Akkoord maar niet voor een dranklijst en al helemaal niet als je nog nooit VB gebruikt hebtquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:29 schreef mschol het volgende:
[..]
vb kan je redelijk simpel met mysql laten comminiceren
Als het toch op 1 PC draait zou ik eerder SQLLite of misschien Firebird gebruiken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:29 schreef mschol het volgende:
[..]
vb kan je redelijk simpel met mysql laten comminiceren
1 2 | FileExists = oFile.FolderExists(sFullPath) |
Je gebruikt geen Option Explicit (aan het begin van je code staat in ieder bestand).quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:02 schreef Chandler het volgende:
Idd, ik kwam er achter dat een letter qua functienaam niet goed stond en dus geen true/false (boolean) terug stuurde.. wat kun je toch over foutjes heen kijken zeg
1 |
quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:26 schreef Chandler het volgende:
-edit-
Ini werkt al
Alles werkt op het maken van directories na...en op een of andere manier kom ik daar niet uit..
Maar ik ga er nu even lekker mee spelen!
VB6 nog? Je weet dat Microsoft inmiddels van haar .net-versies ook gratis versies van de ontwikkelstudio's uitbrengt? Onder andere Visual Basic .net 2008 is gratis te downloaden: http://www.microsoft.com/exPress/quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:53 schreef Chandler het volgende:
Hier te downloaden in source van visualbasic 6
Het mooie van VB.net is dat de syntax onveranderd is maar dat het op sommige punten eenvoudiger is om - bijvoorbeeld met het bestandsysteem - te werken. Om je een voorbeeld te noemen, in vb.net is er standaard een functie aanwezig om te controleren of een bestand bestaat: System.IO.File.Exists(path as string). Dat scheelt, want dan hoef je filesystemobject niet steeds opnieuw te declareren.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:23 schreef Chandler het volgende:
Ja VB6hoe durf ik hoor ik je nu denken, ach het is voor mij bekender, aangezien ik zelf altijd met QuickBASIC 4.5 heb gwerkt (jaren, jaren jaren geleden!
) en dus simpeler om te begrijpen... En natuurlijk het belangrijkste, het lukt me om er iets mee te bakken!
maar goed, wie weet ga ik ooit eens .net proberen... maar dat zal pas na een volgende herinstal worden
Heb je nog tips voor de huidige code?
1 2 | MsgBox(bestandsinformatie.Extension) |
"vol" lopen van het geheugen?quote:Op zondag 23 mei 2010 11:23 schreef Chandler het volgende:
Nou geheugen valt dus tegen... 50-80mb erg schommelend... Ook gaan de eerste 10.000 bestanden aardig rap maar daarna gaat het steeds slomer... iemand een idee waardoor dit zou kunnen komen?
Leuk om te zien dat het werkt! Je zou i.p.v. "AND" ook "ANDALSO" kunnen gebruiken, dat zal iets in performance schelen. In dit voorbeeld:quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:23 schreef Chandler het volgende:
Dan maar weer een kleine update, zelfde bestand.
Aardig wat ifjes verwijderd.
nu 1 aanroep voor alle fso objecten
meer gegevens in error string.
En een exe toegevoegd... weet niet of dat handig is maar goed :)
Gaat nu zeker een stuk sneller, en volgens mij eet het ook minder geheugen..
1 |
1 |
Grappig dat dat zo erg scheelt :)quote:Op zondag 23 mei 2010 22:01 schreef Chandler het volgende:
Yup, dat was idd het euvel, voor ieder bestand dat na controle op datum geskipt werdt was terug te vinden in de log en dat is met 200k aan bestande niet grappig... nu deze weg gehaalt zit het geheugen gebruik op 5MB en loopt het nu alle bestanden in zo'n 5 minuten langs!!!! ipv een halve dag :D
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |