abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26395232
quote:
Op donderdag 21 april 2005 03:37 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, of de school heeft wel geprobeerd te bellen naar huis (geen gehoor) en misschien naar die vader (die weer naar huis belde en geen gehoor kreeg) en dan houdt het toch op, of sturen ze dan gelijk de politie eropaf?
Mocht de moeder voor 08:00 die school hebben gebeld dan kan dat het alibi voor de vader zijn, zo'n telefoontje is wel te checken.
[..]

Misschien wist de vader idd rond die tijd dat er iets niet in orde was en heeft hij daarom gelijk alarm geslagen toen hij thuis kwam, maar misschien heeft ze wel naar die school gebeld maar daarmee is gelijk de mogelijkheid van iemand die compleet in de war vertrekt van de baan.

Ik las overigens in 1 van de berichten dat de vrouw niet op haar werk was verschenen, en in een ander dat ze idd op di en do ergens werkte, had ze op ma ook nog een job misschien of was dat een foutje in de berichtgeving?
Nou, als ik niet thuis ben en de school in mijn geval dus mijn moeder belt waar mijn kids blijven dan gaat mijn moeder naar mijn huis, hoor
Dat ik niet thuis ben, okay, maar dat en mijn kids niet op school zijn, en ik nergens te bekennen ben, mijn mobiel niet opneem, niet bij mijn de buren, mijn vriendin zit, dat is natuurlijk zorgelijk genoeg om meteen polshoogte te nemen en niet te wachten tot na werktijd.

Als de man door de school gebeld is, dan wist hij dus al vroeg dat er iets mis was, en niet pas bij thuiskomst om 5 uur of zo.
En als hij dan toch de hele dag op kantoor blijft en niet even gaat checken thuis vind ik dat erg vreemd.
De moeder kan gevallen zijn thuis en de kids, zo klein nog, niet in staat iemand te waarschuwen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 21 april 2005 @ 03:50:58 #262
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26395242
quote:
Op donderdag 21 april 2005 03:46 schreef milagro het volgende:

[..]

Nou, als ik niet thuis ben en de school in mijn geval dus mijn moeder belt waar mijn kids blijven dan gaat mijn moeder naar mijn huis, hoor
Dat ik niet thuis ben, okay, maar dat en mijn kids niet op school zijn, en ik nergens te bekennen ben, mijn mobiel niet opneem, niet bij mijn de buren, mijn vriendin zit, dat is natuurlijk zorgelijk genoeg om meteen polshoogte te nemen en niet te wachten tot na werktijd.

Als de man door de school gebeld is, dan wist hij dus al vroeg dat er iets mis was, en niet pas bij thuiskomst om 5 uur of zo.
En als hij dan toch de hele dag op kantoor blijft en niet even gaat checken thuis vind ik dat erg vreemd.
De moeder kan gevallen zijn thuis en de kids, zo klein nog, niet in staat iemand te waarschuwen.
man en zus dus.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_26395246
Ik vind dat de nadruk een beetje teveel wordt gelegd op dat model-gezin verhaal.
quote:

Het gezin Harteveld, met aan het hoofd vader Richard (33), is een smetteloze modelfamilie.
Wie heeft in hemelsnaam deze foto de media ingeslingerd en met welke reden?
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  donderdag 21 april 2005 @ 03:55:43 #264
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26395253
quote:
Op donderdag 21 april 2005 03:53 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Ik vind dat de nadruk een beetje teveel wordt gelegd op dat model-gezin verhaal.
[..]

dat gezicht van die man ziet er wel uit of ie een verslaving heeft, misschien heeft dat wel iets te maken met 'de verdwijning'.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_26395258
quote:
Op donderdag 21 april 2005 03:53 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]

tja, man, zus, (schoon)ouders?

en idd een vreemde keuze dan die foto , beetje nadrukkelijk idd
maar goed, journalisten zullen een foto gevraagd hebben waar ze beide op staan of zo, denk ik dan en dat was ms de enige die ze snel konden vinden.
pi_26395269
quote:
Op donderdag 21 april 2005 03:46 schreef milagro het volgende:

Misschien heeft ze toch wel naar die school gebeld dan. (maar dan klopt de berichtgeving niet, niets meer van hen vernomen na 07:30)
Overigens las ik dat op di en do de vader van Richard op de kinderen past (naar/van school creche enzo), dus hadden ze hem ook kunnen bellen en zal hij ook de sleutels hebben denk ik zo.
Het blijft een vreemd verhaal.
pi_26395293
quote:
Op donderdag 21 april 2005 04:00 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Misschien heeft ze toch wel naar die school gebeld dan. (maar dan klopt de berichtgeving niet, niets meer van hen vernomen na 07:30)
Overigens las ik dat op di en do de vader van Richard op de kinderen past (naar/van school creche enzo), dus hadden ze hem ook kunnen bellen en zal hij ook de sleutels hebben denk ik zo.
Het blijft een vreemd verhaal.
De sleutels hebben, ja het is zijn eigen huis
Wat stond er nu, dat hij na zijn werk thuiskwam en toen een leeg huis aantrof?
Of dat hij bij thuiskomst (en dat kan dan dus ook eerder die dag zijn nav een telefoontje van school) een leeg huis aantrof en eerst zelf ms is gaan bellen en zoeken, en pas tegen het einde vd middag de politie gebeld heeft?
pi_26395296
quote:
Op donderdag 21 april 2005 03:57 schreef milagro het volgende:

tja, man, zus, (schoon)ouders?

en idd een vreemde keuze dan die foto , beetje nadrukkelijk idd
maar goed, journalisten zullen een foto gevraagd hebben waar ze beide op staan of zo, denk ik dan en dat was ms de enige die ze snel konden vinden.
Waarom een foto van hen beiden, de man wordt niet vermist.
Een recenter foto van de moeder is ook handiger (om niet te zeggen van erg groot belang) qua opsporing dan een vaag romantisch huwelijksportret van 5 jaar geleden.
pi_26395311
quote:
Op donderdag 21 april 2005 04:07 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Waarom een foto van hen beiden, de man wordt niet vermist.
Een recenter foto van de moeder is ook handiger (om niet te zeggen van erg groot belang) qua opsporing dan een vaag romantisch huwelijksportret van 5 jaar geleden.
ze hebben al een recente foto van de moeder, maar ze wilde ws óók een foto waar ze beide op stonden om bij hun verhaal van modelgezin te plakken, en als de familie dan met die foto op de proppen komt .... als haar man die foto gekozen heeft, zou dat bij mij allerlei alarmbellen doen rinkelen, zoals jij zegt, te nadrukkelijk, maar goed, ms stond die foto op de schoorsteenmantel en vroeg de journalist er zelf naar, toen hij hem zag staan..
pi_26395314
quote:
Op donderdag 21 april 2005 04:06 schreef milagro het volgende:

De sleutels hebben, ja het is zijn eigen huis
Nee de vader van Richard past op di en do op de kids (dus die zou de school ook kunnen hebben opgebeld gezien hij mogelijk in het bezit is van de sleutels).
quote:
Wat stond er nu, dat hij na zijn werk thuiskwam en toen een leeg huis aantrof?
Of dat hij bij thuiskomst (en dat kan dan dus ook eerder die dag zijn nav een telefoontje van school) een leeg huis aantrof en eerst zelf ms is gaan bellen en zoeken, en pas tegen het einde vd middag de politie gebeld heeft?
Richard sloeg maandag alarm toen hij uit zijn werk kwam en zijn gezin niet thuis aantrof. Hij is tot dusver de laatste die Claudia en de kinderen heeft gezien: ’s morgens om half acht trok hij de voordeur achter zich dicht.
pi_26395342
quote:
Op donderdag 21 april 2005 04:13 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Nee de vader van Richard past op di en do op de kids (dus die zou de school ook kunnen hebben opgebeld gezien hij mogelijk in het bezit is van de sleutels).
[..]

Richard sloeg maandag alarm toen hij uit zijn werk kwam en zijn gezin niet thuis aantrof. Hij is tot dusver de laatste die Claudia en de kinderen heeft gezien: ’s morgens om half acht trok hij de voordeur achter zich dicht.
Oh okay opa, ik las daar over heen

Nu, dát is vreemd dan, na zijn werk alarm slaan omdat hij toen pas zijn gezin niet aantrof.
Of de school heeft verzuimd naar de vader te bellen of de oma en opa (en echt iedere school heeft een lijst met te bellen nummers in geval van) of de berichtgeving klopt niet.

Kan me bijna niet voorstellen dat de politie dit niet ook vreemd vindt, een vader die gebeld wordt in de loop vd ochtend en niet naar huis gaat meteen om te checken.
Een moeder met 2 kleine kids, nee, dan ga je niet de dag afmaken op werk en dan uren later pas naar huis.

oh ja of de moeder heeft het kind ziek gemeld, om zo tijd te winnen (de hele dag tot papa thuis komt) maar waarom dan niets meenemen als je zoveel tijd hebt
pi_26395353
quote:
Op donderdag 21 april 2005 04:12 schreef milagro het volgende:

ze hebben al een recente foto van de moeder, maar ze wilde ws óók een foto waar ze beide op stonden om bij hun verhaal van modelgezin te plakken, en als de familie dan met die foto op de proppen komt ....
Ik denk dat ze toch wel even permissie vragen aan Richard of hij wel met zijn hoofd in de krant wil, of hem om een recente foto vragen in het belang van het onderzoek.
(stel je voor zeg dat ze die familie vragen om een romantisch portret voor bij hun model-gezin verhaal).
quote:
als haar man die foto gekozen heeft, zou dat bij mij allerlei alarmbellen doen rinkelen, zoals jij zegt, te nadrukkelijk, maar goed, ms stond die foto op de schoorsteenmantel en vroeg de journalist er zelf naar, toen hij hem zag staan..
Ik weet niet of Richard een journalist heeft binnengelaten, ze laten niks los ivm het onderzoek, dus waarom zou hij.
Een foto geven van hun beiden (met als doel een artikel in de hoop je vrouw en kinderen op te sporen) okay, maar dan een duidelijk en recent portret denk ik zo.
(een foto waarop iemand lacht (recente foto Claudia) is vaak ook niet gewenst, geeft vaak een heel ander image)
pi_26395380
quote:
Op donderdag 21 april 2005 04:23 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Ik denk dat ze toch wel even permissie vragen aan Richard of hij wel met zijn hoofd in de krant wil, of hem om een recente foto vragen in het belang van het onderzoek.
(stel je voor zeg dat ze die familie vragen om een romantisch portret voor bij hun model-gezin verhaal).
[..]

Ik weet niet of Richard een journalist heeft binnengelaten, ze laten niks los ivm het onderzoek, dus waarom zou hij.
Een foto geven van hun beiden (met als doel een artikel in de hoop je vrouw en kinderen op te sporen) okay, maar dan een duidelijk en recent portret denk ik zo.
(een foto waarop iemand lacht (recente foto Claudia) is vaak ook niet gewenst, geeft vaak een heel ander image)
Ik kan me voorstellen dat in de commotie en emotie bepaalde dingen langs je heen gaan en dat Richard ze de eerste beste foto in de handen gedouwd heeft (de trouwfoto op de schoorsteenmantel).
Dat je ook in die commotie dus die journalist te woord staat die je vraagt of het okay is dat hij een artikel schrijft over jouw gezin, waar het gezin neergezet wordt als model gezin, "anders gaan de mensen maar praten" en ze dan om een foto van hen 2 lachend of zo en ms wel specifiek een trouwfoto gevraagd hebben.

En niet iedere journalist wordt gehinderd door gene of tact, natuurlijk, er moet gewoon een verhaal komen, pagina groot met opleukende foto, want dat verkoopt.
pi_26395439
Trouwens, de Fuutlaan is een aanzienlijk stuk lopen nog van de school.
Ze zou op de Fuutlaan gezien zijn, en ik weet waar dat is, ik heb in die wijk gewoond en de school is toch niet echt in de buurt.
Op de schoolsite tref je ook een foto aan van Claudia, en die is toch ook wel weer heel anders.
Ze had trouwens vermoedelijk wel een jas aan, een kaki jas.
En ze is vrij lang, volgens mij een redelijk opvallende verschijning.
  donderdag 21 april 2005 @ 09:18:14 #275
71048 Tokay
makes your day!
pi_26396528
Op de website van de school waar Claudia Harteveld als leerkracht werkt, wordt met geen woord gerept over de zaak.

http://www.marberna.nl/

Er staan verschillende foto's van haar op die site, trouwens.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  donderdag 21 april 2005 @ 09:50:59 #276
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_26397120
quote:
Op donderdag 21 april 2005 09:18 schreef Tokay het volgende:
Op de website van de school waar Claudia Harteveld als leerkracht werkt, wordt met geen woord gerept over de zaak.

http://www.marberna.nl/

Er staan verschillende foto's van haar op die site, trouwens.
Die pagina is al een jaar niet meer bijgehouden.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 21 april 2005 @ 12:21:38 #277
3542 Gia
User under construction
pi_26400387
quote:
Op donderdag 21 april 2005 04:19 schreef milagro het volgende:

oh ja of de moeder heeft het kind ziek gemeld, om zo tijd te winnen (de hele dag tot papa thuis komt) maar waarom dan niets meenemen als je zoveel tijd hebt
Als moeder naar school heeft gebeld om haar kind ziek te melden, zal de politie daar toch wel van op de hoogte zijn, neem ik aan.
pi_26400489
quote:
Op donderdag 21 april 2005 12:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Als moeder naar school heeft gebeld om haar kind ziek te melden, zal de politie daar toch wel van op de hoogte zijn, neem ik aan.
dat zei ik toch ook hier boven ergens
als dat kind is ziek gemeld, dan is dat zo na te gaan en dan zou dat de vaders statement bevestigen, dat ze nog thuis was die maandagmorgen vroeg, toen hij weg ging.
maar aangezien niemand een teken van leven heeft gezien of gehoord van de moeder, is dat dus blijikbaar niet gebeurd en dan vraag ik me af waarom de school geen kontakt opgenomen heeft met de vader, als hun leerlingetje niet komt opdagen en de moeder geen gehoor geeft thuis.

Maar áls dat kind ziek thuis was, dan weet de vader dat lijkt me ook, of het kind moet na zijn vertrek pas wakker geworden zijn en ziek gebleken.
pi_26402013
quote:
Politie doorzoekt huis vermiste Zoetermeerse

Uitgegeven: 21 april 2005 13:13
Laatst gewijzigd: 21 april 2005 13:14

DEN HAAG - De politie doorzoekt donderdag de woning van de Zoetermeerse vrouw die sinds vorige week maandag met haar twee dochtertjes vermist is.

Volgens een woordvoerder van het Openbaar Ministerie (OM) in Den Haag gaat het om sporenonderzoek, dat onder meer is bedoeld om aanwijzingen te krijgen over de huidige verblijfplaats van Claudia Hartevelt (31) en haar kinderen.
Nu pas , dus, en blijkbaar nu pas reden toe omdat te doen .
Waarom zouden ze dat niet meteen gedaan hebben, dan zijn de sporen iig iets verser
pi_26403194
Wat een geluk voor de politie dat ze alleen maar afgerekend worden op het aantal bonnen dat ze schrijven, maar niet op het oplossen van dit soort zaken.

Als er iets ongebruikelijks gebeurd zou zijn in het huis, dan had de man het toch als eerste opgemerkt en had dat dan aan de politie doorgegeven (ervan uitgaande dat hij zijn vrouw en kinderen zo snel mogelijk terug wil hebben, of zekerheid wil hebben omtrent hun situatie). Ook van eventuele brieven, dagboeken, emails etc. is de man beter op de hoogte dan een agent. Dus als er iets ongebruikelijks was in het huis, dan zou de politie dat al van de man gehoord hebben en direct verder sporenonderzoek gedaan hebben.

De enige mogelijkheid die ik nu zie, naast gehele incompetentie, is dat de politie toch vermoedt dat de man iets met de verdwijning heeft te maken.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')