Bijna iedereen jankt dat zolang ze op geen enkel label worden geacepteerd.quote:Op donderdag 14 april 2005 12:48 schreef -Angel- het volgende:
Hoeveel keer ik al een wannabe Rakim (zonder label) heb horen zeggen "Cijfers doen er niet toe, het gaat om de techniek - de muziek".
Ik zou het zelf wat genuanceerde formuleren, maar ben het er wel mee eens. Het grote publiek en wat zijn als goede muziek zien, is om te huilen.quote:Op donderdag 14 april 2005 12:50 schreef IvdSangen het volgende:
De massa is gewoon te dom om van fatsoenlijke muziek te houden. Accepteer het nou maar!
En als ze dan wel bij een groot label tekenen, komen ze er achter dat dat ook niet alles is. Je ziel aan de duivel verkopen, met al je artistieke prestaties erbij.quote:Op donderdag 14 april 2005 12:57 schreef Anguisy het volgende:
[..]
Bijna iedereen jankt dat zolang ze op geen enkel label worden geacepteerd. [afbeelding]
Ik had even geen zin om genuanceerd te doen.quote:Op donderdag 14 april 2005 12:58 schreef smoking2000 het volgende:
[..]
Ik zou het zelf wat genuanceerde formuleren, maar ben het er wel mee eens. Het grote publiek en wat zijn als goede muziek zien, is om te huilen.
Ik denk dat de massa niet al te complexe muziek wil hebben, dat is zo moeilijk voor hun brein.quote:Op donderdag 14 april 2005 12:58 schreef smoking2000 het volgende:
[..]
Ik zou het zelf wat genuanceerde formuleren, maar ben het er wel mee eens. Het grote publiek en wat zijn als goede muziek zien, is om te huilen.
dat geeft TS ook al toe in een ander topic.quote:Op donderdag 14 april 2005 13:01 schreef FLipKick het volgende:
[..]
Ik denk dat de massa niet al te complexe muziek wil hebben, dat is zo moeilijk voor hun brein.
Yep, dan komt de platenbaas achter je aan dat je niet van die jankplaten moet maken maar de commercie in moet duiken om de verkoop op te drijven.quote:Op donderdag 14 april 2005 13:01 schreef smoking2000 het volgende:
[..]
En als ze dan wel bij een groot label tekenen, komen ze er achter dat dat ook niet alles is. Je ziel aan de duivel verkopen, met al je artistieke prestaties erbij.
MC Hammer was, net als Vanilla Ice, iemand die gemaakt is door de platenmaatschappijen.quote:Op donderdag 14 april 2005 12:48 schreef -Angel- het volgende:
En hou ook eens op over dat gezeik over MC Hammer. Want hip-hop moet immers niet over drugs en wapens gaan.Wel dan heb je artiest die dit niet doet, en toch mensen laat genieten van hip-hop. Maar ja dan is het ook weer niet goed. En ja, ik weet het qua tekst was hij niet de grootste, maar hij was in ieder de beste op dat moment.
De beste? De man heeft een hitje gehad, that's it. Voor de in de rapwereld niet bekende zijnde massa was het een leuk deuntje waarschijnlijk.quote:En hou ook eens op over dat gezeik over MC Hammer. Want hip-hop moet immers niet over drugs en wapens gaan.Wel dan heb je artiest die dit niet doet, en toch mensen laat genieten van hip-hop. Maar ja dan is het ook weer niet goed. En ja, ik weet het qua tekst was hij niet de grootste, maar hij was in ieder de beste op dat moment.
Idd. De poprap is een soort van vriendelijke radioversie van waar het om gaat. De harde randjes zijn er van af want anders verkoopt het niet.quote:Op donderdag 14 april 2005 13:12 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
MC Hammer was, net als Vanilla Ice, iemand die gemaakt is door de platenmaatschappijen.
Simpel vermaak is het allemaal, voor echte muziek moet je verder zoeken.
en ik heb er geen problemen mee als hip hop over drugs en wapens gaat, maar doe het dan wel goed.
Al weer een hip-hop expert, die samen met zijn "oude" artiesten de nieuwe artiesten bekritiseerd.quote:Op donderdag 14 april 2005 12:50 schreef IvdSangen het volgende:
De massa is gewoon te dom om van fatsoenlijke muziek te houden. Accepteer het nou maar!
kom je weer met intellectuele rappers. en als jij nelly e.d. goed vindt, dat is best maar weet wel dat het gewoon een soort van hip-pop is.quote:Op donderdag 14 april 2005 13:37 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Al weer een hip-hop expert, die samen met zijn "oude" artiesten de nieuwe artiesten bekritiseerd.
Rap moet immers afgebakend blijven, strikt genomen moet er alleen maar muziek worden gemaak die voldoet aan jouw denkbeelden. En wanneer Nelly hip-hop in een bepaalde directie opstuurt, wel dan zullen we zijn succes eens even bekritiseren. Alleen het grappige is dat deze zogenaamde intellectuele rappers hetzelfde doen. Als dat immers niet zo was, dan zou Common nog steeds albums maken met beats zoals op Like Water For Chocolate.
Tevens snap ik niet waarom al die real intellectuele rappers zich druk maken om verkoop cijfers, het moet immers toch gaan om de boodschap. Alhoewel je kunt de armen niet helpen wanneer je er zelf één van bent.
Er zijn er diverse die klagen dat ze geen contract kunnen krijgen. De platenmaatschappij willen hun niet de kans bieden die ze verdienen. De artiest wordt niet gewaardeerd. De platenmaatschappijen zijn de schuldigen. En hoe je het nu wendt of keert volgens jouw redenatie komt dit door de verkoop cijfers.quote:Op donderdag 14 april 2005 13:48 schreef jimjim1983 het volgende:
en noem eens een 'intellectuele' rapper die zich openlijk druk maakt om verkoopcijfers?
nu vindt je opeens wel weer dat intellectuele rappers een kans verdienenquote:Op donderdag 14 april 2005 14:20 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Er zijn er diverse die klagen dat ze geen contract kunnen krijgen. De platenmaatschappij willen hun niet de kans bieden die ze verdienen. De artiest wordt niet gewaardeerd. De platenmaatschappijen zijn de schuldigen. En hoe je het nu wendt of keert volgens jouw redenatie komt dit door de verkoop cijfers.
Waarom wordt jij zo kwaad wanneer ik Ice Ice Baby een klassieker noem?quote:Op donderdag 14 april 2005 13:47 schreef cosmick het volgende:
Wat wil je nu eigenlijk aantonen met die gare topics van je? Dat je een goede smaak voor slechte muziek hebt?
Je bent een grote sufferdquote:Op donderdag 14 april 2005 14:30 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Waarom wordt jij zo kwaad wanneer ik Ice Ice Baby een klassieker noem?
En dan altijd maar roepen dat verkoop cijfers er niet tot doen, het gaat immers om de kwaliteit van de muziek. Overigens als toevoeging:quote:Vergelijkingen:
- AC/DC, Back In Black: 20 miljoen+
- Norah Jones, Come Away With Me: 10 miljoen+
- Bob Marley And The Wailers, Legend: The Best Of Bob Marley And The Wailers: 10 miljoen+
- Metallica, Metallica: 14 miljoen+
- Pink Floyd, Dark Side Of The Moon: 15 miljoen+
- Evanescence, Fallen: 6 miljoen
Meer dan The Beatles? Elvis?
De verkopen van de albums bij elkaar opgeteld:
The Beatles: 166.5 miljoen
Elvis Presley: 117.5 miljoen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |