abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26140966
He allemaal,

Ik wil toch zeer binnenkort of een bluetooth headset aanschaffen of een bluetooth carkit. Nu zit ik heel erg te twijfelen welke van de 2 ik zou kiezen.

Het voordeel van een headset is natuurlijk de prijs. Het scheelt ongeveer een 50 euro (tenzij ik de carkit in laat bouwen, dan is het namelijk 100 euros). Nadeel is natuurlijk weer dat je met zo'n ding in je oor zit.

Wat zouden jullie mij hierin kunnen adviseren. Ik ben namelijk van beide zeer gecharmeerd.

PS. De carkit die ik op het oog had was de Parrot CK3100.

Alvast bedankt!
Live to ride, ride with your heart
pi_26141130
Met een headset kunnen de bijrijders iets minder goed meeluisteren.
re·cal·ci·trant (bn.): 1 onwillig => weerspannig
pi_26141408
En de geluidskwaliteit van een headset is vaak beter... Zeker voor de ontvangende partij...
I need a job where my immense ego seems normal.
- Dogbert
pi_26142042
Tot nu toe klinkt het allemaal meer richting de headset dan de carkit.
pi_26143389
Ik zou de parrot nemen!
heb zelf een headset gehad en die gebruik ik nooit.
In mijn nieuwe auto komt gewoon een parrot ck-3100.
Collega die de parrot al hebben zijn er zeer tevreden mee.
  maandag 11 april 2005 @ 11:37:33 #6
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_26143413
Een headset kun je ook buiten de auto gebruiken. Mocht je dat willen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_26143792
Bedoeling was dat ik de headset niet buiten de auto ga gebruiken.

Wat zijn de directe voordelen van een carkit eigenlijk boven de headset? En waarom heb je daarvoor gekozen?
pi_26144002
carkit
nu hou ik zowiezo niet van headsets, voelt niet lekker aan.....

op werk gebruiken we nu de parrot ck3300, ideaal ding, geluid is perfect, zowel voor ontvanger en zender, vrijwel iederen blauwetand tel werkt erop, en er kan navigatie op aangesloten worden door de gps unit

in tegenstelling tot de oude originele nokia carkits is deze 10x beter
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_26144095
voor mij is de voornaamste reden dat ik niet wil klooiem met zon oordopje en het geen gezicht vind als er iemand mee in de auto zie zitten.

[ Bericht 1% gewijzigd door BoB75 op 11-04-2005 13:07:40 ]
pi_26146600
een headset heeft naar mijn idee veel minder last van ruis, je hebt er geen last van als andere mensen in de auto zitten te praten, en ze kunnen niet allemaal meeluisteren dat scheeld ook
The best way to life is to life your live
pi_26149220
koop een wat duurdere headset die er stoer uitziet ? hoef je ook niet de hele tijd de telefoon aan je oor te houden, gewoon nummer intoetsen en telefoon weer terug in de zak.
lijkt mij vet relaxed
like mr. Bolkenstein used to say: no comment
  maandag 11 april 2005 @ 17:01:45 #12
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_26150682
Waarom open je eigenlijk twee topics? Bluetooth carkit vs. Bluetooth headset
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_26154106
eeuh tja...wist niet precies waar hij bij hoorde dus dacht ze maar gewoon in beide te posten. Maar ben wel zo netjes geweest om erbij te zeggen dat ie in beide staat haha
pi_26166717
Nog meer mensen met een mening hier?

En is een carkit gemakkelijk zelf in te bouwen? En hoe gaat dat dan in zijn werk?
  dinsdag 12 april 2005 @ 11:59:36 #15
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26167528
Carkit inbouwen is niet moelijk. wel relatief veel werk.

je moet je dashboard open maken om een beugeltje oid vast te maken om de telefoonhouder aan te bevestigen.

Vanaf daar loopt 1 draad naar een kastje die voor je telefonie zorgt.
Dat kastje kun je het best bevestigen achter je dashboardkastje dus die moet er ook even uit. Dan kun je daar ook direct de box voor je kit bevestigen.
Vanaf daar trek je 2 draden. 1 naar de bestuurderskant, en die moet je via de raamstijl (ook even het kunststof eraf trekken) naar boven trekken en daar de microfoon bevestigen. De andere draad gaat op je radio, die heeft een 'telephone mute' signaal zodat wanneer je belt of gebeld wordt automatisch de radio zachter gaat.

That's it.
Ik heb 40 euro betaald voor het inbouwen bij Car Inside in Nijverdal.
goede service, en ze waren in een uurtje klaar. perfect gewoon.

succes!
pi_26167663
Ik heb zelf alleen nog maar een Headset gehad (BlueTrek G2), geen Carkit, dus daar kan ik je niks over vertellen. Dit alles in samenwerking met een S-E T610 en een Nokia 6230.

Ik vind het wel prettig. Je kan je gesprekken idd nog ietwat prive houden wanneer je belt, het ontvangst vind ik zelf erg goed in vergelijking met een normale carkit. Het oortje vind ik zelf niet zo irritant, je merkt het vrijwel niet maar na indoen.

Oftewel: voor mij is een oortje wel genoeg .
  dinsdag 12 april 2005 @ 13:18:58 #17
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_26169249
Zeker weten een carkit voor mij... Geen gekloot met een ding in je oor, daar heb ik echt een hekel aan... Plus dat als je voor het wat duurdere model van Parrot gaat, je een telefoonboek in de carkit hebt zitten, en dus het ding helemaal nieteens meer uit je zak hoeft te halen als je gaat bellen...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_26189363
dat hoeft met een headset ook niet, teminste er vanuitgaande dat je spraakherkenning hebt op je mobiel, ik druk op het knopje op me headset zeg een naam en hij gaat bellen niks opzoeken ofzo
pi_26190428
quote:
Op woensdag 13 april 2005 10:11 schreef menmul het volgende:
dat hoeft met een headset ook niet, teminste er vanuitgaande dat je spraakherkenning hebt op je mobiel, ik druk op het knopje op me headset zeg een naam en hij gaat bellen niks opzoeken ofzo
En welk model headset heb je dan? En heb je nou nooit last van dat oortje?
pi_26191310
ik heb zelf een logitec headset werk prima en heb nooit last van het oortje dat ding onderdrukt ruis enzo dus echt prima geluid en elke headset ondersteund spraakherkenning
pi_26193202
quote:
Op woensdag 13 april 2005 10:11 schreef menmul het volgende:
En dat werkt ook goed?? Ik heb het echt nooit werkende gekregen.......
pi_26193425
ik had 'n bluetooth carkit, leuke gadget, maar nooit weer.

ding stoorde zo erg.... echt niet normaal.

ving alles op, qua geluid, behalve mijn gepraat.
  woensdag 13 april 2005 @ 13:02:28 #23
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_26193442
Mjah, mijn ervaring met spraakherkenning is opzich prima... Zolang je ondergedoken zit in een geluidsdichte bunker... In de auto vind ik het geen succes...

Plus het feit dat je een headset moet opladen en kwijt kunt raken...

@t0n, wat voor carkit was dat?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_26216223
quote:
Op woensdag 13 april 2005 13:02 schreef MikeyMan het volgende:
@t0n, wat voor carkit was dat?
Van Sony-Ericsson.

weet niet meer welk model (iig voor de p900.)
pi_26216315
Als je veel in de auto zit zou ik gewoon voor een carkit gaan.. veel makkelijker dan dat gekloot met zo'n headsetje. Ik zou dan ook voor een gewone carkit gaan ipv een bluetooth carkit. Werkt altijd en je kunt makkelijker bij je telefoon (zien wie er belt enzo) + hij laadt meteen op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')