abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145754
Voor iedereen die ook maar een beetje van romantische films houdt, een filmtip!

Morgenavond (dinsdag 14 maart) om 21.00 uur op RTL4 de naar mijn mening prachtige film
Before Sunrise, met Ethan Hawke en Julie Delphy in de hoofdrollen.
Ik zag deze film ongeveer 2 jaar geleden en het is nog steeds een van de beste (romantische) films die ik gezien heb!

Allemaal kijken dus, als je er zin in hebt.

Groetjes van mij

maandag 13 maart 2000 @ 14:34:00 #2
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_145755
Leuke film inderdaad...
Ja inderdaad, V. ja.
pi_145756
ff omhoog om iedereen er nog ff aan te herinneren!
pi_13379656
Ik moest hier gisteren ineens aan denken. Deze film moet binnenkort gewoon weer eens op tv komen.
  maandag 1 december 2003 @ 10:15:01 #5
69464 Lisariya
After I became myself
pi_15054261
Was blij dat er hier een topic over was, omdat de film nog zo onbekend is. De film is echt geweldig en is van begin tot eind boeiend door de intelligente conversaties.
Jammer genoeg komt er een vervolg binnenkort...bah...
  maandag 1 december 2003 @ 10:41:00 #6
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_15054689
quote:
Op maandag 1 december 2003 10:15 schreef Lisariya het volgende:

Jammer genoeg komt er een vervolg binnenkort...bah...

Het is één van de weinige films van Richard Linklater die ik nog niet gezien heb, en gezien ik zijn andere films allemaal erg goed vind, ben ik erg benieuwd naar deze film. Aangezien Linklater ook het vervolg gaat maken heb ik daar op zich ook best vertrouwen in.
  woensdag 14 januari 2004 @ 23:17:31 #7
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_16268971
Ik heb hem zojuist eindelijk gezien en wat een prachtige film!

Het verhaal is erg eenvoudig. Twee mensen (Ethan Hawke en Julie Delphy) ontmoeten elkaar in de trein op weg naar Wenen, vanuit Boedapest. In Wenen beleven ze prachtige romantische avond en nacht. De gesprekken tussen de twee zitten vol met intelligente conversaties over allerlei dingen in het leven, zoals dat in de meeste films van Linklater het geval is. Deze film krijgt een mooi plaatsje tussen mijn andere favorieten

Het nummer aan het einde is ook mooi, Kathy McCartney - Living Life.

pi_17912619
Ik denk dat ik dit de mooiste romantische film vind die ik ooit heb gezien...

Zo natuurlijk, onschuldig en mooi... Zo ontzettend sfeervol, zo rustig... Echt alles klopte er gewoon aan. De hoofdrolspelers speelden hun rollen ook erg goed. Ik zag op IMDb dat iemand het helemaal niet vond klikken tussen hun... ik vind net dat het ontzettend goed klikt, alleen misschien niet op de manier waarop je dat zou verwachten in de gemiddelde film.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 19:44:11 #9
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_17920337
Erg goede film, vooral dankzij het (in mijn ogen) heel dubbelzinnige spel van Hawke. Toch blijft het in wezen gewoon kitsch. Geweldige kitsch, daar niet van, maar toch. .
Fijne soundtrack ook trouwens.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  dinsdag 23 maart 2004 @ 20:08:51 #10
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_17921067
Vreemd. Meestal ben ik het met de posters in deze thread eens, maar ik heb hem 2 keer gezien en er is mij bijzonder weinig van bijgebleven. Alleen dat ik het koppel weinig chemistry vond hebben. En dat Ethan Hawke de uitstraling heeft van een geconstipeerd varken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_18397782
*schop*

Heel toevallig zag ik gisteren dat er een vervolg op deze mooie film gemaakt is: Before Sunset. Hij komt 25 juni in Amerika uit en ik ben héél benieuwd! Eigenlijk was ik van mening dat deze film geen vervolg kan hebben, maar ja, een vervolg op een van je favoriete films wil je toch wel weer zien.

IMDB-linkje
Een paar fotootjes:

zondag 3 oktober 2004 @ 23:59:04 #12
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_22385555
Ik las op rogerebert.com het volgende:

Q. I'm glad your review of "Before Sunrise" didn't make note of the date. The action in the movie takes place on June 16, known as "Bloomsday," the day of all the action in James Joyce's novel Ulysses. If I wanted to stay home and read books, I wouldn't go to the movies. (Bob Kamman, Phoenix, Ariz.)

A. Too bad they cut away during the love scene in the park. For those who are curious about what happened between the bottle of wine and sunrise, the director's cut on laserdisc will include dialog where Julie Delpy turns to stately, plump Ethan Hawke and says, "Yes I said yes I will Yes." ((cq--this punctuation and capitalization EXACTLY; these are the last words of Joyce's novel))

Director's Cut?! Weet iemand hier meer van? Of is dit een grap van Ebert?

Bonus:
quote:
Ik schreef laatst:
Before Sunrise: voor de achtste keer ofzo, maar voor het eerst na het zien van Before Sunset. Die blijf ik beter vinden, maar de kennis die je nu hebt van hoe het de personages later zal vergaan maakt déze film nog beter dan hij al was. Ik verander mijn cijfer dus van een 8,5 naar een 9-. .

[ Bericht 5% gewijzigd door Sai op 04-10-2004 00:06:29 ]
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_22402481
Geen idee over die director's cut. Ik wacht nog steeds op een fatsoenlijke regio 2 uitgave van Before Sunrise. Uiteraard heb ik wel de regio 1 versie, maar dat is ook maar een érg simpele.

Before sunset vond ik overigens net zo mooi als Before sunrise. Samen zijn ze geklommen tot de toppositie van mijn film top 10
pi_22433915
Wat ik al vermoedde is uitgekomen BEFORE SUNSET is een nutteloze sequel op BEFORE SUNRISE met maar enkele aardige momenten die nix toevoegen aan het origineel, Ethan Hawke is ongeinspireerd en geforceerd en Julie Delpy lijkt wel te slaapwandelen.

Natuurlijk kan deze film zich niet meten met Linklater's magnum opus WAKING LIFE maar ik vond dit toch wel een tegenvaller, zeker omdat het dit keer ALLEEN MAAR gesprekken zijn tussen de hoofdrolspelers, nogal eendimensionaal dus

4

pi_22446399
Ach ja, je moet ervan houden hè? Ik vond 'm dus geweldig.

donderdag 24 februari 2005 @ 21:24:35 #16
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_25239288
Hij hoort juist ééndimensionaal te zijn. Dat is de opzet en de charme van de film. Totaal ongeschikt voor de gemiddelde bioscoopganger, maar des te leuker voor de liefhebber.

Ik vond het een hele mooie film. Maar Ethan Hawke is wel een gluiperd zeg. Met zijn ringbaardje en net iets te net kapsel. Ik had hem nooit vertrouwd. Hij komt ook eigenlijk net iets te gladjes in contact met Celine. Zij is trouwens wel leuk, .

Weet iemand wanneer Before Sunset op dvd komt? Ik kan het nergens vinden.
pi_25251331
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 21:24 schreef MeneerTim het volgende:
Hij hoort juist ééndimensionaal te zijn. Dat is de opzet en de charme van de film. Totaal ongeschikt voor de gemiddelde bioscoopganger, maar des te leuker voor de liefhebber.

Ik vond het een hele mooie film. Maar Ethan Hawke is wel een gluiperd zeg. Met zijn ringbaardje en net iets te net kapsel. Ik had hem nooit vertrouwd. Hij komt ook eigenlijk net iets te gladjes in contact met Celine. Zij is trouwens wel leuk, .

Weet iemand wanneer Before Sunset op dvd komt? Ik kan het nergens vinden.
Aangezien Before Sunrise bij mijn weten ook niet op R2 uit is, zal dat met Before Sunset ook wel niet gebeuren. Ik heb ze beide besteld bij amazon.com, daar is 'ie al een hele tijd uit.
  Moderator vrijdag 25 februari 2005 @ 16:22:56 #18
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_25251829
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 15:48 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Aangezien Before Sunrise bij mijn weten ook niet op R2 uit is, zal dat met Before Sunset ook wel niet gebeuren. Ik heb ze beide besteld bij amazon.com, daar is 'ie al een hele tijd uit.
Er is in R2 een box uit met beide films erin...te koop bij bv Play.com.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 17:04:33 #19
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_25252430
Er komt een Nederlandse versie aan van Before Sunrise:

http://www.freerecordshop(...)asp?productid=712884

9 maart, nu al in de 3 voor 33-actie...
Sheridana +1
  vrijdag 25 februari 2005 @ 19:57:07 #20
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_25254966
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 15:48 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Wat is een R2 behalve een robot uit Starwars?
pi_25256030
Ik heb alleen Before sunset gezien.Before sunrise nog even kijken
Vond de film wel erg kort
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 maart 2005 @ 23:36:03 #22
862 Arcee
Look closer
pi_25322013
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 21:02 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik heb alleen Before sunset gezien.Before sunrise nog even kijken
Vond de film wel erg kort
Ja, de tijd vloog om.

Superfilm(s).
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_25325451
2 heerlijke films, hoort tot de beste romantische films die ik ken.
Herkenbare emoties, fijne menselijke interactie.

Subtiel genot.
pi_25326371
Dinsdag 8 maart - 22u05
Kanaal 2 (België)
Before Sunrise
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  Moderator woensdag 2 maart 2005 @ 07:59:14 #25
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_25326408
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 07:49 schreef Saviola het volgende:
Dinsdag 8 maart - 22u05
Kanaal 2 (België)
Before Sunrise
Ja, die zender kunnen dus alleen de Belgen onder ons ontvangen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_26292052
Ik heb ze net alletwee gezien en ze zijn alletwee echt heel erg mooi! Geweldig geacteerd. Net alsof alle dialogen gewoon geïmproviseerd zijn. Mooi mooi mooi .
pi_37715158
Heb net deel 2 (schijnbaar) gekeken, wist niet dat er ook nog een deel 1 was. Maar leuke film.
pi_37715973
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:01 schreef mrkanarie het volgende:
Heb net deel 2 (schijnbaar) gekeken, wist niet dat er ook nog een deel 1 was. Maar leuke film.
Ik heb ze ook in omgekeerde volgorde gezien; nadat ik deel 2 had gezien en er daarna via imdb erachter kwam dat er ook een deel 1 was ben ik er meteen naar op zoek gegaan.

2 fantastische films imo
pi_37716792
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:37 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Ik heb ze ook in omgekeerde volgorde gezien; nadat ik deel 2 had gezien en er daarna via imdb erachter kwam dat er ook een deel 1 was ben ik er meteen naar op zoek gegaan.

2 fantastische films imo
ook in omgekeerde volgorde?
pi_37718567
Als je deel 2 ziet is het toch duidelijk dat er ook een deel 1 is?

Beide films staan nog steeds hoog in mijn film top 10 allertijden
pi_37719691
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 21:06 schreef Fannetje het volgende:
Als je deel 2 ziet is het toch duidelijk dat er ook een deel 1 is?

Beide films staan nog steeds hoog in mijn film top 10 allertijden
Toen wist ik nog niet dat het een deel 2 was .
pi_37720526
ik heb met opzet toen eerst Before Sunrise gekeken omdat ik wist dat het voor Before Sunset onmisbaar zou zijn. Blijven erg mooie films. Vooral de lange shots zijn erg goed.
pi_37736187
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 22:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik heb met opzet toen eerst Before Sunrise gekeken omdat ik wist dat het voor Before Sunset onmisbaar zou zijn. Blijven erg mooie films. Vooral de lange shots zijn erg goed.
ik snap hem eerlijk gezegt ook wel zonder Before Sunrise, bleef wat vaag, maar ik volgde het wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')