Dit nummer van Doe Maar is al op leeftijd, maar ik heb me altijd afgevraagd, hoe oud is die Helene dan wel niet? Ik bedoel, af gezien van het feit dat ik een meisje van 17 ook als een "kind" beschouw, suggereert de tekst dat ze nog jonger is... 15 bijvoorbeeld? Kan dat nou zomaar Natuurlijk Doe Maar was uitermate populair bij de jonge tienermeisjes, maar om er dan ook mee naar bed te gaan...
(Verder niets dan goeds over Doe Maar hoor, vind het nog steeds goeie muziek)
Ben ik de enige of hebben meer mensen zich dit wel eens afgevraagd?
------------------
gelijkwaardigen respecteren elkaars verschillen
[Dit bericht is gewijzigd door zonnedauw (Datum 10 Maart 2000).]
quote:Nee je bent niet de enige... op maandag 14 januari 2002 postte ik:
Op vrijdag 10 maart 2000 15:30 schreef zonnedauw het volgende:
...
Natuurlijk Doe Maar was uitermate populair bij de jonge tienermeisjes, maar om er dan ook mee naar bed te gaan... [afbeelding] (Verder niets dan goeds over Doe Maar hoor, vind het nog steeds goeie muziek)<P>Ben ik de enige of hebben meer mensen zich dit wel eens afgevraagd?<P><BR>------------------<BR>gelijkwaardigen respecteren elkaars verschillen<BR>
quote:V.
Gezongen door iemand van in de dertig:Het is dus toch zover gekomen
Dat jij hier naast me ligt
In de schemer van de ochtend
Kijk ik naar je gezicht
Je bent hetzelfde maar toch anders
Zo heb ik jou nog niet gezien
Je bent ineens geen kind meer
Maar zo mooi en minstens zeventienIk heb daar vaker over nagedacht, maar vanochtend hoorde ik het nummer weer op de radio, en er blijft mij toch een beetje een eng gevoel bekruipen als ik deze tekst hoor...
V.
Ik denk zelf niet dat Doe Maar het als een pedofielenlijflied geschreven heeft. Veel teksten zijn ook bedoeld voor het publiek van destijds. Met oa de twijfels van de pubers (puistjes en buttons, het komt allemaal weer boven) van die tijd. En daar past die tekst natuurlijk ook mooi tussen.
quote:Overigens zingt Daryll Ann BIJNA 17 in plaats van MINSTENS 17. Wordt de tekst toch nog weer nét wat fouter van
Op maandag 14 januari 2002 11:55 schreef Da hopman het volgende:
Op de cd "TriLLend op je benen" met allemaal covers van doe maar nummers staat deze versie gezongen door (ik dacht) Daryll-Ann. Dit is een hele ingetogen versie die ook duidelijk een schuldgevoel verwoord.Ik denk zelf niet dat Doe Maar het als een pedofielenlijflied geschreven heeft. Veel teksten zijn ook bedoeld voor het publiek van destijds. Met oa de twijfels van de pubers (puistjes en buttons, het komt allemaal weer boven) van die tijd. En daar past die tekst natuurlijk ook mooi tussen.
Trouwens, er zijn toch zoveel liedjes die een verhaaltje vertellen? Niet alleen van Doe maar, maar hoe vaak kruipt een zanger(es) niet in de huid van iemand anders?
En zoiets als 'Dansen met Alice' gaat toch over niet over 30-ers, wat Doe maar in die tijd was?
quote:Dan zou het nummer zelfs incestueus worden..
Op maandag 14 januari 2002 12:45 schreef Oxazepam het volgende:
Volgens mij heet de dochter van Ernst Jansz (schrijver en zanger van het Belle Hélène), Eline. En dat lijkt weer erg veel op Hélène.
Er is overigens een opera die La Belle Helene heet (over Helena van Troje)
quote:dat vinnik wel erg ver gaan... mijn theorie was dat het over een meisje van 16 ging... tenminste.. dat hoop je dan
Volgens mij heet de dochter van Ernst Jansz (schrijver en zanger van het Belle Hélène), Eline. En dat lijkt weer erg veel op Hélène.
dus ze is nu een jaar of 36; iemand die zich aangesproken (bezongen?) voelt..?
quote:Nee, ik ben te jong.
Op maandag 14 januari 2002 14:15 schreef MOONboy het volgende:dus ze is nu een jaar of 36; iemand die zich aangesproken (bezongen?) voelt..?
quote:En ik heb gehoord dat hij een dikke kater van 17 had die Belle Hélène heette! Het beest schijnt z'n laatste jaren een beetje vreemd te hebben lopen.
[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 15-01-2002 21:44]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |