quote:
Op woensdag 13 april 2005 11:51 schreef DGA het volgende:Daarom wordt er uiteraard ook een tegendemonstratie georganiseerd
![]()
Er zijn teveel redenen waarom je mee zou doen aan zo een tegendemonstratie, maar hier zet ik even de voornaamste uit:
Kabinet Balkenende II heeft George W. Bush uitgenodigd om op 7 en 8 mei een bezoek te brengen aan Nederland. Wij willen tijdens dat bezoek met een landelijke demonstratie op zaterdag 7 mei duidelijk maken dat grote delen van de Nederlandse bevolking de wereldorde van Bush – en de steun daaraan van Balkenende II – afwijzen. Immers:
grote delen van de bevolking
![]()
quote:
De illegale bezetting van Irak heeft aan meer dan 100.000 Irakese burgers en 1500 Amerikaanse soldaten het leven gekost. Bush heeft de wereld voorgelogen om deze illegale oorlog te beginnen en bedreigt nu andere landen met oorlog.
toen de USA ons van hitler bevrijde koste dat ook vele doden aan elke zijden.
Bush ois ene held en heeft irak van een dictator bevrijd
quote:
De regering van Bush is verantwoordelijk voor de martelingen in Abu Ghraib en de mensenrechtenschendingen in Guantanamo Bay.
als je een omelet wilt bakken wordt er wel eens een eitje gebroken
quote:
Bush blokkeert het uitvoeren van VN-resoluties tegen Israël waardoor de schending van Palestijnse rechten – zoals de bouw van de muur – onverminderd door kan gaan.
die muur is om onschuldige joodse burgers te beschermen tegen wandelene bommetjes.
quote:
De zogenaamde ‘oorlog tegen terrorisme’ heeft wereldwijd geleid tot het criminaliseren van moslims en de toename van racisme.
moslims hoeven niet in NL te leven, niets staat ze in de weg om terug te gaan naar waar ze vandaan komen : de zandbak
quote:
Bush weigert mee te werken aan het Internationaal Strafhof in Den Haag.
so what
quote:
De Verenigde Staten zijn een van de grootste vervuilers van het milieu, maar Bush weigert mee te werken aan het Kyoto verdrag.
omdat het onbewezen is dat CO2 de aarde opwarmt
quote:
In eigen land staat Bush voor het afbreken van burgerrechten, de vrijheden van homoseksuelen en het abortusrecht.
ik ben geen homo en vrij veilig.
Boeit me dus geen biet
WTF denk je trouwens wel niet dat je bent om je met interne aangelegenhed van een ander land te bemoeien
quote:
In de wereld van Bush regeert de Dollar-democratie en worden mondiaal de verschillen tussen arm en rijk groter.
klopt, maar is onze rijkdom de schuld van hun armoede of voeren ze in de 3e wereld gewoon een kut economisch beleid (ik denk het laatste)
quote:
kukel op