Die gekaapte vluchten van 9/11 waren allemaal binnenlands toch? Vreemd idd.quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:38 schreef mechatronics het volgende:
[..]
Maar dat is een binnenlandse vlucht? Die zijn per definitie altijd veel minder gecontroleerd, best vreemd eigenlijk.
ter info: het was geen binnenlandse vlucht, maar een vlucht vanaf schiphol. tevens was dit 2 maanden (!) na 9/11 toen ze dus al helemaal hysterisch bezig waren met de beveiligingquote:Op zaterdag 16 april 2005 23:38 schreef mechatronics het volgende:
[..]
Maar dat is een binnenlandse vlucht? Die zijn per definitie altijd veel minder gecontroleerd, best vreemd eigenlijk.
Vergeet niet dat er 2 vliegtuigen zijn neergestort op New York. Stel dat de Bijlmerramp een aanslag zou zijn geweest, dan zouden we in Nederland ook een iets andere kijk op vliegen en veiligheid gehad hebben....quote:Op zondag 17 april 2005 01:03 schreef k_man het volgende:
Overigens benieuwd wat de toerisme sector in de VS van dit voortdurende geneuzel vindt. Ik vind NYC een erg leuke stad, maar het lijkt zo ongeveer wel alsof je het als een gunst moet zien dat je überhaupt nog daar als toerist je dollars mag achterlaten.
Was dat voor of na donderdag?quote:Op maandag 18 april 2005 11:14 schreef Frollo het volgende:
Toevallig vorige week net naar New York geweest. Mijn vriendin had twee aanstekers in haar handbagage en ook nog een in de koffer. Niks aan de hand
Mag je in Spanje ook geen aanstekers meer meenemen in de trein?quote:Op maandag 18 april 2005 11:09 schreef Litman het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er 2 vliegtuigen zijn neergestort op New York. Stel dat de Bijlmerramp een aanslag zou zijn geweest, dan zouden we in Nederland ook een iets andere kijk op vliegen en veiligheid gehad hebben....
Jawel maar daar worden binnenkort de mobieltjes verbodenquote:Op maandag 18 april 2005 18:21 schreef k_man het volgende:
[..]
Mag je in Spanje ook geen aanstekers meer meenemen in de trein?
Bommen in treinen zij nooit te voorkomen helaas. Een belangrijke reden dat aanstekers in vliegtuigen worden geweerd (en andere veiligheidsmaatregelen), is het simpele feit dát het gecontroleerd kan worden. Bij treinen kun je door het grotere aantal stops en de hoeveelheid in en uitstappende passagiers eenvoudigweg niet controleren.quote:Op maandag 18 april 2005 18:21 schreef k_man het volgende:
[..]
Mag je in Spanje ook geen aanstekers meer meenemen in de trein?
Het verbod is 14 april ingegaan, misschien dat het daar aan ligt........quote:
Ligt er maar aan hoe je dat aanpakt. In principe zou je ook op treinstations kunnen controleren. In ieder geval op de grotere, waar de drukke intercity's stoppen.quote:Op dinsdag 19 april 2005 11:03 schreef Litman het volgende:
Bommen in treinen zij nooit te voorkomen helaas. Een belangrijke reden dat aanstekers in vliegtuigen worden geweerd (en andere veiligheidsmaatregelen), is het simpele feit dát het gecontroleerd kan worden. Bij treinen kun je door het grotere aantal stops en de hoeveelheid in en uitstappende passagiers eenvoudigweg niet controleren.
Tja, hoe je het ook wendt of keert, en of ze het nu aan zichzelf te danken hebben of niet, de Verenigde Staten blijven terroristisch doelwit nummer 1. Al die veiligheidsmaatregelen zijn natuurlijk vooral door politieke overwegingen ingegeven, want meer dan een schijnveiligheid leveren ze niet op.quote:Op dinsdag 19 april 2005 22:01 schreef k_man het volgende:
Mijn punt was echter meer dat de paranoia in de VS het niveau van ridiculiteit nadert of al overschreden heeft. Van geen ander land zou je zo'n opstelling accepteren, waarbij je onderhand moet bewijzen dat je geen misdadiger bent wil je nog het land in komen.
Kortom, verwarring alom!quote:Yet in Britain, authorities are relaxing security measures. From April 25 passengers can carry knitting needles and nail scissors of a certain size, as well as metal cutlery on flights.
"The ability for someone to do damage, either with a sharpened playing card or splinters of plastic from the present cutlery that is on board is just as damaging," says Richard Garner, a civil aviation security consultant.
UK authorities believe reinforced cockpit doors and the deployment of armed sky marshals means most sharp objects in the cabin are useless in the hands of a would-be hijacker.
European ministers agree -- many regional airlines have already relaxed their bans on metal cutlery.
In response to the U.S. ban, the Economic and Financial Affairs Council of the European Union has protested to the U.S. State Department.
It is concerned about the ban's impact on airports and passengers, saying that current technology does not allow lighters to be effectively detected and enforcing the new regulation will involve manual searches, which will take time and resources.
bron: http://edition.cnn.com/20(...)an.debate/index.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |