Sufjan Stevens heeft voor 'Michigan' ook nog twee albums gemaakt die ik hier op het forum niet vaak langs heb zien komen. Het eerste album kom ik met de search helemaal niet tegen, het tweede album slechts één keer. Ik heb ze afgelopen vrijdag gekocht om mijn collectie compleet te maken, maar met de collectie hebben ze nog niet echt kennis gemaakt. Daarvoor moet ik ze eerst eens duidelijk maken dat er nog 300 cd's zijn die aanspraak willen maken op de cd-speler.
Vooral het eerste album ("A Sun Came!") is erg mooi, en misschien vind ik hem zelfs nog beter dan Michigan, alhoewel dat moeilijk te zeggen is voor een album dat ik pas een weekend in huis heb. Bij elke keer dat ik hem geluisterd heb kwamen er weer een paar liedjes naar boven drijven. Erg veel experimenteel werk, maar ook erg mooie popliedjes. Af en toe staat er een track met wat pratende kinderen tussen. Track negentien bevat deze merkwaardige tekst (als ik het goed heb gehoord iig):
"I remember when my mother would get sick she would vomit all over the kitchen. She would vomit on the tables and on the counter(?)tops and in the refrigerator. And we called the dog and the dog would come in, slip on the vomit"baaaah....
Zijn tweede album, "Enjoy Your Rabbit", is ook geniaal, maar vereist wel dat je je indie-oortjes afdoet en je electro-oortjes opzet. Alhoewel je het daarmee ook niet helemaal redt waarschijnlijk. Het cd'tje beschrijft de hele Chinese dierenriem. Laten we zeggen: Experimenteel in de categorie van cd's die ik zelden in één ruk kan luisteren voordat ik gek word.... Maar ook hier geldt weer dat ik hem pas enkele dagen in bezit heb.
Weet iemand trouwens wanneer 'Illinois' in Nederland te krijgen is? Asthmatic Kitty accepteert vanaf 20 mei pre-orders en verstuurt ze op 3 Juni, maar als ik hem voor eind Juni in NL kan krijgen dan is dat natuurlijk een stuk makkelijker.
www.konkurrent.nl heeft hem nog niet in de lijst staan....