quote:
Op vrijdag 29 april 2005 21:57 schreef MUUS het volgende:En toch he...
Nu zie ik jouw reply weer en dan zit ik me wat af te vragen. Jij en ik hebben vroeger ook tekenfilmpjes gekeken en wij zijn er toch niet toegankelijker van geworden? Dezelfde symbolen zullen ons toen ook regelmatig onder onze neusjes zijn gewreven, maar keken we als kind al zo bewust dan? Herinner jij je nog 10 specifieke dingen uit tekenfilms die je zag toen je een kleuter was?
We worden allemaal dagelijks geconfronteerd met die symbolen, maar trappen we er daarom sneller in?
de symbolen hoef je niet perse bewust te zien maar je onderbewustzijn registreert ze weldegelijk. laatst is er nog een serie op tv geweest die ging over mindcontrol waarin een persoon beweerde alle acties van de kandidaten te kunnen voorspellen, hij gaf daarbij twee reclame designers de opdracht een logo te ontwerpen voor een bepaald item. toen ze klaar waren met het ontwerp liet de presentator zijn voorspelling zien van wat ze zouden gebruiken in hun ontwerp en het klopte exact , wat was de truuk..
Op de route die de twee candidaten naar de studio hadden afgelegd hadden de programma makers borden met delen van die designs neergezet en niet eens opvallend. de kandidaten hadden die borden niet bewust gezien aangezien ze gewoon voorbij flitste tijdens de rit. toch had hun onderbewustzijn die borden geregistreerd en kwamen ze naar boven als "originele ideeën" tijdens het ontwerpen. ze waren zelf erg verbaasd toen ze de videobeelden van de route terugzagen incl. de voorwerpen die ze gebruikt hadden in hun design.
reclame makers exploiteren deze zwakte van de menselijke psyche al vele jaren. kijk maar naar films.. de held drinkt coca cola, jij wil ook coca cola. de held draagt een armani zonnebril dus jij wil ook een armani zonnebril. het is een subtiele programmering maar hij werkt wel. hij word ook op een negatieve manier gebruikt. Zo zie je de laatste tijd erg veel duitse auto's die total loss gereden worden of andere mankementen vertonen in de film. en gaat de bijv. britse range rover nooit kapot..
Of tom en jerry invloed op ons heeft gehad ? verschijnt er bij jouw een grijns op je gezicht als je je inbeeld dat je Iteejer een enorme optater geeft ?
Voel je niet een onwijze drang om iedereen te slaan na het zien van een bruce lee film omdat het je dan een gevoel van stoerheid geeft ?
Maak je ruzie met je vriend na het kijken van een willekeurig feministisch zeik mannen af programma ?
De tekenfilms van vroeger hebben zeker invloed op ons gehad. al was er toen misschien niet sprake van aanwezigheid van occulte symbolen aangezien er toen veel meer gelet werd op wat er werd uitgezonden. maar aggressie zat er zeker in, ook dubbelzinnige grapjes zinsspelend op sex. een van de resultaten ervan is dat we bijvoorbeeld veel luchtiger denken over oorlog.
het gedrag wat ons hierdoor is aangeleerd valt onder het gezegde
"je weet niet wat je hebt todat je het kwijt bent"
maar muus zeg mij eens wat jij het intro geluidje van
www.jetix.nl hoort zeggen. ( pagina vernieuwen om het nog een keer te luisteren )
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal