Ja, dat had ik al eerder geroepenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:31 schreef Eastwood het volgende:
ik vind dat je op deze manier alle boten om kunt krijgen...door water in de boot, of golven of weet ik veel wat voor bijkomende situaties. maar de vraag of een valk om kan slaan is dus eigenlijk nee...niet in een gewone situatie! een valk kan alleen maar omslaan door water in de boot, het niet reven terwijl het wel nodig is en dat soort dingen.
Liever een dagje de kajuit opruimen, dan zwemmen met al je spullenquote:Op donderdag 2 juni 2005 09:04 schreef schaapie2000 het volgende:
Belangrijkste reden dan ook om om te slaan is nog altijd de golven ben keer op de noordzee plat geslagen doordat boot van golf afviel in feite. Hadden beetje storm op ons dak gekregen en liepen op alleen kleine fok nog 8 knopen. Werden van achter opgepakt door vrij stijle golf boot loefde op kwam onder helling liep uit het roer en rolde zijwaarts de golf af zodat giek en mast in het wat belande. Alleen omdat de boot goed afgesloten was richte hij zich dan van zelf weer op. Maar was wel tering zooi binnen.
Ja, dat was inderdaad niet zo moeilijk met de wind van zaterdagquote:Op maandag 6 juni 2005 17:53 schreef WaVe het volgende:
Zaterdag heb ik het trouwens zien gebeuren, voor m'n ogen ging een valkje om:
halve wind varend met het grootzeil (1 rif) plank en de fok in en de schipper op het achterdek met motor bezig, kwamen ze achter de luwte van het eilandje waarop ik zat vandaan, 1 harde vlaag, en om lag ie!
Ik was zelf aan het varen in een laser 2 en was toen nadat we op de lagerwal van ;t sneekermeer omgingen en een poging of 6 nodig hadden om 'm weer recht te krijgen compleet op. Ik was op een ander kajuitbootje van de vereniging aan het uitrusten en zag ;t dus recht voor m'n ogen gebeuren.quote:Op maandag 6 juni 2005 17:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, dat was inderdaad niet zo moeilijk met de wind van zaterdag
Een valk is bijna overal wel te huur, en papieren zijn vaak niet nodig. Kijk eens op www.watersport.pagina.nlquote:Op maandag 6 juni 2005 22:53 schreef Frenkie het volgende:
Ik heb een jaar of 10 terug eens twee zomers gezeild in een valk. (zeilschool) Ben daarna over gestapt op surfen (ook mee gestopt in de puberteit).
Zou best weer eens een rondje willen varen. Kan je zo'n valk zo ergens huren? Of heb je papieren nodig? En zo ja welke??
Leukquote:Op maandag 4 juli 2005 20:12 schreef lj_lightning het volgende:
over 2 weken weereen week zeilen
olé
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |