrag, maar ik zou natuurlijk ook wat edits kunnen doen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik? Te ver gaan?![]()
Gistermorgen misschien

Oh, hoe werkt dat dan? Daar staan de gegevens van alle mensen die een eigen domein hebben ofzo?quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:55 schreef Alicey het volgende:
edit

quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:56 schreef Alicey het volgende:
Ik betrap je niet vaak op note-waardig gedrag, maar ik zou natuurlijk ook wat edits kunnen doen.

Hoe dichter bij Dordt...quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dan sturen ze je naar Dordrecht vrees ik.
Maar whois-database enzo.

Ik denk dat je dat inderdaad niet kunt verwachten..quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:56 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Niet anders dan de meeste mensen: ik zie iedere keer met afschuw het geweld dat partijen elkaar aandoen en realiseer me dat wij daar eigenlijk niet eens veel aan kunnen doen. Ik ben niet Joods en heb een lichte antipathie tegen de Isrealische staat maar na bijna 60 jaar kun je moeilijk verwachten dat iedereen weer terug gaat naar waar hij vandaan kwam.
Dat laatste ben ik ook bang voor..quote:In Nederland probeer ik vooral mijn bijdrage te leveren aan het 'marokkaanse-jongeren-vraagstuk' (hoewel dat veel breder is) vanuit een eigenbedacht perspectief, waarin ik een belangrijk probleem zie in de ongelijkheid van cultuurstabiliteitsmechanismen. Dat is belangwekkend maar daar zal ik nog wel eens een topic over openen, het is verrot lastig om deze onderwerpen te bespreken zonder ongenuanceerde reacties op te roepen.
Het lijkt me dat je er interessante ervaringen op doet. Bedreigingen zijn sneu, maar ik denk niet onbegrijpelijk.. Het is toch een gevoelig onderwerp, en dat roept helaas toch snel het gevoel van een aanval op..quote:Maar kortweg komt het er op neer dat ik gesprekken heb en leidt tussen vooral marokkaanse jongeren en nederlanders, met als doel vooral enerzijds wederzijds begrip te laten ontstaan (vrij voor de hand liggend) maar anderzijds ook iedereen eens kritisch naar zichzelf te laten kijken (vooral voor marokkies lastig) en een sonder ogen te zien hoe 'open en eerlijk' onze westerse moraal eigelijk is (voor lastig voor oudere nederlanders). En da theeft verrassende uitkomsten. Soms. Ik ben ook al verschillende malen bedreigd achteraf, enzo. Overigens ook door kwade nederlanders. Maar vaker door kwade marokkies, die worden nu eenmaal sneller kwaad. Maar dat is bij hen dan ook een stabiliteitsmechanisme.

Ongeveer. Voor elke domeinextensie (bijv. nl) wordt een centraal register bijgehouden, waarin wordt vastgelegd wie de eigenaar van het domein is (En dus juridisch aansprakelijk is), wie de administratieve contactpersoon is (Verantwoordelijk voor het bijhouden van de gegevens), de technische contactpersoon is (Verantwoordelijk voor het bijhouden van de technische informatie en het opereren van DNS), en welke DNS-servers het domein propageren. Sommige registries vermelden nog apart de billing contact (Persoon of bedrijf die voor betalingen verantwoordelijk is).quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Oh, hoe werkt dat dan? Daar staan de gegevens van alle mensen die een eigen domein hebben ofzo?

Hoezo, ik had het eerder moeten doen?quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ben diep teleurgesteld in je...

Namen zijn niet gebaseerd op bestaande personen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:58 schreef het_fokschaap het volgende:
wie zijn jennifer en leticia ?

Dat komt omdat de server waar www.alicey.nl een gecrashte hard disk heeft. De vervangende hardware heeft nog wat gebreken, en gezien mijn financiele positie niet bijzonder goed is, duurt het waarschijnlijk nog even eer die server vervangen kan worden. Gezien er toch niets boeiends op staat (Er stond (nog) geen echte website op) heb ik het dus ook niet overgeheveld naar een andere server..quote:Op vrijdag 15 april 2005 19:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Maar als ik naar www.alicey.nl ga, dan staat daar "Welkom op Alicey.nl" en verder allemaal hokuspokus à la: Warning: mysql_db_query(): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /usr/content/www.alicey.nl/index.php on line 52
En de letters lopen allemaal doorelkaar enzo.

Aha. Ik hoopte er alles over jou te kunnen lezen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 19:07 schreef Alicey het volgende:
Dat komt omdat de server waar www.alicey.nl een gecrashte hard disk heeft. De vervangende hardware heeft nog wat gebreken, en gezien mijn financiele positie niet bijzonder goed is, duurt het waarschijnlijk nog even eer die server vervangen kan worden. Gezien er toch niets boeiends op staat (Er stond (nog) geen echte website op) heb ik het dus ook niet overgeheveld naar een andere server..

Nee, helaas.. Ik denk ook niet dat er echt ooit zoiets komt. Ik zou zelf niet echt weten wat ik over mezelf moet vertellen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 19:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Aha. Ik hoopte er alles over jou te kunnen lezen.

Nou, alles dus.quote:Op vrijdag 15 april 2005 19:10 schreef Alicey het volgende:
Nee, helaas.. Ik denk ook niet dat er echt ooit zoiets komt. Ik zou zelf niet echt weten wat ik over mezelf moet vertellen.

Die jongeren selecteren zichzelf, hoewel ik, toen ik nog in Amsterdam woonde, ook wel eens een stel van de tuig uitgedaagd heb om hun grote bek in het buurthuis te komen opzetten, als hun vaders er ook bij waren. Zowel nederlands als marokkaans tuig, overigens. Niet dat dat vaak gebeurde maar soms zag je toch een bekend gezicht.quote:Op vrijdag 15 april 2005 19:03 schreef het_fokschaap het volgende:
ik vraag me altijd af bij die gesprekken tussen NL en Marok jongeren welke jongeren daar op af komen. Hoe worden die jongeren geselecteerd SC ? Op strafblad of op interesse voor het onderwerp ?

Ja, Fok.quote:Op vrijdag 15 april 2005 19:18 schreef het_fokschaap het volgende:
heb jij zo'n website met alles erop ?

maar is dat dan wel de juiste doelgroep ? de echte raddraaiers komen toch niet. die hebben het te druk met ...eh...ja...raddraaienquote:

ik denk dat je geljk hebt. ook de regering trekt geld uit ter preventie van "terrorisme" dmv discussies etc. mogelijk inderdaad dat je evt. meelopers de andere kant optrekt zodat ze zich niet scharen achter een radicaliserend mannetje of vrouwtje.quote:Op vrijdag 15 april 2005 19:34 schreef SingleCoil het volgende:
Of er ook mohammed b.'s in de zaal zitten weet je niet. Of het relevant is ook niet trouwens. Je moet je realiseren dat er nu eenmaal individuen zijn die zich vooral in een gespannen cultuur goed weten te ontwikkelen en handhaven. Zonder revolutie had ook nooit iemand van Lenin gehoord, en zonder Palestijns conflict geen Arafat. Die individuen doe je dus geen plezier met ontspanning, en die zul je op een andere manier moeten zien te bereiken. Of accepteren dat ze er zijn.
Mijn belangrijkste doel is toch die actieve 20% pseudo-fanatieken te vinden en er bij te houden. Die vind je in beide kampen, zijn invloedrijk want bepalen een stuk van de publieke opinie, hebben enig aanzien en/of zouden door de echte fanaten gemakkelijk meegesleept kunnen worden. ZOnder de steun van deze 20% geen kristallnacht, denk ik altijd maar.
dan wordt het weer eens tijdquote:Maar heel fanatiek ben ik er zelf ook niet in hoor, de laatste keer dat we in het buurthuis zaten is ook al weer twee maanden geleden....

jaaaa, weekend...ik ga vanavond aan de techno in de westergasfabriek !quote:Op vrijdag 15 april 2005 19:34 schreef SingleCoil het volgende:
...zo...en nu is het weekeinde. dus ik ga naar huis...wellicht tot later...

Ik vind die kant- en klaar maaltijden van AH altijd net niet.. Maar met een beetje zelf toevoegen is het vaak toch nog wel redelijk eetbaar.quote:Op vrijdag 15 april 2005 19:34 schreef het_fokschaap het volgende:
net surinaams kant-en-klaar voer van de AH naar binnen gewerkt. bruine nasi met kouseband en nog wat ander spul. best goed te eten

Meestal is het alleen vlees wat er in zit. Ik voeg dan ook meestal zelf wat (rauwe) groenten toe.quote:Op vrijdag 15 april 2005 20:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Die kant- en klaarmaaltijden zouden lekkerder zijn als alles niet zo murw gekookt was. De groentes worden gewoon onherkenbaar... Smots...

Ik zit net als vorige week aan een zak Lay's Sensations Thai Sweet Chili.quote:

Die zak laat ik liggen, anders is-ie in een kwartiertje leeg.quote:Op vrijdag 15 april 2005 20:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik zit net als vorige week aan een zak Lay's Sensations Thai Sweet Chili.Echt de lekkerste chips die er bestaan.

Ik ben al aardig op weg ja.quote:Op vrijdag 15 april 2005 20:41 schreef Alicey het volgende:
Die zak laat ik liggen, anders is-ie in een kwartiertje leeg.

ik maak gebruik van de kwaliteits index afgezet tegen de gemaksindexquote:Op vrijdag 15 april 2005 20:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vind die kant- en klaar maaltijden van AH altijd net niet.. Maar met een beetje zelf toevoegen is het vaak toch nog wel redelijk eetbaar.

Ik gooi er zelf meestal wel een eetlepel sambal en een redelijke portie groenten door voordat ik het ga eten.quote:Op vrijdag 15 april 2005 20:46 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik maak gebruik van de kwaliteits index afgezet tegen de gemaksindex

ja zeg, dan kan ik net zo goed zelf gaan kokenquote:Op vrijdag 15 april 2005 20:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik gooi er zelf meestal wel een eetlepel sambal en een redelijke portie groenten door voordat ik het ga eten.

Daar gaat dan ook mijn voorkeur naar uit. Op mijn werk heb ik echter geen fornuis tot mijn beschikking, dus zal ik moeten improviseren.quote:Op vrijdag 15 april 2005 20:50 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ja zeg, dan kan ik net zo goed zelf gaan koken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |