abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 mei 2005 @ 21:49:29 #76
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_26927217
Die nieuwe Malkmus-plaat doet me heel erg denken aan Pavements b-kantjeswerk - en dat bedoel ik op een positieve manier. Zeker in de latere jaren van Pavement (ten tijde van Brighten the Corners en Terror Twilight) waren de albumtracks over het algemeen wat gestroomlijnder en minder out-of-leftfield dan hun vroegere werk, en werden de wat maffere en experimentelere (en vaak ook luchthartige en vooral leuke) nummers naar hun EPs en singles verbannen. Face the Truth doet me heel erg denken aan het Pavement op de Spit on a Stranger EP, met hier en daar een Hexx/Pig Lib-achtig jam-riffje er doorheen gegooid; maar het voelt vooral wel een beetje als een bloemlezing van het oudere Pavement werk, veel meer dan s/t en Pig Lib ooit waren. Ik kan bij elk nummer wel een aantal Pavement-tracks aanhalen die er enigszins op lijken, maar daar doe ik het album gewoon te kort mee - wederom niet mega-briljant of wereldschokkend (en hier en daar wederom ietwat hit & miss), maar wel een degelijke plaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Grobbel op 11-05-2005 22:10:52 ]
pi_27071787
ik hoorde laatst de nieuwe Coparck in een of andere reclame. ik dacht eigenlijk dat ze een beetje tegen dat soort dingen waren?
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  dinsdag 17 mei 2005 @ 01:06:54 #78
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_27071945
Sufjan Stevens heeft voor 'Michigan' ook nog twee albums gemaakt die ik hier op het forum niet vaak langs heb zien komen. Het eerste album kom ik met de search helemaal niet tegen, het tweede album slechts één keer. Ik heb ze afgelopen vrijdag gekocht om mijn collectie compleet te maken, maar met de collectie hebben ze nog niet echt kennis gemaakt. Daarvoor moet ik ze eerst eens duidelijk maken dat er nog 300 cd's zijn die aanspraak willen maken op de cd-speler.

Vooral het eerste album ("A Sun Came!") is erg mooi, en misschien vind ik hem zelfs nog beter dan Michigan, alhoewel dat moeilijk te zeggen is voor een album dat ik pas een weekend in huis heb. Bij elke keer dat ik hem geluisterd heb kwamen er weer een paar liedjes naar boven drijven. Erg veel experimenteel werk, maar ook erg mooie popliedjes. Af en toe staat er een track met wat pratende kinderen tussen. Track negentien bevat deze merkwaardige tekst (als ik het goed heb gehoord iig):
"I remember when my mother would get sick she would vomit all over the kitchen. She would vomit on the tables and on the counter(?)tops and in the refrigerator. And we called the dog and the dog would come in, slip on the vomit"
baaaah....

Zijn tweede album, "Enjoy Your Rabbit", is ook geniaal, maar vereist wel dat je je indie-oortjes afdoet en je electro-oortjes opzet. Alhoewel je het daarmee ook niet helemaal redt waarschijnlijk. Het cd'tje beschrijft de hele Chinese dierenriem. Laten we zeggen: Experimenteel in de categorie van cd's die ik zelden in één ruk kan luisteren voordat ik gek word.... Maar ook hier geldt weer dat ik hem pas enkele dagen in bezit heb.

Weet iemand trouwens wanneer 'Illinois' in Nederland te krijgen is? Asthmatic Kitty accepteert vanaf 20 mei pre-orders en verstuurt ze op 3 Juni, maar als ik hem voor eind Juni in NL kan krijgen dan is dat natuurlijk een stuk makkelijker. www.konkurrent.nl heeft hem nog niet in de lijst staan....
pi_27087340
Woei! The Apples In Stereo in de Ekko!
http://www.ekko.nl/verwacht.html
Aldus.
pi_27088844
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 00:55 schreef MadScientist het volgende:
ik hoorde laatst de nieuwe Coparck in een of andere reclame. ik dacht eigenlijk dat ze een beetje tegen dat soort dingen waren?
Klopt ja, ze zitten in een reclame. Ach, als ze er wat bekendheid mee krijgen, Verdienen ze wel.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_27088912
En de dag ervoor The Mountaingoats in de Ekko methodmitch.
Aldus.
pi_27090026
Gezellig. Op welke dag?
www.thuisuiteten.nl
pi_27091888
Dinsdag 23 augustus.
Aldus.
pi_27092140
Dan moet ik weer werken.... Snif.
www.thuisuiteten.nl
pi_27105264
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 17:19 schreef methodmich het volgende:
Klopt ja, ze zitten in een reclame. Ach, als ze er wat bekendheid mee krijgen, Verdienen ze wel.
nja dat vind ik ook wel hoor, ze verdienen het zeker wel. maar wel een beetje inconsequent
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
pi_27117802
Ik weet niet of ze ooit duidelijk stelling genomen hebben tegen dit soort dingen. In het geval van ja, dan heb je een punt.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:38:27 #87
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_27185562
De nieuwe plaat van Malkmus staat overigens vanaf vandaag op 3voor12's Luisterpaal.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_27185866
dit gaat over indie-rock toch??
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:49:54 #89
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_27185987
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:46 schreef tonks het volgende:
dit gaat over indie-rock toch??
o.a.

Check de OP!
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_27187173
inderdaad de Osdorp Posse is zwaar indie tegenwoordig
pi_27201956
Ah, dank voor de tip DD Heb op de Luisterpaal ook maar eens Absynthe Minded beluisterd, ruim een jaar nadat vrienden meldden dat ze zo goed zijn. Wel leuk, maar een beetje teveel geneuzel naar mijn smaak. Openingsnummer is wel extreem tof zeg!

[ Bericht 36% gewijzigd door thaleia op 20-05-2005 23:22:12 ]
pi_27231702
Je moet er wel van houden/tegen kunnen maar Deerhoof heeft een EP-tje uit, en ik vind het erg leuk. Een 'wazigheids waarschuwing' is wel op z'n plaats.
Aldus.
pi_27258911
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:11 schreef thaleia het volgende:
Ah, dank voor de tip DD Heb op de Luisterpaal ook maar eens Absynthe Minded beluisterd, ruim een jaar nadat vrienden meldden dat ze zo goed zijn. Wel leuk, maar een beetje teveel geneuzel naar mijn smaak. Openingsnummer is wel extreem tof zeg!
openingsummer is tof, daarna te veel gezeik, te weinig ghoede liedjens.

heb vandaag overigens het debuutalbums van Halloween, Alaska binnengehaald. iemand die dit kent? album is selftitled (dus ook Halloween, Alaska) en erg sterk album. indie maar dan met een twist, om het zo maar te omschrijven. helaas kent bijna niemand het, en al helemaal niet in europa. ik kwam aan de naam van de band via tv-serie The OC, waar hun liedje Des Moines te horen was.

(voor geinteresseerden, neem contact op. mail, msn, sms )
It's not lupus...
pi_27265299
Ik zag laatst ook The Walkmen voorbij komen bij The OC. Ik ken Halloween, Alaska niet, maar zal het eens gaan beluisteren.
Aldus.
  maandag 23 mei 2005 @ 10:46:53 #95
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_27267534
quote:
Op maandag 23 mei 2005 09:15 schreef Z het volgende:
Ik zag laatst ook The Walkmen voorbij komen bij The OC. Ik ken Halloween, Alaska niet, maar zal het eens gaan beluisteren.
The rat is echt cool, de rest vond ik beduidend minder. Ik ken ook halloween, alaska niet
pi_27273646
Art Brut heeft een debuut CD. Bang Bang Rock and Roll is de naam. Ben erg benieuwd, heb ze eens op LC gezien (of was het een Rough Trade avondje ).

En die labelnaam .. 'Fierce Panda' , het lijkt erop dat je een zo'n gek mogelijke naam moet hebben 'tegenwoordig'.
Aldus.
  maandag 23 mei 2005 @ 13:53:11 #97
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_27273754
Fierce Panda gaat al heel wat jaartjes mee, hoor. Seafood zit ook op dat label.
  maandag 23 mei 2005 @ 13:53:20 #98
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_27273762
Art Brut?

Dat moet ik zien!
...dass wir fliegen.
  maandag 23 mei 2005 @ 13:55:56 #99
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_27273853
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:53 schreef Grobbel het volgende:
Keane en Coldplay hebben ook ooit bij dat label gezeten, lees ik nu. Oei.
pi_27273878
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:53 schreef Grobbel het volgende:
Seafood kom ik trouwens regelmatig tegen in tweedehands bakken. Ik zal het eens gaan beluisteren.

Misschien maak ik er wel eens een topic over, 'leuke labelnamen'.
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')