Geen idee, waar haal je vandaan dat je daar zelf voor verantwoordelijk bent?quote:Op donderdag 14 april 2005 21:15 schreef Essebes het volgende:
Je bent toch zelf verantwoordelijk voor het aanmelden na een verhuizing? Dan kan je NUON niet echt kwalijk nemen dat ze je straks toch om de kosten van de afgelopen 3 jaar gaan vragen.
Ze hadden er alleen wel wat sneller achter kunnen komen![]()
Misschien wijs om te bekijken of dit onder de verjaring valt?
zat ik ook al aan te denken, maar dat riekt dan weer wel een beetje naar oplichtingquote:Op donderdag 14 april 2005 21:19 schreef abraham het volgende:
Nuon vertellen dat je een contract hebt met een andere leverancier en dat ze dat met hun administratiechaos blijkbaar niet hebben verwerkt.
Continuon is de netwerkbeheerder. Welke leverancier je ook hebt, je hebt altijd te maken met de netwerkbeheerder.quote:Op donderdag 14 april 2005 21:19 schreef abraham het volgende:
Nuon vertellen dat je een contract hebt met een andere leverancier en dat ze dat met hun administratiechaos blijkbaar niet hebben verwerkt.
Het riekt niet alleen naar oplichting, dat is het ook. Als Nuon kan aantonen dat jij al voor de liberalisering van de energiemarkt op dat adres woonde hebben ze een zaak.quote:Op donderdag 14 april 2005 21:24 schreef Nivo het volgende:
[..]
zat ik ook al aan te denken, maar dat riekt dan weer wel een beetje naar oplichting![]()
nu ben ik nog redelijk onschuldig en naief enzo![]()
ja, maar dat hebben ze tot deze week dus nooit gedaan... niemand is ooit de meters op komen nemen etc. Ik heb nooit nee kúnnen zeggenquote:Op donderdag 14 april 2005 21:40 schreef frederik het volgende:
Wanneer je niets opgeeft dan ben je automatisch klant van de aanbieder die bij de transporteur hoort. Zelfs als de leverancier failliet gaat is de netwerkbeheerder verplicht om je een leveringscontract aan te bieden, waarbij je ik meen een maand hebt om nee te zeggen
Ja, dat is lekker, wie zegt dat dat -mijn- begin standen waren?quote:Op donderdag 14 april 2005 21:49 schreef frederik het volgende:
Ik ben aan het kijken of ik regelgeving kan vinden.
Ik sluit alleen niet uit dat men uitgaat van de laatst bekende standen, en je dan gewoon een rekening stuurt voor het verschil met de huidige standen, eventueel een berekening per jaar gemiddeld wanneer er prijsverschillen bestonden in die jaren.
Wat betreft verjaring maak je denk ik geen kans, de meeste verjaringen beginnen bij 5 jaar tot wel 20 jaar. Onwaarschijnlijk dat dit net een (wel bestaande) 2 jaars termijn is
't Is niet alleen dat ze 't je geleverd hebben, 't is ook dat jij hebt verbruikt.quote:Op donderdag 14 april 2005 21:42 schreef Nivo het volgende:
[..]
ja, maar dat hebben ze tot deze week dus nooit gedaan... niemand is ooit de meters op komen nemen etc. Ik heb nooit nee kúnnen zeggen
Ik vind het toch op zijn minst vreemd dat ik zonder te vragen iets geleverd krijg, en daar dan 3 jaar later (misschien) voor moet betalen.
quote:Op donderdag 14 april 2005 21:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
't Is niet alleen dat ze 't je geleverd hebben, 't is ook dat jij hebt verbruikt.
Je vroeg niet om de levering, maar je kan toch ook bedenken dat je moet betalen voor wat je verbruikt!
Tuurlijk kan dat niet, denk je dat het NUON geen abbo heeft op het kadaster online.quote:Op donderdag 14 april 2005 21:39 schreef Nivo het volgende:
kan wel zijn, maar dan moeten ze dat wel doorhebben natuurlijk
En dat van die verhuurder kan misschien wel (eigenlijk niet, tis koop), maar dan moet ik nog steeds betalen lijkt mij![]()
Maaruh, even uit beroepsmatige interesse, heb je je wel aangemeld bij het Waterleidingbedrijf? Of hebben die al eerder met jou contact gezocht, of wordt die wel middels de servicekosten verrekend?quote:Op donderdag 14 april 2005 22:03 schreef Nivo het volgende:
hmmm... ze hebben het denk ik niet opgezocht in het kadaster, want de brief in kwestie was niet op naam (aan de bewoners van). Maar goed, ze vroegen wel op een kopie van de koopakte
bedankt voor de tip(s)
hehe ja, dát zit dus wel in de servicekosten... jij maakt het helemaal mooiquote:Op donderdag 14 april 2005 22:20 schreef Grobbenkuiken het volgende:
[..]
Maaruh, even uit beroepsmatige interesse, heb je je wel aangemeld bij het Waterleidingbedrijf? Of hebben die al eerder met jou contact gezocht, of wordt die wel middels de servicekosten verrekend?
Anders heb je er dus nog een probleempje bij.![]()
200 euro per maand? Wie zegt dat ie een hennepkwekerij heeft?quote:Op donderdag 14 april 2005 21:42 schreef abraham het volgende:
Het gaat in drie jaar toch al snel om ettelijke duizenden euro's (12*3*200=7200)
Suc6
Ja, dit is helaas verkeerd gedacht. Contracten kunnen eigenlijk niet ingaan in het verleden. Een contract voor werk dat in gaat op 1 januari kan op 2 januari best getekend worden maar 3 jaar terug lijkt me sterk. Energiebedrijven kijken niet zo zeer op verbruiksperiode maar naar het daadwerkelijke verbruik.quote:Op donderdag 14 april 2005 22:04 schreef babsjuh het volgende:
Misschien bekijk ik het wel van een heel verkeerde hoek hoor, maarre... Als je dat contract binnenkrijgt, en er staat een recente ingangsdatum van het contract op (dus niet 3 jaar geleden, maar een of twee maanden geleden ofzo) en je tekent dat, dan heeft Continuon toch geen poot om op te staan? Of zie ik dat nou helemaal verkeerd?
Volgens mij gaan ze wel na of iemand zijn rekeningen betaald hoor, dat zou anders helemaal mooi wordenquote:Op vrijdag 15 april 2005 08:22 schreef ennuik het volgende:
[..]
Ja, dit is helaas verkeerd gedacht. Contracten kunnen eigenlijk niet ingaan in het verleden. Een contract voor werk dat in gaat op 1 januari kan op 2 januari best getekend worden maar 3 jaar terug lijkt me sterk. Energiebedrijven kijken niet zo zeer op verbruiksperiode maar naar het daadwerkelijke verbruik.
Lastige situatie TS, denk dat het lastig is om hier onderuit te komen. Tegenwoordig werken de energieleveranciers met contracten, daarvoor was een telefonische aanmelding voldoende. Zoals al eerder geschreven werd: als jij gebruikt maakt van de diensten ga je akkoord met de voorwaarden. Destijds niets te kiezen dus ben je akkoord gegaan met de voorwaarden van Nuon, waarin staat dat klant zelf verantwoordelijkheid heeft voor het aanmelden en de betalingen. Nuon kan immers niet elke maand bij alle woningen langs gaan met de vraag "Bent u wel aangemeld en betaald u wel rekeningen?"
mee eens, en eigenlijk wil ik sowieso ook niet frauderenquote:Je zou kunnen zeggen dat je er pas woont en de stand van vandaag opgeven. Nuon ziet dan een "gat" van een X aantal kWh en gaat naar oude bewoner. Die kan dan vaak koopcontract weerleggen met de juiste standen van destijds. Dan komt Nuon naar huidige bewoner en vraagt ook om koopcontract met standen. Mocht die niet aanwezig zijn, dan is vaak een inschrijving van gemeente voldoende. Zodra Nuon ziet dat er enkele weken / maanden tussen vertrek oude bewoner en koop nieuwe bewoner zitten, zullen gewoon de standen van de oude bewoner overgenomen worden. Dus valt er niet veel te "frauderen".
Hmm dat zou niet gek zijn! Alleen vraag ik mij dan wel af hoe ze het verbruik over die laatste anderhalf jaar gaan bepalen als er alleen maar gegevens zijn van nu en van 3 jaar terug. Tenzij ze met gemiddelden gaan werken natuurlijk.quote:Staat me trouwens wel iets bij dat Nuon alleen tot 1.5 jaar terug gaat rekenen als het in het nadeel van de klant is en enkel 2 jaar als het in het voordeel van de klant is. Maar dit is informatie van een aantal jaren geleden.
hehe natuurlijk heb ik alles nu wél goed nagekeken, en dat klopt allemaal (gelukkig) welquote:En inderdaad, kijk ook of water en eventueel gas (kan namelijk bij andere Netbeheerder zijn) wel aangemeld zijn.
Dat was ik wel van plan ja... wil het volgende week geregeld hebben.quote:En regel alles snel. Nu Continuon weet dat er niemand aangemeld staat, kan Nuon afsluiten. Dan moet er een nieuw contract afgesloten worden en gaat het minimaal een maand duren voordat er weer een lampje aan kan.
Succes d'r mee!
Mja, na 3 jaarquote:Op vrijdag 15 april 2005 17:37 schreef ennuik het volgende:
Geen dank! Graag gedaan!
1. Nou, er is dus bijna niet na te gaan of iemand ook daadwerkelijk elektra verbruikt. Betalingen gaat Nuon inderdaad na maar er kan niet nagekeken worden of er iemand woonachtig is op een bepaald adres. Daarom sturen ze nu ook die brief!
geen idee, maar ik hoop het natuurlijk wel. Al is deze situatie volgens hun bepalingen vast niet door hun eigen toedoen ontstaan... maar we zien wel.quote:2. Frauderen kan altijd nog. Alleen niet in de winter doen, als het vroeg donker word.
3. Lijkt me dat ze gewoon kijken wat de stand toen was en wat er nu op de meter staat en dan terug gaan tot 1.5 jaar. Ik weet dat Nuon dit doet bij defecte meters maar niet of dit ook geld bij "vergeten aan te melden".
"ik heb het gevonden" "echt waar"quote:Op zondag 18 september 2005 18:16 schreef foralezer het volgende:
Gewoon contract opsturen met datum van vandaag en meterstanden goed opletten dat er niets instaat van terugbetalen. Je hebt er de afgelopen drie jaar niet om gevraagd dus lijkt het me raar als ze je een rekening sturen.
Als ze je per post iets ongevraagd opsturen mag je het toch ook houden![]()
Op zich een nette prijs denk ik... ik weet niet wat voor een huis je hebt, maar ik heb echt een vrij klein huis en betaalde altijd rond de 55 euro per maand aan stroom.. dus dan kom ik over 3 jaar boven de 1600 euro uit...quote:Op zondag 18 september 2005 16:11 schreef Nivo het volgende:
voor 3.5 jaar ongeveer 1600 euro in totaal...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |