stro is dikker dan hooi, hooi is ook wat zachter vind ik altijd, je moet zelf even kijken wat je het liefste wilt.quote:Op dinsdag 19 april 2005 21:12 schreef Stali. het volgende:
[..]
De kooi is inderdaad niet heel erg groot, maar ik ga nog struinen op Koninginnedag voor een grotere kooi.
Stro is een goed idee, ik ga het i.v.m. de ruimte eerst zonder potje proberen.
Wordt vervolgd!.
Hoi Troel,quote:Op woensdag 20 april 2005 10:49 schreef Troel het volgende:
[..]
stro is dikker dan hooi, hooi is ook wat zachter vind ik altijd, je moet zelf even kijken wat je het liefste wilt.
Hoi Stali.,quote:Op woensdag 20 april 2005 15:52 schreef Stali. het volgende:
[..]
Hoi Troel,
Sinds twee dagen zit Lucida steeds vaker op de bodem van de kooi en maakt dan een brommerig geluid wat je het best kunt vergelijken met het geluid van een bromvlieg.
Van de week heb ik Sjun en Lucida wat blaadjes sla gegeven en wat er nog van over was sleepte Lucida vanmorgen al brommend in een hoekje onder de voederbakjes. Zou het kunnen dat ze bromt omdat ze een nestje wilt maken? Ik heb in ieder geval vanmiddag wat hooi en een bloempotje gekocht en in de kooi neergezet. Maar Lucy en Sjun zijn een beetje angsthazen want ze bivakkeren nu beiden in het drinkwaterbakje. Zal wel wennen zijn voor ze.
Ik ben in ieder geval heel benieuwd of de brommerige Lucida eitjes zal gaan leggen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ps. Onze muur is echt niet roze hoor.
Ps.II. Foto-updates komen er zodra Lucida in haar nestje zit.
Ps.III. Ik heb eigenlijk geen idee wat ik moet doen zodra er eitjes in het nestje komen en alles daarna. Maar misschien zorgt Lucy zelf wel voor haar kroost.
We zullen maar geen cavia bij Sjun en Lucida in de kooi stoppen.quote:Op woensdag 20 april 2005 16:00 schreef Troel het volgende:
[..]
Hoi Stali.,
Ik heb geen idee of dat brommen hoort bij het willen maken van een nestje... Ik kan me voorstellen dat ze inderdaad aan het bloempotje moeten wennen. Ik hoop voor je dat ze er snel aan gewend zijn. Als ze eitjes gaat leggen, zal ze waarschijnlijk zelf wel gaan broeden, maar ook daar heb ik niet echt veel verstand van. Zeg maar rustig geen verstand trouwens
Dat van dat hooi en het bloempotje weet ik toevallig van mijn buren, maar verder weet ik meer van cavia's
Ik zal het eens vragen, maar ik weet niet op wat voor een termijn dat is, aangezien ik ze (gelukkig) niet elke dag zie. Misschien dat iemand hier op het forum het ook wel weet. Zullen wel meer mensen met vogeltjes zijn toch?quote:Op woensdag 20 april 2005 16:03 schreef Stali. het volgende:
[..]
We zullen maar geen cavia bij Sjun en Lucida in de kooi stoppen..
Sta je nog op goede voet met je buren, zou je het anders eens willen vragen als je ze ziet?.
Als je wilt doen graag.quote:Op woensdag 20 april 2005 16:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zal het eens vragen, maar ik weet niet op wat voor een termijn dat is, aangezien ik ze (gelukkig) niet elke dag zie.
Daarom hebben we deze topic ook geopend, voor ons is het ook maar het wiel uitvinden, misschien dat anderen dat al gedaan hebben.quote:Misschien dat iemand hier op het forum het ook wel weet. Zullen wel meer mensen met vogeltjes zijn toch?
Wat of wie Hoppe is weet ik niet maar ik voel me postuum vereerd. Zeg eens sidekick had jij die vogeltjes al voordat ik op dit Forum postte? Je schrijft namelijk in de verleden tijd. Wat is er met ze gebeurd? Zijn de vogeltjes soms gevlogen? Welke vogels waren het? Waren het kanariepietjes, of toevallig ook zebravinken. Hadden jouw vogeltjes ook twee verschillende seksen? En hebben ze ook wel eens een nestje gebouwd? Gaf je ze dan extra veel aandacht? Hoe kwam jij aan die vogeltjes. Ik heb er zelf wel eens over nagedacht een roofvogel (valk) te houden, maar de buren maakten bezwaar.quote:Op zondag 17 april 2005 15:14 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb vroeger ook dergelijke vogeltjesgehad. Ik noemde ze Omara en Hoppe.
Dat treft zeg. Ik weet wel wat van vogeltjes. Je moet zorgen dat ze een veilig, warm en donker plekje hebben. Je kunt dat inderdaad met een bloempotje doen, maar dan moet je wel zorgen dat er een toegang is. Sommige volgels nestelen juist niet graag op de grond. Maar zebravinkjes maakt dat niet zoveel uit. Oh ja Stali, als je vogeltjes eenmaal broeden, moet je zo weinig mogelijk storen, ze houden niet zo van pottekijkers, moet je weten. En als ze te vaak van de eieren afgaan kan dat rampzalige gevolgen voor het broedsel hebben. Houd je ons a.u.b. op de hoogte hoe het gaat? Ik kan me voorstellen dat je graag wat advies wil. Het zijn ook zo'n fragiele schepseltjes. Zorg maar goed voor ze. Succes meid.quote:Op woensdag 20 april 2005 16:11 schreef Stali. het volgende:
[..]
Als je wilt doen graag..
[..]
Daarom hebben we deze topic ook geopend, voor ons is het ook maar het wiel uitvinden, misschien dat anderen dat al gedaan hebben.
Ach Omara, wat jammer dat je er net als Nathalitia en Sjunneke niet meer bent, misschien kun je anders Bela of Klompendanser even uit de kast trekken? Klompendanser zou een goede keuze zijn aangezien deze dit jaar nog geen posthistorie heeft en je ziet het nu zelf, kloontjes zijn fragiele schepseltjes. Succes meid!quote:Op dinsdag 26 april 2005 15:24 schreef Omara het volgende:
[..]
Dat treft zeg. Ik weet wel wat van vogeltjes. Je moet zorgen dat ze een veilig, warm en donker plekje hebben. Je kunt dat inderdaad met een bloempotje doen, maar dan moet je wel zorgen dat er een toegang is. Sommige volgels nestelen juist niet graag op de grond. Maar zebravinkjes maakt dat niet zoveel uit. Oh ja Stali, als je vogeltjes eenmaal broeden, moet je zo weinig mogelijk storen, ze houden niet zo van pottekijkers, moet je weten. En als ze te vaak van de eieren afgaan kan dat rampzalige gevolgen voor het broedsel hebben. Houd je ons a.u.b. op de hoogte hoe het gaat? Ik kan me voorstellen dat je graag wat advies wil. Het zijn ook zo'n fragiele schepseltjes. Zorg maar goed voor ze. Succes meid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |