Quote scanman01 (zaterdag 06 oktober 2001 02:07): "Terwijl Andries de laatste dagen in mijn ogen wat zakte in populariteit vind ik dat hij nu gewoon deed wat 9 van de 10 mannen zouden doen die vrijgezel zijn. Daar wordt hij nu op aangevallen, wat volgens mij belachelijk is. Mijn gevoel is dat de mannen vooral jaloers zijn op de "veroveringen" van Andries..."
En (quote scanman01):
"Wat iedereen nu even lijkt te vergeten is dat in de eerste week KELLY degene was die op Andries in bed dook.... en nu in bad was het AUDREY die op Andries dook. Het is in beide gevallen niet van Andries uitgegaan, dus dat ze hem nu aanvallen is te zot voor woorden!!!"
[DUH!!! Ze vragen erom en Driesje treft geen blaam???]
En het IDIOTE slotstuk als 'Afsluiting van...' Streamverslagen 6 oktober 2001 (pagina 5) :
Quote Scanman (zaterdag 06 oktober 2001 03:26): "Als afsluiting van DE dag: Andries zat vanavond rustig in het bad toen hij bijna werd aangerand door Audrey. Die was stomdronken en begon - op aandringen van Frank - te zoenen met Andries. Enzovoort ...
[Let vooral op het woord 'rustig' ... BAH!!! ]
[Dit was een soort samenvatting van de dag, in de ogen van scanman01 ... Wat een subjectieve nonsens!!! Klik de link maar eens en kijk naar pagina 5.]
Het gaat hier om streamverslagen Scanman, en niet om jouw persoonlijke mening!!! Fijn manniepuuleere, da's nou MINDFUKKE rukker!
En die 'Marky' kan er OOK wat van. BAH!
En dan helemaal naar onder scrollen. BAH!
met kelly precies hetzelfde .. toen was het ook kelly die het initiatief nam
wat verwijten jullie hem nou? er is toch niks schokkends gebeurd ik zou hetzelf nooit laten gebeuren maar ik ga ook geen belerende vingertje opsteken .. beetje vrijen in bad en jullie hebben gelijk rode oortjes !!
Ga nou niet lopen zeiken en wees blij dat er mensen zijn die dit belangeloos voor ons doen. Kijken en recht 'uit het hart' reageren.
Waar vind je dat nog??
Nou vind ik het geen enkel probleem als er een opmerking van een streamer zelf bij wordt geplaatst, mits dat tussen haakjes wordt gezet zodat we allemaal weten dat dit geen uitspraak van een bewoner is, maar ik vind het in sommige gevallen ook wel een beetje ver gaan moet ik eerlijk zeggen.
quote:ik vind dat je gelijk hebt dat je moet proberen om het objectief moet houden
Op zondag 07 oktober 2001 05:18 schreef HiZ het volgende:
En ik heb er wel moeite mee. Ik weet uit eigen (BB 1) ervaring ook hoe verdomd moeilijk het is om objectief verslag te doen van de gebeurtenissen, maar je kunt wel proberen om er naar te streven. Je bent als streamer geen commentator, je geeft een verslag, bij voorkeur zo droog en volledig mogelijk. Zodat de mensen die de streams niet kunnen volgen weten wat er is gebeurd. Als ze willen weten wat jij ervan vindt kunnen ze dat nalezen in de commentaren op de streams.
maar ik vind ook dat iedereen post op persoonblijke titel
je naam / alias staat er altijd bij
zoals scanman01 post is duidelijk niet geheel objectief maar dat is duidelijk te zien en iedereen kan er voor kiezen zijn deel van het verslag niet te lezen of met een koreltje zout te nemen
uiteindelijk draagd hij toch bij aan het verslaan
deed hij dat niet vielen er toch wat meer gaten
ik vind het overigens knap van de streamers die wel objetief zijn
ik heb bij het posten van 2 regeltjes al moeite om geen comentaar toe te voegen
quote:feiten? dus Andries is aangerand? ach gut we moeten de politie bellen
Op zondag 07 oktober 2001 05:18 schreef HiZ het volgende:
En ik heb er wel moeite mee. Ik weet uit eigen (BB 1) ervaring ook hoe verdomd moeilijk het is om objectief verslag te doen van de gebeurtenissen, maar je kunt wel proberen om er naar te streven. Je bent als streamer geen commentator, je geeft een verslag, bij voorkeur zo droog en volledig mogelijk. Zodat de mensen die de streams niet kunnen volgen weten wat er is gebeurd. Als ze willen weten wat jij ervan vindt kunnen ze dat nalezen in de commentaren op de streams.
quote:Help me even.... ik heb voor dit forum op die bewuste nacht geen streamverslag geschreven. Ik heb verder alleen commentaar gegeven op het geen ik zag.
[b] En die 'Marky' kan er OOK wat van. BAH!
Het gebeuren van die nacht heb ik overigens met argusogen bekeken. Natuurlijk ben ik een pervers mannetje en hoopte ik op sex. De discussie die erna ontstond was ik zelf verbaasd want ik vind over het algemeen de discussie kwaliteiten van Andries niet echt top. Ik stond dan ook versteld dat hij zo rustig bleef en niet verviel en domme oneliners en afkap zinnen. Coos die ik qua discussie vermogen hoger inschatten dan Andries ging volledig af. Ik kan het niet anders weergeven dan dat het gewoon het geval was.
Dat jij liever ziet dat wij Andries volledig afzeiken daar kan ik niks aandoen.
Scanman01 vind ik een goede streamer. Hij plaatst zijn persoonlijke commentaren altijd tussen haakjes. Ik ben blij dat er tenminste nog iemand is die de moeite neemt om een hele nacht te zitten streamen. Als je denkt dat het beter kan doe het dan lekker zelf.
quote:Dank je... Ik kan geen verslagen schrijven zonder af en toe een eigen mening er doorheen te gooien. Ik zal dit zeker even voorleggen aan de webmasters van FOK... en indien zij ook vinden zoals eerstgenoemde ...... (ik zal me niet verlagen tot zielige scheldwoordjes) dat ik objectief moet schrijven, dan kap ik ermee.... Zo simpel is het. Ik dacht dat mensen het wel leuk zouden vinden wat meningen er tussen door te lezen en gelukkig vinden de meesten dat ook, maar als dit niet de bedoeling is, wat zal ik me dan nog druk gaan maken om mensen die de streams niet hebben gezien?
Op zondag 07 oktober 2001 11:21 schreef marky het volgende:Scanman01 vind ik een goede streamer. Hij plaatst zijn persoonlijke commentaren altijd tussen haakjes. Ik ben blij dat er tenminste nog iemand is die de moeite neemt om een hele nacht te zitten streamen. Als je denkt dat het beter kan doe het dan lekker zelf.
Eigenlijk zijn wij ook stapelgek dat we gaan zitten typen om andere mensen te plezieren.
quote:Ook jij bedankt. Het is me opgevallen dat sommige mensen niet alleen niet-objectieve messages schrijven, maar zelfs keiharde leugens schrijven om iemand zwart te maken.... Als ik dan die zaken tijdens een streamverslag recht kan zetten, doe ik dat.. want je kunt een voorkeur voor iemand hebben (en dat hebben we allemaal), maar je moet geen dingen gaan schrijven die gewoon niet kloppen!!!
Op zondag 07 oktober 2001 04:20 schreef kavu het volgende:
dat voor de een de fles halfvol is en voor de ander halfleeg hou je altijd .. zolang scanman zich maar aan de feiten houd (hij is trouwens zeker niet de enige die subjectief is in de streamverslagen) heb ik er totaal geen problemen mee
quote:Gedreutel in de marge.
zeiksnorrenverhaal...
IK kijk naar BB en de streamverslagen (en de diverse forums over de streams, uitzendingen, deelnemers, streamers, en alles wat er wel en niet bijhoort) voor de sensatie. Puur en alleen de sensatie. Als er dan gestreamed wordt dan mag dat best wel een beetje smeuïg worden weergegeven. Het is ter vermaak!!!
Ik lees die verslagen niet om een of ander psychologisch onderzoek te doen waarin de verslagen als objectieve waarnemingen worden gebruikt.
Je moet niet vergeten dat het doen van een streamverslag hetzelfde is als iemand die je in de kroeg verslag komt doen van hetgeen hij/zij heeft gezien.
Daar horen nou eenmaal af en toe wat persoonlijke opmerkingen bij (alleen al om zo nu en dan aan te geven waarom dat je iets in je verslag vermeld). Bovendien maakt het voor de streamer ook wat leuker om een verslag te tiepen van een 3,5 uur durend gesprek als hij zijn mening er af en toe over kan geven.
Uitgebreide opmerkingen (en evt discussies) ed horen inderdaad in commentaren over de streamverslagen thuis.
Ook komt het vaker voor dat er meerdere streamers tegelijk zitten te kijken, dan is het toch prettig dat ieder op z'n eigen wijze verslag doet. Anders zit je dus 3x hetzelfde te lezen. Terwijl je nu met 3 verschillende verhalen een goed beeld krijgt. (juist de persoonlijke opmerkingen geven mij een beeld van wat er gebeurt omdat je op een gegeven moment een beetje doorhebt hoe een bepaalde streamer kijkt en reageert).
Laten we het vooral niet te serieus gaan nemen !!
Het streven van de streamers moet zijn om zo objectief mogelijk gebeurtenissen weer te geven. Tussen haakjes kunnen zij hun eigen mening kwijt, zo is de 'afspraak'. Volgens mij gebeurt dit behoorlijk konsekwent, en als er eens een mindere streamverslaggever tussen zit dan vind ik dat altijd nog beter dan niets.
Het is in ieder geval geen reden om mensen te gaan lopen uitkafferen! Wat dat betreft sluit ik me van harte bij de vorige poster aan: laten we het vooral niet te serieus gaan nemen.
quote:Sluit me hier helemaal bij aan !!
Op zondag 07 oktober 2001 12:58 schreef CarOnline het volgende:
[...]
Geef alle slagers van de streams daarom nogmaals een pluim !! (in de vorm van een kippie):
quote:]
Op zondag 07 oktober 2001 03:36 schreef Klep het volgende:
Zoals Yorin de beelden manipuleert, zo kunnen sommige 'streamers' er ook wat van!!! Het gaat hier dus om zogenaamde 'streamverslagen' (dus letterlijk gehaald uit de streamverslagen)!!!Quote scanman01 (zaterdag 06 oktober 2001 02:07): "Terwijl Andries de laatste dagen in mijn ogen wat zakte in populariteit vind ik dat hij nu gewoon deed wat 9 van de 10 mannen zouden doen die vrijgezel zijn. Daar wordt hij nu op aangevallen, wat volgens mij belachelijk is. Mijn gevoel is dat de mannen vooral jaloers zijn op de "veroveringen" van Andries..."
En (quote scanman01):
"Wat iedereen nu even lijkt te vergeten is dat in de eerste week KELLY degene was die op Andries in bed dook.... en nu in bad was het AUDREY die op Andries dook. Het is in beide gevallen niet van Andries uitgegaan, dus dat ze hem nu aanvallen is te zot voor woorden!!!"
![]()
[DUH!!! Ze vragen erom en Driesje treft geen blaam???]
En het IDIOTE slotstuk als 'Afsluiting van...' Streamverslagen 6 oktober 2001 (pagina 5)
:
Quote Scanman (zaterdag 06 oktober 2001 03:26): "Als afsluiting van DE dag: Andries zat vanavond rustig in het bad toen hij bijna werd aangerand door Audrey. Die was stomdronken en begon - op aandringen van Frank - te zoenen met Andries. Enzovoort ...
[Let vooral op het woord 'rustig' ... BAH!!!
]
[Dit was een soort samenvatting van de dag, in de ogen van scanman01 ... Wat een subjectieve nonsens!!! Klik de link maar eens en kijk naar pagina 5.]Het gaat hier om streamverslagen Scanman, en niet om jouw persoonlijke mening!!! Fijn manniepuuleere, da's nou MINDFUKKE rukker!
![]()
![]()
En die 'Marky' kan er OOK wat van. BAH!
haha ik denk dat je nu iets uitspreekt wat velen al lang denken.
quote:Ik ben geen webmaster, maar wil wel even zeggen dat ik zeer verheugd ben met alle bijdragen, óók als hier zo en dan een persoonlijke noot tussen zit. Ik lees ze iig graag! Voor discussies over wát er plaatsvond op de live-steams, mededelingen omtrent de beschikbaarheid van de live-streams of vragen over wat er nu precies gebeurde bij onduidelijkheid hebben we vanzelfsprekend de topics 'Commentaren op de streamverslagen'. Ik wil iedereen aanmoedigen vooral dóór te gaan iig.
Op zondag 07 oktober 2001 12:02 schreef scanman01 het volgende:
Ik zal dit zeker even voorleggen aan de webmasters van FOK... en indien zij ook vinden zoals eerstgenoemde ...... (ik zal me niet verlagen tot zielige scheldwoordjes) dat ik objectief moet schrijven, dan kap ik ermee.... Zo simpel is het. Ik dacht dat mensen het wel leuk zouden vinden wat meningen er tussen door te lezen en gelukkig vinden de meesten dat ook, maar als dit niet de bedoeling is, wat zal ik me dan nog druk gaan maken om mensen die de streams niet hebben gezien?
quote:Klopt, maar het wordt wél gewaardeerd.
Eigenlijk zijn wij ook stapelgek dat we gaan zitten typen om andere mensen te plezieren.
quote:HEe Cynix wel ff redelijk blijven!
Op zondag 07 oktober 2001 13:21 schreef Cynix ® het volgende:
Ik wil bij deze zowel scanman01 als Nyrem wel dringend verzoeken hun persoonlijke vete te staken! We zijn nu eenmaal niet allemaal 'fan' van dezelfde bewoner, gelukkig maar, zou ik zeggen. Geen reden dus om daar steeds maar weer op terug te komen. Negéér elkaar desnoods, maar houd op met dit soort heen en weer gebekvecht!
Dus gelieve mn naam niet meer in dat verband gebruiken als er geen rechtvaardiging is.
Gisternacht zou het terecht zijn geweest, maar toen kwam er geen reactie.
Ik ben het gewoon met de TOPICSTARTER EENS.
Dat opbjectiviteit ver te zoeken is in de streamverslagen. Het is onzin om te zeggen dat dat niet kan. Want het mag dan wel zo zijn dat iedereen een eigen mening heeft. Je kunt wel objectief verslag doen. Transcript van dat wat men hoort!
Daarnaast heb ik geen persoon in het huis Almere zitten waar ik fan van ben.
Alleen botsen sommige normen en waarden van enkele bb'rs met de mijne.
Daarom!
ps: verder ach... het is gewoon mode in de maatschappij (helaas); tweedeling. Zwart-Wit denken. Dus objectiviteit of ruimte voor interpretatie is er bijna niet meer.
maar is goed hoor als je ook MIJN SUBJECTIEVE verslaglegging wilt in de streamverslagen!
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 07-10-2001 13:35]
quote:idd, alleen hoort iedereen het anders en als het vervolgens moet worden opgeschreven dan typ ik iets anders dan jij. En op mijn eigen manier.
Op zondag 07 oktober 2001 13:30 schreef Nyrem het volgende:
Transcript van dat wat men hoort!
Niet bevallen??
Niet lezen !!
De naam vd streamer staat bovenaan, dus je kunt de tekst gewoon overslaan.
quote:dacht je dat ik dat niet al deed?
Op zondag 07 oktober 2001 13:37 schreef Pjederdy het volgende:[..]
idd, alleen hoort iedereen het anders en als het vervolgens moet worden opgeschreven dan typ ik iets anders dan jij. En op mijn eigen manier.
Niet bevallen??
Niet lezen !!
De naam vd streamer staat bovenaan, dus je kunt de tekst gewoon overslaan.
Het is alleen zooooooooo jammer...want de kwaliteit van de verslagen daalt daardoor.
Als jijje nou eens geroepen zou voelen om deze verantwoordelijke taak op je te nemen!? Misschien zullen we vanaf dan een vredelieve fokforum hebben alsmede een stijging van kwaliteit in de streamverslagen?
quote:Getuige de vele reacties op de eerste pagina van dit topic???
Op zondag 07 oktober 2001 13:15 schreef Nyrem het volgende:[..]
]
haha ik denk dat je nu iets uitspreekt wat velen al lang denken.
Wat bereik je daarmee??? > waarschijnlijk dat er minder enthousiast gestreamd wordt, is dat de bedoeling??!! Dacht het niet.
Ik lees de verslagen al meerder jaren, en de manier waarop er wordt gestreamd vind ik fantastisch!!! Mijn complimenten.
Ik vind dat er wel redelijk objectief gestreamd wordt. En de opmerkingen tussen haakjes vind ik altijd errug grappig!! Hierdoor wordt het lezen ervan nog leuker!! Het verhaal wordt juist door de persoonlijke note veel fijner om te lezen. Je leest dan meer een verhaal dan een verslag, en dat vind ik veel leuker!!!
En onwaarheden worden er niet verteld volgens mij. Oke, iedereen laat zijn persoonlijke mening doorschemeren, dat is toch helemaal niet erg?? Ik vind dat juist grappig, en een ieder weldenkend mens kan daar toch doorheenkijken.
Juist die persoonlijke mening, geeft je (zoals eerder aangegeven) een beter beeld van wat er gebeurd en van de sfeer die er heerst, beter iig dan de "letterlijke verslagen", die zijn juist saaier om te lezen.
Ik moet vaak lachen tijdens het lezen van de verslagen, juist door de persoonlijke manier waarop geschreven wordt.
Dit wil ik graag zo houden!!!
Wel blijft het interessant om te lezen hoe mensen verschillend kunnen reageren op bepaalde personen,
onderbouwt met goede argumenten of gewoon om te jennen.
quote:Daarvoor erger ik me teveel aan BB-bewoners.
Op zondag 07 oktober 2001 13:48 schreef kavu het volgende:
waarom doe jij het niet nyrem ??
Daarnaast vind ik dat je overal lekker subjectief bezig kunt gaan, maar dat de streamverslagen toch grotendeels objectief moeten zijn.
Zodat mensen die geen streams volgen, zo hun eigen oordeel kunnen vormen op basis van de objectieve verslagen.
quote:
Op zondag 07 oktober 2001 14:10 schreef scanman01 het volgende:
Ik wil toch iedereen even bedanken die zijn/haar waardering heeft uitgesproken in dit topic over de streamverslagen. Het heeft weinig zin om je "uit de naad" te typen als het niet gewaardeerd wordt natuurlijk.... Gelukkig hebben de meeste mensen niets tegen een persoonlijke noot in de verslagen zo nu en dan, dus daar ga ik dan ook mee door.
Wat "persoonlijke vete's" betreft was ik me niet bewust dat die er waren (meestal let ik niet eens op de naam van de schrijver van een message waarop ik reageer). Ik doe ook altijd weer mijn best niet op die zeldzame negatieve reacties in te gaan, maar dat lukt helaas niet altijd.Wel blijft het interessant om te lezen hoe mensen verschillend kunnen reageren op bepaalde personen,
onderbouwt met goede argumenten of gewoon om te jennen.
quote:(conformistische psychologie)
Op zondag 07 oktober 2001 13:53 schreef scanman01 het volgende:[..]
Getuige de vele reacties op de eerste pagina van dit topic???
![]()
![]()
Dus daarom: Streamers! Mijn dank is groot!!!!!!
quote:Buswatchers is geweldig!
Op zondag 07 oktober 2001 14:21 schreef Nyrem het volgende:
In mijn ogen zijn de verslagen van Buswatcher en SanSan toch redelijk objectief (en zo zijn er nog wel een aantal), goede transcripts.
(niet meteen met een waardeoordeel erachter, dat geven ze wel weer in een ander topic)
quote:Uhhh daaroo!!! ---->
Op zondag 07 oktober 2001 14:33 schreef Sanne het volgende:[..]
Buswatchers is geweldig!
Die van SanSan moet je me toch even aanwijzen
Als de streamers alleen verslag zouden doen van concrete feiten, zouden de stream-lezers geen enkel idee hebben wat er is gebeurt. Een groot deel van de feiten zijn namelijk verborgen, dat zijn de drijfveren, gevoelens, verlangens van de bewoners. Met een openlijk subjectief verslag kom je volgens mij dichterbij datgene wat er daadwerkelijk gebeurt is dan wanneer alleen concrete zaken weergegeven worden.
Concrete feiten bevinden zich namelijk aan de oppervlakte, maar wat er in de bewoners zelf gebeurt, daar valt alleen maar door subjectiviteit een beeld van te scheppen.
Een weldenkend mens zal toch niet blind iemand's oordeel vertrouwen, hoop ik, dus waarom zou iemand als scanman niet zijn mening, naast de feiten mogen weergeven?
Voor mij is subjectiviteit een essentieele voorwaarde om tot de 'waarheid' te geraken.
Scanman is absoluut een van mijn favoriete streamers, ik hoop van harte dat hij doorgaat op de manier waarop hij bezig is!
quote:SanSan en Sanne zijn niet dezelfde posters
Op zondag 07 oktober 2001 14:36 schreef Nyrem het volgende:[..]
Uhhh daaroo!!! ---->
<--- of was het nou daarooooo?
quote:Thanks. Ik doe mijn best en zolang ik BB volg zal ik proberen de verslagen ook te blijven schrijven. Ik was nu een weekje vrij, dus aankomende week zal het wat minder worden.
Op zondag 07 oktober 2001 15:04 schreef El_Duderino het volgende:
Ik wil de streamers complimenteren voor hun streamverslagen.
Jullie zijn geweldig bezig!Scanman is absoluut een van mijn favoriete streamers, ik hoop van harte dat hij doorgaat op de manier waarop hij bezig is!
quote:nee sorry ik haal ze inderdaad door elkaar...
Op zondag 07 oktober 2001 15:08 schreef Sanne het volgende:[..]
SanSan en Sanne zijn niet dezelfde posters
maar ja is niet zo boeiend hoor, het ging mij er niet om iemand een veer in zn aarsgat te duwen!
Ze doen het grandioos en ik geniet juist van de opmerkingen tussen haakjes.
Slagers, alle lof van een enthousiast lezer
* misterDre geeft alle streamers een dikke vette
quote:ik kan je verslag zeker waarderen
Op zondag 07 oktober 2001 12:02 schreef scanman01 het volgende:[..]
Dank je... Ik kan geen verslagen schrijven zonder af en toe een eigen mening er doorheen te gooien. Ik zal dit zeker even voorleggen aan de webmasters van FOK... en indien zij ook vinden zoals eerstgenoemde ...... (ik zal me niet verlagen tot zielige scheldwoordjes) dat ik objectief moet schrijven, dan kap ik ermee.... Zo simpel is het. Ik dacht dat mensen het wel leuk zouden vinden wat meningen er tussen door te lezen en gelukkig vinden de meesten dat ook, maar als dit niet de bedoeling is, wat zal ik me dan nog druk gaan maken om mensen die de streams niet hebben gezien?
trek je dus zeker niet teveel aan van commentaar op je stijl van schrijven
ik kan het ook niet zonder
sterker nog ik post nagenoeg geen verslagen
quote:Wel een beetje oppassen met dit soort uitlatingen, voor je het weet zit Voyeur er bovenop om aangifte te gaan doen
[b]Op zondag 07 oktober 2001 03:36 schreef Klep het Quote Scanman (zaterdag 06 oktober 2001 03:26): "Als afsluiting van DE dag: Andries zat vanavond rustig in het bad toen hij bijna werd aangerand door Audrey. Die was stomdronken en begon - op aandringen van Frank - te zoenen met Andries.
Isa
ps: ga vooral zo door, ik vind de streamverslagen ge-wel-dig enw as al bang dat het dit jaar een stuk minder zou zijn doordat er voor betaald moet worden. Petje af, streamers
Ik denk dat het heel logisch is dat het niet altijd objectief is. het is zowieso moeilijk om te streamen.
ik ben in iedergeavl blij met alle streamverslagen. en je hebt altijd de keuze om een streamverslag niet te lezen. Ik lees ze altijd, en de persoonlijke dingen tussen haakjes vind ik altijd prettig om te lezen. zo weet je ook wie welke favoriet heeft. het maakt een verslag leuker. Mits het tussen haakjes staat, zodat je het niet met een uitspraak van een bewoner verward.
Mensen Bedankt voor alle streamverslagen!!!!! Ik hoop dat iedereen mijn streamverslagen net zo graag leest als dat ik alle anderen lees!!!
Sas
quote:Jammergenoeg ben ik niet objectief genoeg. Ik kan dus maar af en toe een verslagje schrijven anders zouden de lezers een te gekleurd beeld krijgen van wat er zich in het huis afspeelt.
Op zondag 07 oktober 2001 13:41 schreef Nyrem het volgende:
Als jijje nou eens geroepen zou voelen om deze verantwoordelijke taak op je te nemen!? Misschien zullen we vanaf dan een vredelieve fokforum hebben alsmede een stijging van kwaliteit in de streamverslagen?
-edit- tiepvoud
[Dit bericht is gewijzigd door Pjederdy op 08-10-2001 02:53]
quote:En je zegt zelf dat je het geen probleem vind als anderen dat wel doen, dus wat let je?
Op zondag 07 oktober 2001 18:30 schreef Pjederdy het volgende:[..]
Jammergenoeg ben ik niet objectief genoeg. Ik kan dus maar af en toe een verslagje schrijven anders zouden de lezers een te gekeurd beeld krijgen van wat er zich in het huis afspeelt.
1) Streamverslaggevers ontmoedigen.
2) Persoonlijke aantekeningen veroordelen.
3) Hetze creëren.
Natuurlijk mag er best een 'tussen haakjes' persoonlijke opmerking bij de streamverslagen staan, niks mis mee. En ik vind ook dat het forum (streamverslagen) hierdoor juist interessant en grappig wordt. En ook ik heb veel waardering en plezier van de mensen die hun tijd besteden om ons allemaal van het laatste nieuws op de hoogte te stellen.
Maar ... sommigen gaan te ver. Ikzelf bekijk de uitzendingen, maar weet net zo goed als iedereen hier dat Yorin de beelden manipuleert. Daarom (als die-hard BB-er) weet je dat de streamverslagen je een goed beeld kunnen geven van wat er wérkelijk is gebeurd. Juist daarom is het belangrijk voor alle Fokkers dat die streamverslagen tot op enige hoogte 'objectief' zijn, een kwinkslag daargelaten. Als dat niet zo is, worden zelfs frequente Fokforum-bezoekers gemanipuleerd. En dat kan toch nooit de bedoeling zijn! Er is immers een ander topic 'over de streamverslagen' waarin iedereen zijn of haar comments kwijt kan.
Ik vind dat bijvoorbeeld Scanman hier veel te ver in is gegaan (lees de allereerste post in dit topic). Scanman is duidelijk pro-Andries en anti-GJ. Dat is prima, maar hou je een beetje in tijdens de streamverslagen. Beperk het tot wat smileys en kleine () opmerkingen, maar ga niet een hele samenvatting van de dag geven waarin je jouw eigen favoriet de hemel in prijst. Dat is geen streamverslag meer, maar een van de 'commentaren op de streamverslagen' of een ander topic.
Met andere woorden: de waardering is hoog voor alle streamjournalisten, zeker weten, maar maak het niet TE bont. En ga zeker nu niet kinderachtig doen door te zeggen dat je voortaan geen verslag meer zult doen (Scanman: "dan kap ik ermee..."). Dat is wel erg gemakkelijk scoren.
Rivaliteit is goed. Maar dit forum blinkt toch uit in objectiviteit en kritische beoordeling van BB. En dit is precies het 'punt' dat ik wilde maken.
quote:Zie, hij kan het wel! Klinkt een stuk overtuigender dan dat redeloze gefoeter van je eerste posting. Dankzij de nuances die je hier aanbrengt, kan ik me veel meer vinden in je 'punt'.
Op maandag 08 oktober 2001 02:32 schreef Klep het volgende:
En dit is precies het 'punt' dat ik wilde maken.
Volgens mij zijn we nu wel rond trouwens, qua topic..
quote:Dat is toch werkelijk iets wat de streamer zelf bepaalt.
Op maandag 08 oktober 2001 02:32 schreef Klep het volgende:
(Scanman: "dan kap ik ermee..."). Dat is wel erg gemakkelijk scoren.Rivaliteit is goed. Maar dit forum blinkt toch uit in objectiviteit en kritische beoordeling van BB. En dit is precies het 'punt' dat ik wilde maken.
Verder vraag ik me af of je deze zelfde ergernissen had gehad als het een pro GJ verslag was geweest.
quote:Als je hier al toegeeft dat jij geen objectieve verslagen kan maken doordat je je teveel ergert aan de BB-bewoners, waarom trek je dan je mond open hoe een ander het doet.
Op zondag 07 oktober 2001 14:12 schreef Nyrem het volgende:[..]
Daarvoor erger ik me teveel aan BB-bewoners.
Het zou voor mij bijna een onmogelijke opgave zijn!Daarnaast vind ik dat je overal lekker subjectief bezig kunt gaan, maar dat de streamverslagen toch grotendeels objectief moeten zijn.
Zodat mensen die geen streams volgen, zo hun eigen oordeel kunnen vormen op basis van de objectieve verslagen.
quote:Waarschijnlijk niet
Op maandag 08 oktober 2001 09:19 schreef marky het volgende:
Verder vraag ik me af of je deze zelfde ergernissen had gehad als het een pro GJ verslag was geweest.
En verder ben ik het met Gert eens: we zijn nu wel rond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |