abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81570540
Hallo allemaal,

Ik heb tijden gebruik gemaakt van activesync om een berg bestanden van mijn systeem op 2 backup systemen te plaatsen maar het programma begint echt sloom te worden (indexes van ruim 8MB!!!)

Nu heb ik op mijn systeem zo'n 14Miljoen bestanden die wekelijks ge-back-upt moeten worden! en doe dit dus nu middels een batch met xxcopy, echter werkt deze niet naar behoren en zoek ik iets beters

voorbeeld van mijn batch
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
@ECHO OFF
echo.
echo backup module voor persoonlijke gegevens ma 17-mei-2010
echo.

IF "%1"=="" GOTO LOL

echo .
echo starten met backuppen van drive c

xxcopy "c:\Documents and Settings\****\Bureaublad" "%1:\backup\asuslaptop\c\Documents and Settings\****\Bureaublad" /ks/h/e/r/q/y/bi/ze
xxcopy "c:\Documents and Settings\****\Favorieten" "%1:\backup\asuslaptop\c\Documents and Settings\****\Favorieten" /ks/h/e/r/q/y/bi/ze
xxcopy "c:\Documents and Settings\****\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows Live Mail" "%1:\backup\asuslaptop\c\Documents and Settings\****\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows Live Mail" /ks/h/e/r/q/y/bi/ze
xxcopy "c:\Documents and Settings\****\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen" "%1:\backup\asuslaptop\c\Documents and Settings\****\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen" /ks/h/e/r/q/y/bi/ze
xxcopy "c:\Documents and Settings\****\Mijn documenten" "%1:\backup\asuslaptop\c\Documents and Settings\****\Mijn documenten" /D /Y /i
xxcopy "c:\Documents and Settings\****\Bureaublad" "%1:\backup\asuslaptop\c\Documents and Settings\****\Bureaublad" /ks/h/e/r/q/y/bi/ze
xxcopy "c:\Documents and Settings\****\Favorieten" "%1:\backup\asuslaptop\c\Documents and Settings\****\Favorieten" /ks/h/e/r/q/y/bi/ze
xxcopy "c:\Documents and Settings\****\Mijn documenten" "%1:\backup\asuslaptop\c\Documents and Settings\****\Mijn documenten" /ks/h/e/r/q/y/bi/ze
xxcopy "c:\totalcmd" "%1:\backup\asuslaptop\c\totalcmd" /ks/h/e/r/q/y/bi/ze

echo starten met backuppen van drive d

xxcopy "d:\Bedrijf" "%1:\backup\asuslaptop\d\Bedrijf" /ks/h/e/r/q/y/bi/ze
xxcopy "d:\Documentatie" "%1:\backup\asuslaptop\d\Documentatie" /ks/h/e/r/q/y/bi/ze
xxcopy "d:\Fotos" "%1:\backup\asuslaptop\d\Fotos" /ks/h/e/r/q/y/bi/ze
xxcopy "d:\MyServer" "%1:\backup\asuslaptop\d\MyServer" /ks/h/e/r/q/y/bi/ze
xxcopy "d:\www" "%1:\backup\asuslaptop\d\www" /ks/h/e/r/q/y/bi/ze

echo starten met backuppen van drive e

xxcopy "e:\Icons" "%1:\backup\asuslaptop\e\Icons" /ks/h/e/r/q/y/bi/ze

echo klaar met backuppen.
GOTO END

:LOL
echo %%1 is als drive is verplicht (c/d/e/f)

:END

Maar dit is niet echt een heel handige batch!! weet iemand een programma waarin ik simpel een aantal directories kan zetten en eventueel een target drive waar deze op moeten komen? eventueel met check of bestaden indentiek zijn, indien nee? overschrijven! indien wel!? overslaan!

Anyone!?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_81588153
Schopje DIG !
ijs_beer fan!
pi_81592484
rsync is precies wat je zoekt. En meer.
pi_81593440
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:12 schreef Farenji het volgende:
rsync is precies wat je zoekt. En meer.
Hmm, heb er naar gekeken maar zoek eingelijk een stand alone programma die gewoon werkt onder windows... bv batch / xxcopy maar dan beter
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:33:27 #5
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_81593725
Robocopy geen optie?
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_81602543
voor windows gebruik ik freefilesync. Makkelijke gui, snel en gratis.
  woensdag 19 mei 2010 @ 10:48:44 #7
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_81614796
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_81615563
Ik gebruik Microsoft SyncTool om mijn werkmap op m'n laptop te synchroniseren met een map op een netwerkschijf. Werkt prima!
pi_81619756
@athlonkmf; helaas, het programma crasht bij iets meer dan 10K aan bestanden ;{
@Bart; helaas, deze maakt idiote indexes aan, iets wat ik niet wil... en is ook erg sloom
@Booomer; ik ga het eens even proberen!
Like trump...
  woensdag 19 mei 2010 @ 12:48:51 #10
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_81620198
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:39 schreef Chandler het volgende:
@Bart; helaas, deze maakt idiote indexes aan, iets wat ik niet wil... en is ook erg sloom
Die indexes zorgen ervoor dat ie ongewijzigde bestanden niet opnieuw kopieert, dus volgens mij is het uiteindelijk sneller...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_81620313
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:28 schreef Chandler het volgende:

[..]

Hmm, heb er naar gekeken maar zoek eingelijk een stand alone programma die gewoon werkt onder windows... bv batch / xxcopy maar dan beter
rsync is een standalone programma en er bestaan ook windows versies van.
En als ik zie wat dat xxcopy doet - rsync kan dat allemaal ook. Het is *de* standaard voor bestandssynchronisatie.
pi_81621309
en norton ghost? Heb je meteen een complete image van je schijf.
Mocht je systeem ooit crashen kan je het vrij eenvoudig weer aan de gang zetten zonder al te veel verlies.
en een image aanmaken duurt ongeveer een uurtje, als je dit mooi laat doen tijden een leeg uurtje 's avonds heb je een mooie backup
pi_81629282
Norton Ghost zuigt maar heb even in VisualBASIC een front gemaakt voor wat ik eingelijk zoek

Drive functies/listbox/etc werken al.... nu de rest nog
Like trump...
  woensdag 19 mei 2010 @ 16:09:16 #14
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_81629998
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:56 schreef Chandler het volgende:
Norton Ghost zuigt maar heb even in VisualBASIC een front gemaakt voor wat ik eingelijk zoek

[ link | afbeelding ]

Drive functies/listbox/etc werken al.... nu de rest nog
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 10:50 schreef Chandler het volgende:

weet iemand een programma waarin ik simpel een aantal directories kan zetten en eventueel een target drive waar deze op moeten komen? eventueel met check of bestaden indentiek zijn, indien nee? overschrijven! indien wel!? overslaan!

Anyone!?
Had dat dan eerder bedacht ipv een topic te openen.
Had ons de moeite bespaard..
pi_81630715
LOL, als het er niet is (dat gene wat ik zoek) moet ik het zelf toch maken?

Al is mijn visualbasic erg poooor
Like trump...
  woensdag 19 mei 2010 @ 16:23:31 #16
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_81630791
Ik gebruik SyncBack. De gratis variant voldoet volgens mij aan alle eisen.
  woensdag 19 mei 2010 @ 19:01:02 #17
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_81638084
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:33 schreef smegmanus het volgende:
Robocopy geen optie?
Thinking about thinking of you.
pi_81640194
Helaas, beiden vereisen een installatie, en dat is juist wat ik niet wil... ook zitten ze veelste vol met andere zaken.

Het gaat mij plain om het geen wat ik beschreven heb in mijn visualbasic proefje!

Eens kijken of ik het programmatje kan afmaken en met jullie kan delen
Like trump...
  woensdag 19 mei 2010 @ 19:47:03 #19
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_81640368
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:44 schreef Chandler het volgende:
Helaas, beiden vereisen een installatie, en dat is juist wat ik niet wil... ook zitten ze veelste vol met andere zaken.

Het gaat mij plain om het geen wat ik beschreven heb in mijn visualbasic proefje!

Eens kijken of ik het programmatje kan afmaken en met jullie kan delen
Installatie? Robocopy werkt gewoon via de commandline.
Vol met andere zaken..? Que?
pi_81644396
Volgens mij zijn er genoeg alternatieven geboden, je wil gewoon niet luisteren.
pi_81644675
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:56 schreef Booomer het volgende:
Volgens mij zijn er genoeg alternatieven geboden, je wil gewoon niet luisteren.
Klopt als een bus, op het luisteren na dan... Ik heb Robocopy idd bekeken maar ik wil iets simpels, dat als doel heeft een aantal geselecteerde directories kopieren naar een 'target' directory (op bv een andere schijf, netwerk station, ftp etc..) met een paar simpele opties als

- drive letter + paden meenemen
- Extensies skippen
- Alleen gewijzigde/nieuwere bestanden kopieren
- En of ik ook lege directories en of bestanden moet overnemen?

Eventueel opslag mogelijkheid als ini bestand.. en meer ook niet..

Ben nu reeds bezig met het stukje in VB om een directory tree met bestanden te 'loopen' oftewel uitlezen in een boom structuur... op zich niet moeilijk maar wel veel uitpluis werk voor een vb leek
Like trump...
  woensdag 19 mei 2010 @ 21:51:01 #22
160953 Ezechielk
Ezechiel 25:17
pi_81647971
Waarom wil je extensies skippen als ik vragen mag?

Bij voorbaat, ik heb niet alles doorgelezen, maar dit zijn dingen die Windows Backup zelfs kan.
There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
pi_81648352
Ezechielk, omdat ik bv tmp/avi/mpg/dat bestanden wil skippen en kunnen de meeste applicaties dat wel; maar dat was een vereiste die ik mij heb gesteld voor mijn eigen browsel.... tenminste de poging daarin!
Like trump...
pi_81649719
Gebruik synctoy, is van microsoft en gratis mag ook wel een keer, heel hendig om mirrors mee te maken.
Lambo of Rekt
pi_81650015
Oftewel, je hebt geen oor naar oplossingen die hetgene wat jij wilt allang kunnen, omdat je liever zelf iets in elkaar wilt bakken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')