abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 april 2005 @ 12:59:48 #1
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26193374
Ik baal. Ik zou vrijdag examen doen en vanavond zou ik dan mijn laatste les hebben. Ik kon mijn instructeur al een paar dagen niet bereiken, dus ik bel met de rijschool. Waarna bleek dat ik helemaal geen examen heb vrijdag. Ze vroegen naar mijn inschrijfbewijs, maar dat heb ik nooit gehad, mijn instructeur heeft mij ingeschreven. Zelf krijgen ze ook geen gehoor bij hem. Ik weet denk ik wel waar hij is, zijn vader ligt/lag op sterven en hij is naar hem toe (in Kaapverdië!). De rijschoohouder gaf indd. aan dat hij ook zoiets had gehoord.
Maar hij heeft dus gewoon lekker de boel de boel gelaten, en mij ook voorgelogen over het feit dat hij mijn uberhaupt heeft ingeschreven vrijdag. De rijschool zegt dat ik dit allemaal met hem moet regelen, maar dat klopt toch niet? Het bizarre is dat ik vroeg of er zich inmiddels ook andere leerlingen van hem hebben gemeld, maar dat was niet het geval, weat ik vreemd vind, er waren vast meer examens.

Ik heb al geen geluk, ben nu 1,5 jaar bezig om het te halen, ben bij eerste rijschool weggegaan wegens sexuele toespelingen van de instructeur. Deze heeft me ook veel te lang laten rijden zonder enig resultaat. Na een paar maanden ben ik dus gaan rijden mij deze rijschool, die overigens goed aangeschreven staat en aangesloten is bij de BOVAG. Wat moet ik nu doen?
pi_26193415
Bovag bellen?
pi_26193466
Je hebt toch een contract met de rijschool en niet met de rijleraar? Dan moeten zij maar iets regelen, in ieder geval voor de lessen. Hun werknemer blijft in gebreke en dat is niet jouw probleem...
Al zul je de examendatum niet op papier hebben, of wel?
Toen plassen pissen werd is het gezeik begonnen
  woensdag 13 april 2005 @ 13:03:34 #4
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_26193473
ehm zijn vader ligt op sterven en jij loopt te klagen dat hij zijn verantwoordelijkheden niet nakomt?
Kan je dan geen enkel begrip ervoor opbrengen? Beetje raar wel...
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_26193506
quote:
Op woensdag 13 april 2005 13:03 schreef clowncloon het volgende:
ehm zijn vader ligt op sterven en jij loopt te klagen dat hij zijn verantwoordelijkheden niet nakomt?
Kan je dan geen enkel begrip ervoor opbrengen? Beetje raar wel...
De rijschool komt z'n verantwoordelijkheden niet na, dat is idd waar je een overeenkomst mee hebt, teminste, dat mag ik hopen?
pi_26193508
Tuurlijk, er is ook een menselijke kant. Maar TS mag best een vervanger krijgen...
Toen plassen pissen werd is het gezeik begonnen
  woensdag 13 april 2005 @ 13:05:07 #7
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26193519
Ja, maar ik ben bang dat ik nergens recht op heb want ik heb dus geen inschrijfbewijs van dat examens en ook geen lesovereenkomst ofzo. Dat is me allemaal nooit verteld. ik krijg nu het vermoeden dat hij naast zijn werk voor die rijschool er freelance bij beunt en dan kan ik volgens mij nergens een beroep op doen...Ik kan sowieso niet anders dan wachten tot hij terugkomt, wat misschien wel wekenlang duurt. Pas daarna kan ik weer lessen. Kennis zal dan al wel weggezakt zijn, wat me dus weer extra lessen kost. Maar dit zou ik toch eigenlijk gratis moeten krijgen?
pi_26193556
Zo snel mogelijk een examen aan laten vragen door de rijschool lijkt mij. Als je tenminste alle papieren daarvoor hebt. Het maakt toch niet uit door wie het wordt aangevraagd. En als het een goede rijschool is kun je ook nog wel van een andere instructeur wat lesjes krijgen tot aan je examen.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_26193567
Jezus....... bijna ongeloofwaardig zo bizar (ik geloof je WEL maar dit is echt..... ik heb er geen woorden voor). Nog nóóit zoiets gehoord. Bovag bellen idd en het CBR, inlichten over de situatie. Maar er iig werk van. Had je al betaald voor het examen? En al dat geld dat je kwijt bent dóór de rijscholen. Daar gaat je vertrouwen..... Maak er sowieso werk van!!!! Helemaal als je zelf al acte hebt ondernomen mho op betalingen enz, als je bewjzen hebt kun je misschien zelfs via rechtsbijstand wat regelen (geld terug, gedeeltelijk?) als je zo'n verzekering hebt, of je ouders. Laat niet over je heen lopen!!!
pi_26193569
Bij wie heb je je aangemeld, bij de rijschool, of alleen bij die instructeur?
  woensdag 13 april 2005 @ 13:06:52 #11
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26193573
en ja ik vind het heel erg voor hem, ik heb verder een goede relatie met hem, maar ik vind het ook erg voor mij, want hierdoor die ik later examen en dat kost mij geld. 55 euro per les, als ik pas over 6 weken weer opkan kost dat me dus dik 300 euro. nou, dan vind ik het allemaal een stuk minder erg, sorry hoor..
  woensdag 13 april 2005 @ 13:07:20 #12
112892 Anguisy
The Enema Bandit
pi_26193581
quote:
Op woensdag 13 april 2005 13:05 schreef Aventura het volgende:
-verhaal-
Je hebt hem toch niet cash betaald mag ik hopen?
  woensdag 13 april 2005 @ 13:08:27 #13
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26193605
Jawel, ik heb gewoon elke les cash betaald, het examen ook.
Zo gaat dat bij elke rijschool, toch?
pi_26193681
Je hebt een ZAKELIJKE relatie met instructeur en met de rijschool, de rijschool heeft de verantwoordelijkheid over die instructeur en moet wat voor je regelen, in mijn ogen. Dat die instructeur door een overmachtsituatie iets niet goed heeft gedaan, is hun "pakkie an" en zij moeten zorg dragen voor jouw opleiding tot het verkrijgen van een rijbewijs. Heel trieste periode voor die insructeur nu, maar het is jouw familie niet. Jij hebt een doel en een planning, jij betaalt daarvoor en dáár gaat het om, imo
pi_26193688
Bij mijn rijschool heb IK uiteindelijk gezegd IK WIL op examen, anders had die me nog 20 lessen aangesmeerd triest. In de 2e keer gehaald btw
pi_26193719
Cash of niet, als jij niet geregistreerd staat daar, én jouw betalingen..... dan zit die rijschool heeeelll erg fout....
  woensdag 13 april 2005 @ 13:15:42 #17
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_26193812
Het kan zijn dat je gewoon een overeenkomst heb met de rij-instructeur. Er zijn scholen waar instructeurs onder hun naam rijden, maar feitelijk zelfsstandig werken. Heb je het examen wel al betaald?
Bel anders het CBR om te vragen of er een examen is vrijdag, je naam zou daar dan bekent moeten zijn lijkt me, of op z'n minst de naam van de instructeur/school.

Verder zou ik gewoon zelf het examen aanvragen bij het CBR, heb ik ook gedaan, ging een stuk vlotter dan via de rijschool.

jammer hoor, kun je straks nog niet in die superpanda rijden
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_26193927
quote:
Op woensdag 13 april 2005 13:08 schreef Aventura het volgende:
Nee, ik heb bij mijn rijschool een lespakket genomen. Hierin zitten 25 lessen + 1 examen.
  woensdag 13 april 2005 @ 13:23:39 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26193999
Shit, je hebt hem dus wel betaald ook...
En idd, ik betaalde ook steeds contant voor de lessen vroeger .

Ik zou even contact opnemen met de BOVAG, als zij hun naam eraan hangen, mogen ook zij er wat aan doen als het dus mis gaat...
  woensdag 13 april 2005 @ 13:28:34 #20
112892 Anguisy
The Enema Bandit
pi_26194131
quote:
Op woensdag 13 april 2005 13:12 schreef Waxxer het volgende:
Cash of niet, als jij niet geregistreerd staat daar, én jouw betalingen..... dan zit die rijschool heeeelll erg fout....
Dat sowieso. Je rijlessen cash betalen is niet zo erg, die heb je ook gekregen. Maar als je betaald hebt voor je examen (cash) en je bent nergens ingeschreven voor je examen dan zou meneer wel eens in Verwegiestan kunnen zitten met het geld van een paar klanten.

Het zou niet de eerste zijn tenslotte.
pi_26194220
En als je het CBR belt? Sta je daar wel ingeschreven voorh et examen?
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
  woensdag 13 april 2005 @ 13:35:21 #22
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_26194323
Hmmm, dit klinkt voor een gedeelte bekend, vrees ik. Mijn instuctrice heeft me ook voorgelogen over dit soort dingen, en toen ik begon aan te dringen was ze ineens een paar rijlessen 'ziek'. CBR gebeld, die hadden dus niks van mij, behalve m'n theorie bewijs...... Ik had haar dus ook al alles cash betaald!!!!
Naar de rijschool gestapt en die heeft haar gebeld en het verder geregeld. Ik ben bij de rijschoolhouder zelf verder gaan lessen, en zij is daar de laan uitgestuurd. Zij hebben me toen de eerstvolgende examentijd geregeld.

Ik kende de rijschool ook verder niet, was gewoon via haar gaan lessen (moeder van de vriendin van een vriendin) en die waren volgens mij niet eens bovag...... Dus ik zou klagen bij de rijschool!!
SucceS!!
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
pi_26194775
quote:
Op woensdag 13 april 2005 13:08 schreef Aventura het volgende:
Ik heb vantevoren alles betaald.
Naja, mn ouders.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_26194830
Ik ken ook iemand bij wie het tot twee keer toe gebeurde dat de examinator niet kwam opdagen op het afgsproken tijdstip voor het examen... hoe het toen afgelopen is weet ik niet meer; ze heeft in elk geval een andere rijschool genomen, maar of ze geld teruggekregen heeft weet ik niet.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_26194926
Kijk anders ook even op de site van het cbr naar het slagingspercentage van de rijschool en het aantal kndidaten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')