abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26188428
Hoi,
Ik heb via een webwinkel een telefoon besteld, deze winkel heeft de telefoon naar mij verstuurd maar ik heb deze nog niet ontvangen.
Via het barcode nummer wat ik heb aangevraagd bij de winkel kan je via de site van tpg kijken waar het pakketje is.

Maar volgens de site is het pakketje al aan mij afgeleverd, ik vermoed nu dat de telefoon gestolen is.

Hoe moet je handelen in zo'n situatie, aangifte doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door meelborp op 13-04-2005 09:20:21 ]
hay hay
  woensdag 13 april 2005 @ 09:15:30 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26188480
Deze fout doet me teveel pijn aan mijn ogen.
TT hersteldt .

En neem inderdaad contact op met de winkel.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 13 april 2005 @ 09:17:28 #3
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26188505
Neem eerst inderdaad contact op met de winkel, en anders met TPG.

Verder wat de anderen zeggen.
pi_26188557
ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar de winkel, even afwachten dus.
en ja ja ik weet het d en ts zijn niet mn sterkste kant
hay hay
pi_26188601
Aangezien het met de post is verstuurd zal je of een ontvangstbevestiging getekend moeten hebben of een bewijs van afgifte hebben.
Oftewel: als de TPG dat niet heeft (kopie) is het pakje dus niet afgeleverd.

Simpel.
  woensdag 13 april 2005 @ 09:26:15 #6
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_26188630
quote:
Op woensdag 13 april 2005 09:21 schreef meelborp het volgende:
ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar de winkel, even afwachten dus.
en ja ja ik weet het d en ts zijn niet mn sterkste kant
Je zal er voor getekend moeten hebben.... en dat heb jij dus niet gedaan... vraag dat bewijs op

En verder: d en t
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_26188651
quote:
Op woensdag 13 april 2005 09:24 schreef Flyingdutchman het volgende:
Aangezien het met de post is verstuurd zal je of een ontvangstbevestiging getekend moeten hebben of een bewijs van afgifte hebben.
Oftewel: als de TPG dat niet heeft (kopie) is het pakje dus niet afgeleverd.

Simpel.
Je hebt wel gelijk, maar of het simpel gaat worden, dat betwijfel ik.

Ik heb ooit ook zoiets gehad en ik moest bijna letterlijk hemel en aarde bewegen om TPG zover te krijgen dat ze er naar keken (pakketje bleek nog in het distributiecentrum te liggen) Maar simpel was het niet..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 13 april 2005 @ 09:29:06 #8
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_26188674
De pakketjes zijn veelal verzekerd. Iig de klantenservice van TPG bellen. Barcode opgeven. Ze kunnen in de computer vaak net iets meer zien dan jij.
pi_26188675
quote:
Op woensdag 13 april 2005 09:27 schreef Libris het volgende:

[..]

Moest je trouwens echt een topic openen om te horen dat je even een mailtje naar die winkel moest sturen....?
nee mailtje had ik daarvoor al verstuurd, maar ik wou nog ff precies weten wat je moet doen in zo'n situatie.
hay hay
pi_26188809
De winkel heeft de verplichting de telefoon aan jou te leveren; zij zijn de enigen die jij erop aan kunt spreken en zij zijn de enigen die aangifte kunnen doen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  woensdag 13 april 2005 @ 09:50:05 #11
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_26189004
Ik heb et ooit gehad met een set munten, scheen bij mij te zijn afgeleverd. Maar ik had nooit getekend. bleek het bij de buren verderop te zijn afgeleverd, wat ze nooit hadden mogen doen!

Dus vraag voor de zekerheid bij je buren .
pi_26189040
normaal schrijft de postbode dan toch een briefje dat het pakket bij de buren ligt
hay hay
  woensdag 13 april 2005 @ 09:53:14 #13
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26189061
Volgens mij geeft TPG geen pakketjes af bij derden. Andere postaanbieders doen dat wel, maar ik geloof dat dit bij TPG tegen de policy is.
pi_26189157
quote:
Op woensdag 13 april 2005 09:53 schreef Copycat het volgende:
Volgens mij geeft TPG geen pakketjes af bij derden. Andere postaanbieders doen dat wel, maar ik geloof dat dit bij TPG tegen de policy is.
Ook de postbode doet dit regelmatig. Andere verzenders presteren het zelfs pakketjes (met in dit geval een waarde van enkele duizenden euro's) op de stoep achter te laten.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  woensdag 13 april 2005 @ 10:00:47 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26189197
quote:
Op woensdag 13 april 2005 09:58 schreef _-rally-_ het volgende:
Andere verzenders presteren het zelfs pakketjes (met in dit geval een waarde van enkele duizenden euro's) op de stoep achter te laten.
Serieus?
Lekkere service, zeg!

Hoe dan ook, dan was ik dus verkeerd geïnformeerd, dacht dat TPG altijd een afhaalbericht in je brievenbus gooide.
pi_26189273
volgens mij ligt het eraan of het pakketje aangetekend of verzekerd verzonden is, anders dumpt de tpg het inderdaad gewoon bij je buren
hay hay
  woensdag 13 april 2005 @ 10:07:24 #17
35834 Menyo
Ondertitel
pi_26189304
Bij ons op het werk worden vaak pakketjes gebracht door mensen die niet helemaal goed zijn. Soort sociale werkplaats idee. Laatst had iedereen vrij en het kantoor was dicht. Had hij het maar op de stoep gezet omdat het toch bezrogd moest worden. Was die kerel helemaal overstuur terug gegaan naar zijn baas dat het bedrijf dicht was
pi_26189433
in de algemene voorwaarden van TPGPost staat dat poststukken bij de buren mogen worden afgeleverd. Tenzij er op het poststuk de stikker "alleen huisadres" (te verkrijgen bij het postkantoor) is geplakt.

Echter heb je in dit geval niets met TPGPost te maken, je hebt een overeenkomst gesloten met de winkelier, en hebt alleen met hem te maken, hij heeft aan jou af te leveren, en niet aan je buren. Wanneer hij het risico niet wil lopen zal die of de stikker moeten gebruiken, of zal hij een vervoerder moeten uitkiezen die hem garandeert dat het wel op het juiste adres wordt afgeleverd.
pi_26189498
Hehe, hier kwam laatst ook iemand wat brengen.... niet dat het wat zegt, maar een beetje een vadsig Arabisch type.. of we alles even zelf wilden uitpakken... "Mag niet tiele... heb lash fan rugh.. kahn joellie doen?" Lekkere bezorgservice dan!

edit: en het was niet veel of zwaar ofzo... misschien heb ik ongelijk, maar het kwam over alsof ie er gewoon geen zin in had...
  woensdag 13 april 2005 @ 10:22:39 #20
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26189564
quote:
Op woensdag 13 april 2005 10:18 schreef Kjew het volgende:
Hehe, hier kwam laatst ook iemand wat brengen.... niet dat het wat zegt, maar een beetje een vadsig Arabisch type.. of we alles even zelf wilden uitpakken... "Mag niet tiele... heb lash fan rugh.. kahn joellie doen?" Lekkere bezorgservice dan!
Ook wel eens zo'n soort bezorger gehad.. Die vond dat hij te moe werd van een pakje 3 trappen naar boven meenemen. De beste man toch maar even verteld dat hij dan maar een ander beroep had moeten kiezen.
pi_26189824
quote:
Op woensdag 13 april 2005 10:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ook wel eens zo'n soort bezorger gehad.. Die vond dat hij te moe werd van een pakje 3 trappen naar boven meenemen. De beste man toch maar even verteld dat hij dan maar een ander beroep had moeten kiezen.
Dan weet ik ook nog wel een leuke! Huisgenoot die 3 dagen thuis zat te wachten op haar laptop (wonen op 2e verdieping), brievenbus is beneden, bel is boven. Ze vond in de brievenbus 2 keer een briefje met: Helaas was u niet thuis etc.... Dan ben je toch wel een beetje een schandalige bzorger vind ik... Dan kun je he pakketje de volgende dag ophalen bij het postkantoor(omdat ie eerst terug gaat naar het distributiecentrum), maar ze had al lang gewacht en ze had m nodig, dus zij naar het distributiecentrum, daar was iemand zo aardig om te vertellen dat ie al op het postkantoor was, zij naar het postkantoor: "Mag ik mn pakketje?", "Nee, die kun je morgen pas ophalen", "Maar bij het distributiecentrum zeiden ze dat ie hier al was", "!@#$%^&* Wie heeft dat gezegd?? mopperdemopper !@#$^&*&..... Nou, ik hoop dat je dr blij mee bent" (op gefrustreerde toon...).

Zo doet TPG dat! (soms)
pi_26199339
quote:
Geachte heer meelborp,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Ik heb de barcode voor u gecontroleerd. Volgens mijn gegevens is het pakket inderdaad inmiddels overhandigd. U geeft aan dat dit niet het geval is. Ik betreur de gang van zaken.

Graag zou ik u willen adviseren om de afzender te vragen een navraag in te dienen naar dit pakket. Wij gaan dan aan de hand van de door de afzender verstrekte gegevens proberen dit pakket zo snel mogelijk boven water te krijgen.

Met vriendelijke groet,

naam
Namens TPG Post Klantenservice
Maar de webwinkel claimt dat je binnen 2 werkdagen je mobieltje ontvangt, dit is dus bij mij niet het geval. Kan je nu van de winkel eisen dat ze een nieuw mobieltje versturen? dus voordat alle onderzoeken van de tpg zijn afgerond?
hay hay
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')