abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 april 2005 @ 13:53:56 #1
98796 Toodles
Semper Et Ubique
pi_26194864
Weet iemand bij benadering wat een Laguna 1.8 (nieuwe model >2001) verbruikt met G3-gasinstallatie? Testrapporten vermelden alleen benzineverbruik (1 op 12). Misschien is er iemand hier die er ervaring mee heeft?

Thanks
pi_26195415
alsof iemand jouw rijstijl kan lezen.... 1 op 6 is haalbaar als je in de stad een beetje doortrapt, maar voor het zelfde geld kan je er 1 op 11 mee redden...
2825cc Single Turbo Beast
pi_26196454
Op Lpg moet je ongeveer 10% meer verbruik rekenen.

Maar de meeste mensen die ik ken die op gas rijden rijden ongeveer 1 op 10 a 1 op 11, terwijl ze op benzine 1 op 12 a 13 rijden ongeveer.

Ik zelf rijdt 1 op 9 op gas, en 1 op 10 op benzine, maar goed ik rij geen Renault Laguna, maar het geeft wellicht alvast een beetje inzicht in het verbruik van lpg-ers.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 13 april 2005 @ 15:15:22 #4
98796 Toodles
Semper Et Ubique
pi_26196987
quote:
Op woensdag 13 april 2005 14:56 schreef Tomatenboer het volgende:
Op Lpg moet je ongeveer 10% meer verbruik rekenen.

Maar de meeste mensen die ik ken die op gas rijden rijden ongeveer 1 op 10 a 1 op 11, terwijl ze op benzine 1 op 12 a 13 rijden ongeveer.

Ik zelf rijdt 1 op 9 op gas, en 1 op 10 op benzine, maar goed ik rij geen Renault Laguna, maar het geeft wellicht alvast een beetje inzicht in het verbruik van lpg-ers.
Top! Dank voor je reactie, dat geeft me tenminste een beetje idee met hoeveel extra verbruik ik rekening kan houden.^O^

Thanks
  woensdag 13 april 2005 @ 16:32:36 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_26199034
mijn calibra rijd op benzine 1 op 10 en op gas 1 op 7!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_26211682
Uhh Renault en gas gaan niet echt goed samen ik hoop dat je dat weet ?
  donderdag 14 april 2005 @ 10:52:35 #7
98796 Toodles
Semper Et Ubique
pi_26216664
Uhm, nee, vertel eens?
pi_26217433
ik heb een peugeot op gas gehad werkte prima na 240000 km was de auto verot en de motor perfect zoop geen druppel olie ofzo
The best way to life is to life your live
pi_26217498
quote:
Op donderdag 14 april 2005 00:37 schreef yup het volgende:
Uhh Renault en gas gaan niet echt goed samen ik hoop dat je dat weet ?
Renault en motorische voortbeweging gaan ook niet goed samen dus dat maakt weinig uit.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  donderdag 14 april 2005 @ 11:43:34 #10
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26217883
Ja lekke Renault bashen. goedzo
afgelopen nu.

OT:

Op gas rijd je niet erg veel goedkoper of duurder dan op benzine. De grap is dat het goedkoper is dan benzine en daardoor goedkoper als je over het omslagpunt bent. (te berekenen aan de hand van het aantal km's dat je maakt en de hoogte van de belasting).

Verbruik is heel erg afhankelijk van je rechtervoet.
pi_26218993
maja met de g3 regeling scheeld de belasting bij me ouders 15 euro in de maand als je daar tegenover zet dat je 3,3 liter gas kan kopen tegenover 1 liter benzine dan heb je die 15 euro er heeeeel snel uit
The best way to life is to life your live
  donderdag 14 april 2005 @ 12:46:50 #12
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_26219411
Renault en Gas gaat perfect samen ... De toyotamotoren zijn er minder goed mee alsook de nieuwste generatie van de VAG groep verder geen problemen je laguna zal aan de hand van je rijstijl verbruiken ik heb het in een Carina E en verbruik ongeveer 9 liter
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
pi_26226063
Bij mij scheelt de houdersschapsbelasting tov. lpg en benzine 21 euro per maand geloof ik. Nou dat heb ik er dus al na 1x tanken uit, en ik tank toch al gauw 6x per maand

Overigens bestrijd ik dat Renault en lpg niet samen zouden gaan, Frankrijk (en ook Italië) zijn uitermate goede "lpg landen" en bovendien is het overal in Europa (nog meer) in opkomst.
Maar even op Frankrijk gericht, de auto's uit Frankrijk zijn dus ook uitermate geschikt gemaakt om ook op gas te rijden omdat het goede "lpg landen" zijn, met goede lpg dichtheid daar.

Jappen en Duitsers zijn minder geschikt voor op lpg.

P.S. rij zelf een Italiaan op lpg.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_26239116
MEGAFUCKING LOL.

Duitsers minder geschikt ?

Duitsers en Jappen zijn juist (uitzonderingen bij Jappen) om met LPG te rijden.

Italiaanse en Franse wagens staan juist bekend om hun LPG problemen...
pi_26254390
@ Yup:

Nee, dit is zeker niet zo, de jappen en Duitsers maken hun auto's tegenwoordig niet meer geschikt om op LPG te rijden, de franse merken en de italiaanse automerken doen dit nog wel, daarom zijn deze beter geschikt.

De algemene betrouwbaarheid van de automerken is iets anders, de jappanners en de duitse merken staan bekend om hun betrouwbaarheid inderdaad, maar ze maken hun auto's helaas niet meer "lpg geschikt" vraag maar na bij de dealers en/of importeurs.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')