Je kunt ook naar iets anders compilen dan een exe hoorquote:Op dinsdag 12 april 2005 09:37 schreef ViPeRII het volgende:
En anders zou ik graag eens voorbeelden zien
Allang vermeld onder het motto .Net varianten...quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:04 schreef giMoz het volgende:
Toch apart dat niemand hier nog C# als oplossing heeft gegeven:
Nee absoluut niet zoals je zegt. Assembly is enkel voor de bootloader, 10 hele regels code. Geschreven in assembly omdat het makkelijker is, niet omdat C het niet kan.quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:45 schreef ViPeRII het volgende:
Juist, maar daar heb je het al!
Het gedeelte om te kunnen booten is Assembler, of zelfs machine taal.
Daarin worden de commando's opgenomen die je daarna in een schil draait.
Precies zoals ik het zeg dus.
Neuh, ik ben een voorstander van "the right tool for the job", alleen is dat in geen enkel geval iets met 'basic'.quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:35 schreef BdR het volgende:
Ik neem aan dat jij C++ oid aanraadt?
Ja, dat bedoel ik met geavanceerd. weinig overhead en veel functionaliteitquote:Op maandag 11 april 2005 23:14 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Of juist niet. Assembly is eigenlijk heel erg abstract. Of zelfs eenvoudig. Het aantal instructies en de bij-effecten van elke instructie is vrij beperkt. Vergelijk dat eens met de complexiteit van een taal als C++.
Ow?quote:Op dinsdag 12 april 2005 01:26 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Assembly is niet geavanceerd swets.
Programmeertalen zijn eitje, maar er zinnig gebruik van te maken - da's andere koek.quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:07 schreef giMoz het volgende:
ach kom, programmeertalen zijn eitje, als je er een gezien hebt heb je ze allemaal gezien.
Framework en syntax verschillen wel eens, maar als je het programmeren door hebt is het allemaal eitje.
En trouwens :C# is wel wat makkelijker dan C(++)
Daarom doe ik ook nooit C++, C# daarentegenquote:Op dinsdag 12 april 2005 12:47 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Programmeertalen zijn eitje, maar er zinnig gebruik van te maken - da's andere koek.
Ik durf te wedden dat een hoop mensen zich rot zouden lachen als ze bv. jouw C++ code zouden zien.
Het is juist weinig functioneel, omdat je alles zelf moet doen. Het maken van software in assembly kost meer tijd dan het maken van dezelfde software in een andere taal. Dit feit is genoeg om aan te geven dat assembly een geavanceerde taal is. (Waar hebben we het eigenlijk over...quote:Op dinsdag 12 april 2005 12:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik met geavanceerd. weinig overhead en veel functionaliteit
86 instructies vind ik niet bepaald veel functionaliteitquote:Op dinsdag 12 april 2005 12:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja, dat bedoel ik met geavanceerd. weinig overhead en veel functionaliteit
Juist wel, je kan met 86 instructies ALLES doen.quote:Op dinsdag 12 april 2005 12:56 schreef markvleth het volgende:
[..]
86 instructies vind ik niet bepaald veel functionaliteit
Dus veel functionaliteit, namelijk alles. De beperking is de programmeurquote:Op dinsdag 12 april 2005 12:55 schreef -erwin- het volgende:
[..]
Het is juist weinig functioneel, omdat je alles zelf moet doen.
Dat klopt en met de huidige performance maakt het weinig meer uit. IN de tijd van de homecomputertjes had je geinterpreteerde talen welke de 3,5 Mhz van de je z80 al snel tot het uiterste dreven. Het enige (snelle) alternatief zijn dan gecompilde talen, en eigenlijk was alleen assembley beschikbaar.quote:Het maken van software in assembly kost meer tijd dan het maken van dezelfde software in een andere taal.
Dat zeg ikquote:Dit feit is genoeg om aan te geven dat assembly een geavanceerde taal is.
Interessant...quote:Op dinsdag 12 april 2005 13:11 schreef markvleth het volgende:
ja voor mij een paar weken geleden, een bootloader...
Interessante post is dit...quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:45 schreef ViPeRII het volgende:
Juist, maar daar heb je het al!
Het gedeelte om te kunnen booten is Assembler, of zelfs machine taal.
Daarin worden de commando's opgenomen die je daarna in een schil draait.
Precies zoals ik het zeg dus.
Je kan de schil wel maken, maar je gaat echt niet zo maar het boot gedeelte maken hoor!
En dus zeker niet in een taal als C oid
[..]
Ja swets.quote:Op dinsdag 12 april 2005 12:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ow?
Heb je wel eens in assembley geprogrammeerd?
Voor je code is de ruimte nog beperkter, omdat de boot-sector ook gegevens over het bestandssysteem of de partitietabel (In het geval van de MBR) bevat.quote:Op dinsdag 12 april 2005 13:30 schreef beany het volgende:
Simpel: de ruimte in de boot-sector is enigsinds beperkt: 512 bytes om precies te zijn!
note: ik zelf snap er ook geen reet van, maar toch:quote:Op maandag 11 april 2005 23:37 schreef Da_Koen het volgende:
Toen ik je reacties las dacht ik aan een kerel van 14 jaar met niet al te veel kennis. Als ik naar je profiel kijk, dan kopt het
Het is voor mij al lang geleden dat ik met boot records aan het kloten ben geweest... maar waarom in hemelsnaam gegevens over het bestandssysteem in de boot record verwerkenquote:Op dinsdag 12 april 2005 13:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Voor je code is de ruimte nog beperkter, omdat de boot-sector ook gegevens over het bestandssysteem of de partitietabel (In het geval van de MBR) bevat.
Vraag het Bill.quote:Op dinsdag 12 april 2005 14:07 schreef beany het volgende:
[..]
Het is voor mij al lang geleden dat ik met boot records aan het kloten ben geweest... maar waarom in hemelsnaam gegevens over het bestandssysteem in de boot record verwerken
Die methode is voor zover ik weet niet veranderd. Hooguit zijn er wat tussenstappen gekomen in de vorm van boot selectors etc.quote:Boot record moet gewoon een stuk code in het geheugen laden wat ergens op een fixed positie op de schijf te vinden is, en het (E)IP register verwijzen naar het entry point van de ingeladen code. Althans, zo ging het heel vroeger
VS 8 is toevallig gratis te downloaden als betaquote:Op dinsdag 12 april 2005 13:30 schreef beany het volgende:
kosten geld(Visual Studio
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |