Ik denk dat alles wat leeft moeilijk is om goed op een macro te krijgen. beestjes bewegen, bloemetjes bewegen (mits ze buiten staan dan....)quote:Op woensdag 13 april 2005 19:49 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Ja, dat vermoed ik wel.
En dat er altijd een goede tussenzit is ook niet altijd het geval, zeker niet als je iets bewegends wil vastleggen.
Het was maar een voorbeeldquote:Op woensdag 13 april 2005 13:52 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Het hoeft geen uur te duren. In het begin is het leren van je foto's belangrijk en als je dan op verbeteringspunten gaat letten bij het maken van foto's kan je setup lang duren. Hoe meer foto's je maakt, hoe minder tijd er in het bepalen van kader, soort lens, diafragma/sluitertijd en moment gaat zitten.
Daarvoor hoef je niet te wachten tot de zomer hoorquote:Op woensdag 13 april 2005 23:50 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Het was maar een voorbeeld
Ik ga in de zomer echt veel avastleggen!
Ja maar nu is het te slecht om te fotograferen, (donker, nat) Niet mooiquote:Op donderdag 14 april 2005 09:37 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Daarvoor hoef je niet te wachten tot de zomer hoor
Sorry hoor, maar dat vind ik dus niet zeker de tweede niet. Heb zelf even gezocht naar een voorbeeld.quote:Op woensdag 13 april 2005 11:20 schreef portier het volgende:
[..]
Als je nou zo'n symetrisch onderwerp in het midden van je foto positioneert, leg het dan ook in het midden van je lichtbron.
[..]
Hi-key is niet zomaar het onderwerp overbelichten en schieten maar. Je foto is niet lekker scherp waardoor het er niet lekker uitkomt. Dit en dit vind ik goede hi-key's.
Ok het is dus de bedoeling dat je onderwerp in de achtergrond verdwijnt/overloopt?quote:Op donderdag 14 april 2005 18:44 schreef Venkman het volgende:
Mijn eerste probeersel op Hi Key gebied, als ik het concept goed heb begrepen....
Kon zo snel even geen model vinden dus was mijn geliefde iPod het onderwerp.
[afbeelding]
Mooi? Wallpaper hebben? CLICK
Mooie scherpe fotos allemaal maar ik heb nog wel wat opmerkingen / tips, hopelijk kan je er iets mee, anders moet je ze maar negeren.quote:Op donderdag 14 april 2005 20:39 schreef An24 het volgende:
Hallo luitjes,
deze foto's staan ook in het dierentuintopic. Maar ben toch zeer benieuwd naar kritiek, ter lering dus nog maar een keer...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Haha, nee hoor Venkman, niet te kritisch, lijkt me juist de bedoeling. Wat 1 betreft, vond de boom een mooi kader, was aan het uitproberen, expres niet op de beesten scherp gesteld.quote:Op donderdag 14 april 2005 21:42 schreef Venkman het volgende:
[..]
Mooie scherpe fotos allemaal maar ik heb nog wel wat opmerkingen / tips, hopelijk kan je er iets mee, anders moet je ze maar negeren.
Kritisch genoeg? Als je me nu stom vind moet je het maar zeggen
Groet,
Dr. Venkman.
Oeh bijna had iemand mijn nick goedquote:Op donderdag 14 april 2005 21:52 schreef An24 het volgende:
@puchzzz, bedankt, zijn ook mijn favoriet....
Prachtig puks!quote:Op donderdag 14 april 2005 21:33 schreef Puckzzz het volgende:
ik wil graag jullie mening hierover:
[afbeelding]
moooi , ik had hem iets scherper op de ogen laten richtenquote:Op donderdag 14 april 2005 21:33 schreef Puckzzz het volgende:
Anyway, ik kan het portret topic ff zo gauw niet vinden, en zowieso, ik wil graag jullie mening hierover:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |