De zanger is een enorm pafferige Engelsman. Hij kwam op in krijtstreep en een glaasje rode wijn maar ging vervolgens wel helemaal uit z'n dak.quote:
Ik vind 'm nu al leuk!quote:Op maandag 23 mei 2005 13:58 schreef Z het volgende:
[..]
De zanger is een enorm pafferige Engelsman. Hij kwam op in krijtstreep en een glaasje rode wijn maar ging vervolgens wel helemaal uit z'n dak.
Seafood is een erg leuk album, ik heb het ook voor een prikkie gekocht.quote:Op maandag 23 mei 2005 13:56 schreef Z het volgende:
[..]
Seafood kom ik trouwens regelmatig tegen in tweedehands bakken. Ik zal het eens gaan beluisteren.
Misschien maak ik er wel eens een topic over, 'leuke labelnamen'.
Welke precies? Er zijn er al drie uit (Surviving the Quiet, When do we start fighting en As the cry flows), plus ook twee mini-albums (ep-verzamelaar, Messenger in the Camp, en een verzameling restjeszooi (Coursework) die voor 3 euro op hun website te krijgen was of zo).quote:Op maandag 23 mei 2005 14:09 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Seafood is een erg leuk album, ik heb het ook voor een prikkie gekocht.
Dat is nog meer dan ik wist, ik heb het album wat vorig jaar is uitgekomen, as the cry flow. Voor mij ook de eerste kennismaking met de band, maar dat album zit goed in elkaar en kent een paar erg leuke nummers, zoals summer fallsquote:Op maandag 23 mei 2005 14:18 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Welke precies? Er zijn er al drie uit (Surviving the Quiet, When do we start fighting en As the cry flows), plus ook twee mini-albums (ep-verzamelaar, Messenger in the Camp, en een verzameling restjeszooi (Coursework) die voor 3 euro op hun website te krijgen was of zo).
Ik heb ook nog ooit een paar jaar terug toen ik hier net op Fok! zat een topic geopend over Seafood, maar ik geloof dat bijna alle reacties van mij zelf afkomstig waren.
Bedankt voor de tip, de vraag is alleen waar ik in hemelsnaam die albums moet gaan opduikelenquote:Op maandag 23 mei 2005 17:36 schreef Grobbel het volgende:
De vorige twee albums zijn op zich nog wat rammeliger en noisier, dus als je dat wel wat lijkt, moet je die zeker eens een keer gaan beluisteren. Die eerste, Surviving the Quiet (tevens ook mijn eerste kennismaking met de band), blijft overigens ook mijn favoriet.
Ik heb ze weliswaar allemaal vlak na uitkomen voor de volle mep aangeschaft (en die kun je uiteraard ook nog wel vinden voor 'normale' aanschafprijs), maar een vriend van me heeft de eerste twee bijna voor niks uit de uitverkoopbakken weten te vissen, bij Concerto en zo zie ik ze ook wel eens. Ik weet niet of je met enige regelmaat gaat koopjesjagen, maar het is eigenlijk gewoon een kwestie van geluk denk ik.quote:Op maandag 23 mei 2005 17:40 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, de vraag is alleen waar ik in hemelsnaam die albums moet gaan opduikelen
Niet echt koopjes jagen "buiten de deur" om het zo te zeggen. Maar mocht ik ze ooit ergens tegenkomen dan zal ik zeker mijn slag slaan!quote:Op maandag 23 mei 2005 20:51 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik heb ze weliswaar allemaal vlak na uitkomen voor de volle mep aangeschaft (en die kun je uiteraard ook nog wel vinden voor 'normale' aanschafprijs), maar een vriend van me heeft de eerste twee bijna voor niks uit de uitverkoopbakken weten te vissen, bij Concerto en zo zie ik ze ook wel eens. Ik weet niet of je met enige regelmaat gaat koopjesjagen, maar het is eigenlijk gewoon een kwestie van geluk denk ik.
Eerste drie nummers zijn direct het "stevigst", maar de rust van de rest van het album, althans het ontbreken van echte climaxen, bevalt mij dan weer wel. Beetje jazzy.quote:Op zondag 22 mei 2005 22:41 schreef Marnix007 het volgende:
[..]
openingsummer is tof, daarna te veel gezeik, te weinig ghoede liedjens.
heb vandaag overigens het debuutalbums van Halloween, Alaska binnengehaald. iemand die dit kent? album is selftitled (dus ook Halloween, Alaska) en erg sterk album. indie maar dan met een twist, om het zo maar te omschrijven. helaas kent bijna niemand het, en al helemaal niet in europa. ik kwam aan de naam van de band via tv-serie The OC, waar hun liedje Des Moines te horen was.
(voor geinteresseerden, neem contact op. mail, msn, sms)
Trivia is semi slow chat geworden, maar ja, wel zo gezelligquote:Op vrijdag 27 mei 2005 13:08 schreef Grobbel het volgende:
Het valt me trouwens op dat we meer small talk en slow chat over indiebandjes hebben in de trivia-reeks dan hier.![]()
Die Cd van The Magic Numbers is trouwens erg fijn.
Ik heb de CD een paar maanden terug al bij de eerste lekfase al op mijn mp3-speler gezet, en ik moet zeggen dat ie inderdaad erg fijn is, zeker bij meerdere luisterbeurten.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 13:14 schreef Z het volgende:
Die staat nog op m'n lijstje.
Ik ben de Nieuwe Sleater-Kenney aan het beluisteren en dat bevalt prima! Vooral het eerste nummer 'The Fox' is prachtig! Ik voorspel een trivia vraag, The Rat van The Walkmen, The Fox van Sleater-Kinney ...
Dan zou ik ook gewoon voor Lost and Safe gaan.quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:43 schreef thaleia het volgende:
Dat verklaart waarom ik ze zelf sinds de laatste cd ook leuker vind dan voorheen. Ik denk dat hij ook wel meer een type is voor "echte liedjes met nog enige samenhang erin", ja
Waarom niet allebeiquote:Op woensdag 1 juni 2005 20:29 schreef thaleia het volgende:
Ik heb binnenkort een 30-ste verjaardag van een muziekliefhebber die 'nieuwe dingen wil leren kennen' en heeft gevraagd om cd's die hij nog niet kent en die wij hem aanraden. Ik heb de verleiding om met Patrick Wolf aan te komen kunnen weerstaan en denk dat hij meer een type is voor The Books. Weet zeker dat hij die nog niet kent.
MAAR: ik ken alleen hun laatste cd echt goed, van de andere twee alleen een paar nummers. Dus nu weet ik niet welke ik moet geven. Wie helpt?
Die blaat inderdaad een hoop onzin uit!quote:Op donderdag 2 juni 2005 11:45 schreef desintbestaat het volgende:
[..]
Waarom niet allebei![]()
Die Wolf is maar een raar mannetje. Wij wilden een aardig interview met'em doen en dat werd echt een vraag antwoord spelletje. Kijk maar eens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |