abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 april 2005 @ 12:19:59 #1
119078 McCarthy
communistenjager
pi_26245008
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 11:33 schreef DaveM het volgende:

[..]

geld "verdienen" met flitskapitaal is een belediging voor mensen die werken voor hun geld.
alleen al daarom zou het verboden moeten worden.

speculatie is prijsopdrijving, waardoor duizenden mensen teveel voor iets betalen zodat een handjevol mensen moeiteloos hun zakken kunnen vullen.
interresante stof voor een nieuw topic. Mijn mening komt zo
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_26272624
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:19 schreef McCarthy het volgende:
interresante stof voor een nieuw topic.
Daar zijn de meningen, ogenschijnlijk, over verdeeld.
quote:
Mijn mening komt zo
Neem je tijd.
pi_26272924
flitskapitaal?
  zaterdag 16 april 2005 @ 17:21:34 #4
119078 McCarthy
communistenjager
pi_26275039
Flitskapitaal is goed voor de welvaart in deze wereld, stelt ons in staat snel, makkelijk en efficient te investeren.

Dat een bijkomend effect is dat er ook heel snel investeringen terug getrokken kunnen worden met de problemen van dien is meer een gevolg van een slecht economisch beleid van het betreffende land.

Wat weer tekenend is is de "iemand anders moet ons welvarend maken" mentaliteit van de lefties hier op dit forum. Als ik met mijn vermogen weiger te investeren in een willekeurige economie is het dan mijn schuld dat de mensen daar omkommen van de honger? Dacht het niet, ze kunnen toch zelf ook wat.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_26275224
Filtskapitaal is prima. De mensen die ogenschijnlijk te veel betalen voor bepaalde beleggingen weten dus blijkbaar niets van beleggen. Koop dan een fonds dat er niet gevoelig voor is en blijf lang zitten in een fonds.
Flitskapitaal zorgt voor evenwicht in de wereldeconomie. Profiteren van de rendementen zodat de rendementen en risico's met elkaar in verhouding blijven.
  zaterdag 16 april 2005 @ 17:55:43 #6
78918 SeLang
Black swans matter
pi_26275883
Dat zogenaamde 'flitskapitaal' heeft wel degelijk economisch nut.
Het creeert liquiditeit, dus zorgt ervoor dat jij altijd een transactie kunt doen.

Voorbeeld: termijncontracten in olie, soyabonen, etc.
>90% van de handel daarin is puur door speculanten die hopen er beter van te worden. Maar het gevolg is wel dat een soyabonen-boer zijn toekomstige oogst alvast vooruit kan verkopen aan een goede prijs, zodat hij precies weet hoeveel geld hij ervoor krijgt en dus investeringen kan doen en zijn personeel kan betalen. De speculant draagt in dit geval het risico voor die boer, net zoals een verzekeringsmaatschappij ook risicos dragen die iemand anders niet wil aangaan.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 16 april 2005 @ 17:56:50 #7
119078 McCarthy
communistenjager
pi_26275908
dat was dus mijn volgende punt, speculanten zijn eigenlijk mensen op wie je risico kunt afwentelen. Dat kost natuurlijk wat. Dat i slogisch.
  zaterdag 16 april 2005 @ 18:01:27 #8
78918 SeLang
Black swans matter
pi_26276052
quote:
speculatie is prijsopdrijving, waardoor duizenden mensen teveel voor iets betalen zodat een handjevol mensen moeiteloos hun zakken kunnen vullen
Als je wist waar je over praatte, dan wist je ook dat speculatie de prijs evengoed omhoog als omlaag kan brengen.

Een paar jaar geleden was de olieprijs US$10 per vat en had je spotgoedkope benzine, ten gevolge van speculatie op dalende vraag en stijgende productie
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 16 april 2005 @ 18:05:46 #9
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26276175
Schopje van POL naar WGR.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties