abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26155204
Omdat mijn moeder Indisch is, ben ik in mijn jeugd een aantal keer naar de Pasar Malam geweest en ik kan nog herinneren dat ze een keer een stalletje hadden met allerlei verschillende soorten emping. Ik had er verscheidene geproefd, maar de enige die ik lekker vond was de emping melindjo, waarvan ik tot voor kort meende dat het de enige was die ook in de supermarkt te krijgen is. Nu heb ik echter ook de emping blado in de AH ontdekt en nieuwsgierig als ik was, heb ik een zak gekocht en ligt die nu geopend voor me, maar ik moet zeggen dat ik het eigenlijk niet echt iets vind. Ik denk dat ik hem maar op tafel leg in de woonkamer en kijk hoe snel die op is Ik wilde vragen of jullie misschien de namen (en smaken) van andere soorten emping weten en waar ik die (in Groningen) kan krijgen?
pi_26156367
Emping melindjo met n beetje zout
snack die niet verveeld

Gewoon te verkrijgen bij de Edah ofzo

Andere emping zou hoogstwaarschijnlijk wel in Toko Melati op het Zuiderdiep te verkrijgen zijn; daar hebben ze van alles
alias Capriccio Dieu Donné
pi_26157214
quote:
Op maandag 11 april 2005 20:54 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
Emping melindjo met n beetje zout
snack die niet verveeld
Met zout hmm? Ik heb het het liefst gewoon naturel
quote:
Andere emping zou hoogstwaarschijnlijk wel in Toko Melati op het Zuiderdiep te verkrijgen zijn; daar hebben ze van alles
Op het Zuiderdiep, ik ga eens kijken
pi_26157304
Daar hebben ze ook soortevan chips van bananen (gezouten), ook erg lekker
alias Capriccio Dieu Donné
  maandag 11 april 2005 @ 23:15:06 #5
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26159743
Waar smaakt Emping blado dan naar?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_26184274
quote:
Op maandag 11 april 2005 23:15 schreef Martijn_77 het volgende:
Waar smaakt Emping blado dan naar?
Het is emping melindjo (dat smaakt een beetje zoals kroepoek, maar knapperiger en bitterder), maar dan met een soort gekarameliseerd en pittig bruin suikerlaagje. Ik vind het te zoet en te pittig Geef mij de 'naturel' emping maar.
pi_26184326
-Edit-

[ Bericht 71% gewijzigd door BBQ-kip op 13-04-2005 08:37:00 (Niet lief...) ]
  maandag 18 april 2005 @ 13:39:18 #8
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_26321451
quote:
Op maandag 11 april 2005 21:31 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
Daar hebben ze ook soortevan chips van bananen (gezouten), ook erg lekker
Ik denk dat ze banaan niet erg lekker vindt. Dit omdat bananen een beetje zo'n zacht zoetige smaak hebben die een beetje een lauwe nasmaak achterlaat. Verder houdt ze sowieso niet zo van vruchten met kleine of geen pitjes, waaronder dus ook de bananen vallen. De achtergrond hirvan is onduidelijk omdat dit over het algemeen juist de meest geapprecieërde vruchten zijn, wellicht dat een verschil in smaak ontwikkeling hetzij psychologisch hetzij biologisch hier ten grondslag aan ligt.

We kunnen aldus concluderen dat bananenchips voor Black_Tulip dientengevolge zeer waarschijnlijk een zogenaamde "no go" zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door ThE_ED op 18-04-2005 13:44:50 ]
[KNE]-Mod
pi_26321503
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:39 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ik denk dat ze banaan niet erg lekker vindt. Dit omdat bananen een beetje zo'n zacht zoetige smaak hebben die een beetje een lauwe nasmaak achterlaat. Verder houdt ze sowieso niet zo van vruchten met kleine of geen pitjes, waaronder dus ook de bananen vallen. De achtergrond hirvan is onduidelijk omdat dit over het algemeen juist de meest geapprecieërde vruchten zijn, wellicht dat een verschil in smaak ontwikkeling hetzij psychologisch hetzij biologisch hier ten grondslag aan ligt.

We kunnen akdus concluderen dat bananenchips voor Black_Tulip dientengevolge zeer waarschijnlijk een zogenaamde "no go" zijn.
Ja. Wat hij zegt.

Je bent weer thuis dus?
  dinsdag 19 april 2005 @ 22:33:13 #10
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_26360495
Om de een of andere reden heb ik een onaangename herinnering aan emping. Ik heb het spul in geen 20 jaar gegeten, maar alleen de gedachte staat me al tegen...

Raar, want kroepoek is geen probleem. Volgens mij is het beide 'vissig' van oorsprong??
pi_26360526
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 22:33 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Om de een of andere reden heb ik een onaangename herinnering aan emping. Ik heb het spul in geen 20 jaar gegeten, maar alleen de gedachte staat me al tegen...

Raar, want kroepoek is geen probleem. Volgens mij is het beide 'vissig' van oorsprong??
Kroepoek wordt gemaakt van garnaal en tapioca. Emping wordt gemaakt van de melindjonoot.
  dinsdag 19 april 2005 @ 22:43:42 #12
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_26360849
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 22:34 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Kroepoek wordt gemaakt van garnaal en tapioca. Emping wordt gemaakt van de melindjonoot.
Ik ben binnenkort jarig (dank je, dank je), zal een zakje van dat spul kopen. Mocht het me wederom niet bevallen dan kan ik wellicht aan mijn gasten kwijt...
pi_26361003
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 22:43 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Ik ben binnenkort jarig (dank je, dank je), zal een zakje van dat spul kopen. Mocht het me wederom niet bevallen dan kan ik wellicht aan mijn gasten kwijt...
Mijn ervaring is dat de kwaliteit van dat spul sterk van verschillen, zeker als het van Go-Tan is Maar de zak emping die ik in een toko kocht was eigenlijk nog slechter Gooi er anders een saus bij (nooit geprobeerd, maar kan me voorstellen dat dat de smaak verbetert )

En alvast gefeliciteerd inderdaad
  dinsdag 19 april 2005 @ 22:59:16 #14
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_26361351
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 22:48 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat de kwaliteit van dat spul sterk van verschillen, zeker als het van Go-Tan is Maar de zak emping die ik in een toko kocht was eigenlijk nog slechter Gooi er anders een saus bij (nooit geprobeerd, maar kan me voorstellen dat dat de smaak verbetert )

En alvast gefeliciteerd inderdaad
hmmm, de lokale toko is op wonderbaarlijke wijze getransformeerd tot een turkse winkel (niets mis mee, maar wel totaal ander assortiment). De lokale super (Deen) heeft maar een beperkt assortiment 'exotische' dingen... Op zoek naar een AH dan maar...
pi_26366631
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 22:59 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

hmmm, de lokale toko is op wonderbaarlijke wijze getransformeerd tot een turkse winkel (niets mis mee, maar wel totaal ander assortiment). De lokale super (Deen) heeft maar een beperkt assortiment 'exotische' dingen... Op zoek naar een AH dan maar...
Lekker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')