Da's Mooi! Dan weten wij allemaal al wie de eerste is die er opgesloten gaat worden.... Jij!.quote:Op woensdag 13 april 2005 07:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
kortom verbied zoveel dat je iemand altijd wel in het gevang kan zetten voor iets
Nee dankje.quote:Op woensdag 13 april 2005 23:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
....als ik in de regering zou komen!
NEEE!!quote:Op woensdag 13 april 2005 23:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ook zou de overheid veel meer moeten verplichten.! Verplichten en verbieden, zouden mijn sleutelwoorden zijn als ik in de regering zou komen!
oftewel.. alle mensen worden makke schapen die allemaal maar 1 mening mogen hebben, en dat is de mening van de gezagshebbende? De enige mensen met vrijheden zijn de mensen die aan de macht zijn, en mocht je het niet met hun eens zijn mag je het niet meer zeggen of gaan actievoeren. Het enige wat je mag doen is als een robot bevelen uitoefenen en alleen maar dingen zeggen die je grote leider aanstaat. Nee lekkere wereld hebben we dan, what's the point in living dan?quote:Op donderdag 14 april 2005 07:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
laten we het simpel zeggen. In principe wordt alles verboden , behalve hetgeen dat verplicht is. Dus zwart-wit. Ik denk dat de huidige samenleving dit nodig heeft. DUIDELIJKHEID. Als iets nie verplicht is, is het verboden en kun je dus worden opgepakt. Iedereen zou een boekje net "gulden regels" thuiskrijgen wat een ieder verplicht allemaal moet doen elke dag.
Je ziet het verkeerd. Ik ben ook groot voorstander van vrijheden, maar op dit moment zijn er andere prioriteiten omdat de samenhang van onze samenleving in het geding is. De doorgeslagen vrijheid is verworden tot een egocentrische maatschappij vol onverschilligheid. Door het afnemen van alle vrijheden en iedereen samen dingen laten doen worden we weer één volk en creëer je weer een band. Een band die lijkt te zijn verdwenen de afgelopen decennia.quote:Op donderdag 14 april 2005 07:42 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
oftewel.. alle mensen worden makke schapen die allemaal maar 1 mening mogen hebben, en dat is de mening van de gezagshebbende? De enige mensen met vrijheden zijn de mensen die aan de macht zijn, en mocht je het niet met hun eens zijn mag je het niet meer zeggen of gaan actievoeren. Het enige wat je mag doen is als een robot bevelen uitoefenen en alleen maar dingen zeggen die je grote leider aanstaat. Nee lekkere wereld hebben we dan, what's the point in living dan?
het probleem is dat je dan ALLE macht naar 1 punt verschuift: de overheid. Ze kunnen en mogen alles en de gewone burger heeft geen enkel recht meer. En als er 1 ding is waar de gemiddelde mens niet tegenkan is dan is het macht. Ik geloof dus niet echt dat als dit ingevoerd wordt, dat er een tijd komt dat de overheid vrijwillig weer wat vrijheden terug gaat geven. Immers, zij zijn de machthebbenden, hebben verder alle vrijheid in doen en laten en de macht over de rest van het volk. Waarom zou je die macht terug willen geven?quote:Op donderdag 14 april 2005 07:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Je ziet het verkeerd. Ik ben ook groot voorstander van vrijheden, maar op dit moment zijn er andere prioriteiten omdat de samenhang van onze samenleving in het geding is. De doorgeslagen vrijheid is verworden tot een egocentrische maatschappij vol onverschilligheid. Door het afnemen van alle vrijheden en iedereen samen dingen laten doen worden we weer één volk en creëer je weer een band. Een band die lijkt te zijn verdwenen de afgelopen decennia.
Deze band zorgt vanzelf voor meer veiligheid, omdat de overheid in principe alles van iedereen weet en iedereen die uit de band springt kan oppakken. Dit creeert spanning en angst en dit genereert weer een hang naar elkaar. Als die hang en samenhang weer terug is kun je stukje bj beetje weer wat vrijheden teruggeven. Alleen niet op de doorgeslagen manier van de jaren 60 die tot de huidige maatschappij heeft geleid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |