Nopequote:
Of een vette boete, te voldoen aan ElisaB (rekeningnummer wordt automatisch toegezonden)quote:Op donderdag 14 april 2005 15:13 schreef Scorpie het volgende:
en dan de doodstraf erop zetten, of minimaal een 30 dagen ban
Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest dan, want wat jij beschrijft is niet het probleem. Het zou een probleem zijn wanneer jij (ik noem maar wat) een kruiwagen te koop aanbiedt en een andere user gaat in jouw topic proberen zijn kruiwagen te verkopen.quote:Op donderdag 14 april 2005 15:25 schreef iamredleader het volgende:
Ik denk dat een boete te grof is, maar begrijp wel dat het vervelend is. Aan de andere kant, als ik iets aanbied (een paar keertjes gedaan) en er zijn meerdere reacties, dan ga ik gewoon van bovenaf beginnen, zelfs al heeft iemand anders meer geboden. Als die transactie niet lukt, dan pas kijk ik naar de tweede reageer-text.
Nou, precies... en dat vinden de meeste topic-starters, dus willen we daar nu iets officieler van af. Er werd altijd wel ingegrepen, maar eerlijk gezegd dacht ik altijd dat het meer een kwestie van goed fatsoen was om het niet te doen en het dus niet iets was wat in de faq hoefde. Maar de laatste tijd lijkt het wel gemeengoed te worden en dat maakt V&A er niet leuker op.quote:Op donderdag 14 april 2005 15:32 schreef buitenbeentje het volgende:
Het is anders goed bagger als je denkt iets verkocht te hebben en komt een of andere klootviool die het zelfde aanbied tegen een lager bedrag waardoor jij met je spul blijft zitten. Ik zou er in iedergeval "not amused" mee zijn.
Ow ja, op zich kun je aan het verschijnsel op zich (dat iemand het zelfde aanbiedt, maar er minder voor hoeft te hebben) niets doen; waarom zou je ook. Dat is namelijk gewoon vraag en aanbod, marktwerking, weet ik veel. Maar niet in elkaars topics, want dat is onbeschoft. Tenminste, dat vind ik. Nou is het op zich weinig boeiend wat ik ervan vind, maar wat wel boeiend is, is dat het topic-starters stoort en voor irritatie zorgt.quote:Op donderdag 14 april 2005 15:32 schreef buitenbeentje het volgende:
Het is anders goed bagger als je denkt iets verkocht te hebben en komt een of andere klootviool die het zelfde aanbied tegen een lager bedrag waardoor jij met je spul blijft zitten. Ik zou er in iedergeval "not amused" mee zijn.
En natuurlijk die vette boete, te voldoen door overmaking op mijn rekening. Dan kan ik elk weekend met een V&A-er naar keuze uit etenquote:Op donderdag 14 april 2005 15:39 schreef iamredleader het volgende:
Sorry, dan had ik het inderdaad verkeerd begrepen. Dit soort gedrag is veel erger dan wat ik beschreef. Mee eens in dit geval dat een ban van een week tot een maand niet geheel ongepast zou zijn. Bedankt voor de uitleg!
Ik betaal de boete graag als ik daarna met je uit eten magquote:Op donderdag 14 april 2005 15:41 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En natuurlijk die vette boete, te voldoen door overmaking op mijn rekening. Dan kan ik elk weekend met een V&A-er naar keuze uit eten
(owkee, dan niet)
Kaap jij dit topic, betaal de boete, ik en ElisaB gaan zaterdagavond uitquote:Op donderdag 14 april 2005 15:49 schreef Skv het volgende:
Mag ik dit topic kapen?
Oe, coooolquote:Op donderdag 14 april 2005 15:49 schreef Scorpie het volgende:
Ik betaal de boete graag als ik daarna met je uit eten mag![]()
![]()
![]()
Tsja, zou kunnen. Maar 24 uur lang F5-en is ook geen pretje. Je moet toch gewoon een topic kunnen openen, vervolgens naar school / werk / de buurvrouw gaan en later ff kijken naar de reacties?quote:Op donderdag 14 april 2005 15:58 schreef Pikkebaas het volgende:
Misschien helpt het als user A bij z'n topic blijft ??
Ik ben er al weer. Snel hè!quote:Op donderdag 14 april 2005 15:54 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik bied ook gratis MIJN toevoeging aan de FAQ aan..
Wees er snel bij, voordat ElisaB terug is
Dat kan ook nog natuurlijk. Of we doeken heel V&A op, dan is het probleem ook verholpen. Persoonlijk voel ik meer voor het tijdelijk uitzetten van notoire chronische veelplegersquote:Op donderdag 14 april 2005 16:00 schreef Skv het volgende:
Ik ben voor het preventief bannen van alle user A's.
Die lui lopen toch alleen maar te zeiken.
Ik kan niet lekker koken; slechts functioneelquote:Op donderdag 14 april 2005 16:03 schreef iamredleader het volgende:
Ik denk dat het handigste is als dit zo spoedig mogelijk in de FAQ van de V&A komt, en dat ElisaB er op de volgende action_radio iets over zegt. Of zo.
Trouwens, ik kan ook lekker koken, hoor.... hoef je niet eens uit eten te gaan!
Is al eens vaker geopperd en er is ook al eens een lijstje met gewenste sub-sub-fora gemaakt. Die werd erg langquote:Op donderdag 14 april 2005 16:19 schreef iamredleader het volgende:
Of een andere suggestie: maak sub-forumpjes met bepaalde gebieden waar mensen hun waar kunnen aanbieden/zoeken. Een beetje zoals eBay en marktplaats, dan kunnen mensen ook vergelijken wat er zoal is, en raakt hun post niet zo snel onderaan. 'Tis maar een ideetje, hoor, als het niet goed is kun je het op een normale manier zeggen (dit omdat sommige users het fijn vinden dingen meteen de grond in te boren als ze er zelf niet op zijn gekomen of omdat ze het niet een goed idee vinden).
Dat klopt en dat is inderdaad een beetje een gebrek van V&A. Aan de andere kant heeft het ook iets positiefs: doordat alles bij elkaar staat, ziet de regelmatige bezoeker ook de topics waar ie normaalgesproken niet naar op zoek zou zijn.quote:Op donderdag 14 april 2005 17:26 schreef iamredleader het volgende:
Je hebt gelijk, er is niet echt een handige manier om dit te doen die ik zo snel zie. Dan ben ik nog wel "slechts" een maandje of 8 actief op fok, maar het is duidelijk dat als er 1 user 1 iets aanbied, en er zijn heel veel users die dit doen, dat zo'n voorwerp binnen een mum van tijd onderaan de active topics lijst komt. En dan wordt er nog geschopt, zodat het bovenkomt.
Persoonlijk heb ik er geen last van. Maar al verschillende keren hebben users aangekaart dat het gebeurde. En dat ze ervan balen. Ik kan het me goed voorstellen en het staat iedereen (nou ja, bijna iedereen) vrij een eigen topic te openen, dus is dit wmb een prima toevoeging op de faq.quote:Uiteindelijk gaat het in dit topic erover dat het kapen niet toegestaan is, en dat een gepaste straf terecht zou zijn. In het geval van een waarschuwing danwel een (beperkte) ban, ben ik het met de moderator(s) eens.
Ik vind het helemaal geen gek ideequote:Op donderdag 14 april 2005 19:08 schreef Petrie het volgende:
nog een idee voor de sub-sub fora.. wellicht die PI's voor een topic ( die je in de AT van V&A ziet staan) aanpassen en een icoon voor [GEZ] en 1 voor [TK] maken?
en [TR] dan?quote:Op donderdag 14 april 2005 19:08 schreef Petrie het volgende:
nog een idee voor de sub-sub fora.. wellicht die PI's voor een topic ( die je in de AT van V&A ziet staan) aanpassen en een icoon voor [GEZ] en 1 voor [TK] maken?
Shit, waarom kom ik nooit op die simpele oplossingenquote:Op donderdag 14 april 2005 19:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Ban dan gewoon alle usersname's met 1 letter...
Opgelost
slotje
Waar zijn de modjes die zulke dingen in de gaten zouden moeten houden dan?quote:Op donderdag 14 april 2005 12:38 schreef ElisaB het volgende:
User A komt terug van z'n werk en treft een compleet verkloot topic aan
User A treft een topic aan waarin alle aanbiedingen voor z'n neus zijn weggekaapt
Dit heet 'topic-kapen' en het is voor de TS rete-irritant.
Goede vraag en ik weet het antwoord: ze zitten niet 24/7 achter het beeldscherm te F5-en in afwachting van...quote:Op donderdag 14 april 2005 19:26 schreef Anguisy het volgende:
Waar zijn de modjes die zulke dingen in de gaten zouden moeten houden dan?
Vroeg ik mij zo af.
Tjah, ik vraag me ook wel eens af wat de modjes naast Fok! doen.quote:Op donderdag 14 april 2005 19:26 schreef Anguisy het volgende:
[..]
Vroeg ik mij zo af.
Ow, dat was de vraag nietquote:Op donderdag 14 april 2005 19:28 schreef ElisaB het volgende:
Goede vraag en ik weet het antwoord: ze zitten niet 24/7 achter het beeldscherm te F5-en in afwachting van...
Ja inderdaad jaquote:Op donderdag 14 april 2005 19:26 schreef Anguisy het volgende:
[..]
Vroeg ik mij zo af.
Ik heb geen idee, maar als ik er onverhoopt achterkom, dan ben jij de eerste die het hoort!quote:Op donderdag 14 april 2005 22:48 schreef Wrinex het volgende:
Wat is nu de toegevoegde waarde van een sociaal leven als je de hele dag V&A topics in de gaten mag houden op missende tags, topic-kapers en richtprijzen![]()
ik wil met je uit etenquote:
wat is precies het verschil?quote:Op donderdag 14 april 2005 15:13 schreef Scorpie het volgende:
en dan de doodstraf erop zetten, of minimaal een 30 dagen ban
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |