abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 april 2005 @ 12:48:18 #1
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_26219434
Hoeveel keer ik al een wannabe Rakim (zonder label) heb horen zeggen "Cijfers doen er niet toe, het gaat om de techniek - de muziek". Wel in dit geval ga je tanden uit je mond slaan man. Verkoop cijfers betekenen niet alles, maar ze spelen in ieder geval een factor.

En hou ook eens op over dat gezeik over MC Hammer. Want hip-hop moet immers niet over drugs en wapens gaan.Wel dan heb je artiest die dit niet doet, en toch mensen laat genieten van hip-hop. Maar ja dan is het ook weer niet goed. En ja, ik weet het qua tekst was hij niet de grootste, maar hij was in ieder de beste op dat moment.

Verkoop aantallen representeren populariteit en wanneer een artiest niet populair is, wel dan is hij in ieder geval al niet de beste in de game. Vaardigheden maken geen zak uit, wanneer je niet een redelijke track kunt schrijven. Canibus? Hij heeft vaardigheden, maar als schrijver zuigt hij. Dat is de rede dat hij niet verkoopt. En ik weet dat jullie vinden dat het de schuld is van al die commerciele artiesten. Of wat dan ook, maar op het eind komt het er toch op neer dat hij niet kan schrijven.Dit geldt overigens niet alleen voor Canibus maar voor al degene die niet verkopen.

Dat gejank dan 50 Cent niet kan spitten. Wat maakt dat uit? Hij schrijft in ieder geval dope tracks. Verkoop cijfers is in ieder geval een factor wanneer het gaat om de beste. 50 Cent verkoopt geen 11 miljoen omdat hij zuigt. Ik hoor het gejank al weer, de mainstream pop cultuur. Ja, geef die maar de schuld als je dat wilt. Vergeet niet dat ze nu net zo goed deel uitmaken van hip-hop als jij.

Accepteer het, verkoop cijfers doen er toe.
pi_26219475
De massa is gewoon te dom om van fatsoenlijke muziek te houden. Accepteer het nou maar!
Daar is mijn Vaderland,
Limburgs dierbaar oord!
Daar is mijn Vaderland,
Limburgs dierbaar oord!
  donderdag 14 april 2005 @ 12:57:44 #3
112892 Anguisy
The Enema Bandit
pi_26219631
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:48 schreef -Angel- het volgende:
Hoeveel keer ik al een wannabe Rakim (zonder label) heb horen zeggen "Cijfers doen er niet toe, het gaat om de techniek - de muziek".
Bijna iedereen jankt dat zolang ze op geen enkel label worden geacepteerd.
  donderdag 14 april 2005 @ 12:58:11 #4
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_26219642
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:50 schreef IvdSangen het volgende:
De massa is gewoon te dom om van fatsoenlijke muziek te houden. Accepteer het nou maar!
Ik zou het zelf wat genuanceerde formuleren, maar ben het er wel mee eens. Het grote publiek en wat zijn als goede muziek zien, is om te huilen.
pi_26219708
je hebt gelijk -Angel-, helaas is marketing belangrijker dan de skills van een artiest
  donderdag 14 april 2005 @ 13:01:06 #6
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_26219731
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:57 schreef Anguisy het volgende:

[..]

Bijna iedereen jankt dat zolang ze op geen enkel label worden geacepteerd. [afbeelding]
En als ze dan wel bij een groot label tekenen, komen ze er achter dat dat ook niet alles is. Je ziel aan de duivel verkopen, met al je artistieke prestaties erbij.
pi_26219746
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:58 schreef smoking2000 het volgende:

[..]

Ik zou het zelf wat genuanceerde formuleren, maar ben het er wel mee eens. Het grote publiek en wat zijn als goede muziek zien, is om te huilen.
Ik had even geen zin om genuanceerd te doen.
Daar is mijn Vaderland,
Limburgs dierbaar oord!
Daar is mijn Vaderland,
Limburgs dierbaar oord!
pi_26219748
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:58 schreef smoking2000 het volgende:

[..]

Ik denk dat de massa niet al te complexe muziek wil hebben, dat is zo moeilijk voor hun brein.
pi_26219771
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:01 schreef FLipKick het volgende:

[..]

Ik denk dat de massa niet al te complexe muziek wil hebben, dat is zo moeilijk voor hun brein.
dat geeft TS ook al toe in een ander topic.
  donderdag 14 april 2005 @ 13:04:10 #10
112892 Anguisy
The Enema Bandit
pi_26219807
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:01 schreef smoking2000 het volgende:

[..]

En als ze dan wel bij een groot label tekenen, komen ze er achter dat dat ook niet alles is. Je ziel aan de duivel verkopen, met al je artistieke prestaties erbij.
Yep, dan komt de platenbaas achter je aan dat je niet van die jankplaten moet maken maar de commercie in moet duiken om de verkoop op te drijven.

Vandaar dat de grote jongens het langzaam afleggen ten opzichte van de Indie's. Hoewel de grote jongens ondertussen wel zo slim zijn geweest die dan ook weer op te kopen.
pi_26220025
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:48 schreef -Angel- het volgende:
En hou ook eens op over dat gezeik over MC Hammer. Want hip-hop moet immers niet over drugs en wapens gaan.Wel dan heb je artiest die dit niet doet, en toch mensen laat genieten van hip-hop. Maar ja dan is het ook weer niet goed. En ja, ik weet het qua tekst was hij niet de grootste, maar hij was in ieder de beste op dat moment.
MC Hammer was, net als Vanilla Ice, iemand die gemaakt is door de platenmaatschappijen.
Simpel vermaak is het allemaal, voor echte muziek moet je verder zoeken.
en ik heb er geen problemen mee als hip hop over drugs en wapens gaat, maar doe het dan wel goed.
  donderdag 14 april 2005 @ 13:17:47 #12
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_26220170
God daar hebben we Angel weer
quote:
De beste? De man heeft een hitje gehad, that's it. Voor de in de rapwereld niet bekende zijnde massa was het een leuk deuntje waarschijnlijk.

In de tijd van "can't touch this" zijn er enorm goede hiphopalbums gemaakt.
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:12 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

MC Hammer was, net als Vanilla Ice, iemand die gemaakt is door de platenmaatschappijen.
Simpel vermaak is het allemaal, voor echte muziek moet je verder zoeken.
en ik heb er geen problemen mee als hip hop over drugs en wapens gaat, maar doe het dan wel goed.
Idd. De poprap is een soort van vriendelijke radioversie van waar het om gaat. De harde randjes zijn er van af want anders verkoopt het niet.
  donderdag 14 april 2005 @ 13:37:09 #13
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_26220621
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:50 schreef IvdSangen het volgende:
Al weer een hip-hop expert, die samen met zijn "oude" artiesten de nieuwe artiesten bekritiseerd.

Rap moet immers afgebakend blijven, strikt genomen moet er alleen maar muziek worden gemaak die voldoet aan jouw denkbeelden. En wanneer Nelly hip-hop in een bepaalde directie opstuurt, wel dan zullen we zijn succes eens even bekritiseren. Alleen het grappige is dat deze zogenaamde intellectuele rappers hetzelfde doen. Als dat immers niet zo was, dan zou Common nog steeds albums maken met beats zoals op Like Water For Chocolate.

Tevens snap ik niet waarom al die real intellectuele rappers zich druk maken om verkoop cijfers, het moet immers toch gaan om de boodschap. Alhoewel je kunt de armen niet helpen wanneer je er zelf één van bent.
  donderdag 14 april 2005 @ 13:47:22 #14
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_26220859
Wat wil je nu eigenlijk aantonen met die gare topics van je? Dat je een goede smaak voor slechte muziek hebt?
pi_26220903
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:37 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Al weer een hip-hop expert, die samen met zijn "oude" artiesten de nieuwe artiesten bekritiseerd.

Rap moet immers afgebakend blijven, strikt genomen moet er alleen maar muziek worden gemaak die voldoet aan jouw denkbeelden. En wanneer Nelly hip-hop in een bepaalde directie opstuurt, wel dan zullen we zijn succes eens even bekritiseren. Alleen het grappige is dat deze zogenaamde intellectuele rappers hetzelfde doen. Als dat immers niet zo was, dan zou Common nog steeds albums maken met beats zoals op Like Water For Chocolate.

Tevens snap ik niet waarom al die real intellectuele rappers zich druk maken om verkoop cijfers, het moet immers toch gaan om de boodschap. Alhoewel je kunt de armen niet helpen wanneer je er zelf één van bent.
kom je weer met intellectuele rappers. en als jij nelly e.d. goed vindt, dat is best maar weet wel dat het gewoon een soort van hip-pop is.
Common komt binnenkort met een nieuw album, ik durf te weden (en mag hopen) dat hij daar niet met Nelly R&B beats aankomt.
en noem eens een 'intellectuele' rapper die zich openlijk druk maakt om verkoopcijfers?
en er zijn zeker nog wel echte hip hop artiesten maar je moet gewoon wat verder kijken dan je neus lang is.
  donderdag 14 april 2005 @ 14:20:04 #16
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_26221639
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:48 schreef jimjim1983 het volgende:

en noem eens een 'intellectuele' rapper die zich openlijk druk maakt om verkoopcijfers?
Er zijn er diverse die klagen dat ze geen contract kunnen krijgen. De platenmaatschappij willen hun niet de kans bieden die ze verdienen. De artiest wordt niet gewaardeerd. De platenmaatschappijen zijn de schuldigen. En hoe je het nu wendt of keert volgens jouw redenatie komt dit door de verkoop cijfers.
pi_26221759
quote:
Op donderdag 14 april 2005 14:20 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Er zijn er diverse die klagen dat ze geen contract kunnen krijgen. De platenmaatschappij willen hun niet de kans bieden die ze verdienen. De artiest wordt niet gewaardeerd. De platenmaatschappijen zijn de schuldigen. En hoe je het nu wendt of keert volgens jouw redenatie komt dit door de verkoop cijfers.
nu vindt je opeens wel weer dat intellectuele rappers een kans verdienen
anyway, wat je zegt klopt wel redelijk, al zijn er voor zover ik weet nog wel een aantal labels die dit soort rappers een kans geven. en iemand als Common die heeft daar zeker geen problemen mee.
'Intellectuele' rappers worden gewoon niet bekend bij het grote publiek omdat die muziek willen waar ze mee kunnen zingen en hun reet op kunnen schudden.
  donderdag 14 april 2005 @ 14:30:17 #18
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_26221881
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:47 schreef cosmick het volgende:

Wat wil je nu eigenlijk aantonen met die gare topics van je? Dat je een goede smaak voor slechte muziek hebt?
Waarom wordt jij zo kwaad wanneer ik Ice Ice Baby een klassieker noem?
  donderdag 14 april 2005 @ 14:41:41 #19
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_26222140
quote:
Op donderdag 14 april 2005 14:30 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Waarom wordt jij zo kwaad wanneer ik Ice Ice Baby een klassieker noem?
Je bent een grote sufferd
pi_26224807
Damn die vet dope shizzle...
  donderdag 14 april 2005 @ 20:50:21 #21
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_26231742
Het is wel typisch dat men in andere topics, verkoop cijfers gebruikt om aan te tonen dat iemand een legende is. Namelijk:
quote:
Vergelijkingen:
- AC/DC, Back In Black: 20 miljoen+
- Norah Jones, Come Away With Me: 10 miljoen+
- Bob Marley And The Wailers, Legend: The Best Of Bob Marley And The Wailers: 10 miljoen+
- Metallica, Metallica: 14 miljoen+
- Pink Floyd, Dark Side Of The Moon: 15 miljoen+
- Evanescence, Fallen: 6 miljoen

Meer dan The Beatles? Elvis?
De verkopen van de albums bij elkaar opgeteld:
The Beatles: 166.5 miljoen
Elvis Presley: 117.5 miljoen
En dan altijd maar roepen dat verkoop cijfers er niet tot doen, het gaat immers om de kwaliteit van de muziek. Overigens als toevoeging:

- Backstreet Boys: 36 miljoen.
- Britney Spears: 28 miljoen.
- 'N Sync: 28 miljoen.

Dat is overigens meer dan wat Nirvana ooit verkocht heeft. Dus het moge wel duidelijk zijn dat het gaat om legende's. Alleen artiesten zoals Prince, U2, Elton John konden dit overtreffen.
pi_26232805
Geen enkele platenmaatschappij wilt een artiest die niet verkoopt dus juist doen de verkoopresultaten er toe. Dit is in elke branche zo en dat zal altijd wel zo blijven. Het enige argument wat ten nadele op te noemen is, is dat er steeds meer artiesten naar voren worden geschoven met weinig talent. Omringt door mensen die goed zijn in hun werk zoals producers, managers, marketingstrategen etc. etc.
  vrijdag 15 april 2005 @ 01:09:29 #23
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26238884
*zucht*

Eerst dat nu-metal topic en nou weer dit!

Stop nou eens met het gezeik over vekopen, populair, commercieel en al die andere blabla. Ga nou gewoon een keer muziek luisteren ipv je druk te maken over dit soort dingen

Dit soort topics zijn er in het verleden al zat geweest en ze voegen helemaal niets meer toe lijkt me

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')