zal ik daar maar eens gaan kijken voor mijn probleem. Hij doet het echt vaag hierquote:Op woensdag 13 april 2005 19:16 schreef Floepsje het volgende:
Wauw! nummer 3 alweer hier
op GoT zijn ze al bij 5 topics van 1000 posts![]()
je raakt niet je poppetje kwijt. Je kunt hem dus gerust opnieuw installerenquote:Op donderdag 14 april 2005 21:41 schreef Droopie het volgende:
Hij doet het nog steeds niet.
Maar Battlefield demo is ook wel
tof!
Maar ik verwacht wel bericht van die lui.
Want als ik hem opnieuw installeer ben ik
mijn poppetje kwijt!!!!!!!!!!!!!!!!!!! of niet
Maakt het uit wat voorn Union? Of kan ik gewoon n willekeurige kiezen. En wat houdt t eigenlijk in ?quote:Op donderdag 14 april 2005 19:57 schreef DaFan het volgende:
Gewoon lvl 30 worden en bij een union gaan.
gedaan!! nu krijg ik iedere keer een foutmelding in het chinees/grieks/russisch/thaisquote:Op donderdag 14 april 2005 22:05 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
je raakt niet je poppetje kwijt. Je kunt hem dus gerust opnieuw installeren
Not Foundquote:Op zaterdag 16 april 2005 16:52 schreef DaFan het volgende:
http://nmgn.downloaden.com/~omerta/rose_100_100en.exe
Ten eerstemoet je mijn Raming rod kopen voor 3000, zodat ik in een Union kan :pquote:Op zaterdag 16 april 2005 17:58 schreef fs180 het volgende:
damn.. die servers argh!
iemand een idee wat ik moet gaan kopen/verslaan als muse lvl 20 zijnde?
JAZEKER, 1 tje waarmee je een max down van ongeveer 6 kb/s haaldquote:Op zaterdag 16 april 2005 18:54 schreef ZigoSOS het volgende:
Huh? Is er dan nog ergens een werkende download mirror om dit spel te downloaden?![]()
anders wees je zo aardig , en geef je die url ffquote:Op zaterdag 16 april 2005 19:55 schreef ZigoSOS het volgende:
Laat maar, heb er al eentje @ 70 kb/s.
Op 60% en nog ruim half uurtje tegaan, en dan spelen![]()
die had ik al gekocht op lvl 18 ofzoquote:Op zaterdag 16 april 2005 18:47 schreef GaRleC het volgende:
[..]
Ten eerstemoet je mijn Raming rod kopen voor 3000, zodat ik in een Union kan :p
Alsof dat een normale manier is om een spel te joinen.quote:Op zaterdag 16 april 2005 21:32 schreef DaFan het volgende:
Je moet gewoon op Enter drukken op de server. Dan krijg je exceeded, dan klik je Ok en doe je weer Enter. Na 5 min zit je er bijna zeker in.
Moeilijk he, computers
Taal op Engels zetten via configuratiescherm.quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:14 schreef ZigoSOS het volgende:
Na het updaten wil ik 'm opstarten, krijg ik dit:
[afbeelding]
Wanneer zou het P2P gaan worden dan???quote:Op zondag 17 april 2005 02:37 schreef DaFan het volgende:
Tijdens de beta is het nog gratis, maar er gaan al geruchten dat het waarschijnlijk P2P gaat worden (pay to play). Ik weet nog niet zeker of ik dan doorspeel, hangt een beetje van de prijs af.
Het is geluktquote:Op zondag 17 april 2005 01:03 schreef DaFan het volgende:
En Zebbie, idd niet normaal, maarja het is een beta, dus niet echt te verwachten dat dat al super geregeld is.
Succes ermee
Duurt nog wel ff hoor, toen bij dat GM event ( 2 terug ) zeiden ze dat ze er nog niet eens mee bezig waren. Duurt nog wel ffquote:
neh alles loop er veel rond.. zelfs teveelquote:Op zondag 17 april 2005 13:48 schreef Weizz het volgende:
Wat is trouwens verstandig als job om te nemen als beginner... Is er ergens echt een tekort aan ofzo???
Ik koop geen jewels, de jewels die ik heb zijn allemaal drops.quote:Op zondag 17 april 2005 14:09 schreef DaFan het volgende:
Dealers en Muse.
Dealer is denk ik ook heel leuk maar ik hou het nog even bij mn Bowhawker
En Muses komen altijd wel ergens aan de bak als support in een party.
Hymn:
Wat heb jij een matige jewels
Hier mijn outfit:
[afbeelding]
(Level 68 nu, stap straks waarschijnlijk nog wel over naar wat pirate clothes).
Beste items:
Butterfly Mask 7/7
Elven Junior Cap (3), Hitrate +11
Redfield Green Suit, Max Hp 166, Max hp 30 en Atk power +3
Saint Maiya Bow (4), met Diamond +7
Jewels: Diamon atk power+7, Garnet dex+5, Emerald sen+5
wings.. ziek wel zitten hoeveel heb ik dr dan voor ndoig?quote:Op zondag 17 april 2005 14:59 schreef DaFan het volgende:
Ja maar das alleen als je ook een dealer hebt die die wings voor je kan maken
geen leuk spel; dusquote:Op zondag 17 april 2005 16:55 schreef DaFan het volgende:
Geen idee
Flikker maar ff op met dit spel ik probeer al 20 minuten onafgebroken in het spel te komen (Enter/klik/enter/klik). Lukt het me een keer, blijft ie hangen op Waiting... in het karakterkies scherm.
Gelukkig heb ik eigenlijk ook wel iets beters te doen
hoe lang duurt het voordat je erin komt danquote:Op zondag 17 april 2005 17:30 schreef Zebbie het volgende:
TIP: je kan de enter ingedrukt houden zodat je alleen nog maar op de muisknop hoeft te drukken, voor het geval dat nog niet bekend was.
Gisteren zat ik er pas na 10 minuten in ofzo, vannacht gelijk de eerste keer, vannochtend na 1 minuut, en vanmiddag na 3 minuten ofzo, en ik ga het nu nog een keer proberenquote:Op zondag 17 april 2005 17:38 schreef Marcel1984 het volgende:
[..]
hoe lang duurt het voordat je erin komt dan![]()
Keb die saint maiya bow (4) voor 300k gekochtquote:Op zondag 17 april 2005 15:29 schreef DaFan het volgende:
Marcel1984Wat is dat nou voor rare vraag
Hymn: Die garnet en die Emerald waren ook drops, die Diamond heb ik zelf gekocht voor 185.000z.
Als ik zo nadenk heb ik toch best een dure outfit aan
Redfield Green suit en die Hat waren allebei ook 350k per stuk, de bow om te refinen ondertussen wel 600k
30 cloth.. mmh daar heb ik dr geen 1 van.. de andere kan ik makkelijk krijgen.. eventueel van mn gf lenenquote:Op zondag 17 april 2005 17:51 schreef jorryt het volgende:
Fairy WIngs:
15 iron threads
10 Bird Feather
30 Cloth (kan de dealer die ik ken zelf wel voor zorgen)
Welke channel neem jij dan? Ik nam channel 1 en zat er toen na 2 minuten in ofzo.quote:Op zondag 17 april 2005 18:32 schreef DaFan het volgende:
Hehe das nice, maar niet slotted natuurlijk
En ja Zebbie dat wist ik maar na 10 minuten zit ik er dan nog niet in
Ik kwam er net weer gelijk op, dan staat er full ipv exeeded en dan kan je er gewoon op. Maar als je het wat later vannacht probeert werkt het wel en dan kan je eventueel je comp aan laten staanquote:
Die solo ik zonder dat hij mij 1 keer raaktquote:Op zondag 17 april 2005 22:49 schreef GaRleC het volgende:
Jezus komt zonet een Jewel Gollem aanrennen. Gelukt om m met zn alle te verslaan en hij liet een steam heat achter. UIteraard heb ik m wat is t en wat is het waard ?
BTW: Hawker powned
Grand Master Goblin ?quote:
ik ga muse wordenquote:Op zondag 17 april 2005 22:08 schreef DaFan het volgende:
En gaat nu iedereen hier soldier worden
Das lame.
flame seed?quote:Op maandag 18 april 2005 19:15 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
ik ga muse worden
moet alleen zo'n plantje ofzo vinden, nog niet gevonden
die ja, hoorde al zoiets dat het daar moest liggen. Zal wel even kijken vanavondquote:Op maandag 18 april 2005 19:16 schreef Hymn het volgende:
[..]
flame seed?
Die zitten in adventure plane, tussen de 2 uitgangen in het noorden
Ik ga voor die daarna, triple attack, maar als ie zwak is neem ik wel een andere, ik kijk het nog ff aanquote:Op maandag 18 april 2005 21:10 schreef fs180 het volgende:
ik heb anders wel salechte verhalen gehoord over de doubble attack..
Tnx!!!quote:Op maandag 18 april 2005 21:20 schreef DaFan het volgende:
Ik zou gaan voor Aim Shot naar lvl 10 brengen, Hawker Spirit lvl 10, Bow Mastery naar lvl 10 en Scamper lvl 1 zodat je nog een beetje snel kan lopen als je een keer haast hebt. Daarnaast nog Holding Arrow naar lvl 5 of 6 en Speed Shot lvl 5. Geen Double Shot, liefst ook geen Rest Mastery, geen Spiral Kick (mss lvl 1) en geen Hawker Spirit. Ik heb mn skills verneukt dus ik zal proberen je wat te helpen
En vanaf lvl 50 a 55 geen skills meer upgraden alles bewaren voor lvl 70 zodat je dan meteen een goeie skill naar lvl 10 kan gooien
En verder voor de stats:
Geen Int, Geen Str.
Cha naar 50 ongeveeer. Aan het begin voor Bow Hawker alles op Dex, en daarna wat Sen en Con.
PS: Dit is voor BOW Hawker, dus als je van plan bent naar Katars of Dual Swords te gaan, vergeet vorige verhaal
O
Met double shot & aimshot kun je mooi skill spammen, keb nu nog een soort aimshot ( naam vergeten ) dus ik kan mooi met 3 skills spammen en dat gaat loei hard ( 400dmg+ ) .quote:Op maandag 18 april 2005 21:20 schreef DaFan het volgende:
Ik zou gaan voor Aim Shot naar lvl 10 brengen, Hawker Spirit lvl 10, Bow Mastery naar lvl 10 en Scamper lvl 1 zodat je nog een beetje snel kan lopen als je een keer haast hebt. Daarnaast nog Holding Arrow naar lvl 5 of 6 en Speed Shot lvl 5. Geen Double Shot, liefst ook geen Rest Mastery, geen Spiral Kick (mss lvl 1) en geen Hawker Spirit. Ik heb mn skills verneukt dus ik zal proberen je wat te helpen
En vanaf lvl 50 a 55 geen skills meer upgraden alles bewaren voor lvl 70 zodat je dan meteen een goeie skill naar lvl 10 kan gooien
En verder voor de stats:
Geen Int, Geen Str.
Cha naar 50 ongeveeer. Aan het begin voor Bow Hawker alles op Dex, en daarna wat Sen en Con.
PS: Dit is voor BOW Hawker, dus als je van plan bent naar Katars of Dual Swords te gaan, vergeet vorige verhaal
O
Tweek ^^quote:Op maandag 18 april 2005 19:16 schreef Hymn het volgende:
[..]
flame seed?
Die zitten in adventure plane, tussen de 2 uitgangen in het noorden
Wanneer en hoeveel moet ik in sen en con doen?quote:Op dinsdag 19 april 2005 01:53 schreef DaFan het volgende:
Ja spammen is mooi, maar als je een goeie Sen en Con hebt raak je 90% met 50% Criticals (met Hawker Spirit). Het idee achter een bowhawker is eigenlijk alleen gele beesten te killen, omdat die snel tegen de vlakte gaan door criticals (en soms wat skills).
En ik denk dat jij Eagle Shot noemt, maar dat is dus een van de skills die je kan nemen als je eenmaal Scout bent, vandaar het sparen van SP
Ik ben nu lvl 69, net geworden. Morgen 70 hoop ik, maar ik denk het eigenlijk niet
@Zebbie:
Wanneer precies moet je zelf even bekijken, maar als je het idee krijgt dat je veel mist, zou ik gaan voor Con en Sen. Ik heb ze allebei rond de 50 (lvl 69) dus je hebt nog wel even. Ik heb ook Str erbij gedaan aan het begin, wat dus totaal nutteloos wasquote:Op dinsdag 19 april 2005 10:26 schreef Zebbie het volgende:
[..]
Wanneer en hoeveel moet ik in sen en con doen?.
En weet iemand wat voor nut het heeft als je party lvl up gaat?.
Whehe alleen omdat ik tips geef hoe jullie het beter kunnen aanpakken dan ikquote:
Eagle shot jahquote:Op dinsdag 19 april 2005 01:53 schreef DaFan het volgende:
Ja spammen is mooi, maar als je een goeie Sen en Con hebt raak je 90% met 50% Criticals (met Hawker Spirit). Het idee achter een bowhawker is eigenlijk alleen gele beesten te killen, omdat die snel tegen de vlakte gaan door criticals (en soms wat skills).
En ik denk dat jij Eagle Shot noemt, maar dat is dus een van de skills die je kan nemen als je eenmaal Scout bent, vandaar het sparen van SP
Ik ben nu lvl 69, net geworden. Morgen 70 hoop ik, maar ik denk het eigenlijk niet
@Zebbie:
gewone wolfs zijn wel aardig te doen, yeti's ook al ik mn hawk laat tankenquote:Op dinsdag 19 april 2005 11:50 schreef DaFan het volgende:
Als je maar uit de buurt blijft van Wolfs/Lunar Wolf/Yeti/Mammoth
Weet je welke skills ik moet doen om die sterk te krijgen?quote:
dus ook al die leathers enzo?quote:Op zondag 17 april 2005 21:51 schreef jorryt het volgende:
Cloth word niet het ene item Cloth mee bedoeld, maar het type item, zo heb je Tough cloth, Lace enz enz enz.
Wat is de normale muse zooi?quote:Op dinsdag 19 april 2005 20:38 schreef fs180 het volgende:
nope.. maar ik gooi de normale muse zooi omhoog + str
Int en Con. Tenminste dat doe ik dan weer.quote:
En van Str gaan je spells meer schade doen?quote:Op dinsdag 19 april 2005 23:58 schreef Tweek het volgende:
[..]
Int en Con. Tenminste dat doe ik dan weer.
Die crystal key die je moet halen, komt die uit de king woopy vallen? Want die heb ik nou wel een paar keer afgemaakt, maar nog niks.
oh fuck die shit verkoop ik altijdquote:Op woensdag 20 april 2005 10:48 schreef DaFan het volgende:
fs180: Leathers tot Gorgeous kan je kopen bij Pharalle Union. Anders moet je ze gewoon uit beesten zien te krijgen.
Tweek: Ja die key moet uit Woopy King komen, je moet first hit krijgen en dan krijg je hem (uiteindelijk)
Nee maar je krijgt wel meer hitpoints en je staf doet meer schade.quote:Op woensdag 20 april 2005 09:32 schreef Zebbie het volgende:
[..]
En van Str gaan je spells meer schade doen?
10 miljoen is goedkoop, ik heb ze gezien voor 50 miljoen en hoger ( voor 1 (!) onderdeel )quote:Op woensdag 20 april 2005 12:16 schreef paparia het volgende:
Eeuhm en wat kosten die castle gear drawings ongeveer? Volgens mij is het nl wel te doen om aan de andere mats te komen.
Maar heb helaas nog nooit een CG drawing gedropdt gekregen
Volgens mij kan je gewoon beter even wachten. Maar wel het maximale aanatl captains killen. Je quest heeft niet een onwijze haast. Die loopt toch wel door, en er zijn nog uitdagende dingen genoeg.quote:Op woensdag 20 april 2005 14:14 schreef GaRleC het volgende:
Om die 20 gold van die captain Moldy's te krijgen is echt geen pretje. Heeft niemand zin om ff te partyen en n beetje te helpen ik ben nu lvl 32. Of heeft t geen zin en kan ik beter ff w88
Ik ben nu voor Ice gegaan, omdat ik die eerste fireattack maar gaar vond, zit nu nog ff te beslissen welke healing ik zal nemen.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:18 schreef Tweek het volgende:
[..]
Nee maar je krijgt wel meer hitpoints en je staf doet meer schade.
Ik party maar met 1 iemand, een bow-hawkerquote:Op woensdag 20 april 2005 17:07 schreef fs180 het volgende:
tjah hangt ervan af of je veel gaat partyen..
ben nu lvl 17 weer
zit te twijfelen wings te kopen.. of ze te latenmaken.. de stuff om te maken heb ik al..
allen moet ik dan iemand vinden die ze wilt maken..
of is het toch aantrekkelijekr om ze te kopen
wie helpt me uit?
Ik heb zelf mana bolt en ice bolt, wisselt elkaar wel lekker af, heb dan ook nog healing en cure. Cure is alleen handig voor party en healing werkt wel lekker.quote:Op woensdag 20 april 2005 16:37 schreef Zebbie het volgende:
[..]
Ik ben nu voor Ice gegaan, omdat ik die eerste fireattack maar gaar vond, zit nu nog ff te beslissen welke healing ik zal nemen.
die aqua dingen moet je is proberenquote:Op zondag 24 april 2005 00:26 schreef Zebbie het volgende:
Waar kan je het beste trainen in lvl 27/28. (welke enemies)
Dat is nu een beetje het dillema. Die leki's geven 120 exp per stuk en zijn super makkelijk af te maken. Zo'n aqua beest geeft 200 maar is al een stuk moeilijker. Turtle's (die ga ik denk ik nu proberen) geven nog 150 per stuk en zijn niet veel moeilijker dan leki's.quote:
Ja hoor, je bedoelt dus dat stel items 1 (super slecht) tot 10 (super goed) kunnen kunnen zijn.quote:Op zondag 24 april 2005 13:37 schreef DaFan het volgende:
Gele beesten zijn het best eigenlijk. Geven ook de beste items, MAAR rode beesten geven minder items maar wel betere...snap je het nog?
quote:Op zondag 24 april 2005 14:20 schreef Zebbie het volgende:
[..]
Ja hoor, je bedoelt dus dat stel items 1 (super slecht) tot 10 (super goed) kunnen kunnen zijn.
Gele geven er bijvoorbeeld veel van 6, rode geven er weinig van 8.
Gewoon de aqua kings aanvallen in elveroon desert, die geven je 1000-1300 exp.quote:Op zondag 24 april 2005 12:15 schreef Zebbie het volgende:
[..]
Dat is nu een beetje het dillema. Die leki's geven 120 exp per stuk en zijn super makkelijk af te maken. Zo'n aqua beest geeft 200 maar is al een stuk moeilijker. Turtle's (die ga ik denk ik nu proberen) geven nog 150 per stuk en zijn niet veel moeilijker dan leki's.
Ik ben al een gebied verder gegaan, daar zitten van die porkies, ze hebben een rode naam maar als ik die af maak krijg ik maar iets van 200 exp terwijl dat me heel veel moeite kost.
Dus het gekke is een beetje dat slappe leki's bergen exp geven, terwijl de sterkere monsters verderop (met rode en zelfs paarse naam) maar 200/250 geven.
PS: Ik train altijd in een party van 2 dus vandaar dat de aantallen training wat lager zijn.
Die in Lake heeft me een keer 3500 opgeleverd, maar toen waren we maar met een paar man... 3 keer schieten met je boog levert zo standaard 800 op, zonder dat het je hp kost...quote:Op zondag 24 april 2005 17:05 schreef Tweek het volgende:
Gewoon de aqua kings aanvallen in elveroon desert, die geven je 1000-1300 exp.
130+quote:Er is een gm langsgeweest.
3rd Planet heet eldeon en gaat binnen een week open, geen datum genoemd.
Op Japanse site staat ergens achteraf 1 mei
Het is voor jullie helaas geen all lvl planet, 130+
Bepaalde rare drops gaan op eldeon vaker terugkomen, en nieuwe worden geadd.
3rd job werd onkent nog bevestigd maar er zou wel nieuwe equip komen, dus toch 3rd job
Ik zit ook te wachten op de 2e episode questquote:Op maandag 25 april 2005 21:17 schreef DaFan het volgende:
Ik heb al een item voor 3rd job gezien, Plate Armor voor Soldier 3rd, maar na de update is Plate Armor 2nd job geworden.
Geen screen genomen helaas...
Over een maand of 6 ben ik wel 130+ denk ik
Ze moeten de main quest op Luna gaan makenDan kan ik na de Goblins meteen door
dat is niet echt snel... afgelopen maandag begonnen, ben nu 40quote:
Ik ben nu lvl 30 en ik ben maandag ook nog niet begonnen maar later pasquote:Op dinsdag 26 april 2005 22:03 schreef Weizz het volgende:
[..]
dat is niet echt snel... afgelopen maandag begonnen, ben nu 40
Maar er zit wel vaker groot verschil tussen mensen heb ik gemerkt
Mooiquote:Op dinsdag 26 april 2005 22:16 schreef Zebbie het volgende:
[..]
Ik ben vorrige week woensdag begonnen, jij gisteren begrijp ik.
En met wie, ik heb m'n broertje op sleeptouwquote:Op dinsdag 26 april 2005 23:14 schreef Weizz het volgende:
[..]
Mooi... Die heb je in ieder geval binnen... lol
Volgens mij liggen die verschillen vooral aan waar je lvlt
Hopen dat je er een beetje verstand van hebt, als je iets verkeerd doet is dat ding zo verrotquote:Op woensdag 27 april 2005 21:55 schreef fs180 het volgende:
zo heb al bijna een week niet gespeeld.. server zijn steeds dood, en bezig met overclocken + testen van mn pc enzo.. en het normale leven ook weer..
Aan de kant van het water in Elverloon... Heel veel Leki's en wat aqua hunters en rangers...Over het algemeen pak ik, als ik alleen ben altijd de makkelijkere vijanden op rustige plekken. Zo kun je de volgende al uitkiezen terwijl je nog aan het vechten bent. Met een muse zou ik alles pakken wat beschikbaar isquote:
1700 exp hier, maar je bent nog wel ff bezig om 1.28mil punten te halenquote:Op donderdag 28 april 2005 10:34 schreef DaFan het volgende:
Dat schiet ook niet op
Ik zit in Gorge gemiddeld 1400 exp per beest ofzo. Maarja om 800k exp te halen ben je dan nog steeds lang bezig
Ik zit nu in lvl 30, maar dat gebied na de leki's traint echt voor geen meter, rode porky's waar je 3 keer zo lang over doet maar veel minder training gevenquote:Op donderdag 28 april 2005 09:57 schreef DaFan het volgende:
JA tuurlijk heeft sneller levelen met tijd te maken. Maar als jij als lvl 35 a 40 nog steeds bij de Aqua King staat doe je toch iets fout
(En het schiet niet op qua exp)
En ze slaan ook veel harder... die heb ik dus geskipt tot later toen die Libertines wat opleverden, daar kan het af en toe lekker rustig zijn...quote:Op donderdag 28 april 2005 15:47 schreef Zebbie het volgende:
Ik zit nu in lvl 30, maar dat gebied na de leki's traint echt voor geen meter, rode porky's waar je 3 keer zo lang over doet maar veel minder training geven.
Dat soort taal zegt mij dan weer helemaal niks, maar 20 levels in een dag? das aardig veel.quote:Op zondag 1 mei 2005 23:59 schreef jorryt het volgende:
jup kheb vandaag ff een craft dealertje gemaakt, lvl 20, en heb al 9 dingetjes gecraft levert voor dit lvl wel aardig exp op (200/300 per craft =1,5%) alleen daarna was ik blut
trouwens bij craftdealers beinvloed con de hitrat/dodgerate en kans op slagen deels en sen ook kans op slagen en de speciale stats (7/7 enzow, heb al een 6/5 khukri (h) gecraft)
Morgen hele dag lekker ranken op mn soldiertjee
Zou je dit even uit kunnen leggen? Ik zit met hetzelfde probleem!quote:Op maandag 2 mei 2005 14:43 schreef DaFan het volgende:
Dan heb je m waarschijnlijk een keer opgegeven. Dan moet je terug naar de laatste NPC waar je mee gesproken hebt, kan je weer verder.
Dat irose, krose en jrose staat volgens mij voor international, korean en japan.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:40 schreef GaRleC het volgende:
Wat is dat wat sommige mensen aan het gloeien maakt? Is dat de speciale kleding of is dat weer iets anders ?
en ik zie op 7 hearts.net dat ze het over IRose en KRose en JRose hebben ?
Is dat weer iets nieuws ofzow ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |