abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 april 2005 @ 10:52:43 #251
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26216666
quote:
Op donderdag 14 april 2005 10:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het zou je zeker niet lukken om de andere kant op te kijken? Ik heb een hekel aan mensen die op straat roken. Ik vind het asociaal en smerig. Maar ja, ik ga het ze echt niet verbieden. Maar nogmaals, ik ben niet voor openbare seks, al zou ik er weinig problemen mee hebben om op straat een sjorrende man tegen te komen. Ik zou er wrs hard om moeten lachen.
Wat zou je er in godsnaam leuk aan vinden? Of is het een onbekend terrein?
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_26216678
quote:
Op donderdag 14 april 2005 10:48 schreef Maethor het volgende:
Nou hier ben ik het wel met Lupa eens. Die eigenschap springt er niet zomaar uit. Maar goed, door te middelen bekijk je hier wel puur de eigenschap 'symmetrie' in een gezicht (FuifDuif). Want nog steeds wordt iemand met een symmetrisch gezicht en loensende ogen niet zo mooi gevonden, echter iemand met een asymmetrisch gezicht én loensende ogen nog minder.
Wacht 'es ff... Loensen wordt vaak als sexy ervaren.
pi_26216680
quote:
Op donderdag 14 april 2005 10:49 schreef Maethor het volgende:

[..]

Hallo... probeer je nu het hele concept 'steekproef' onderuit te halen? Als je een representatieve doorsnede van een groep mensen neemt, kun je door deze te interviewen wel degelijk iets zeggen over de hele groep.
Ja, natuurlijk haal ik het onderuit. Nee, niet het concept, maar de manier waarop de steekproef hier als een god op aarde wordt aanbeden. Vraag een willekeurige vooraanstaande statisticus naar de waarde van de steekproef en hij zal zeggen: bij gebrek aan betere meettechnieken is de steekproef het beste wat wij hebben. De steekproef is zeker een mooi en goed middel, maar het heeft grote nadelen.
  donderdag 14 april 2005 @ 10:54:30 #254
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26216699
quote:
Op donderdag 14 april 2005 10:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Lieve schat, geen vijfduizend mensen, tienduizenden mensen van over de hele wereld.
Alsof mijn smaak met een Afrikaanse stam op 1 hoop moet worden geschoven
Ik vind bijvoorbeeld negerinnen absoluut lelijk maar blijkbaar andere niet anders was het evolutionair wel uitgestorven. Wat zegt zo'n onderzoek dan? Blijkbaar willen ze verbanden zien en op een hoop gooien zonder zich te realiseren dat mensen te divers zijn
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_26216701
quote:
Op donderdag 14 april 2005 10:48 schreef FuifDuif het volgende:
Ja sorry hoor, een gezichtsverlamming is natuurlijk wel weer wat anders dan een niet volledig symmetrisch gezicht (vrijwel geen mens heeft een 100% symmetrisch gezicht). Een gezichtsverlamming is een serieuze aandoening/afwijking en om die reden vind ik de persoon dan minder aantrekkelijk.
Wat ik met mijn overdreven voorbeeld beoogde te zeggen: hoe asymmetrischer, hoe minder mooi. Iedereen heeft een asymmetrisch gezicht, maar hoe dichter een gezicht bij symmetrie komt, hoe mooier we het vinden.
  donderdag 14 april 2005 @ 10:54:51 #256
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_26216711
Mij te koud...
...dass wir fliegen.
pi_26216728
quote:
Op donderdag 14 april 2005 10:51 schreef livEliveD het volgende:

[..]

In een grote populatie test springt er altijd een winnende eigenschap uit. Dit zegt niks over een individu maar slecht over een gemiddelde mening van een groep! Er zijn vast mensen die loensende ogen wel mooi vinden
Inderdaad, je moet er wel de juiste conclusies aan verbinden. Lupa's stelling dat een symmetrisch gezicht gemiddeld mooier wordt gevonden is daarmee dus niet fout.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_26216730
quote:
Op donderdag 14 april 2005 10:52 schreef livEliveD het volgende:
Wat zou je er in godsnaam leuk aan vinden? Of is het een onbekend terrein?
Ik zei dat ik zou moeten lachen. Zoals ik ook moest lachen toen ik als kind voor het eerst een potloodventer zag. Ik vind het lachwekkend en om eerlijk te zijn nogal zielig.
pi_26216739
quote:
Op donderdag 14 april 2005 10:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Wacht 'es ff... Loensen wordt vaak als sexy ervaren.
Verkeerd voorbeeld.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_26216740
quote:
Op donderdag 14 april 2005 10:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

De enige fatsoensnorm wat mij betreft: doe wat je wilt, zolang je daar een ander niet mee schaadt. En iemand grof behandelen valt daarbij ook onder 'schaden'. Maar mensen zijn veel te vaak oneerlijk en onecht onder het mom van 'fatsoen'.
[..]

Het zou je zeker niet lukken om de andere kant op te kijken? Ik heb een hekel aan mensen die op straat roken. Ik vind het asociaal en smerig. Maar ja, ik ga het ze echt niet verbieden. Maar nogmaals, ik ben niet voor openbare seks, al zou ik er weinig problemen mee hebben om op straat een sjorrende man tegen te komen. Ik zou er wrs hard om moeten lachen.
[..]

Doe wat je wilt, zolang je een ander niet schaadt. Lijkt me dat dat deze situatie wel dekt, of niet? Overigens houdt niemand je tegen als je wilt moorden, wetten werken alleen achteraf. Je hebt die vrijheid al.
Oke Lupa, nu begin ik het te begrijpen. Jij bent de fatsoensnorm. Jij bepaalt wat wel en niet mag. Nee, jij zegt dat fatsoen fake is, dus dan moet je het ook niet vreemd vinden dat ik niet het fatsoen heb om iemand in leven te laten. Dus ik mag wel eerlijk genoeg zijn om niet het fatsoen te hebben om me te gaan rukken op straat, maar het is niet oneerlijk om mij ware moordenaars-ik naar buiten te brengen? Dan ben ik toch ook oneerlijk?
pi_26216753
quote:
Op donderdag 14 april 2005 10:54 schreef livEliveD het volgende:
Alsof mijn smaak met een Afrikaanse stam op 1 hoop moet worden geschoven
Ik vind bijvoorbeeld negerinnen absoluut lelijk maar blijkbaar andere niet anders was het evolutionair wel uitgestorven. Wat zegt zo'n onderzoek dan? Blijkbaar willen ze verbanden zien en op een hoop gooien zonder zich te realiseren dat mensen te divers zijn
Dat zijn dus de kenmerken die erbuiten vallen. Je vindt negerinnen lelijk, maar je zult een negerin met een taille-heup verhouding van 2:3 minder lelijk vinden dan eentje die dat niet heeft.
pi_26216759
quote:
Op donderdag 14 april 2005 10:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Lieve schat, geen vijfduizend mensen, tienduizenden mensen van over de hele wereld.
Oh tienduizenden nu weer? Hoe kom je aan die aantallen?
pi_26216762
quote:
Op donderdag 14 april 2005 10:53 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk haal ik het onderuit. Nee, niet het concept, maar de manier waarop de steekproef hier als een god op aarde wordt aanbeden. Vraag een willekeurige vooraanstaande statisticus naar de waarde van de steekproef en hij zal zeggen: bij gebrek aan betere meettechnieken is de steekproef het beste wat wij hebben. De steekproef is zeker een mooi en goed middel, maar het heeft grote nadelen.
Met het concept steekproef is niks mis. Mensen trekken er alleen vaak verkeerde conclusies uit. Lupa deed dit geloof ik niet.
pi_26216770
quote:
Op donderdag 14 april 2005 10:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Wat ik met mijn overdreven voorbeeld beoogde te zeggen: hoe asymmetrischer, hoe minder mooi. Iedereen heeft een asymmetrisch gezicht, maar hoe dichter een gezicht bij symmetrie komt, hoe mooier we het vinden.
Toch hebben kleine afwijkingen van de perfectie wel een aantrekkelijk effect op mij, scheelheid, of kleine littettekens of zo, of een asymetrische mond of neus, het geeft wat meer karakter.
Mu!
pi_26216774
quote:
Op donderdag 14 april 2005 10:51 schreef livEliveD het volgende:

[..]

In een grote populatie test springt er altijd een winnende eigenschap uit. Dit zegt niks over een individu maar slecht over een gemiddelde mening van een groep! Er zijn vast mensen die loensende ogen wel mooi vinden
Precies! En dan nog te bedenken dat er vrijwel geen mens bestaat die precies op het gemiddelde scoort. De meesten vallen er omheen, links of rechts en dan heb je een bepaalde spreiding naar buiten toe van steeds minder mensen.
pi_26216785
quote:
Op donderdag 14 april 2005 10:56 schreef FuifDuif het volgende:
Oke Lupa, nu begin ik het te begrijpen. Jij bent de fatsoensnorm. Jij bepaalt wat wel en niet mag.
Dit is gewoon onzin. Ik wil niet bepalen wat andere mensen doen (in tegenstelling tot jou!), van mij mogen ze alles doen zolang ze een ander daarmee maar geen kwaad berokkenen.
quote:
Nee, jij zegt dat fatsoen fake is, dus dan moet je het ook niet vreemd vinden dat ik niet het fatsoen heb om iemand in leven te laten. Dus ik mag wel eerlijk genoeg zijn om niet het fatsoen te hebben om me te gaan rukken op straat, maar het is niet oneerlijk om mij ware moordenaars-ik naar buiten te brengen? Dan ben ik toch ook oneerlijk?
Ik volg het niet helemaal...
pi_26216809
quote:
Op donderdag 14 april 2005 10:56 schreef FuifDuif het volgende:
Oh tienduizenden nu weer? Hoe kom je aan die aantallen?
Een programma op Discovery. Maar ik zal wel ff wat linkjes zoeken.
pi_26216814
quote:
Op donderdag 14 april 2005 10:57 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Precies! En dan nog te bedenken dat er vrijwel geen mens bestaat die precies op het gemiddelde scoort. De meesten vallen er omheen, links of rechts en dan heb je een bepaalde spreiding naar buiten toe van steeds minder mensen.
Maar wat zegt dat? Hoe dichter jij bij het gemiddelde scoort, des te mooier wordt je gemiddeld genomen gevonden. Niks meer, niks minder.
pi_26216836
quote:
Op donderdag 14 april 2005 10:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat zijn dus de kenmerken die erbuiten vallen. Je vindt negerinnen lelijk, maar je zult een negerin met een taille-heup verhouding van 2:3 minder lelijk vinden dan eentje die dat niet heeft.
Dat ligt natuurlijk maar net even aan de betrokken absolute getallen (hetgeen veel neegrinnen onaantrekkelijk maakt)
Mu!
  donderdag 14 april 2005 @ 11:01:49 #270
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26216862
quote:
Op donderdag 14 april 2005 10:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dit is gewoon onzin. Ik wil niet bepalen wat andere mensen doen (in tegenstelling tot jou!), van mij mogen ze alles doen zolang ze een ander daarmee maar geen kwaad berokkenen.
Het gaat erom dat jij bar weinig als kwaad ziet want je vindt het meeste "wel grappig"
Zou een lekkere maatschappij worden als meer mensen dit soort denkbeelden kregen
pi_26216865
quote:
Op donderdag 14 april 2005 10:56 schreef Maethor het volgende:

[..]

Met het concept steekproef is niks mis. Mensen trekken er alleen vaak verkeerde conclusies uit. Lupa deed dit geloof ik niet.
Nee er is zeker niets mis mee, maar in iedere publicatie van één of ander onderzoek op basis van een steekproef vind je altijd hele voorzichtige uitspraken, zoals "het model geeft aanwijzingen dat...". Wetenschappers zelf zijn heel voorzichtig met hun conclusies. Het zijn de mensen die er keiharde conclusies uittrekken. Als Lupa zegt dat De Mens zus en zo mooi vindt, dan is dat een verkeerde conclusie. Ze moet dan zeggen: uit onderzoek is gebleken dat de gemiddelde mens zus en zo mooi lijkt te vinden. Niet in van die absolute termen spreken, dat kan gewoon niet.
  donderdag 14 april 2005 @ 11:03:26 #273
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26216895
quote:
Op donderdag 14 april 2005 10:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zucht. Ok ik zal het heel simpel proberen uit te leggen. Een groep zal dit vinden (!) maar ik kan afwijken van het gemiddelde (!). Hoe moeilijk kan het wezen om te snappen?
pi_26216922
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:01 schreef FuifDuif het volgende:
Nee er is zeker niets mis mee, maar in iedere publicatie van één of ander onderzoek op basis van een steekproef vind je altijd hele voorzichtige uitspraken, zoals "het model geeft aanwijzingen dat...". Wetenschappers zelf zijn heel voorzichtig met hun conclusies. Het zijn de mensen die er keiharde conclusies uittrekken. Als Lupa zegt dat De Mens zus en zo mooi vindt, dan is dat een verkeerde conclusie. Ze moet dan zeggen: uit onderzoek is gebleken dat de gemiddelde mens zus en zo mooi lijkt te vinden. Niet in van die absolute termen spreken, dat kan gewoon niet.
Wat ik zeg, is dat bepaalde kenmerken universeel mooi worden gevonden. Dat is gewoon biologisch bepaald, heeft weinig met 'smaak' te maken.
pi_26216941
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:03 schreef livEliveD het volgende:
Zucht. Ok ik zal het heel simpel proberen uit te leggen. Een groep zal dit vinden (!) maar ik kan afwijken van het gemiddelde (!). Hoe moeilijk kan het wezen om te snappen?
Ik snap wel wat je bedoelt, maar lees de linkjes hierboven even. Het gaat om onbewuste, biologisch bepaalde voorkeuren. En ik denk dat verrekte weinig mensen daarvan afwijken.
pi_26216945
quote:
Op donderdag 14 april 2005 10:59 schreef Maethor het volgende:

[..]

Maar wat zegt dat? Hoe dichter jij bij het gemiddelde scoort, des te mooier wordt je gemiddeld genomen gevonden. Niks meer, niks minder.
Ja, maar met het grote nadeel van de kansen. Want bijvoorbeeld een steekproef van tienduizend uit een miljard kan wel iets aantonen, maar de kans dat het effect geldt voor de gehele populatie is niet 100%.
pi_26216983
quote:
Dat zijn geen bronnen. Dat zijn interpretaties van bronnen. Ik zou graag de wetenschappelijke publicaties hebben waarop jouw bronnen zijn gebaseerd.
pi_26216987
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:01 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Met dat laatste ben ik het zeker eens. Maar in jouw eerste zin ben je ook heel erg aan het generaliseren en zou ik ook kunnen vragen 'kom maar eens met een bron'.
pi_26216998
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:01 schreef livEliveD het volgende:
Het gaat erom dat jij bar weinig als kwaad ziet want je vindt het meeste "wel grappig"
Wat is dat nou weer voor rare generelisatie? Ik geef aan een zeker voorval wel grappig te vinden en dus vind ik 'het meeste' wel grappig? Ik zie alleen als 'kwaad' datgene waarmee mensen anderen schaden.
quote:
Zou een lekkere maatschappij worden als meer mensen dit soort denkbeelden kregen
Het is nochtans een vrij algemeen denkbeeld. Maar goed, je denkt maar wat je denken wil, ik heb al zeker tien keer gezegd dat ik geen voorstander ben van seks op straat. Misschien moet ik mijn criterium anders formuleren: "Wat gij niet wilt dat u geschiedt...". Past dat beter? Ben ik nu geen bandeloze, amorele barbaar meer?
  donderdag 14 april 2005 @ 11:09:19 #280
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26217025
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik snap wel wat je bedoelt, maar lees de linkjes hierboven even. Het gaat om onbewuste, biologisch bepaalde voorkeuren. En ik denk dat verrekte weinig mensen daarvan afwijken.
Ik klik willekeurig en de inleiding geeft al aan hoe vergankelijk en divers het is:
quote:
When it comes to judging sexiness, there’s a lot to take into account. Sexiness comes from a whole package of attributes.
So far, research has shown that we are most attracted to people who are similar to us. It’s also shown that men, in particular, are most successful at the dating game if they think of themselves as sexy. As well, research has demonstrated that men universally like hourglass figures on women...well, researchers thought they had shown this until some anthropologists went to Peru.
pi_26217027
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Wat ik zeg, is dat bepaalde kenmerken universeel mooi worden gevonden. Dat is gewoon biologisch bepaald, heeft weinig met 'smaak' te maken.
Nee, nee en nee. Dat het biologisch bepaald is, is gevonden op basis van steekproeven. Ik leg dus net uit dat je de uitkomsten van een steekproef met zorg moet interpreteren. Jij maakt nu weer dezelfde fout. Dat het universeel is in jouw ogen, baseer jij op een steekproeven, terwijl de wetenschappers zelf nooit zulke conclusies zouden trekken.
pi_26217043
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:05 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, maar met het grote nadeel van de kansen. Want bijvoorbeeld een steekproef van tienduizend uit een miljard kan wel iets aantonen, maar de kans dat het effect geldt voor de gehele populatie is niet 100%.
Dat klopt. Het zit hem er ook in een goede representatieve doorsnede van de te onderzoeken groep te nemen, en de juiste conclusies te trekken. Maar de steekproef blijft het beste middel om een idee te krijgen van de gemiddelde waarde van een of andere grootheid binnen een groep.
pi_26217045
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:07 schreef Maethor het volgende:

[..]

Met dat laatste ben ik het zeker eens. Maar in jouw eerste zin ben je ook heel erg aan het generaliseren en zou ik ook kunnen vragen 'kom maar eens met een bron'.
Mu!
pi_26217048
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:07 schreef FuifDuif het volgende:
Dat zijn geen bronnen. Dat zijn interpretaties van bronnen. Ik zou graag de wetenschappelijke publicaties hebben waarop jouw bronnen zijn gebaseerd.
Die heb ik niet in mijn bezit, sorry. Maar er wordt in bovenstaande artikelen wel verwezen naar de uitkomsten van dergelijk onderzoek.

Maar jij wilt gewoon kostte wat kost dat dit niet waar is, nou prima, we hebben allemaal onze puur persoonlijke eigen smaak en er bestaat niet zoiets als biologische schoonheid. Jij ook weer blij.

pi_26217050
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:07 schreef Maethor het volgende:

[..]

Kom nou, lees een willekeurige publicatie van een studie op basis van een steekproef. Ik heb er zoveel al gelezen. Je kunt ze zelf zo vinden.
  donderdag 14 april 2005 @ 11:11:39 #286
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26217071
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik zie alleen als 'kwaad' datgene waarmee mensen anderen schaden.
Leuke open deur maar het gaat juist om het bepalen wat schadelijk is.
quote:
Het is nochtans een vrij algemeen denkbeeld.
Bron?
quote:
Maar goed, je denkt maar wat je denken wil, ik heb al zeker tien keer gezegd dat ik geen voorstander ben van seks op straat.
Je bent geen voorstander ervan maar je vind het ook niet erg? Waarom ben je er dan geen voorstander van? Heb je wat te lachen, me dunkt
pi_26217074
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:09 schreef livEliveD het volgende:
Ik klik willekeurig en de inleiding geeft al aan hoe vergankelijk en divers het is:
Heb je je eigen quote wel gelezen? "Men universally like hourglass figures on women".
pi_26217084
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:09 schreef FuifDuif het volgende:
Nee, nee en nee. Dat het biologisch bepaald is, is gevonden op basis van steekproeven. Ik leg dus net uit dat je de uitkomsten van een steekproef met zorg moet interpreteren. Jij maakt nu weer dezelfde fout. Dat het universeel is in jouw ogen, baseer jij op een steekproeven, terwijl de wetenschappers zelf nooit zulke conclusies zouden trekken.
De biologen die het onderzoek uitvoerden deden dat anders wel.
pi_26217086
Uiteindelijk heeft een steekproef de meeste waarde als je er een causaal verband achter kunt vinden. Zo blijkt er in de jaren 50 in engeland een vrijwel 100% correlatie te zijn tussen het aantal afgegeven zendmachtigingen en het aantal gevallen van longkanker. Toch is nooit enig causaal verband vastgesteld (en ik denk zelf ook niet dat het er is). Toeval speelt in statistiek altijd een rol.
Mu!
  donderdag 14 april 2005 @ 11:13:12 #290
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26217096
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Gapen is biologisch niet aantrekkelijk heur. Dat vind iedereen. Komt van onderzoek gedaan bij een stam in Peru
pi_26217101
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:10 schreef Maethor het volgende:

[..]

Dat klopt. Het zit hem er ook in een goede representatieve doorsnede van de te onderzoeken groep te nemen, en de juiste conclusies te trekken. Maar de steekproef blijft het beste middel om een idee te krijgen van de gemiddelde waarde van een of andere grootheid binnen een groep.
Dat ben ik helemaal met je eens! Ik hecht dus zelf ook veel waarde aan de steekproef, want het is een goed ontwikkelde techniek. Maar er kleven grote nadelen aan en je moet de uitkomsten met zorg en enige terughoudendheid interpreteren. Je kunt er geen absolute conclusie aan vastknopen. En dat is jammer, maar niet veel aan te doen.
pi_26217114
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:10 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Kom nou, lees een willekeurige publicatie van een studie op basis van een steekproef. Ik heb er zoveel al gelezen. Je kunt ze zelf zo vinden.
Dat laatste geldt vast ook voor de publicaties waaruit Lupa haar informatie haalt.
pi_26217129
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Maar jij wilt gewoon kostte wat kost dat dit niet waar is
Nee, dat wil jij juist! Jij wilt je gelijk halen. Ik vraag gewoon naar de juiste bronnen en wel de publicaties van de onderzoeken zelf. Niet naar dubieuze stukken die op basis van die bronnen geschreven zijn om bijvoorbeeld de kijkcijfers van een programma te verhogen.
pi_26217137
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:11 schreef livEliveD het volgende:
Leuke open deur maar het gaat juist om het bepalen wat schadelijk is.
Dat is inderdaad vrij lastig ja.
quote:
Bron?
Mezelf. Ik ken veel mensen die er zo over denken, alleen heb jij volgens mij een totáál verkeerd beeld van hoe ik erover denk, dat blijkt wel uit je reacties.
quote:
Je bent geen voorstander ervan maar je vind het ook niet erg? Waarom ben je er dan geen voorstander van? Heb je wat te lachen, me dunkt
Ik vind het niet erg, maar ik houd in mijn overweging rekening met wat anderen vinden. Ik weet dat er veel mensen aanstoot aan zouden nemen en dus lijkt het me beter dat mensen dat soort dingen niet doen. Als ze het wel willen, kunnen ze terecht in parenclubs en dergelijke en dan heeft niemand er last van.
  donderdag 14 april 2005 @ 11:15:41 #295
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26217154
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Heb je je eigen quote wel gelezen? "Men universally like hourglass figures on women".
Ernie: "Bert"
Bert: "Ja ernie?"
Ernie: "Onderzoekers dachten dat zandloper figuren aantrekkelijk waren. Was bewezen"
Bert:"Maar een enkele zin later staat dat ze dit nu niet meer denken door onderzoek gedaan bij een stam in Peru"
Ernie: "Oh ja"

Ergo: Vergankelijk
pi_26217156
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:12 schreef SingleCoil het volgende:
Uiteindelijk heeft een steekproef de meeste waarde als je er een causaal verband achter kunt vinden. Zo blijkt er in de jaren 50 in engeland een vrijwel 100% correlatie te zijn tussen het aantal afgegeven zendmachtigingen en het aantal gevallen van longkanker. Toch is nooit enig causaal verband vastgesteld (en ik denk zelf ook niet dat het er is). Toeval speelt in statistiek altijd een rol.
Juist. Het bekende verhaal van
- ooievaarspopulatie neemt af
- geboortecijfer onder mensen daalt

=> conclusie: ...
pi_26217164
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

De biologen die het onderzoek uitvoerden deden dat anders wel.
Dat vind ik vrij fout. Natuurlijk mag je als wetenschapper geloven in je eigen theorie maar je bent fout bezig als je op basis van een steekproef met alle onzekerheden die daarmee gepaard gaan, jouw theorie als absoluut feit gaat bestempelen.
pi_26217171
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:13 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens! Ik hecht dus zelf ook veel waarde aan de steekproef, want het is een goed ontwikkelde techniek. Maar er kleven grote nadelen aan en je moet de uitkomsten met zorg en enige terughoudendheid interpreteren. Je kunt er geen absolute conclusie aan vastknopen. En dat is jammer, maar niet veel aan te doen.
Dan zijn we het daarover eens.
  donderdag 14 april 2005 @ 11:16:51 #299
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26217178
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik vind het niet erg, maar ik houd in mijn overweging rekening met wat anderen vinden. Ik weet dat er veel mensen aanstoot aan zouden nemen en dus lijkt het me beter dat mensen dat soort dingen niet doen. Als ze het wel willen, kunnen ze terecht in parenclubs en dergelijke en dan heeft niemand er last van.
Hehe. Eindelijk een mening waarover we het eens kunnen zijn
pi_26217187
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:14 schreef FuifDuif het volgende:
Nee, dat wil jij juist! Jij wilt je gelijk halen. Ik vraag gewoon naar de juiste bronnen en wel de publicaties van de onderzoeken zelf. Niet naar dubieuze stukken die op basis van die bronnen geschreven zijn om bijvoorbeeld de kijkcijfers van een programma te verhogen.
Sorry, maar hier heb ik geen zin in. Dit fenomeen wordt al tientallen jaren onderzocht, het is algemeen bekend. Als jij het niet wilt geloven, prima, maar ik heb schoon genoeg van de hele discussie. Hij is offtopic en uiteindelijk nogal irrelevant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')