Morgenavond (dinsdag 14 maart) om 21.00 uur op RTL4 de naar mijn mening prachtige film
Before Sunrise, met Ethan Hawke en Julie Delphy in de hoofdrollen.
Ik zag deze film ongeveer 2 jaar geleden en het is nog steeds een van de beste (romantische) films die ik gezien heb!
Allemaal kijken dus, als je er zin in hebt.
Groetjes van mij
quote:Het is één van de weinige films van Richard Linklater die ik nog niet gezien heb, en gezien ik zijn andere films allemaal erg goed vind, ben ik erg benieuwd naar deze film. Aangezien Linklater ook het vervolg gaat maken heb ik daar op zich ook best vertrouwen in.
Op maandag 1 december 2003 10:15 schreef Lisariya het volgende:Jammer genoeg komt er een vervolg binnenkort...bah...
Het verhaal is erg eenvoudig. Twee mensen (Ethan Hawke en Julie Delphy) ontmoeten elkaar in de trein op weg naar Wenen, vanuit Boedapest. In Wenen beleven ze prachtige romantische avond en nacht. De gesprekken tussen de twee zitten vol met intelligente conversaties over allerlei dingen in het leven, zoals dat in de meeste films van Linklater het geval is. Deze film krijgt een mooi plaatsje tussen mijn andere favorieten
Het nummer aan het einde is ook mooi, Kathy McCartney - Living Life.
quote:Ik schreef laatst:
Before Sunrise: voor de achtste keer ofzo, maar voor het eerst na het zien van Before Sunset. Die blijf ik beter vinden, maar de kennis die je nu hebt van hoe het de personages later zal vergaan maakt déze film nog beter dan hij al was. Ik verander mijn cijfer dus van een 8,5 naar een 9-..
Aangezien Before Sunrise bij mijn weten ook niet op R2 uit is, zal dat met Before Sunset ook wel niet gebeuren. Ik heb ze beide besteld bij amazon.com, daar is 'ie al een hele tijd uit.quote:Op donderdag 24 februari 2005 21:24 schreef MeneerTim het volgende:
Hij hoort juist ééndimensionaal te zijn. Dat is de opzet en de charme van de film. Totaal ongeschikt voor de gemiddelde bioscoopganger, maar des te leuker voor de liefhebber.
Ik vond het een hele mooie film. Maar Ethan Hawke is wel een gluiperd zeg. Met zijn ringbaardje en net iets te net kapsel. Ik had hem nooit vertrouwd. Hij komt ook eigenlijk net iets te gladjes in contact met Celine. Zij is trouwens wel leuk,.
Weet iemand wanneer Before Sunset op dvd komt? Ik kan het nergens vinden.
Er is in R2 een box uit met beide films erin...te koop bij bv Play.com.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 15:48 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Aangezien Before Sunrise bij mijn weten ook niet op R2 uit is, zal dat met Before Sunset ook wel niet gebeuren. Ik heb ze beide besteld bij amazon.com, daar is 'ie al een hele tijd uit.
Wat is een R2 behalve een robot uit Starwars?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 15:48 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Aangezien Before Sunrise bij mijn weten ook niet op R2 uit is, zal dat met Before Sunset ook wel niet gebeuren. Ik heb ze beide besteld bij amazon.com, daar is 'ie al een hele tijd uit.
Ja, de tijd vloog om.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 21:02 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik heb alleen Before sunset gezien.Before sunrise nog even kijken![]()
Vond de film wel erg kort![]()
Ja, die zender kunnen dus alleen de Belgen onder ons ontvangen.quote:Op woensdag 2 maart 2005 07:49 schreef Saviola het volgende:
Dinsdag 8 maart - 22u05
Kanaal 2 (België)
Before Sunrise
Ik heb ze ook in omgekeerde volgorde gezien; nadat ik deel 2 had gezien en er daarna via imdb erachter kwam dat er ook een deel 1 was ben ik er meteen naar op zoek gegaan.quote:Op woensdag 10 mei 2006 19:01 schreef mrkanarie het volgende:
Heb net deel 2 (schijnbaar) gekeken, wist niet dat er ook nog een deel 1 was.Maar leuke film.
ook in omgekeerde volgorde?quote:Op woensdag 10 mei 2006 19:37 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Ik heb ze ook in omgekeerde volgorde gezien; nadat ik deel 2 had gezien en er daarna via imdb erachter kwam dat er ook een deel 1 was ben ik er meteen naar op zoek gegaan.
2 fantastische films imo
Toen wist ik nog niet dat het een deel 2 wasquote:Op woensdag 10 mei 2006 21:06 schreef Fannetje het volgende:
Als je deel 2 ziet is het toch duidelijk dat er ook een deel 1 is?
Beide films staan nog steeds hoog in mijn film top 10 allertijden
ik snap hem eerlijk gezegt ook wel zonder Before Sunrise, bleef wat vaag, maar ik volgde het wel.quote:Op woensdag 10 mei 2006 22:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik heb met opzet toen eerst Before Sunrise gekeken omdat ik wist dat het voor Before Sunset onmisbaar zou zijn. Blijven erg mooie films. Vooral de lange shots zijn erg goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |