abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26168069
Mischien dat sommigen zich mijn posting van een maand of 6 geleden over onze Akita nog kunnen herinneren in dit topic.

Als geheugensteuntje, zo zag Kita er uit toen we hem kregen:

Nu ziet hij er zo uit:

Hij is weer kerngezond, erg lief voor mensen maar helaas ziet hij andere mannetjes honden als snacks en met name jack russell terriers staan op het menu. Hij is niet agressief, hij gromt of blaft niet, hij loopt er gewoon op af en grijpt ze. Uiteraard was dat eens en nooit weer, hij blijft nu aan de (loop)lijn want hoe graag ik hem ook los zou laten zodra hij een andere mannetjes hond ziet is het matten en dat kan je niet maken natuurlijk.

Voor ons is hij al lang niet meer weg te denken uit ons leven, zo'n rustige, lieve hond heb ik iig nog nooit gehad. Hij heeft niets in huis kapot gemaakt, hij loopt niet met schoenen te donderjagen of zit aan tafel te bedelen, niets van dat alles, uiteraard blaft hij niet want dat is Akita's eigen en persoonlijk vind ik dat een enorm pluspunt zeker als je in een flat woont. Hij kan perfect alleen blijven en ook dan geen meubelschade oid

Al met al, we hebben geen dag spijt gehad van onze 'reddingsactie'
  dinsdag 12 april 2005 @ 12:30:42 #2
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_26168156
Wow! Wat een verschil. Hij ziet er prachtig uit

Wat geweldig dat hij het zo goed doet bij jullie.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  dinsdag 12 april 2005 @ 12:48:24 #3
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_26168530
Wauwie, wat is Kita goed opgeknapt zeg! Die krulstaart!

[ Bericht 8% gewijzigd door kleinmeiske op 12-04-2005 12:59:39 ]
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
  dinsdag 12 april 2005 @ 12:52:23 #4
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_26168607
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  dinsdag 12 april 2005 @ 12:59:54 #5
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_26168752
Wat een mooie hond inderdaad zeg! Die vacht is ook een stuk mooier geworden. Is dat nou ook een soort wolfshond of dat niet
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_26168765
pi_26172717
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 12:48 schreef kleinmeiske het volgende:
Wauwie, wat is Kita goed opgeknapt zeg! Die krulstaart!
'tis helaas geen goede foto van hem maar zie hem maar eens lang genoeg stil te laten staan om een 'krulstaart foto' te maken, maar we blijven het proberen, hehe
  dinsdag 12 april 2005 @ 15:47:42 #8
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_26172766
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 15:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

'tis helaas geen goede foto van hem maar zie hem maar eens lang genoeg stil te laten staan om een 'krulstaart foto' te maken, maar we blijven het proberen, hehe
En ook de 'mislukkingen' publiceren graag

Zo'n lekker ding kan ik de hele dag wel zien!
pi_26172794
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 12:59 schreef LaZZ het volgende:
Wat een mooie hond inderdaad zeg! Die vacht is ook een stuk mooier geworden. Is dat nou ook een soort wolfshond of dat niet
Nee, Akita's zijn familie van de keeshond, de husky en de chow-chow, ze hebben inderdaad wel wat trekjes van een wolf net als huskies maar Akita's zijn massiever met een bredere kop en meer uitgesproken spierontwikkeling op de schouders en nek.

Kita is het 'oertype' Akita, slanker en ietsjes eleganter, Amerikaanse Akita's zijn veel massiever en gespierder, die worden nu officieel Great Japanese Dogs genoemd.

http://www.japanese-akita.info/akita_information.htm

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2005 15:51:47 ]
pi_26172874
Hij ziet er erg goed uit joh
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_26173074
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 15:47 schreef kleinmeiske het volgende:

En ook de 'mislukkingen' publiceren graag

Zo'n lekker ding kan ik de hele dag wel zien!
Ok dan.

Zo beter?
  dinsdag 12 april 2005 @ 16:10:13 #12
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_26173258
Je bent geweldig! Ik wil er ook een ...
pi_26173360
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 16:10 schreef kleinmeiske het volgende:
http://www.akitarescue.org.uk/

Ok, ze zullen mischien niet staan te springen om er een naar Nederland te sturen maar als je er ECHT een wil...

Akita's leven behoorlijk lang voor een hond van hun formaat, 12 jaar is het gemiddelde dus zelfs een hond van 3-4 jaar oud blijft nog een hele tijd bij je.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2005 16:17:23 ]
  dinsdag 12 april 2005 @ 16:29:59 #14
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_26173668
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 16:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

http://www.akitarescue.org.uk/

Ok, ze zullen mischien niet staan te springen om er een naar Nederland te sturen maar als je er ECHT een wil...

Akita's leven behoorlijk lang voor een hond van hun formaat, 12 jaar is het gemiddelde dus zelfs een hond van 3-4 jaar oud blijft nog een hele tijd bij je.
Dank voor de link, was al even op zoek naar meer info. Onze laatste hond is 15 jaar geworden, dat vind ik juist geweldig! Nu m'n vriend nog om zien te krijgen, hij is bang dat een Akita veel te veel werk is voor me. Moet 'ie maar harder gaan werken, heb ik meer tijd
pi_26173884
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 16:29 schreef kleinmeiske het volgende:

Dank voor de link, was al even op zoek naar meer info. Onze laatste hond is 15 jaar geworden, dat vind ik juist geweldig! Nu m'n vriend nog om zien te krijgen, hij is bang dat een Akita veel te veel werk is voor me. Moet 'ie maar harder gaan werken, heb ik meer tijd
LOL!

Mijn ervaring is niet dat een Akita veel werk is, borstelen gaat makkelijk en is zo gedaan en hoeft niet per se iedere dag (hangt van de vacht af natuurlijk, er bestaan ook langharige Akita's). Ze zijn wel sterk, zeker de mannetjes, Kita is niet eens fors uitgevallen maar als hij trekt dan merk je het echt wel. Sinds hij een harnas met looplijn heeft is dat echter stukken minder. Over het algemeen gehoorzamen ze heel goed behalve als ze los lopen wat sowieso met Akita's niet altijd aan te raden is, het verschilt per hond maar Kita's gedrag tegenover andere honden is niet ongewoon.

In huis heb ik nog nooit zo'n rustige hond meegemaakt, ze zijn meestal niet het type wat op schoot klimt of constant aandacht vraagt. Ze worden soms omschreven als afstandelijk maar dat is mijn ervaring iig niet, hij blijft in de buurt maar zit niet op je lip.

Kita is zeer beschermend tov. mijn vriendin, als ze hem s' avonds uitlaat en hij ziet iemand dan zorgt hij ervoor dat hij zich altijd tussen haar en die persoon bevind, geen grommen of teken van agressie maar gewoon heel terloops een beschermende rol aannemen.

Ik weet een ding heel erg zeker en dat is dat ik nooit meer een ander ras hond neem, ze hebben hun nadelen maar voor ons wegen de voordelen daar ruimschoots tegenop.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2005 16:41:39 ]
  dinsdag 12 april 2005 @ 16:45:53 #16
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_26174001
Da's precies wat m'n vriend tegenhoudt, dat trekken. Dat deed onze hond ook altijd aan de riem (heeft hij er nooit uit kunnen krijgen van 't begin af aan) en 't wilde nog wel eens voorkomen dat ik er bijna buikschuivend achteraan ging. En aangezien ik echt een kleinmeiske ben ...
Sowieso werken we nu allebei meer dan fulltime en we sporten nogal fanatiek en ik ben zeker niet van plan om een hond te nemen om 'm vervolgens hele dagen alleen te laten zitten (dat doen m'n overburen wel met 4 volwassen kangals en da's gewoon dierenmishandeling en burenmishandeling want ze blaffen volcontinu).
Ik ben bang dat ik het voorlopig nog even met de plaatjes van jouw stoere bessie moet doen!
pi_26174407
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 16:45 schreef kleinmeiske het volgende:
Da's precies wat m'n vriend tegenhoudt, dat trekken. Dat deed onze hond ook altijd aan de riem (heeft hij er nooit uit kunnen krijgen van 't begin af aan) en 't wilde nog wel eens voorkomen dat ik er bijna buikschuivend achteraan ging. En aangezien ik echt een kleinmeiske ben ...
Sowieso werken we nu allebei meer dan fulltime en we sporten nogal fanatiek en ik ben zeker niet van plan om een hond te nemen om 'm vervolgens hele dagen alleen te laten zitten (dat doen m'n overburen wel met 4 volwassen kangals en da's gewoon dierenmishandeling en burenmishandeling want ze blaffen volcontinu).
Ik ben bang dat ik het voorlopig nog even met de plaatjes van jouw stoere bessie moet doen!
Hehe, de eerste keer dat mijn vriendin hem alleen uitliet kwam ze voorbij een veldje eaarop konijnen rondsprongen dus Kita schiet er achter aan inclusief vriendin die zich nog net aan een klimrek wist vast te houden, ik heb er eeuwig spijt van dat ik dat niet op video heb

Serieus, toen we hem kregen was het een ramp qua trekken, nu is het nauwelijks meer een issue. De combinatie harnas en looplijn samen met consequent gedrag heeft het probleem vrijwel opgelost.
Hij luistert nu ook naar commando's als "Wacht" bij de stoeprand en da's een hond van 5 jaar oud met een voor ons onbekende voorgeschiedenis. Het kan dus wel.

Situatie waarin je allebei werkt is altijd lastig en ik moet zeggen dat wij gewoon stom geluk hebben gehad, als ik niet vanaf huis had gewerkt was ik er niet eens aan begonnen met Kita maar nu had ik iig de tijd om hem in de gaten te houden totdat we er zeker van waren dat hij alleen kan blijven. Akita's blaffen niet (godzijdank) of maar heel zelden, ik heb Kita welgeteld 2 maal horen blaffen en eenmaal was het in zijn slaap

Ik zal mijn best doen om nog wat foto's van hem te nemen en te posten iig
  dinsdag 12 april 2005 @ 18:03:35 #18
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_26175841
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 12:26 schreef Tijger_m het volgende:
Mischien dat sommigen zich mijn posting van een maand of 6 geleden over onze Akita nog kunnen herinneren in dit topic.
Waarom daar dan niet verder

[ontopic]

Mooi beest

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 13 april 2005 @ 10:18:11 #19
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_26189495
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 17:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hehe, de eerste keer dat mijn vriendin hem alleen uitliet kwam ze voorbij een veldje eaarop konijnen rondsprongen dus Kita schiet er achter aan inclusief vriendin die zich nog net aan een klimrek wist vast te houden, ik heb er eeuwig spijt van dat ik dat niet op video heb
You're mean
quote:
Situatie waarin je allebei werkt is altijd lastig en ik moet zeggen dat wij gewoon stom geluk hebben gehad, als ik niet vanaf huis had gewerkt was ik er niet eens aan begonnen met Kita maar nu had ik iig de tijd om hem in de gaten te houden totdat we er zeker van waren dat hij alleen kan blijven. Akita's blaffen niet (godzijdank) of maar heel zelden, ik heb Kita welgeteld 2 maal horen blaffen en eenmaal was het in zijn slaap
Zo wil ik het dus ook doen. Ik vind 't toch echt belangrijk om te weten dat 'ie het ook zonder mensen thuis wel naar z'n zin heeft. Onze vorige hond was het van pups af aan gewend en wist niet beter. Nu was er toen wel regelmatig iemand thuis ivm onregelmatige diensten en die draait nu alleen m'n vriend nog, dus dat vind ik gewoon te weinig.
quote:
Ik zal mijn best doen om nog wat foto's van hem te nemen en te posten iig
Primadeluxe!
  donderdag 14 april 2005 @ 10:39:48 #20
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_26216393
metamorfose
Proud Powerpauper
pi_26325456
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 16:10 schreef kleinmeiske het volgende:
www.dierenasiels.com
zoek hond
Kijken bij:
- Dogachtigen en berghonden
- Keeshonden, Pool en Sledehonden
- Waak en verdedigingshonden/Erfhonden.

Omdat niet alle vrijwilligers van de Asiels (vooral de belgische) even goed thuis zijn in de rasindelingen zijn dit de drie rasgroepen waar ze het vaakst ondergebracht worden.
Op dit moment tel ik drie Akita's en twee Akita kruisingen.
pi_26329862

Ik kon het topic nergens vinden maar gelukkig lopen er nog slimme Fokkers rond die me hielpen

Hoe gaat het met de Akita Inu?
Leave it to me. We're checking out.
pi_26344342
JA! gevonden

Heel fijn!
pi_26960592
Voor de liefhebbers nog een paar foto's

donderdag 12 mei 2005 @ 23:32:29 #25
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_26961247
Wat een mooierd Heerlijk zo'n blije hondenkop
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')