Kon je hier horen lachenquote:Op vrijdag 15 april 2005 20:21 schreef Svensational het volgende:
Wat heb ik me kapotgelachen om Sanne vandaagLaat haar eens toneellessen nemen
Ze kan niet eens schreeuwen, want dan begint ze als een oud paard te hijgen.quote:
Nee...jij?!quote:Op vrijdag 15 april 2005 21:21 schreef weet_ik_veel het volgende:
Heeft er iemand caps van Iris in haar rode topje?
quote:Op vrijdag 15 april 2005 21:21 schreef weet_ik_veel het volgende:
Heeft er iemand caps van Iris in haar rode topje?
Ja hoor van mij wel!!quote:
of ze mag heel snel weer ophoepelenquote:Op vrijdag 15 april 2005 21:41 schreef MirSus het volgende:
w_i_v ook weer bliij![]()
Moet zeggen zij speelt het dan wel weer goed, je zou die Sanne nooit zo'n rol
moeten geven in ieder geval! Die mag alleen maar af en toe haar vader
betrappen en dan maar weer hard weglopen.
Dat zeg ik.... (heel) hard weg lopenquote:Op vrijdag 15 april 2005 22:22 schreef haagse_elfje het volgende:
[..]
of ze mag heel snel weer ophoepelen
sowiezo zien de scenes er tegenwoordig er erg gekunsteld uit....Net alsof kinderen daar aan het regisseren zijn.... zeer triest, het zakt steeds meer naar een dieptepuntquote:Op vrijdag 15 april 2005 22:38 schreef MirSus het volgende:
[..]
Dat zeg ik.... (heel) hard weg lopen
Maar vind het wel lullig hoor, was er dan geen regisseur in de buurt
die deze scene kon stoppen en het haar nog een (paar) keer had kunnen laten proberen?!
Want dit was niet om aan te zien.
Vandaar ook dat dit seizoen het laatste is.quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:16 schreef haagse_elfje het volgende:
sowiezo zien de scenes er tegenwoordig er erg gekunsteld uit....Net alsof kinderen daar aan het regisseren zijn.... zeer triest, het zakt steeds meer naar een dieptepunt
Geloof me nou maar eens een keer. Tragischer dan dit kan ONM niet worden. De verjonging heeft ONM de hals omgedraaid. Annelieke is leuk om naar te kijken, maar Pauline speelde duizend maal beter. Ik snap ook nog steeds niet waarom Do er uit moest. Was een van de leukste karakters, voor dat Dennis het om zeep hielp.quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:21 schreef haagse_elfje het volgende:
het zou mij dus echt niets verbazen als dit idd het laatste seizoen wordt
Er zijn nog wel wat clubs die haar willen hebben.......quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:29 schreef haagse_elfje het volgende:
... Ik denk dat mevrouw maar een andere carriëre moet gaan verzinnen ergens waarbij ze niet veel hoeft na te denken....
Pauline ging toch verhuizen naar Engeland. Daarom ging ze der uit.quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:25 schreef weet_ik_veel het volgende:
[..]
Geloof me nou maar eens een keer. Tragischer dan dit kan ONM niet worden. De verjonging heeft ONM de hals omgedraaid. Annelieke is leuk om naar te kijken, maar Pauline speelde duizend maal beter. Ik snap ook nog steeds niet waarom Do er uit moest. Was een van de leukste karakters, voor dat Dennis het om zeep hielp.
quote:'Het is hier super, super, super!'
Petra Kachgelland, de actrice die de rol van Iris Overbeek met veel verve neerzet, zit eigenlijk pas een jaar in de acteerbusiness. Vorig jaar april zette ze haar eerste schreden op de studiovloer van ONM en heeft daar nooit een moment spijt van gehad.
Eigenlijk is Petra van huis uit danseres. Ze heeft de dansacademie gedaan in Den Bosch en is daar uitvoerend danseres geworden (toegespitst op musical en theater). Daarmee heeft ze ook een aantal jaar op de planken gestaan. Op een gegeven moment is ze daar ook nog modellen werk bij gaan doen. Ze liep onder meer shows in binnen- en buitenland.
Ook heeft ze in vijf commercials gespeeld. Eigenlijk verliep haar leventje dus op rolletjes. Toen ze ook nog eens een vaste baan aangeboden kreeg, leek het helemaal prima. Maar Petra voelde 'iets in de lucht hangen' en besloot zich in te schrijven bij een castingbureau om maar te zien wat er van kwam.' Drie weken later deed ze auditie voor de rol van Iris en sindsdien werkt ze voor de leukste soap die ons land rijk is.
Heeft ze ooit spijt gehad?
Petra: 'Spijt? Geen haar op mijn hoofd... Het is super! Super, super, super! Ik vind echt alles leuk en interessant. We werken met een ontzettend leuk team, niet alleen de acteurs maar ook de regisseurs, de mensen van het licht en geluid, noem maar op. Ik heb ook zoveel geleerd het afgelopen jaar en elke dag leer ik weer dingen bij. En dat vind ik heel bijzonder. Gisteren ben ik bijvoorbeeld bij de montage gaan kijken, heel interessant. Ik wil dit jaar ook nog naar Hilversum waar ze de geluidsnabewerking doen, dat lijkt me ook boeiend. Qua spel heb ik deze week veel geleerd van Pim Vosmaer, de regisseur. Hij heeft zelf op de vloer gestaan als acteur en dat merk je in zijn regisseren. Alle regisseurs zijn goed hoor, alleen het verschilletje met iemand die zelf geacteerd heeft voel je wel. Als hij dingen ziet in mijn ogen, zegt ie wel eens 'Maak het niet te dik'.'
Petra speelt pas een jaar de rol van Iris. Want vindt zij eigenlijk van deze vrijgevochten dame die het ene drama na het andere meemaakt?
'Ik vind haar leuk! Ze is wel anders dan ik. Ik denk bijvoorbeeld wat langer na voor ik iets zeg. Ik heb ook niet zo'n grote mond tegen mijn superieuren zoals Iris tegen Bettina en Joyce. Ik zou me iets meer inhouden of het beter voorbereiden als ik wat wil zeggen. Maar dat is wel leuk, soms kun je het namelijk niet tegenhouden dat je uit je slof schiet.
Ik ben zelf een beetje een strebertje, ik stel doelen en ga daar voor. Dat is iets wat je ook wel bij Iris ziet gebeuren.'
Als je in zo'n bekende soap als ONM zit, moet je niet vreemd opkijken als mensen je herkennen. Gebeurt dat bij Petra ook al?
'Ja dat is wel grappig. Ik ben nog niet echt een BN-er, maar ik word wel herkend. Mensen die kijken en dan zeggen: Is ze het nou? En andere mensen vliegen gewoon op me af: He, ben jij Iris? Soms zijn er zelfs mensen die me waarschuwen voor Marnix. Maar in ieder geval reageert iedereen leuk.'
En eh... maakt Petra veel bloopers?
'Over het algemeen verpest ik een opname door het lachen met tegenspelers. We hebben ook zo veel lol. Gürkan ken ik inmiddels erg goed, dus als hij z'n tekst kwijt is dan voel ik dat aan. Zelf heb ik ook versprekingen, maar dan wil ik gewoon doorspelen. Zo moest ik een keer zeggen: De huisarts wil zien of de wond goed heelt. En ik zei: De hond goed heelt. Maar ik speelde gewoon door, tot de regie doorkreeg dat het echt niet klopte. Maar ik heb gelukkig nooit grote dingen kapot gemaakt of zo.'
En dan tot slot natuurlijk de vraag wie Petra ooit zou moeten vervangen, mocht ze stoppen met de rol van Iris.
'Nee dat kan echt niet! Er is niemand die Iris... hahaha. Even serieus... Niet dat ik nou helemaal wild van haar ben, maar op fotomateriaal word ik wel eens vergeleken met Sandra Bullock. Een heel mooi compliment ja, vind ik leuk om te horen. Dus puur op uiterlijk mag ze Iris wel spelen. Haha, en ik denk dat het een goede aanwinst zou zijn voor ONM.'
BRON: Yorin
quote:Op zaterdag 16 april 2005 11:59 schreef Svensational het volgende:
Ik vind ONM helemaal niet meer leukIk vind gewoon dat ze weer met aflevering 1 moeten beginnen. Met Frank die van de trap lazert
quote:Maandag 25 april 2005
Tonnie vindt dat hij Tonnie heet en niet Joost en dus ruzie en dus gaat Tonnie als John Travolta naar de bank voor een lening. Ultra-charmante Ron weet als geen ander dingen bij Tara gedaan te krijgen. Dat Shirina er om begrijpelijke reden even geen zin in heeft om Yvonnes shit op te knappen leidt tot een tragische ontwikkeling.
Dinsdag 26 april 2005
Eigenlijk moet Ilyas wachten op Marnix om een levensreddende handeling uit te voeren... Joost lacht om de hoogmoedige manier waarop Chris Julia in zijn bed probeert te krijgen, maar hij lacht niet meer als hij bezoek krijgt van de belastinginspecteur. Bettina probeert op een zwak moment van Joyce haar plannetjes door te drukken.
Woensdag 27 april 2005
Julia heeft Chris volkomen in de tang. Joyce moet naar het ziekenhuis voor een zwangerschapscontrole. Dan gaat er iets niet goed... Renée scoort verontrustend laag in een coma-test. Niels vindt dat zijn kind niet alleen maar opgevoed moet worden door de moeder en dus doet hij Marjolein een verrassend vaderlijk voorstel. Iris heeft goede hoop haar stiekeme relatie met Marnix toch voort kan blijven gaan.
Donderdag 28 april 2005
JP wordt uitgelachen omdat hij zijn geld aan Ron Raven toevertrouwt en Joost wordt net zo hard uitgelachen omdat hij zich voor een studie Rechten inschrijft. Marnix roept Iris op het matje. Hugo en Niels schrijven Renée een speciale bril en koptelefoon voor. Lizzy hoort dat Marnix Joyce heeft bedrogen. Als ze ook hoort met wie, zoekt ze meteen de confrontatie op.
Vrijdag 29 april 2005
Yvonne gaat door een diep dal. Shirina wil dit verborgen houden voor Bettina, maar dat is natuurlijk een onmogelijke opgave. Bettina denkt terecht dat Yvonne heeft ge-od't. Haar conclusie: Yvonne is haar kind niet waard. Lizzy wil zo graag gaan samenwonen met Hugo, maar Joyce kan daar nou niet echt heel erg gelukkig mee zijn. Het gaat haar allemaal veel te snel.
BRON: Yorin
Eerst George Clooney en nu weer John Travolta... toe maar!quote:Tonnie vindt dat hij Tonnie heet en niet Joost en dus ruzie en dus gaat Tonnie als John Travolta naar de bank voor een lening.
quote:Dat Shirina er om begrijpelijke reden even geen zin in heeft om Yvonnes shit op te knappen leidt tot een tragische ontwikkeling.
Waar zou Marnix nu weer uit- of inhangen?quote:Eigenlijk moet Ilyas wachten op Marnix om een levensreddende handeling uit te voeren...
Wat voor plannetjes zou ze hebben?quote:Bettina probeert op een zwak moment van Joyce haar plannetjes door te drukken.
Wat is een coma-test?quote:Renée scoort verontrustend laag in een coma-test.
Marjolein Richter of Niels Curie?quote:Niels vindt dat zijn kind niet alleen maar opgevoed moet worden door de moeder en dus doet hij Marjolein een verrassend vaderlijk voorstel.
JP zou toch beter moeten weten. Naar dat geld kan hij fluiten!quote:JP wordt uitgelachen omdat hij zijn geld aan Ron Raven toevertrouwt.
Sapperdeflap...quote:Hugo en Niels schrijven Renée een speciale bril en koptelefoon voor.
quote:Bettina denkt terecht dat Yvonne heeft ge-od't.
Welke dyslect heeft deze zin geschreven?quote:Tonnie vindt dat hij Tonnie heet en niet Joost en dus ruzie en dus gaat Tonnie als John Travolta naar de bank voor een lening.
Claire was niet goed genoeg zeker....dan moet dit paard de moeder van zijn kind zijnquote:Niels vindt dat zijn kind niet alleen maar opgevoed moet worden door de moeder en dus doet hij Marjolein een verrassend vaderlijk voorstel.
Nee, ze ging Afrikaantjes kweken.quote:Op zaterdag 16 april 2005 09:48 schreef Woelli het volgende:
Pauline ging toch verhuizen naar Engeland. Daarom ging ze der uit.
-2 verwensdoding!quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:23 schreef Viking84 het volgende:
Nog nooit heb ik zo zitten gillen bij de tv als gisteren (hh van donderdag). Wat een KUT streek van Bettina. Doodslaan moeten ze dat wijfen dat lijntje van Marnix en Iris begint te vervelen
Hopelijk ontpopt Iris zich niet tot de vrouwelijke versie van Hillard
Aan over het paard getilde actrices ontbreekt het in ieder geval niet.quote:Het frusterende aan soap is dat er altijd gebrek aan geld en tijd is.
ge-wat?!??!?quote:Bettina denkt terecht dat Yvonne heeft ge-od't
Ze moeten toch wat te zeggen hebbenquote:Op zondag 17 april 2005 15:19 schreef babette21 het volgende:
Renée in coma?! dat zou wel lief zijn!!
[..]
ge-wat?!??!?
die verhaaltjesschrijver vindt zichzelf wel erg grappig he?!
wist je dat niet tegenwoordig zijn kleuters daar regisseurs verklaart ook al dat gekliederquote:Op zondag 17 april 2005 15:35 schreef babette21 het volgende:
moeilijke woorden?! 't niveau is juist beneden alle peil....
volgens mij hebben ze teveel breezers op en zijn 'n eigen taaltje gaan ontwikkelen ofzo.....
oh nee!! da's natuurlijk onderdeel van de "verjonging".....![]()
quote:Op zondag 17 april 2005 15:35 schreef babette21 het volgende:
volgens mij hebben ze teveel breezers op en zijn 'n eigen taaltje gaan ontwikkelen ofzo.....
Dat verklaart indd heel veelquote:Op zondag 17 april 2005 15:35 schreef haagse_elfje het volgende:
[..]
wist je dat niet tegenwoordig zijn kleuters daar regisseurs verklaart ook al dat geklieder
De verhaaltjesmakers hebben iets te veel naar ER gekeken. OD is een veel gebruikte afkorting voor overdosis.quote:Op zondag 17 april 2005 15:19 schreef babette21 het volgende:
Renée in coma?! dat zou wel lief zijn!!
ge-wat?!??!?
Een fatsoenlijke synopsis schrijven zit er de laatste tijd niet meer in. Ze zijn m.i. iets te ver doorgeslagen.quote:Op zondag 17 april 2005 15:35 schreef babette21 het volgende:
gingen ze maar naar ER kijkenquote:Op zondag 17 april 2005 15:52 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
De verhaaltjesmakers hebben iets te veel naar ER gekeken. OD is een veel gebruikte afkorting voor overdosis.
Bij de oogarts betekent OD oculus dexter, oftewel rechter oog. En nu we het toch over ogen hebben... Marjolein draagt maandag een zwart ooglapje over haar oculus sinister, oftewel haar (geamputeerde) linker oog.
De kans dat we daar ooit vanaf komen is vrij kleinquote:Op zondag 17 april 2005 17:50 schreef haagse_elfje het volgende:
[..]
gingen ze maar naar ER kijkenwant dan hoefden we tenminste dat medische gepruts niet aan hoeven te zien....
quote:Onzekere tijden
De zomerstop voor de soaps naderen met rasse schreden. De acteurs van Goede tijden, slechte tijden hoeven zich nergens zorgen over te maken. Na de zomervakantie gaan de studiodeuren in Aalsmeer voor hen gewoon weer open. Anders is het voor de spelers uit ONM (Yorin). Hoewel er momenteel driftig wordt gewerkt aan spannende cliffhangers voor de laatste afleveringen, weet niemand of de reeks na de zomerstop terugkeert. Het contract dat twee jaar geleden werd gesloten loopt ten einde, de onderhandelingen over een nieuwe verbintenis moeten nog beginnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |