abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juni 2005 @ 16:06:39 #151
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_27678953
quote:
Op maandag 6 juni 2005 16:02 schreef Grobbel het volgende:
Nou ja, met alle aandacht die ze gekregen hebben en nog steeds krijgen kan het nog wel een jaar duren voor we weer iets horen over een nieuwe plaat
Dat gevoel heb ik ook, Volgens mij zaten ze een paar maand terug nog druk in de CTN-promotour.
pi_27678988
Ben wel benieuwd wat de Walkmen aan het brouwen zijn! Ze zijn volgens mij wel tot geniale dingen in staat!

Dat nummer was inderdaad New Slang
Aldus.
  maandag 6 juni 2005 @ 16:08:43 #153
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_27679029
The walkman kon mij niet zo bekoren, drie echt goede nummers en de rest was maar so-so. The shins is een zalig zomer plaatje, beide albums zijn zeer oké!!
  maandag 6 juni 2005 @ 16:15:18 #154
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_27679258
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 13:14 schreef tonks het volgende:
Waarom ken ik zo weinig indie rock bandjes..
Iemand nog leuke?
Om hier trouwens nog even op terug te komen, ik zal later vandaag proberen om mijn eigen jaarlijstjes met favoriete tracks en singles uit de periode 2000-2004 weer online te krijgen (gemaakt aan het einde van het jaar steeds, dus geen pretentieuze retcons ), wellicht kun je daar nog wat ideeën uit opdoen.

Voor nu zou ik je trouwens The Wrens, The Postal Service, Wilco, Enon, Interpol en Spoon aanraden, voor zover je die nog niet kent.

[ Bericht 14% gewijzigd door Grobbel op 06-06-2005 16:22:42 ]
  maandag 6 juni 2005 @ 16:22:36 #155
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_27679520
Ken je blanket music, Grobbel? Album Cultural norms is een leuk album en zeker een aanrader om eens te luisteren
pi_27679599
quote:
Op maandag 6 juni 2005 16:15 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Om hier trouwens nog even op terug te komen, ik zal later vandaag proberen om mijn eigen jaarlijstjes met favoriete tracks en singles uit de periode 2000-2004 weer online te krijgen (gemaakt aan het einde van het jaar steeds, dus geen pretentieuze retcons ), wellicht kun je daar nog wat ideeën uit opdoen.

Voor nu zou ik je trouwens The Wrens, The Postal Service, Wilco, Enon, Interpol en Spoon aanraden, voor zover je die nog niet kent.

Bedankt
Van al die bandjes kende ik alleen interpol
  maandag 6 juni 2005 @ 16:26:16 #157
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_27679655
quote:
Op maandag 6 juni 2005 16:15 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Fiery Furnaces.
pi_27679666
quote:
Op maandag 6 juni 2005 16:25 schreef tonks het volgende:

Nou, veel plezier ermee, de andere zijn leuke bandjes!
Aldus.
  maandag 6 juni 2005 @ 16:27:02 #159
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_27679688
quote:
Op maandag 6 juni 2005 16:22 schreef bigshadow het volgende:
Ken je blanket music, Grobbel? Album Cultural norms is een leuk album en zeker een aanrader om eens te luisteren
Nee, nog niet... Ik zat al te kijken of er misschien wat mp3tjes op hun site te vinden waren, maar helaas. Ik toen ik http://www.blanketmusic.com probeerde, kwam ik ineens uit bij een alt.country band genaamd The Winter Blanket. Ook wel aardig, maar niet echt wat je bedoelde.
  maandag 6 juni 2005 @ 16:34:05 #160
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_27679964
quote:
Op maandag 6 juni 2005 16:27 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Nee, nog niet... Ik zat al te kijken of er misschien wat mp3tjes op hun site te vinden waren, maar helaas. Ik toen ik http://www.blanketmusic.com probeerde, kwam ik ineens uit bij een alt.country band genaamd The Winter Blanket. Ook wel aardig, maar niet echt wat je bedoelde.
Nee, dat bedoelde ik niet, ik weet niet of je Belle & Sebastian leuk vindt, maar daar kan je het beste mee vergelijken denk ik. Misschien ook wel iets voor Daisy en Method dus Ik heb evt wel mp3'jes voor je Ik weet niet of je msn hebt/gebruikt?
  maandag 6 juni 2005 @ 16:37:18 #161
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_27680088
quote:
Op maandag 6 juni 2005 16:25 schreef tonks het volgende:

[..]

Bedankt
The Postal Service is een samenwerking tussen laptopartiest Jimmy Tamborello en Ben Gibbard, de zanger van Death Cab for Cutie. Track-keuzes: Such great heights, The District Sleeps Alone Tonight en This Place is a Prison.

Wilco gaat wat meer richting alt.country, maar ik denk dat hun laatste paar albums je prima zullen bevallen. Track-keuzes: Jesus etc., Heavy metal drummer, I can't stand it, She's a Jar.

The Wrens is ook een populaire en hoogaangeschreven indieband, die ook prima in een adem genoemd kunnen worden met pakweg The Shins. Hun The Meadowlands is een fantastische CD. Track-keuzes: Hopeless, She sends kisses, Boys, you won't, en eigenlijk alle andere tracks op die plaat.

Enon is een wat vreemdere eend in de bijt, wat experimenteler, speelser en onvoorspelbaarder; maar zeker niet minder goed. Track-keuzes: Natural Disasters, In this City, High Society, Old Dominion.

The Fiery Furnaces zijn ook redelijk vreemd, maken een soort bluesfolk-achtige muziek met speelse musicalelementen; hun meest recente officiele plaat is misschien wat te veel van het goede ineens, maar op hun eerste CD en de recente verzamelaar EP staan veel leuke en bondige indiepopliedjes. Track-keuzes: Single Again, Crystal Clear, Here Comes the Summer.

Spoon is tot slot ook een degelijke en populaire indieband met erg catchy tracks die je zeker zullen bevallen. Track-keuzes: The way we get by, Everything hits at once, Jonathan Fisk.

edit: Pavement is een van mijn favoriete bands, en deze band heeft eigenlijk zoveel verschillende dingen gedaan door de jaren heen dat het onmogelijk is om met een paar tips een goed beeld te geven van hun werk. Wat van hun leukere popliedjes om mee te beginnen: Gold Soundz, Shady Lane, Here, Spit on a Stranger, Cut your Hair, Major Leagues, Carrot Ropes. Als het je bevalt of als je liever iets rammeliger, noisier of stevigers wilt, vraag maar rustig om meer aanraders.

[ Bericht 3% gewijzigd door Grobbel op 06-06-2005 16:58:02 ]
  maandag 6 juni 2005 @ 16:39:46 #162
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  maandag 6 juni 2005 @ 16:43:35 #163
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_27680299
quote:
Op maandag 6 juni 2005 16:34 schreef bigshadow het volgende:

[..]

Nee, dat bedoelde ik niet, ik weet niet of je Belle & Sebastian leuk vindt, maar daar kan je het beste mee vergelijken denk ik. Misschien ook wel iets voor Daisy en Method dus Ik heb evt wel mp3'jes voor je Ik weet niet of je msn hebt/gebruikt?
Ik heb mijn eigen methodes, maar toch bedankt.
En tja, Belle & Sebastian. Mij vaak net iets te poeslief, al kan ik ze op zich wel hebben. Ik heb alleen niet zo veel met op B&S geschoeide leest-bandjes, ze weten toch vaak net juist het saaie aspect van B&S weer te geven. Ik zal er zeker eens naar luisteren, in ieder geval.
  maandag 6 juni 2005 @ 16:46:44 #164
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_27680417
quote:
Op maandag 6 juni 2005 16:39 schreef pfaf het volgende:
Ik vewacht van jou toch ook een Pavement-aanbeveling Grobbel.
Pavement is niet echt dezelfde categorie (zeker hun oudere werk niet), en ik probeerde vooral bandjes te zoeken die goed aansloten bij tonks smaak tot dusver. Al zou ik wat dat betreft inderdaad best wat van Pavements vriendelijkere werk kunnen aanraden. Tracks als Gold Soundz, Shady Lane, Spit on a Stranger en Here en zo. Ik zal het er effe inediten.

Maar als ik over het algemeen iemand iets van Pavement moet aanraden ter introductie, dan krijg je al gauw een CD vol aan tips.
  maandag 6 juni 2005 @ 16:48:56 #165
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_27680498
quote:
Op maandag 6 juni 2005 16:43 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ik heb mijn eigen methodes, maar toch bedankt.
En tja, Belle & Sebastian. Mij vaak net iets te poeslief, al kan ik ze op zich wel hebben. Ik heb alleen niet zo veel met op B&S geschoeide leest-bandjes, ze weten toch vaak net juist het saaie aspect van B&S weer te geven. Ik zal er zeker eens naar luisteren, in ieder geval.
Poeslief Maar wel waar, ik houd wel van zalige popliedjes. Maar luister iig het een keertje, ik kan er wel van genieten Succes met zoeken, mocht je niks kunnen vinden, email enzo in het profiel
  maandag 6 juni 2005 @ 16:49:58 #166
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_27680538
quote:
Op maandag 6 juni 2005 16:46 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Pavement is niet echt dezelfde categorie (zeker hun oudere werk niet), en ik probeerde vooral bandjes te zoeken die goed aansloten bij tonks smaak tot dusver. Al zou ik wat dat betreft inderdaad best wat van Pavements vriendelijkere werk kunnen aanraden. Tracks als Gold Soundz, Shady Lane, Spit on a Stranger en Here en zo. Ik zal het er effe inediten.

Maar als ik over het algemeen iemand iets van Pavement moet aanraden ter introductie, dan krijg je al gauw een CD vol aan tips.
Ok, dat is ook weer zo.
  maandag 6 juni 2005 @ 16:52:19 #167
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_27680636
quote:
Op maandag 6 juni 2005 16:48 schreef bigshadow het volgende:

[..]

Poeslief Maar wel waar, ik houd wel van zalige popliedjes. Maar luister iig het een keertje, ik kan er wel van genieten Succes met zoeken, mocht je niks kunnen vinden, email enzo in het profiel
Ik heb het album al binnen.

Ik zal er eens naar luisteren.

edit: wow, die zanger doet wel zijn best om als Stuart Murdoch te klinken, trouwens. Maar muzikaal heeft het wel een gezellig, knus en jazzy kroegsfeertje.
  maandag 6 juni 2005 @ 16:57:47 #168
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_27680806
quote:
Op maandag 6 juni 2005 16:52 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ik heb het album al binnen.

Ik zal er eens naar luisteren.

edit: wow, die zanger doet wel zijn best om als Stuart Murdoch te klinken, trouwens. Maar muzikaal heeft het wel een gezellig, doch knus kroegsfeertje.
Ja, ook het stemgeluid is twee druppels water, al hoeft dat wat mij betreft niet eens een probleem te zijn, mintzkov luna en Deus is hetzelfde verhaal, zelfde stem, redelijk zelfde genre maar toch niet erg Maar dat heb je wel snel gedaan Je mag me ook je maniertjes mailen hoor
  maandag 6 juni 2005 @ 17:04:34 #169
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_27681064
Ik ken Blanket Music ook niet, maar op welke wijze onderscheidt het zich van B&S?

Om met Bigshadow's vergelijking aan de haal te gaan onderscheidde Mintzkov Luna zich natuurlijk alleen negatief ten opzichte van dEUS. Dus ik ben wel benieuwd of dit ook het geval is met Blanket Music/B&S.
1,000,000 demons can't be wrong...
  maandag 6 juni 2005 @ 17:06:04 #170
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_27681117
quote:
Op maandag 6 juni 2005 16:57 schreef bigshadow het volgende:
Je mag me ook je maniertjes mailen hoor
Onderweg.
  maandag 6 juni 2005 @ 17:07:55 #171
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_27681180
quote:
Op maandag 6 juni 2005 17:04 schreef DaisyDuke het volgende:
Ik ken Blanket Music ook niet, maar op welke wijze onderscheid het zich van B&S?

Om met Bigshadow's vergelijking aan de haal te gaan onderscheidde Mintzkov Luna zich natuurlijk alleen negatief ten opzichte van dEUS. Dus ik ben wel benieuwd of dit ook het geval is met Blanket Music/B&S.
Ik vind ML niet slecht, goed album wat ik met plezier draai, uiteraard wel een stukje braver dan Deus. Euh, ik ben nooit zo goed in het uitleggen van de verschillen tussen het een en het ander. De meeste nummers kennen toch een iets andere sfeertje dan B&S. Ik zal het nog beter proberen te bewoorden maar ik moet nu weg, luister het eens een keertje als je de kans hebt
quote:
Op maandag 6 juni 2005 17:06 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Onderweg.
Oei, alvast bedankt
  maandag 6 juni 2005 @ 17:14:27 #172
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_27681404
Ik zal er eens naar luisteren!
1,000,000 demons can't be wrong...
  maandag 6 juni 2005 @ 17:24:51 #173
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_27681784
Heb het album nu bijna in zijn geheel gehoord, en het heeft zeker zijn momenten (accordeon ). Maar af en toe neigt het toch te veel naar de zoetsappigheid van B&S, blijft toch niet echt mijn ding. Maar toch bedankt voor de tip, en ik denk dat B&S liefhebbers dit wel kunnen waarderen. (tenzij ze het te veel een kopie van B&S vinden, uiteraard )
pi_27681887
quote:
Op maandag 6 juni 2005 16:37 schreef Grobbel het volgende:

[..]

The Postal Service is een samenwerking tussen laptopartiest Jimmy Tamborello en Ben Gibbard, de zanger van Death Cab for Cutie. Track-keuzes: Such great heights, The District Sleeps Alone Tonight en This Place is a Prison.

Wilco gaat wat meer richting alt.country, maar ik denk dat hun laatste paar albums je prima zullen bevallen. Track-keuzes: Jesus etc., Heavy metal drummer, I can't stand it, She's a Jar.

The Wrens is ook een populaire en hoogaangeschreven indieband, die ook prima in een adem genoemd kunnen worden met pakweg The Shins. Hun The Meadowlands is een fantastische CD. Track-keuzes: Hopeless, She sends kisses, Boys, you won't, en eigenlijk alle andere tracks op die plaat.

Enon is een wat vreemdere eend in de bijt, wat experimenteler, speelser en onvoorspelbaarder; maar zeker niet minder goed. Track-keuzes: Natural Disasters, In this City, High Society, Old Dominion.

The Fiery Furnaces zijn ook redelijk vreemd, maken een soort bluesfolk-achtige muziek met speelse musicalelementen; hun meest recente officiele plaat is misschien wat te veel van het goede ineens, maar op hun eerste CD en de recente verzamelaar EP staan veel leuke en bondige indiepopliedjes. Track-keuzes: Single Again, Crystal Clear, Here Comes the Summer.

Spoon is tot slot ook een degelijke en populaire indieband met erg catchy tracks die je zeker zullen bevallen. Track-keuzes: The way we get by, Everything hits at once, Jonathan Fisk.

edit: Pavement is een van mijn favoriete bands, en deze band heeft eigenlijk zoveel verschillende dingen gedaan door de jaren heen dat het onmogelijk is om met een paar tips een goed beeld te geven van hun werk. Wat van hun leukere popliedjes om mee te beginnen: Gold Soundz, Shady Lane, Here, Spit on a Stranger, Cut your Hair, Major Leagues, Carrot Ropes. Als het je bevalt of als je liever iets rammeliger, noisier of stevigers wilt, vraag maar rustig om meer aanraders.

Bedankt !
pi_27681930
Ohw, ook even naar 'Conjugaste The Verbs' van Enon luisteren Tonks! Dat staat op Believo!
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')